Uklar lyd i senterhøytaler ettrr Audyssey auto setup

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Uklar lyd i senterhøytaler ettrr Audyssey auto setup

Hei

Jeg har et surroundoppsett og sliter litt med Audyssey-innstillingene. Har kjørt programvaren i receiveren og satt mikrofonen på et fotostativ for stabilitetens del. Sub, front- og bakhøyttalere blir veldig bra, mens senterhøyttaleren blir bomullsaktig og på grensen til grøtete med Audyssey-innstillingene aktivert.

Er relativt fersk i gamet og lurer på om noen kan hjelpe meg på vei?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du forsøkt å øke center noen db? Hvordan er den plassert i forhold til andre ht?

Intermediate Trumpetguy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    806
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eksakt hvor sto mikrofonen? Var det noen reflekterende flater (sofarygg f.eks.) like bak? For senteren sin del er dette viktig, siden lyden kommer rett forfra, og evt reflekterende flater bak vil reflektere direkte inn i micen med noen ms delay. Denne refleksjonen kan være omtrent like sterk som hovedimpulsen. Denne refleksjonen er ikke representativ, siden du gjerne sitter akkurat der når du ser film.

Når så filteret genereres vil det dermed prøve å korrigere bort en feil som faktisk ikke er der under filmvisning.

Enkel vei rundt: Legg et tungt, sammenbrettet pledd eller en diger pute der ryggen og bakenden din vanligvis er.

Sier ikke at dette er årsaken hos deg, men du gjør lurt i å sjekke. Det skapte en god del hodebry med senteren hos meg før jeg fant årsaken.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for innspill. Sofaen står inn til en murvegg og det kan sikkert ha vært lyd som har reflektert.

Skal prøve dette!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •