Aktos hjemmekino - Side 104

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 104 av 257 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 54 64 74 84 94 100 101 102 103 104 105 106 107 108 114 124 134 144 154 164 174 184 194 204 214 224 234 244 ... SisteSiste
Viser resultater 2,061 til 2,080 av 5136
    Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Når det gjelder screenshot som ble tatt, så var det pausebilde fra en D-VHS spiller. Siden denne sender ut interlaced vil det si at screenshot kun viser 50% av den vertikale oppløsningen (1920x540). Som Akto skriver yter altså bildet (screenshot), på ingen måte opplevelsen av filmen noen form for rettferdighet. Ved levende film har vi nemlig en oppløsning på 1920x1080.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det blir nok ikke store oppgraderinger på utstyrssiden. Jeg sikler litt på Summit og noen andre litt mindre oppgraderinger, men jeg har lyst til å jobbe litt med akustikken. Integrering av lydtrinnsplater i tak og frontvegg er noe jeg har skikkelig lyst til å prøve meg på.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du mener at du har såpass "store" problemer i rommet ditt, altså? Eller er det jakten på det uoppnåelige ultimate du gir deg i kast med...? ;-)

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Neida, ingen store problemer

Men som jeg alltid sier; veien er målet...
    Jeg merker at Audesseyen jobber ganske hardt i mellomtoneområdet, og pr. i dag er det forsvinnende lite demping i det aktuelle området. Målet er jo etterhvert å fjerne all form for korreksjon, og dette er et delmål på veien. Og så er det utrolig interessant :-D

Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Du mener at du har såpass "store" problemer i rommet ditt, altså? Eller er det jakten på det uoppnåelige ultimate du gir deg i kast med...? ;-)
    He, he. Tror nok de fleste aldri blir 100% fornøyd med sitt eget oppsett, uansett hvor vanvittig bra det kan virke for andre. Er man målrettet og atpåtil perfeksjonist som jeg tør påstå Akto er, vil det alltid ligge tanker i bakhodet om potensielle forbedringer. Jeg merker ihvertfall det på meg selv at når man har nådd ett mål setter man gjerne et nytt, ikke fordi det nødvendigvis trengs, men fordi man også ønsker å ha noe å jobbe med. Du har jobbet og slitt i timer, uker og måneder, og når du endelig er ferdig kommer tankene..... Hva nå?

Edit: og der var jeg litt treig til å skrive gitt.....

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette betyr vel at du klarer å stå imot behovet for å oppgradere bildesiden ? Etter å ha hatt besøk av både Ruby og Three så lover jo det godt for kvaliteten til HC3000 :razz: Men med tanke på prislappene og at du er uttalt lydmann er det jo mye mer fornuftig å satse på akustikkforbedringer.

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min neste oppgradering på bildesiden blir etter all sannsynlighet HD-DVD eller BlueRay. HC3000 ble anbefalt av selveste CRT-kongen Per Johnny, og det er nok for meg

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akto

Jeg merker at Audesseyen jobber ganske hardt i mellomtoneområdet, og pr. i dag er det forsvinnende lite demping i det aktuelle området. Målet er jo etterhvert å fjerne all form for korreksjon, og dette er et delmål på veien. Og så er det utrolig interessant :-D
    Som jeg trodde... :-)

Du begynner jo å få en meget bra kompetanse på akustikkfronten, og som Marantz påpeker; der bor en liten perfeksjonist i den kroppen.

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HenningHG
    Akto har du prøvd ASR Emitter II.
    Sikkert flotte produkter, det, Henning.

Det som imidlertid er spesielt med ML elektrostater er at de stiller litt andre krav til matching enn det som er vanlig for høyttalere basert på dynamiske elementer. Bruker jo selv Midgard Oberon (for uinnvidde: monoblokker basert på ICEpower, en klasse D-teknologi fra B&O), og så langt har de ikke skuffet på dynamiske høyttalere. Men da vi hjemme hos RoKo testet disse og bl.a. Doxa 140 signature, så var det klart at Doxaene var bedre match til ML. Det forteller meg ihvertfall at erfaringer med hvordan en forsterker låter sammen med en bestemt høyttaler ikke nødvendigvis kan overføres til en annen høyttaler, og spesielt når man går fra en høyttalerteknologi til en annen.

Uansett spennende om noen tester ASR Emitter på ML. Tysk ingeniørkunst har faktisk imponert meg mer enn en gang.

Intermediate kid sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Atle, har du prøvd\hørt Martin Logan Vignette eller Fresco i surround oppsett? Isåfall, noen kommentarer til hvordan dette kan låte? Litt skeptisk :wink:

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har aldri reflektert over det, men det er jo ikke en elektrostat. Dette er en slags hybridløsning med ATF-teknologi- en teknologi jeg ikke kjenner.

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er mange som bruker disse modellene som effekthøyttalere bak og som senter.

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tidlig oppe på søndag morgen:-D Du har vel tatt deg av den lille.

Har snakka med Geir på Hificenteret i Tromsø, og de blir ikke å ta inn mere ML, såfremst de ikke får "mange" bestillinger da.
    Jeg og SunZeeker planlegger å ta oss noen dager fri når treffet skal være i oktober. Vi skal da sose litt rundt i Tigerstaden og få litt demoer på subwoofere primært, og litt annet utstyr. Er det da noen muligheter, hvis det skulle passe for deg, å få en liten forestilling i Cinema Akto?
    Hvor langt er det fra Oslo til deg?
    Vi er oppvokst med lange avstander, så alt under 8 timer går greit

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så hyggelig, dere er selvfølgelig hjertelig velkomne!

Det er ikke langt fra Oslo til meg; 20 minutter med tog. Send meg en PM når det nærmer seg, så tar vi det derifra :-D

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Supert!!!

Da var en ellers kjedelig søndag berget!

Da er det bare å gå og glede (eller grue, les lommebok) seg til oktober:-D

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vetteman
    Da var en ellers kjedelig søndag berget!

Da er det bare å gå og glede (eller grue, les lommebok) seg til oktober:-D
    Det er riktig! :-D Skrekkblandet fryd er ordet... fryd fordi det er en fryd å oppleve kinoen til akto, mens skrekken kommer selvfølgelig når lommeboka skal inn i bildet...

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Veien? Trodde det var musikken jeg?!?
    Uansett Atle, hvordan arter refleksjonsakustikken seg hos deg om dagen, ganske vigorøs spredning fra ML. Hva er målene på rommet igjen og vet du hva utringningstiden er?

Ola

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veien mot musikken kan vel defineres som et relativt ambisiøst delmål (en herlig forvirrende fremstilling av det man helst ikke snakker høyt om - vi elsker vel utstyret, gjør vi ikke :-D )

Refleksakustikk er et hett tema, men inntil videre har jeg egentlig slått meg til ro med det jeg har nå. En heftig oppgradering på fotosiden har gjort at planene mine har ligget litt på is - faktisk så lenge at jeg har roet meg ned. Nå skal jeg nyte oppsettet en stund. Det jeg derimot skal gjøre av endringer er:

1) Ny senter. Stage er bestilt og skal ankomme plutselig.
    2) Jeg skal kjøpe den Meridian 508.24 som jeg har lånt. Den traff meg midt i hjertet.

Utringningstid? Det er 14 år siden jeg gikk ut fra skolen, siden da har jeg ikke hørt en eneste ringeklokke :-D
    Fra spøk til alvor - jeg vet ikke. Måleutstyret jeg bruker er ikke så bra at jeg tør å bruke det når vi snakker om relativt korte tider.

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ...Utringningstid? Det er 14 år siden jeg gikk ut fra skolen, siden da har jeg ikke hørt en eneste ringeklokke :-D...
    Utringningstid? Hva er det... ;-)
    Er det ikke dybden og størrelsen på utringningen som er mest interessant... :-P

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flisespikkeri! Man er da mann. Da hender det man surrer litt rundt slike begreper

Side 104 av 257 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 54 64 74 84 94 100 101 102 103 104 105 106 107 108 114 124 134 144 154 164 174 184 194 204 214 224 234 244 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •