Aktos hjemmekino - Side 108

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 108 av 257 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 58 68 78 88 98 104 105 106 107 108 109 110 111 112 118 128 138 148 158 168 178 188 198 208 218 228 238 248 ... SisteSiste
Viser resultater 2,141 til 2,160 av 5136
    Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Siden denne tråden ikke er én-dimensjonel innen hjemmekino, så tillater jeg meg å spørre om du har planer om å ta kunstneriske bilder á-la det som er vedlagt? Mao. fotograf på deltid med ulike motivinteresser.
    :-D God ide!!!

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akto
    Takk for det, men bildene er faktisk ikke så bra. Om jeg hadde lagt de ut HER, ville jeg nok fått på pukkelen
    Tviler jeg på. Det er mye hummer og kanari også der. Jeg har selv både kommentert og fått kommentarer der. Tror ikke man skal være så redd for slakt. Enhver kritikk vil hjelpe deg med å se bildene dine på andre måter enn du makter selv, og i kategorien produktfoto og interiørfoto så synes jeg du tar ekstremt gode bilder, Atle.

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,803
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det spesifikke bildet synes jeg gjorde seg bedre i farger Akto, hva synes du selv?

Er forøvrig veldig enig med det Roffe skriver her også, og håper du velger å ta eventuell kritikk som en konstruktiv tilbakemelding, og det finnes vel egentlig ingen fasit når det gjelder det å ta bilder.
    Må ellers bare stille meg i kø med den gruppen som mener at du er en meget flink fotograf, og er stadig imponert over kvaliteten i de bildene du har tatt og har valgt å legge ut på forumet her.

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roffe
    Men i h.... :shock:

Den kamerautstyrspakken der koster vel omtrent like mye som hjemmekinoen din?! Det er jo helt rått! FF-huset er jo så sin sak, men linsene til FF koster jo skjorta og vel så det. Fikk du et tilbud du ikke kunne motstå, vant du i Lotto eller...?
    Saken er den at jeg aldri kjøper noe som koster mye penger til full pris. Utfordringen var å få dette billigere en veiledende, siden avansen på fotoutstyr er så lav. Jeg brukte to uker på å forhandle om pris, og det sto mellom Japan Foto og FotoVideo. I de avsluttende prisrundene var FotoVideo smarte nok til å påberope seg genuinitet til å selge "ekte" nordiske linser, noe de mente var viktig på grunn av garanti. Jeg ble mektig irritert på dette, da jeg kjenner forbrukerlovens veiledning vedr. varer kjøpt i norsk butikk. Det jeg gjorde da var å vidresende denne mailen til min kontakt i Japan Foto, som ble mektig irritert - de kjøper sine varer fra Canon Norge, og stiller således på lik linje med (arrogante) FotoVideo. Det ble en fanesak for Japan Foto å få ordren, det dreide seg jo om mye penger. Japan Foto la seg på en ekstremt lav dekningsgrad, og jeg sparte over 10.000,- på å kjøpe hos Japan Foto. Alt i alt sparte jeg ca 20k i forhold til veiledende pris. Og det har ingenting å gjøre med at jeg er skribent - jeg driver eget firma, og høster således ingenting i forhold til hva gutta i Akersgata kan gjøre.

Alt i alt tror jeg at jeg nå har utstyr som er mye mer enn bra nok i forhold til mine kunnskaper - nå er det fotografen det står på. Jeg leser bøker, pløyer gjennom forumer, leser bildekritikk osv. for å tilegne meg kunnskap. Jeg har rett og slett lyst til å bli meget dyktig. Det er målet mitt :-D

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ask4me2 og Roffe: Jeg er mer enn taknemlig for å få kritikk på det jeg gjør. Det er den eneste måten en kan lære på!

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ask4me2
    Ja det spesifikke bildet synes jeg gjorde seg bedre i farger Akto, hva synes du selv?
    Jeg synes det ble enten for mye eller for lite gress ved hundens venstre halvdel (sett forfra).

Jeg synes kontrasten i hundens mørke partier ble for dominerende.

Jeg synes utsnittet var bra, jeg liker brede bilder.

Jeg synes uttrykket til hunden ble bra, men det kan være fordi jeg har sterke relasjoner til "objektet". Slikt uttrykk har han rett før han finner på noe f.a.e.n.skap

Ellers var dette et hvilkensomhelst bilde, uten tanke for komponering - skutt som en test, ikke for videre bruk.

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Siste bildet av hunden var mye bedre i farger enn sort-hvitt. Tipper grunnen er at det sort-hvite ikke hadde store nok forskjeller mellom det sorte og det hvite, slik at det ble litt for lite dynamikk.

Helt enig!

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akto
    Jeg har rett og slett lyst til å bli meget dyktig. Det er målet mitt :-D
    Etter min vurdering har du nådd målet for å bli meget dyktig allerede ! Noe tilbakemeldingene på bildene dine klart viser. Men siden du er uttalt perfeksjonist setter du sikkert målet enda høyere. Blir veldig interesant å se hvilke bilder du poster etterhvert :-D Jeg gleder meg.

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Foto vs HiFi

Det er vel slik at selv om man opparbeider seg solide kunnskaper innen HiFi så bunner det vel egentlig ut i en kombinasjon av muligheter - økonomiske og prioriteringsmessig - og kompetanse. Så med mindre man gjør som Isen og produserer og arbeider med det, så er det lite progresivt og selvbekreftene. Det er vel derfor også godt for deg Atle å ha en hobby der du kan utvikle deg på en annen måte. Arbeide å faktisk se resultater. Dessuten er det en skapende prosess og selv om det er aldri så givende med HiFi så er det jakten på eller selve opplevelsen du får. For å ta et eksempel som ligger langt fra mine normale tanke kretser så sier vel bibelen at man skal ha et håndtverk og ikke bare være lerd. Jeg synes det er flott å se at du har funnet noe du trives med og kan vokse på. Men en ting skal du huske; skal du slappe av, sett på en cd, ta deg en øl og nyt med øynene lukket.

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg må jo selvfølgelig få gratulere, Atle! :-D

Uansett pruting eller ei, så er jo dette en samling fotoutstyr som det står respekt av. Jeg skjønner ihvertfall at du er svært seriøs når det gjelder fotograferingen nå. Du har jo vist teft for utstyrs- og interiørfoto, ihvertfall, og jeg regner med at du vil kunne nå langt som fotograf. Det skal bli moro å følge utviklingen din også på det punktet, og er gjennomføringsevnen like god som for hjemmekinoen, så blir dette helt konge.

Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis med 30-års dagen

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jammen tror du ikke Marantz var før meg.... MYE før meg... :twisted:

GRATTIS...!!!!

Forresten; når begynner festen...?

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer ! (LItt OT i hjemmekinotråden din dette men)

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med dagen Akto, betyr dette at jeg må ha med kake i bilen på lørdag?
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må få lov til å gratulere med dagen jeg og da, Atle. Og velkommen etter.... ;-)

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med dagen !

(Regner med at du fikk akkurat det du ønsket deg.............:-D )

Intermediate frdrk sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    666
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, gratulerer med dagen, Atle! Lurer på hva du får i gave som topper anskaffelsene dine i det siste...

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gaven er godt nevnt litt tilbake i tråden... ;-)

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Teller gaver man har kjøpt selv på forhånd, da?

Side 108 av 257 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 58 68 78 88 98 104 105 106 107 108 109 110 111 112 118 128 138 148 158 168 178 188 198 208 218 228 238 248 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •