grandiS - Vannfallsmåling - Bilde - Mer kommer - Side 64

Sponsorer:
Takk Takk:  3
Like Like:  46
Side 64 av 74 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 54 60 61 62 63 64 65 66 67 68 ... SisteSiste
Viser resultater 1,261 til 1,280 av 1478
    Intermediate grandiS sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Da har jeg koblet opp , og førsteinntrykket er at dette låter så utrolig korrekt! Hører sanger på en helt ny måte, og det er samme hva jeg spiller. Var liksom skeptisk når jeg satt på Planet Dada - Flamboyant med Yello. Men neida!

Jeg smiler faktisk mer når jeg spiller Infected Mushroom med disse enn RF83!! RF83 har ikke en sjangse mot disse hva gjelder musikk. Alt blandes i et eneste stort basshav i forhold!

I min kjeller så spiller disse mer enn høyt nok før de gir seg, så dette var gøy! Senterhøyttaleren er på størrelse med en nøtt, så spent på om det kommer noe lyd fra den!:P

Kan hende RF83 var for store for mitt rom også da, iom at de står ganske nær egentlig alle vegger!

Nå er hvertfall alt av equalizere slått av, og det finnes ikke slitsomt for 5 øre !!

Kommer med bilder, selvom de ikke er mye å se på
    Sist endret av grandiS; 01-05-2016 kl 19:54
    DIY - Inconcert Miles | Klipsch |Denon | Behringer | Samsung 75"| Shakers

2. Liker Danke har likt denne posten
    Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,535
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av grandiS Vis post
    Da har jeg koblet opp , og førsteinntrykket er at dette låter så utrolig korrekt! Hører sanger på en helt ny måte, og det er samme hva jeg spiller. Var liksom skeptisk når jeg satt på Planet Dada - Flamboyant med Yello. Men neida!

Jeg smiler faktisk mer når jeg spiller Infected Mushroom med disse enn RF83!! RF83 har ikke en sjangse mot disse hva gjelder musikk. Alt blandes i et eneste stort basshav i forhold!

I min kjeller så spiller disse mer enn høyt nok før de gir seg, så dette var gøy! Senterhøyttaleren er på størrelse med en nøtt, så spent på om det kommer noe lyd fra den!:P

Kan hende RF83 var for store for mitt rom også da, iom at de står ganske nær egentlig alle vegger!

Nå er hvertfall alt av equalizere slått av, og det finnes ikke slitsomt for 5 øre !!

Kommer med bilder, selvom de ikke er mye å se på
    Grattis , moro og høre at du virker fornøyd så langt

Og bilder er aldri feil nei
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , McIntosh C48 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 og Minidsp Nanodigi.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , MA RXFX , MA Apex A-10 , 2 X Arendal Sub 2.
    BILDE : Panasoic ST50 65", Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Syvio HD Mediabox , Apple-TV.

4. Liker Danke har likt denne posten
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det en fordel med DAC eller? Eller er den i 3312 god nok? Tenker jeg liker lydsignaturen til Hegel, lyst til å prøve en HD11

Kim

Intermediate leifeinar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    515
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulere med røverkjøp, har selv sett på de men ikke funnet de til god pris

Er vel flust av Hegel dac'er ute i perioder, har har kjøpt og testet de flere ganger og fått solgt til samme pris igjen. ikke fått helt til Hegel, men har hatt system audio bestandig.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,535
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det en fordel med DAC eller? Eller er den i 3312 god nok? Tenker jeg liker lydsignaturen til Hegel, lyst til å prøve en HD11

Kim
    Så lenge du kun bruker receiver som pre som har digitale innganger med ok dac , så er en ekstern dac bortkastet i mine ører.
    Skal det være noen vits med ekstern dac så MÅ du jo bruke "pure direct" for unngå unødige ad/da konverteringer. Og det betyr jo at du ikke kan bruke RK og sub.
    Eller... du kan jo selvsagt , men da er vitsen med dac'en borte
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , McIntosh C48 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 og Minidsp Nanodigi.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , MA RXFX , MA Apex A-10 , 2 X Arendal Sub 2.
    BILDE : Panasoic ST50 65", Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Syvio HD Mediabox , Apple-TV.

Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker stort sett Puredirect til musikk Men får se, blir ikke første pri.

Emotivaen gikk spontant ut døra idag! Så blir noen monoblokker etterhvert. SKAL ha monoblokker, ene og alene fordi det ser så deilig ut! Har ekstra plass siden jeg har så liten senter nå

Denonen sparker overraskende mye liv i de uten og svette for mye, den har jo egen strømforsyning til frontene. Fin signatur fra den synes jeg Men blir effekt uansett!

Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et par mobil bilder Vet ikke hva jeg synes om hvit, men sånn ble det da det var demo modell Synes kanskje ikke det gjør noe å bryte opp litt! Se den lille senteren:P Ikke fått testet enda, men lukter at det blir noe større.

Spørsmål angående det, kan det fungere og dele senteren høyere opp ? Dele senter på 100 for eks?

-img_1413-jpg-img_1414-jpg

2 av subbene står utenfor bildet. Usikker på om jeg skal ha 4 Tror det holder med 2, blir litt mer luftig rom pæ en måte
    Sist endret av grandiS; 01-07-2016 kl 00:33

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,535
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ble jo lekkert dette da
    Ja å dele senteren på 100 hz burde ikke være noe problem når du har to suber stående såpass nære og symmetrisk som du har.
    Så sant du ikke har veldig dårlig nivå fra subene i dette området da....?

Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror nivået er ganske bra der de står nå, men skal prøve og ha de på utsiden av høyttalerne også. Men tror denne plasseringen er best dessverre, selv om det ikke ser best ut:/

Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av leifeinar Vis post
    Gratulere med røverkjøp, har selv sett på de men ikke funnet de til god pris

Er vel flust av Hegel dac'er ute i perioder, har har kjøpt og testet de flere ganger og fått solgt til samme pris igjen. ikke fått helt til Hegel, men har hatt system audio bestandig.
    Takk for det! Har lyst til å prøve men ikke sikkert jeg gjør det. Hvordan er det å spille av musikk direkte til reciever via airplay kontra pc mtp lydkvalitet? Det har jeg lite peiling på:-)

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,933
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for det! Har lyst til å prøve men ikke sikkert jeg gjør det. Hvordan er det å spille av musikk direkte til reciever via airplay kontra pc mtp lydkvalitet? Det har jeg lite peiling på:-)
    Om du ikke kjører airplay via en extern dac så tror jeg det er minimale forskjeller om du har en ok receiver. Jeg solgte unna alt analogt utstyr da jeg helst streamer via airplay eller mac mini eller evt snurrer cd/musikk dvd på bluray en via hdmi.

Spenstig høyttalerbytte, men jeg har gått samme veien selv, jeg spilte sjeldent høyt så da ble valget enkelt! Du skal ikke undervurdere en liten center, har center nå med kun en 7" og diskant. Null stress!

Ville aldri vurdert å selge unna subbene dine da, headroom er viktig uansett i mine ører, jeg ville ha stacket de 2 og 2 slik du hadde med klipsch. Kjør alle lukket og juster gain i hh til subkalibrering ( 75 db @ -20 MV ) Har du ikke db måler så still alle på 9-10 på subbene med 0 db i receiver. kjør autokalibrering og se hvordan det blir, still gjerne opp etpar knepp på film!

Forøvrig en FREKK tv du har!

Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tenker ikke via noen ekstern DAC i dette tilfellet. Jeg mener bare rett fra mobilen og til reciever via airplay. Om det er noe forskjell fra oc tilkoblet med HDMI

At jeg gjorde det rette valget ble bekreftet når jeg koblet de til igjen for å vise kjøper at alt fungerer. Veldig fornøyd med Dynaudio. Når det gjelder suber så kan det hende jeg må selge 2 stk, men det fungerer veldig bra med 2 i kjelleren min også Senteren fungerer egentlig helt fint ja, kan jo dele den hvor jeg vil med subbene

Og så lurer jeg på. Har tittet på litt forskjellige effekforsterkere. Ser ikke ut som det er noen monoblokker der ute til en fornuftig pris, så valget blir 2 effektforsterkere isteden. Jeg har sett på følgende:

2 stk Nad 275
    2 stk Abrahamsen V4 ( oppgradert )
    2 stk Meridian 555/557
    2 stk Vincent SP331
    2 stk Elektrokompaniet AW60

Jeg vet at med 2 stk så holder alle disse holder mtp effekt så ikke tenk på akkurat det i første omgang. Jeg driver de pr dd med Denon reciever uten "problemer"

Og jeg må ha to stk, ser best ut

Flere tips mottas!
    Sist endret av grandiS; 01-11-2016 kl 16:54

Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Edit: Blir 2 stk aw60 alt for lite? Kan ikke skjønne hvorfor mtp specs og hva jeg bruker nå!

Tips!!
    Sist endret av grandiS; 01-11-2016 kl 17:06

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,535
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjer litt hos deg nå ja
    Du vil ha to ja Tenker du å brokoble eller biampe ?
    Av dem du lister opp der , så hadde jeg kanskje valgt Abrahamsen sine - dem tror jeg tåler godt brokobling hvertfall. Nå vet jeg ikke hvor langt ned i impedanse dine HT dipper , men ved brokobling så ser jo ampen halve impedansen. Så dipper dem ned i f.eks 3 ohm , så begynner det å røyne på ja.

Moro å se at det skjer ting hos deg hvertfall

Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan Vis post
    Skjer litt hos deg nå ja
    Du vil ha to ja Tenker du å brokoble eller biampe ?
    Av dem du lister opp der , så hadde jeg kanskje valgt Abrahamsen sine - dem tror jeg tåler godt brokobling hvertfall. Nå vet jeg ikke hvor langt ned i impedanse dine HT dipper , men ved brokobling så ser jo ampen halve impedansen. Så dipper dem ned i f.eks 3 ohm , så begynner det å røyne på ja.

Moro å se at det skjer ting hos deg hvertfall
    Ja, spøkelset er her :-) Jeg gjorde akkurat et impuls kjøp på 2 stk Rotel RB1562, dønn strøkne for 3500,- stk. Håper ikke det blir helt kræsj, men utifra hva jeg har lest så skal det gå bra?

Edit: Leste akkurat noe oppsiktsvekkende mtp Rotel og Dynaudio! Men velger og prøve selv først Etter Lyd og bilde tester av rotel så ser jeg ikke hvorfor det skal bli et problem

Tenker og evt brokoble en pr høyttaler ja Det er 4 ohms høyttalere. Sies og være veldig stabile rundt 4 ohm.
    Sist endret av grandiS; 01-11-2016 kl 20:29

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,535
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, spøkelset er her :-) Jeg gjorde akkurat et impuls kjøp på 2 stk Rotel RB1562, dønn strøkne for 3500,- stk. Håper ikke det blir helt kræsj, men utifra hva jeg har lest så skal det gå bra?

Edit: Leste akkurat noe oppsiktsvekkende mtp Rotel og Dynaudio! Men velger og prøve selv først Etter Lyd og bilde tester av rotel så ser jeg ikke hvorfor det skal bli et problem

Tenker og evt brokoble en pr høyttaler ja
    Hmm , kan den brokobles da ? Kan jo evt. kjøre biamp selvsagt.
    Har selv hatt en sånn en for noen år siden. Helt kurant sak , men ga meg ikke noe ekstra på frontene kontra Pioneer receiveren jeg hadde da. (LX51) , så den ble solgt igjen. Den har vist litt lei inngangsimpedanse ble jeg fortalt , så det kan ha vært missmatch på den måten.

Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm , kan den brokobles da ? Kan jo evt. kjøre biamp selvsagt.
    Har selv hatt en sånn en for noen år siden. Helt kurant sak , men ga meg ikke noe ekstra på frontene kontra Pioneer receiveren jeg hadde da. (LX51) , så den ble solgt igjen. Den har vist litt lei inngangsimpedanse ble jeg fortalt , så det kan ha vært missmatch på den måten.
    Hmm, nå ble jeg usikker!! Andre forslag i denne prisklassen?

Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bi amp utgår forøvrig, Dynaudio er ikke tilhenger av det!

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,535
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, nå ble jeg usikker!! Andre forslag i denne prisklassen?
    Kan jo fungere utmerket hos deg selv om det ikke var "match in heaven" hos meg den gangen , så ikke ta sorgen på forskudd

Bi amp utgår forøvrig, Dynaudio er ikke tilhenger av det!
    Ok , da utgår nok det ja.

Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan jo fungere utmerket hos deg selv om det ikke var "match in heaven" hos meg den gangen , så ikke ta sorgen på forskudd

Ok , da utgår nok det ja.
    Mulig å sjekke om de kan brokobles?

Side 64 av 74 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 54 60 61 62 63 64 65 66 67 68 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •