DIY-Lerret 107"

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Smile DIY-Lerret 107"

Hei, jeg er helt fersk når det kommer til hjemmekino, har nettopp kjøpt meg en Hitachi PJ TX-300 Projektor og har tenkt til å lage ett Rammelerret for denne, da jeg ikke har feit nok lommebok til å kjøpe meg ett komplett ett.

Har sett litt rundt på forumet her og ser mange lager de på forskjellige måter, jeg har fallt på valget med å male en mdf plate, jeg tenkte meg ca 107" og lurte på om noen her inne kunne kommet med litt erfaringer og innspill på hvordan man evt lager ett slikt lerret? hvor mange strøk, hva slags maling osv, osv..
    Regner med at det blir mye bedre resultat med rullgardin, men var på princess og hørte, de kunne bestille for meg, men det kom på ca 2800 kr, og da tenke jeg at da kan jeg jo like så greit kjøpe komplett ramme, så det tviler jeg sterkt på at jeg gidder å vet ikke om noen andre plasser man kan få den størrelsen der til en lavere pris..

Håper på god respons fra erfarne Hjemmekino-entusiaster

Active
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    416
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se hos Avshop, der har de DIY duker på 2 x3 og 2 x 4 meter til under 1500.

Newcomer slip sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har sett folk har brukt IKEA Tupplur rullegardin som duk/lerret, så hvis budsjettet ditt er virkelig stramt er jo kanskje det et alternativ. Men ser de er maks 2 meter brede, så da kommer du ikke opp i 107" isåfall, men rundt 90".

Newcomer PunkBuster sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg rullemalte en MDF plate med S2000-N. Brukte mikrofiberrulle fra Jordan. Resultatet ble bra, men har ikke sammenlignet det med noe annet. Brukte Jotun Lady Pure Color, siden denne er veldig matt(01). Måtte mette rulla godt for å unngå merker, da denne malinga virker "tørr" i konsistens, og ikke fløt utover så godt. Skulle jeg gjort det igjen, hadde jeg sannsynligvis brukt en matt oljemaling, eller lånt meg sprøyteutstyr.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av penol
    Se hos Avshop, der har de DIY duker på 2 x3 og 2 x 4 meter til under 1500.

Dette er noe jeg evt kunne gått for, men det står at de er "Acoustiske". Er alle dette? har det noe og si? vet at det er for at man kan ha høyttalere bak lerretet osv, men det har jeg ikke bruk for.
    og hvordan lager man evt en ramme til den?

Jeg er ganske dum når det kommer til sånne ting, så beklager at jeg spør så mye:P

Active
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    416
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har selv kjøpt 2 x 4 meter V2 akustisk (lydtransparent)duk og det fungerer ypperlig.

Jeg fikk sydd lommer langs alle 4 kantene, kjøpte meg 10mm rundstål og tredde i lommene og hang det opp på baksiden av en hjemmelaget ramme i riktig størrelse. Strammet opp med å skru i skruer som stålstengene hviler på. Fikk det skikkelig stramt og fint. Lerretet ble ca 2,85 x 160.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •