Andsor's audio - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 48
    Intermediate Andsor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Det var på tide med noen nye signalkabler, som følge av oppgradering av stereoen.
    Kabelen er bygget opp av Belden 9463 , terminert med "RCA-YA-13P" fra vt4c.com. Som finish er det brukt noe flettet nylonstrømpe som er festet med krympeslanger. Jeg synes ikke resultatet ble så aller værst, og lyden ser iallefall ut til å komme fra A til B (som forøvrig er en strekning på rundt 1 meter).

Andsor's audio-img_3061-jpg

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser lekkert ut!
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for det!

Det blir bytte av leilighet til høsten, og skal ta med meg et stereo-oppsett. Hvorvidt det blir BEL, Tempus eller PMS som blir med er ennå usikkert, men Audio GD Fun skal være en del av det. Kanskje det blir bygging av noe nytt også!

Nå har jeg fylt opp absolutt hele sommeren med arbeid, så det blir noe mer å rutte med på hifi-fronten til høsten. Og da skal man ikke se helt bort fra litt ny effekt, enten DIY eller kommersielt. Jungson er iallefall noe jeg har lyst å prøve ut.

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har det skjedd litt ting på hifi-fronten! PMS er erstattet med TABAQ i ny leilighet. Har ingen behov for å spille på de volumene PMS klarer, og synes TABAQ gjør eg svært god jobb. Filteret er det standard 4db 700hz dempefilteret.

Når det kommer til forsterkeriet har jeg gått litt i andre retningen, og gått til innkjøpt av en XTZ Class A100 D3. Den er jo grovt overdimmensjonert ift TABAQ, men har den fantastiske egenskapen at den spiller de første 50w i klasse A, og det er slik jeg skal drive dem. DAC/hodetelefon-forsterkeren er Audio GD Fun, oppgradert med nytt USB-kort og OP-amper.

Bilder kommer over helga!

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjapp update her: slik ser det ut i leiligheten nå om dagen!
    Xtz står som rent effekttrinn for Tabaq, mens Audio GD fun står for all signalbehandling og hodetelefonforsterker.

I og med at jeg har begynt på utdanning til elektronikkingeniør så må man jo benytte anledninge til å lage noe relevant, og det kommer snart en klasse a hodetelefonforsterker.
    Er fremdeles i simuleringsfasen, men det begynner å ligne noe.

Den blir ikke så veldig avansert eller high end, men et produkt av eget arbeid, og med andre ord super high end i mine egne ører!

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,837
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er et pent oppsett du har der. Ikke fått hørt den høyttaler konstruksjonen du har stående, men hørt mye positive ord om den.

Gøy det blir litt DIY elektronikk fra deg også Gleder meg til å følge med i det prosjektet.

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En liten idèmyldring rundt nytt TV-bord og tilhørende sofabord er satt i gang her!

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har lett litt etter bærbare mediespillere som støtter FLAC-formatet, og kom over denne lille saken på netonnet.
    Fant lite informasjon rundt den, men til den prisen er det verdt å prøve den. Støtter som sagt FLAC, ser ut til å ha grei funksjonalitet med touch-skjerm og har ålreit lagringskapasitet. Batterikapasiteten er derimot tilsynelatende dårlig, med bare litt over 5 timer musikkspilling.
    Er tiltenkt bruk innimellom forelesinger i skoletid, så det bør holde lenge. Dersom ikke så er det bare å ha med seg ett par batterier og en slik.

Bestillingen er lagt inn, så da gjenstår det bare å se om lydkvaliteten holder mål, eller om jeg må over på dyrere saker. Dersom det er bomkjøp så er jeg iallefall ikke i økonomisk ruin.

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var dritt, er returnert! Jakten fortsetter.

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nye bakhøyttalere

Hei, dynabel hadde et lite lagersalg på TB sine fulltoner og det ble i den forbindelse et par nye bakhøyttalere. Det er W4-655-elementet som er brukt i en kasse på 3,5 L med en tuning på 70 Hz. Fungerer helt fint som bakhøyttalere uten noen form for filter. Har også bygget et par til en kompis i julepresang, men har da et BSC-filter på plass (1mH||4.7Ohm). Det ble det fordi det var komponenter jeg hadde liggende, og det fungerer ålreit i mine ører.

Andsor's audio-img_3561-jpg

Andsor's audio-img_3562-jpg

Det kommer kanskje et par nye stativer/hyller for å få elementet litt opp, helst 20-30cm over ørehøyde. Slik ser det ut nå når jula har satt sine spor.
    Andsor's audio-img_3567-jpg

Må bare poengtere at det ble gjort en noe mer forseggjort jobb på finishen på de som skal gies bort!

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser som vanlig bra ut dette Anders.
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Intermediate Stealt sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    807
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jupp, tøffe disse :-D Andsor's audio-12-jpg

Neida , spøk til side, enkelt og greit 8), lurt inn en liten hylleport og.

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stealt
    Jupp, tøffe disse :-D
    Hehe, takk for det! Kan dessverre ikke påberope meg æren for de der.

I disse juletider satte jeg av en julepresang til meg selv: SB duet. Fant en på brukten til 500kr, så da var det bare å slå kloa i den.

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da skal Audio GD Fun få litt konkurranse fra en Matrix Mini-i. Fordelen med Fun er at du har vanlig linje-inngang, og kan fungere som er forforsterker. Mini-i har ikke dette, og man må derfor bruke en digital kilde, ellers har de mye de samme egenskapene. Fordelen med mini-i er de balanserte utgangene, noe som kan være kjekt om jeg skal oppgradere anlegget senere. Hvilken som blir værende er uansett avhengig av lydkvaliteten både i hodetelefonene og vanlige høyttalere.

SB Duet er på vei i posten, så utpå nyåret blir det testing!

Må bare ha med et lite bilde av Matrix'n, da den er passe lekker å se til!

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Rack til head-fi

Når det kommer ny DAC/hodetelefonforsterker og SB duet, så er det en gyllen mulighet til å få bedrevet litt lett håndarbeid!

Helt enkelt og stilrent design, men enkelt å bygge på både i høyde og bredde.
    Det ble brukt 24 og 30 mm eik, som er beiset med "natural teak" beis.
    Maks bredde på komponentene er 25cm, dybde 30cm og høyden mellom hyllene er 9cm.

Andsor's audio-img_3629-jpg

Andsor's audio-img_3633-jpg

Andsor's audio-img_3638-jpg

Andsor's audio-img_3640-jpg

Det som erger meg litt er at den er ikke høy nok til at et fest i toppen kan holde hodetelefonene uten at de tar nedi underlaget. Om det blir noen fiks på det problemet eller om det forblir eget stativ til de vil tiden vise.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte du Matrixen brukt..? Så pahf hadde kjøpt seg ny DAC... er det hans du har kjøpt? Kjøpte en Mini-I brukt selv. Fungerte dessverre kort tid før den takket for seg. For dyrt å sende til Hong Kong på rep, så nå ligger den her i hylla.

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    Kjøpte du Matrixen brukt..? Så pahf hadde kjøpt seg ny DAC... er det hans du har kjøpt? Kjøpte en Mini-I brukt selv. Fungerte dessverre kort tid før den takket for seg. For dyrt å sende til Hong Kong på rep, så nå ligger den her i hylla.
    Kjøpte pahf sin ja. Har ikke fått med meg at dette er noen trend for denne modellen, men håper da ikke det. Hvorvidt den blir værende i oppsettet vil vise seg etter jeg tester den opp mot Audio GD, og om den ikke holder mål ryker den rett på forumet eller finn.

Alt i alt tror jeg det at jeg har kost meg like mye med å lage stativ som det jeg kommer til å gjøre med å bruke utstyret. Har forresten klar en løsning for å feste på hodetelefoner. Den står til liming nå.

Fikk du brukt din noe før den tok kvelden, eller var den tilnærmet kaputt ved ankomst?

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk brukt den noe før den takket for seg. Satser på at din holder mye lengre.

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det satser jeg også på! Den ser iallefall fryktelig pen ut. Hva var dine inntrykk av den? Har lest at den er ganske basstung, at folk må dempe subwoofere.

Har fått dilla på head-fi for tiden, mye på grunn av at det er det som egner seg best når man må ta hensyn til andre beboere. Dette gjelder selvsagt bare musikk, mens hjemme lever kinoen i beste velgående!

For ikke så lenge siden røk pæra i projektoren. Det var ingen spøk! Ifølge brodern (som satt 30cm ifra projektoren idet pæra røk) sa det smalt som f**n. Heldigvis stilte Dustinhome med erstatningspære til 1200 kroner!

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som jeg nevnte tideligere i kveld så fann jeg en løsning på problemet med å henge fra seg hodetelefonene på det nye komponentstativet!

OBS! De er ikke helt ferdige enda; de skal få seg en liten omgang med pussemaskinen, samt lik beis som på resten av hyllen.

Andsor's audio-img_3643-jpg

Man tager det man har liggende for hånden av smått treverk, og spikker til passende form.
    Videre finner man trelim av ypperste kvalitet og limer det sammen således;

Andsor's audio-img_3649-jpg

Og da sitter du igjen med avtagbare og flyttbare stativer til hodetelefonene, i dette tilfellet er det plass opptil to stykker på hverside

Andsor's audio-img_3656-jpg

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •