Runefalk`s litt rotete stuekino-Nytt tv kjøpt - Side 8

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 8 av 9 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 SisteSiste
Viser resultater 141 til 160 av 162
    Intermediate Johnnygrandis sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    651
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av runefalk Vis post
    Har holdt på og lime opp noen akustikk-plater som jeg kjøpte hos Surround.no idag.Så lurer jeg på om det går an og dempe rommet for mye,eller om det er bare og kjøre på med akustikk-plater?Noen kloke hoder som kan svare meg på det?
    Litt gammelt spørsmål men siden du ikke har fått noen svar drister jeg meg til ett.

Ja det er fullt mulig å dempe for mye. Faremomentet er at mange demper med for tynne plater slik at det er bare en viss frekvens som blir dempet, bredbåndet er å foretrekke - altså plater som tar en viss mengde og ikke bare en liten del, ulempen er at du må ha en viss tykkelse noe som gjerne koster litt mer og tar mer plass. Om en demper bare en viss del kan lyden fort bli "kjedelig" og innesluttet. Det kan være lurt å se litt på spesifikasjonene og målingene som de mest seriøse produsentene legger ved. Akustikkplater fra Rockwoll og lignende er ikke spesielt dyre og tar meget bra om du velger litt tykkelse ulempen er at de krever litt egeninnsats om du skal klare å få de fine.
    Hvor mye som skal absorberes er en subjektiv greie og der noen mener det er dempet for mye er akkurat passe for en annen så det er ingen fasit her men ens egne ører og smak som gjelder!

Intermediate runefalk sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    1,294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Johnnygrandis Vis post
    Litt gammelt spørsmål men siden du ikke har fått noen svar drister jeg meg til ett.

Ja det er fullt mulig å dempe for mye. Faremomentet er at mange demper med for tynne plater slik at det er bare en viss frekvens som blir dempet, bredbåndet er å foretrekke - altså plater som tar en viss mengde og ikke bare en liten del, ulempen er at du må ha en viss tykkelse noe som gjerne koster litt mer og tar mer plass. Om en demper bare en viss del kan lyden fort bli "kjedelig" og innesluttet. Det kan være lurt å se litt på spesifikasjonene og målingene som de mest seriøse produsentene legger ved. Akustikkplater fra Rockwoll og lignende er ikke spesielt dyre og tar meget bra om du velger litt tykkelse ulempen er at de krever litt egeninnsats om du skal klare å få de fine.
    Hvor mye som skal absorberes er en subjektiv greie og der noen mener det er dempet for mye er akkurat passe for en annen så det er ingen fasit her men ens egne ører og smak som gjelder!
    Ok,takk for et utdypende svarJeg har brukt disse til og dempe rommet(bor i betong blokk)http://surround.no/Produkter/Tilbeh%...000000677.aspx

og disse-

http://surround.no/Produkter/Tilbeh%...000000512.aspx

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel sånn at jo tjukkare dempeplater, jo lenger ned i frekvens greier ein å dempa. Og så er det vel litt forskjell på dempeeigenskapane til dei forskjellige materiala. Men vil tru dei platene på 2.5cm kanskje er litt vel tynne til å dempa særleg stor del av frekvensregisteret. Anbefalinga som går igjen her på forumet er vel ca. 15cm tjukkelse, evt. 10cm med 5cm luft bak.

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    1,294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Komlo Vis post
    Det er vel sånn at jo tjukkare dempeplater, jo lenger ned i frekvens greier ein å dempa. Og så er det vel litt forskjell på dempeeigenskapane til dei forskjellige materiala. Men vil tru dei platene på 2.5cm kanskje er litt vel tynne til å dempa særleg stor del av frekvensregisteret. Anbefalinga som går igjen her på forumet er vel ca. 15cm tjukkelse, evt. 10cm med 5cm luft bak.
    Ok,men hva mener du om de andre akustikk-platene jeg har kjøpt(Pyramideformet dempematter)Er de brukenehttp://surround.no/Produkter/Tilbeh%...000000677.aspx
    Sist endret av runefalk; 09-25-2013 kl 15:37 Begrunnelse: redigering

Intermediate Johnnygrandis sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    651
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva syntes du selv da ? Har du brukt de i 1-refleksjonene? Oppnår du ett roligere lydbilde med bedre definerte instrumenter og vokaler?

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    1,294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Johnnygrandis Vis post
    Hva syntes du selv da ? Har du brukt de i 1-refleksjonene? Oppnår du ett roligere lydbilde med bedre definerte instrumenter og vokaler?
    Jeg har brukt dem på 1-refleksjonene,og jeg føler vel at jeg har fått et litt roligere lydbildeNår det gjelder og definerte instrumenter så er jeg ikke så flink til akkurat detmen alt i alt så er jeg vel fornøyd med resultatet

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    1,294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da kom endelig Sherbourn pa 2-160 i posten idagKjøpt brukt av en her på forumet,den var godt pakket og var i strøken standså den har jeg fått koblet opp og i drift.Skal brukes som ekstra effekt til surround-høyttalerne,så da blir det en runde med kalibrering imorgen

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    1,294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har handlet meg et par Dynavoice Definition DX-5 hos Surround.noVirker som om de er av bra kvalitet
    De Har også X-Change.Dynavoice skrive litt om det her-

(X-Change - Fleksibel: Fordi alle har ulike lydpreferanser - inkludert audiofile - så er Definition utstyrt med en X-change terminal. På toppen av terminalen finner du 3 ekstra gullbelagte kontakterX-Change - Disse brukes til å finjustere det kritiske mellomtone området til din egen smak. Du kan velge mellom -2 dB / 0 dB / +2 dB / +4 dBDisse brukes til å finjustere det kritiske mellomtone området til din egen smak. Du kan velge mellom -2 dB / 0 dB / +2 dB / +4 dB)

http://surround.no/Produkter/H%C3%B8...000000217.aspx
    Sist endret av runefalk; 10-14-2013 kl 23:19
    PANASONIC TX-P65VT60Y​-Onkyo TX-NR818-Sherbourn PA 5-200 -Sherbourn PA 2-160-Anti-Mode
    2Stk SVS PC12-NSD DSP-Klipsch RF MK2-82/RC64/RS-52/RB-61/Panasonic DMP BDP500
    ,PS3-VAN DEN HUL-Logitech Harmony 900

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    1,294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke så kult her inne på forumet for tidenMerker at jeg er litt mindre aktiv på forumet nå enn før,får håpe det tar seg opp med tiden
    PANASONIC TX-P65VT60Y​-Onkyo TX-NR818-Sherbourn PA 5-200 -Sherbourn PA 2-160-Anti-Mode

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    1,294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøvde og poste i en annen tråd men får bare opp denne beskjeden-

The following errors occurred with your submission
    Your submission could not be processed because the token has expired.

Please reload the window.Hva skjer

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    1,294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var tiden kommet for og kjøpe nytt tvTenkte da på en 65tommer.Lurte på om noen hadde erfaring med KDL-65W855AB LED TV?

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    1,294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nytt tv

Da ble det jaggu meg nytt tv idagVar heldig og fikk tak i det siste PANASONIC TX-P65VT60Y Budal Radio hadde på lagerBra service,de leverte tv`en på døren og de hang jaggu meg tv`en opp på veggen også

Intermediate tralltrall sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med ny TV.
    Dette blir knall....savner bare noen bilder her nå. :-)
    Min byggetråd og hjemmekino: Min hjemmekino

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    1,294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    TakkerSkal se og få tatt noen nye bilder og lagt ut snarest

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    1,294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stor fornøyd med tveneste jeg har og utsette på det er litt vifte støy.
    Sist endret av runefalk; 01-17-2014 kl 00:10

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    1,294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ringte Panasonic angående at jeg har litt vifte-støy fra tven,så jeg fikk tlf-nr til et firma,ringte dem og de skulle komme hjem til meg imorgen og utbedre problemet viss det lot seg gjøre

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis med ny TV! God sørvis frå Panasonic si side.

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    1,294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Komlo Vis post
    Grattis med ny TV! God sørvis frå Panasonic si side.
    TakkerJa veldig bra service av PanasonicDa har faktisk akkurat tv-reparatørene vært her og fått bort mesteparten av vifte støyen,så det kan jeg leve med

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjempegreier. Kva var årsaka?

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    1,294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De satte på noen foringer på på de 2 viftene som er på tv`en,noe som reduserte vifte-støyen betrakteligSå jeg legger nesten ikke merke til støyen nå

Side 8 av 9 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •