Aktos hjemmekino - Side 10

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 10 av 257 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 20 30 40 50 60 70 80 90 100 110 120 130 140 150 ... SisteSiste
Viser resultater 181 til 200 av 5136
    Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ja her går det fort

Gleder meg til og se resultatet :wink:

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Konrad; jeg mente ikke å bjeffe til deg, håper ikke du oppfattet det som det . Jeg er bare litt sær, og er det noe jeg er redd for så er det brann... Nå har sikkert slikt utstyr blitt bedre, og kunnskapen blitt større, men jeg føler meg tryggere på denne måten :wink: . Er det gipstak du har? Da stiller det seg anderledes.

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har begynnt å sette opp panelen i dag. Setter den opp i riktig høyde først, så maler jeg den og så kommer lister og teppe til slutt. Panelen blir stående oppe på lista. Grunnen til at det er to farger (faktisk 3 farger etterhvert) er at jeg kjøpte ett parti på 36m2 med denne spesielle brystningspanelen for 1000,-. Den kostet egentlig 700,- pr m2. Da ga jeg f i fargen, da den uansett blir malt. Det kommer så en vinkellist på toppen av panelen, med teppe opp til taket. Litt usikker på farger enda, tror dronninga får det siste ordet. Kunne tenkt meg noe ala den mørkerøde på panelen, som matcher sofaen, så grått teppe opp til taket. Listene i taket blir i samme farge som panelen.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akto
    Konrad; jeg mente ikke å bjeffe til deg, håper ikke du oppfattet det som det . Jeg er bare litt sær, og er det noe jeg er redd for så er det brann... Nå har sikkert slikt utstyr blitt bedre, og kunnskapen blitt større, men jeg føler meg tryggere på denne måten :wink: . Er det gipstak du har? Da stiller det seg anderledes.
    Neida, det ble ikke tatt opp slik. Begynner å bli vane med at de med flere 1000 inlegg ikke hører på en newbie.... :wink:

Har panel i taket, får håpe ikke trafoene detter ned da....

Resultatet ser ut til å bli meget bra her akto. Men du bør finne deg noen andre farger på kontaktene dine....

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, godt å høre Konrad. Alt av spotter, brytemateriell og stikk skal lakkeres koksgrå eller en annen mørk farge.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, godt å høre Konrad. Alt av spotter, brytemateriell og stikk skal lakkeres koksgrå eller en annen mørk farge.
    Tøfft! Skal det utføres av en lakerer, eller gjør du det selv?

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg gjør det selv, i lakkboksen på jobben. Jeg vet man kan bestille el-materiell i ønsket farge, men det er like greit å gjøre det selv. Og da blir det i tillegg perfekt :wink:

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    36m² for 1000...? Det kaller jeg et gedigent røverkjøp!
    Da har du i teorien spart hele 24.200,- og det har du vel sånn sett tilgode når andre oppgraderinger i hjemmekinoen skal forhandles med dronninga, eller...? :wink:

Nei, selvsagt ikke. Dronninger flest får jo med seg alt av billige innkjøp. De dyre innkjøpene, derimot, klarer vi jo å holde hemmelig (i de fleste tilfeller). Antall reelle røverkjøp står vel stort sett ikke i forhold til de man åpenlyst påberoper seg, eller...?
    "Fikk den billig", "sparte 60%" osv... Greit med en forklaring på lur, ikke sant?

For din del håper jeg at du oppga en litt høyere sum for panelet, slik at du har "lommepenger" til de virkelige godsakene som etter hvert skal finne sin plass i kinosalen :lol:

Regner selvsagt med at vi får en demonstrasjon når alt er på plass, og utstyret er tweaket inn...! :P (tenk om det låter bæ..!!!)

Lykke til videre - vi følger spent med!

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har virkelig oppfattet hvordan verden spinner rundt Roko. Honnør for den . Grunnen til at jeg fikk panelen billig, var at den hadde vridd seg litt grunnet feil lagring på Maxbo. Det er jo rimelig enkelt å rette på hvis en har tid til å vente litt. Bare stable panelen riktig i lag, legge noe tungt oppå, og vente i 3 år. Så er den rett igjen. Panelen er egentlig en pyntepanel, dvs at man bruker f. eks 1 slik stav pr. 6-7 bord med vanlig panel. Litt sånn som man gjør med border og mønster på fliser. Det hadde jo blitt dyrt å flislegge med bare border, da en slik bord fort koster 100-300,- pr stk. Men her har jeg gjort ett kupp, desverre vet dronninga om det meste som skjer her i huset. Jeg bruker foresten bedre med tilgivelse en tillatelse meget ofte...

Demonstrasjon blir det, men jeg hadde håpet på at noen skulle hjelpe meg med tweakingen. Hadde tenkt til å be inn ett utvalg av "kjernen" her inne når det blir dags for det. Noen av oss begynner jo å bli godt kjente

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke om jeg husker riktig, men skulle du bruke Moeller's X-comfort system?

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stemmer. Kjøpte fjernkontroll og dimmer i dag. Samme som du kan se på Mr. Gadget Man's anlegg på min hjemmekino.

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ...Jeg bruker foresten bedre med tilgivelse en tillatelse meget ofte...
    Ja, det er jo opplest og vedtatt at dette er det eneste som i det lange løp fungerer (dersom man i størst mulig grad skal oppnå det man vil, og det vil man jo...)...

Intermediate Bidda sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RoKo
    ...Jeg bruker foresten bedre med tilgivelse en tillatelse meget ofte...
    Ja, det er jo opplest og vedtatt at dette er det eneste som i det lange løp fungerer (dersom man i størst mulig grad skal oppnå det man vil, og det vil man jo...)...
    Problemet mitt er at kona har skjønt dette og bruker prinsippet selv :roll:

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bidda
    ...Problemet mitt er at kona har skjønt dette og bruker prinsippet selv :roll:
    Farlige tendenser. Evolusjonen MÅ gå videre!

Active
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    371
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hehe

Prosjektet muitt går ut på å oppgradere tilstrekkelig (er det mulig, forresten) før jeg finner meg ei dame jeg skal satse på :lol: Hun får ta meg som jeg er med hud og anlegg :lol:

Forøvrig ser jo dette veldig bra ut! Det du har gjort på noen få dager, tar andre 6mnd!!!

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stemmer. Kjøpte fjernkontroll og dimmer i dag. Samme som du kan se på Mr. Gadget Man's anlegg på min hjemmekino.
    Var nylig på en-dags kurs i X-comfort. Virket som et utrolig fint og fleksibelt system. Som forhandler ble jeg lovet en "bunnpris" på et demoanlegg hjemme. Må bare få satt meg ned å finne ut hva jeg trenger

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Thomaso: Takk for det, gøy med ferie :wink:

Dolbytor: Så fint, da har vi jo en superbruker her, som jeg kan spørre til råds Det tror jeg trengs, for den brukerveiledningen som fulgte med var rett og slett ubruklig!!

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dolbytor
    Var nylig på en-dags kurs i X-comfort. Virket som et utrolig fint og fleksibelt system. Som forhandler ble jeg lovet en "bunnpris" på et demoanlegg hjemme. Må bare få satt meg ned å finne ut hva jeg trenger
    Mycket interessant!

Hvem, hva hvor? Er slike kurs kun for forhandlere og elektrikere, eller kan mannen i stua (hjemmekinoen) møte opp?

DrE

Intermediate Mr. Gadget Man sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Thank you

Dette ser ut til å gå en meget rikitg vei nå, PRISET være regnværet her på Østlandet!

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dolbytor: Så fint, da har vi jo en superbruker her, som jeg kan spørre til råds Det tror jeg trengs, for den brukerveiledningen som fulgte med var rett og slett ubruklig!!
    Host,kremt... Tror det var noe drøyt å kalle meg superbruker etter et innføringskurs, men jeg fikk da kursbevis :lol:

Man glemmer fort så jeg må få testet det ut hjemme snart slik at det sitter

Hvem, hva hvor? Er slike kurs kun for forhandlere og elektrikere, eller kan mannen i stua (hjemmekinoen) møte opp?
    Dette er et kurs som Moeller kjører for elektroinstallatører. Jeg tror ikke "mannen i stua" kan møte opp. De kjører disse kursene etter behov for dem som skal selge/montere produktene.

Side 10 av 257 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 20 30 40 50 60 70 80 90 100 110 120 130 140 150 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •