Aktos hjemmekino - Side 105

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 105 av 257 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 55 65 75 85 95 101 102 103 104 105 106 107 108 109 115 125 135 145 155 165 175 185 195 205 215 225 235 245 ... SisteSiste
Viser resultater 2,081 til 2,100 av 5136
    Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av akto
    Veien mot musikken kan vel defineres som et relativt ambisiøst delmål (en herlig forvirrende fremstilling av det man helst ikke snakker høyt om - vi elsker vel utstyret, gjør vi ikke :-D
    He he. Godt skrevet. Uansett hvor bra det spiller hjemme vil nok de fleste av oss sikle på noe nytt og bedre utstyr. Det finnes alltid noe litt tøffere og litt dyrere........
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Utrigning?

Utringningstiden, det er fra man starter på ungdosmskolen til man slutter på videregående, det er da utringninger er mest spennende, så blir utringningen plutselig større (pga melkespreng og patting) og interessen mindre, merkelig forhold...

Jasså, er du en sånn en som bruker musikk for å høre på utstyret? Det er som å knulle bare for å få bruke kondom... Eh, den var skikkelig dårlig.
    Spøk til side, jeg vet du koser deg - stort - og det er jo det som gjør at vi kan dele gledene musikken gir oss.

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gwandarion
    Jasså, er du en sånn en som bruker musikk for å høre på utstyret? Det er som å knulle bare for å få bruke kondom... Eh, den var skikkelig dårlig.
    Spøk til side, jeg vet du koser deg - stort - og det er jo det som gjør at vi kan dele gledene musikken gir oss.
    Jeg synes faktisk det var en parallell med smell i. Akto er definitivt musikkelsker og en av få på den evig oppadgående utstyrspiralen som ikke har falt for fristelsen til å utelukkende bedømme utstyr med referanseinnspillinger godkjent av hifi-politiet.
    Undertegnede er sannsynligvis mer påvirket av slikt enn det Akto er (men har vel også utvidet bredden på musikkpreferansene som en følge av det).

Poenget er uansett viktig: Utstyret som vi er så glad i blir alt for lett målet, og man mister lett musikkgleden som et offer på eiegledens alter. Det er deilig å sette seg ned uten fokus på å bedømme utstyret, gjerne med noe godt i glasset som hviler i hånden istedenfor fjernkontrollen, dempet belysning og bare leve seg inn i musikken.

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roffe
    ...Det er deilig å sette seg ned uten fokus på å bedømme utstyret, gjerne med noe godt i glasset som hviler i hånden istedenfor fjernkontrollen, dempet belysning og bare leve seg inn i musikken.
    Ja, og akkurat DET gjør også jeg heldigvis oftere enn før, men selvsagt kan man jo ikke unngå å switche mellom forskjellige signalbehandlinger da... bare for å høre hva slags behandling som spiller best... :-)

Men; når en virkelig godlåt kommer frem fra høyttalerne - da er det fullt fokus og strittende gåsehud, bredt smil osv....

Ah - livet er heeeeerlig, dere! :-D

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er en hyggelig diskusjon - akkurat slike "samtaler" jeg er så glad i :-D

Jeg har funnet en side ved meg selv som jeg egentlig alltid har vært klar over, men som jeg ikke har reflektert over. Jeg gleder meg mest - når jeg gleder meg! Det å ha forventninger er faktisk den største gleden man kan ha. Så fort utstyret er i hus begynner man å tenke på den neste oppgraderingen. For min egen del vil den ventetiden fra tanken om nytt utstyr oppstår, til muligheten for oppgradering er til stede, føre til at jeg har fått is i magen. Da blir det sjeldent oppgradering. For en tid tilbake var jeg en hårsbredd fra å bestille meg et par nye Martin Logan Summit. Etter å ha tenkt på det en stund, samt fått en del glimrende innspill fra mine meget gode venner (takk Flageborg og Roko), fant jeg ut at; Summit = toppen... Hva skal man da glede seg til? Så nå går jeg her og gleder meg til jeg en gang skal ha meg Summit. Pengene er brukt på kamerautstyr, så den broen er brent. Forventningene har jeg fortsatt, og jeg kjenner et lite sug i magen når jeg tenker på det :-D :-D :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    909
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hallo
    Ser at du har 7.1 system og lurer igrunn litt på plassering av sidehøyttalere å såg da at du hadde 2 rader i forskjellige høyder..Hvilken høyde synest du det er best? Har det veldig mykje å seie at jeg må plassere bakhøyttalere som jeg får strax ut på siden istedenfor 90 grader bak lytteposisjon?

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Der kommer det jammen meg en og ødelegger den fine synsetråden min med noe teknisk ræææl. Makan
    Bare tuller!

Bakhøyttalerne mine står like høyt. Jeg har dog tatt utgangspunkt i raden foran, og jeg har montert bakhøyttalerne ca 1,5 meter bakover, og 1,6 meter over gulv. Dette er en smaksak, og min smak går rett og slett ut på at jeg ikke orker å få lyden fra effekthøyttalerne rett i øret.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    909
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe
    Regna igrunn med en sånn reaksjon men man må lære så lenge man lever =)

takk

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg har funnet en side ved meg selv som jeg egentlig alltid har vært klar over, men som jeg ikke har reflektert over. Jeg gleder meg mest - når jeg gleder meg! Det å ha forventninger er faktisk den største gleden man kan ha. Så fort utstyret er i hus begynner man å tenke på den neste oppgraderingen. For min egen del vil den ventetiden fra tanken om nytt utstyr oppstår, til muligheten for oppgradering er til stede, føre til at jeg har fått is i magen. Da blir det sjeldent oppgradering. For en tid tilbake var jeg en hårsbredd fra å bestille meg et par nye Martin Logan Summit. Etter å ha tenkt på det en stund, samt fått en del glimrende innspill fra mine meget gode venner (takk Flageborg og Roko), fant jeg ut at; Summit = toppen... Hva skal man da glede seg til? Så nå går jeg her og gleder meg til jeg en gang skal ha meg Summit. Pengene er brukt på kamerautstyr, så den broen er brent. Forventningene har jeg fortsatt, og jeg kjenner et lite sug i magen når jeg tenker på det :-D :-D :-D
    Et godt innlegg, Atle. Som jeg forøvrig er helt enig i. Gleden er stort sett på topp dagen før en får produktet i hus...:-D

I det siste har jeg tatt meg mer og mer i å prioritere nytelsen i anlegget fremfor "jakten" på endringer eller oppgraderinger. Den store lydmessige roen fikk jeg vel først når jeg fikk Vista i hus. Referanseplatene mine er blitt spilt både en og to ganger om igjen, jeg dimmer lyset og skrur av PCen og nyter musikken mer og mer. Mulig det er dette som er ment skal skje når en har oppnådd en tilfredsstillende produktmatching?

I går fikk jeg endelig sett meg en hel film igjen, grunnet mye jobbing i det siste. Jeg åpnet en kald øl, og hadde en bolle med potetgull. Lyden på mitt referansenivå, og lot det stå til. Kun sporadisk tenkte jeg på hvordan anlegget mitt gjenga filmen, og tillot meg å la meg rive med og leve meg inn i filmen. Akkurat det har litt lett for å gå i "glemmeboken" når en holder så mye på med dette som vi gjør. Som roffe sier;

Utstyret som vi er så glad i blir alt for lett målet, og man mister lett musikkgleden som et offer på eiegledens alter
    Det er godt vi kan ta en slik "filosofisk pustepause" i din tråd, Atle. For det er et tema noen og enhver av oss bør tenke over av og til....:-D ;-)

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, dette snakket jo vi om på telefon i går. Tror det er mange som har det slik :-D

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ellers har jeg fått en utrolig gave fra min kjære til min kommende 30-års-lag

http://www.fotografiakademiet.no/lin...urs_pres..html

Nå skal jeg lære meg å lage BRA bilder ut i fra det råmaterialet jeg jobber med. Dette er noe jeg gleder meg utrolig mye til :-D :-D

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ellers har jeg fått en utrolig gave fra min kjære til min kommende 30-års-lag

http://www.fotografiakademiet.no/lin...urs_pres..html

Nå skal jeg lære meg å lage BRA bilder ut i fra det råmaterialet jeg jobber med. Dette er noe jeg gleder meg utrolig mye til :-D :-D
    30-årslag??? Har du storfeiring snart? Ja, det blir ihvertfall ikke pepper på deg da:-D
    Få datoen, så vi kan legge ut noen gratulasjoner når den store dagen kommer.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Duverden, når en ikke trodde bildene du kom med kan bli bedre så kommer dette Bare å glede seg til resultatet nå da.

Bra artikkel i hjemmekino btw

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er ikke gift, så en saltbørse blir det nok
    Datoen er 6. september, men den dager er jeg på kurs i Sverige. Jeg hadde faktisk glemt at jeg hadde bursdag, til min kjæres store forargelse...

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pahf
    Duverden, når en ikke trodde bildene du kom med kan bli bedre så kommer dette Bare å glede seg til resultatet nå da.

Bra artikkel i hjemmekino btw
    Takk for det, men bildene er faktisk ikke så bra. Om jeg hadde lagt de ut HER, ville jeg nok fått på pukkelen

Hvilken artikkel tenkte du på? Har det kommet ut et nytt blad? Jeg har ikke helt oversikt...

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med den kommende dagen, selv om jeg ikke er en av gjengangerne i tråden din.

Men ville bare melde at dette med kurs i bursdagspresang er veldig undervurdert. Jeg fikk for noen år tilbake vinkurs av min kjære. Dette var en sammensvergelse mellom henne og en god kamerat. Det er den beste presangen jeg har fått, ikke for det jeg er så innmari vininteressert, men fordi presangen varte så lenge, og vi hadde masse å snakke om i ettertid.

Så tenk på det alle sammen, står du foran en litt stor investering, så spander et kurs på madammen, da blir hun så snill etterpå.

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er godt å være mennesker oppe i det her, enn bedre å være medmennesker. det gleder meg sånn at vi kan dele inntrykk og entusiasme. Tenk deg at man fra et stykke kunst kan få en unison opplevelse to mennesker imellom, selv om et hav av erfaringer skiller de fra hverandre. Det er derfor musikk misjonering virker - om man spiller på samme premisser, fordi glede og engasjement er smittsomt.

Med det bak meg vil jeg gjerne berømme deg Atle for all den inspirasjonen og gleden du sprer om deg. Selv om mange her aldri har vekslet et ord med deg, ei heller sett kinoen din i "real life", er ditt engasjement til enorm inspirasjon. Bare det alene er godt, men du stiller også opp med det du har av kunnskap og erfaringer, slik at dialektikken her inne bilr progresiv. Med den respekten du har ervervet deg som seriøs ildsjel gjør at ditt ord veier tungt.

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oj... Takk! Hjertelig takk!!!

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for det, men bildene er faktisk ikke så bra. Om jeg hadde lagt de ut HER, ville jeg nok fått på pukkelen

Hvilken artikkel tenkte du på? Har det kommet ut et nytt blad? Jeg har ikke helt oversikt...
    Nå, tror ikke du hadde fått så mye kritikk

Hjemme hos artikkelen hos nobleman. Kom i posten i dag, så nå har jeg ramme lektyre i helga.

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    God helg folkens. Nå skal jeg kose meg mitt nye fotoutstyr

Aktos hjemmekino-gear-jpg

Aktos hjemmekino-gear2-jpg

Canon EOS 5D
    Canon EF 24-105 L USM
    Canon EOS 30D
    Canon EF 17-40 F/4L USM
    Canon EF 70-200 F/2,8L IS USM
    Canon EF 100-400 F/4,5-5,6L IS USM
    Canon 1,4x Converter

Side 105 av 257 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 55 65 75 85 95 101 102 103 104 105 106 107 108 109 115 125 135 145 155 165 175 185 195 205 215 225 235 245 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •