grandiS - Vannfallsmåling - Bilde - Mer kommer - Side 60

Sponsorer:
Takk Takk:  3
Like Like:  46
Side 60 av 74 FørsteFørste ... 10 20 30 40 50 56 57 58 59 60 61 62 63 64 70 ... SisteSiste
Viser resultater 1,181 til 1,200 av 1478
    Intermediate grandiS sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Mye nytt som skjer i "kinoen" nå, endelig Jeg solgte SVS´ene, delvis fordi jeg vil prøve noe nytt og delvis pga forlovelsesring:P

Jeg er ikke ute etter noen nye Ultraer, bare litt ekstra dyttehjelp til frontene. Jeg er ikke interessert i kjellerdyp bass lenger, heller punch.

Dette er vaglene det står mellom, 2 stk:

- SVS SB1000

- Sunfire SDS10/12

- Klipsch RS-W15

- Xtz 12" cinema serien

- Xtz 12.16 ( hvis jeg får tak i )

Vil Klipsch suben levere mer punch / brysttrykk siden det er et 15" element?

Andre forslag? Spriker jo en god del mtp pris , så får se
    DIY - Inconcert Miles | Klipsch |Denon | Behringer | Samsung 75"| Shakers

Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det så dødt her inne enda?:-) Trenger virkelig innspill her nå. Heller veldig mot 2 stk svs sb1000 , mest fordi jeg synes de ser så sinnsykt bra ut!

Men utifra hva jeg leser om Sunfire SDS12 , så tror jeg den er mye råere til samme pris. Den er jo EISA vinner også. Så 2 stk SDS12 tror jeg blir bra . Men de ser jo ut som "kom skal vi gå å drite" i forhold til SVS´ene

Hmmm...

Newcomer vegardxf sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mitt motto er at om du er i tvil, er større bedre
    Pioneer 5080XA. KenKreisel x7. Velodyne EQ-Max12. Denon 3311. ATI AT1807. Pro-ject RPM 1.3. PS4. HTPC. Panasonic DMP-BD65.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,314
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    2
    AVtorget feedback
    0
    SB-1000 blir vel litt små til å henge med RF-83. Ville har gått opp til SB-2000 ihvertfall.

Newcomer Kiim sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av grandiS Vis post
    - Xtz 12.16 ( hvis jeg får tak i )
    Fant

FINN.no - Mulighetenes marked
    Klipsch RF-7 II, Klipsch RC-64 II, Klipsch RS-62 II | XTZ Cinema 3x12" | Onkyo PR-SC5509 | Emotiva XPR-2 | Emotiva XPA-3 | Panasonic DMP-BDT330 | Samsung UE55F8005 | DarbeeVision | PS3 & PS4 | Chromecast v2 | Harmony Touch | Nettside

Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kiim Vis post

TAKK navnebror Kim! Da har jeg kjøpt begge 2, ikke mulig og få mer sub for 6k

Joho!!:-)

7. Liker jakv har likt denne posten
    Newcomer Kiim sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    TAKK navnebror Kim! Da har jeg kjøpt begge 2, ikke mulig og få mer sub for 6k

Joho!!:-)
    Bare hyggelig! Vi Kim'er må hjelpe hverandre hehe
    Klipsch RF-7 II, Klipsch RC-64 II, Klipsch RS-62 II | XTZ Cinema 3x12" | Onkyo PR-SC5509 | Emotiva XPR-2 | Emotiva XPA-3 | Panasonic DMP-BDT330 | Samsung UE55F8005 | DarbeeVision | PS3 & PS4 | Chromecast v2 | Harmony Touch | Nettside

Intermediate leifeinar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    515
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lurt valg og fornuftig pris. lette å selge også om du ikke blir fornøyd. jeg er fornøyd med XTZ, og jeg har bare en 10"

Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av leifeinar Vis post
    Lurt valg og fornuftig pris. lette å selge også om du ikke blir fornøyd. jeg er fornøyd med XTZ, og jeg har bare en 10"

Jeg har hatt disse før, og vet at de er helt rå til denne prisen Har jo hatt SVS Ultra osv, og vet at disse henger godt med på volum faktisk:-)

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,110
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har fortsatt mine 12.16 enda, har enda ikke helt følt det veldig store behovet for mer enda.
    Og med litt hjelp på resonansene fra en Antimode Cinema så går de ganske overaskende dypt og.
    Sony vpl hw-50 - 92" Dreamscreen v3 tab | Samsung 51 6505 plasma tv
    Denon AVR-4520 CI
    Oppo 103D | PC i5-GeForce 960 |
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16
    Sonos, ps3, pc, harmony ultimate etc.

Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TorTorden Vis post
    Har fortsatt mine 12.16 enda, har enda ikke helt følt det veldig store behovet for mer enda.
    Og med litt hjelp på resonansene fra en Antimode Cinema så går de ganske overaskende dypt og.
    Nå som jeg var vant til å ha Ultra og PC12+, så er det klart jeg merker at de ikke er der. Men Xtz´ene gjør en kjempejobb. Jeg har også en Antimode Cinema tilkoblet Bruker du noen av skumpluggene?

Har forøvrig hengt opp TV´n og det ble kjempebra. Fikk også 3000,- i avslag på faktura fra komplett da den nå er på tilbud! Fikk maset meg til det siden det bare var en uke fra jeg kjøpte den. Så da vet dere at det lønner seg Jeg kunne selvfølgelig uansett levert den inn for å kjøpe den på nytt, som de 2 første jeg snakket med sa. Men det er rimelig mye jobb

Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er et par bilder med subene på plass Har mer eller mindre bestemt meg for å ha det sånn som det står nå, jeg synes rett og slett det ser best ut.

-img_1203-jpg-img_1202-jpg

Og så et spørsmål. Jeg har 2 sub utganger på forsterker. Jeg kobler subene til den ene som går opp til Antimoden, og så prøvde jeg å koble shakerne på den andre. Men når den er koblet i så får jeg en forstyrrelse i alle de andre høyttalerne. Noen forslag ti hvorfor og hvordan jeg da kan koble for å unngå det?

Intermediate americanFord sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser veldig bra ut. Misunnelig på tv'n din! 60" blir liksom akkurat for lite, selv om jeg sitter nærme (merkelig det der ).

Ang. spørsmålene dine har jeg desverre ikke peiling, da jeg ikke har erfaring med shakers.

God helg!
    Behringer B215 (fronts) + B212XL (surround) - Sony STR 1040 - Pro Ject Rpm 5.1/ Phonobox S - 2xJamo SUB650 - Apple TV3 - Samsung 60" Plasma

MIN BLOGG: http://www.inboundswag.no

ALT I FRA BUSINESS TIL KULTUR + LITT LYD OG MUSIKKRELATERT!

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,110
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er et par bilder med subene på plass Har mer eller mindre bestemt meg for å ha det sånn som det står nå, jeg synes rett og slett det ser best ut.

.......

Og så et spørsmål. Jeg har 2 sub utganger på forsterker. Jeg kobler subene til den ene som går opp til Antimoden, og så prøvde jeg å koble shakerne på den andre. Men når den er koblet i så får jeg en forstyrrelse i alle de andre høyttalerne. Noen forslag ti hvorfor og hvordan jeg da kan koble for å unngå det?
    Skulle jeg tippe, dårlig kabel?

Selv koblet jeg shakerne når jeg hadde de, på en ysplit før antimoden, siden aktivering av sub 2 kanalen deaktiverer audyssey og lån får jo ikke kjørt audyssey kalibrering med shakeren.

Åssen går det ned "nedgradering" fra projektor til tv?
    Sitter og tenker litt mot samme bane, har jo bare stua og leve med tv hadde gjort interiør valg og generelt day2day liv lutt enklere men 50" er jonikke nok for film
    Sony vpl hw-50 - 92" Dreamscreen v3 tab | Samsung 51 6505 plasma tv
    Denon AVR-4520 CI
    Oppo 103D | PC i5-GeForce 960 |
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16
    Sonos, ps3, pc, harmony ultimate etc.

Intermediate leifeinar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    515
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan opplever du TVn? regner med den er bra av hva du skriver, men er det noe som du vil si trekker ned?

Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av americanFord Vis post
    Ser veldig bra ut. Misunnelig på tv'n din! 60" blir liksom akkurat for lite, selv om jeg sitter nærme (merkelig det der ).

Ang. spørsmålene dine har jeg desverre ikke peiling, da jeg ikke har erfaring med shakers.

God helg!
    Takk for det, ja 60" blir fort lite idag

Sitat Opprinnelig postet av TorTorden Vis post
    Skulle jeg tippe, dårlig kabel?

Selv koblet jeg shakerne når jeg hadde de, på en ysplit før antimoden, siden aktivering av sub 2 kanalen deaktiverer audyssey og lån får jo ikke kjørt audyssey kalibrering med shakeren.

Åssen går det ned "nedgradering" fra projektor til tv?
    Sitter og tenker litt mot samme bane, har jo bare stua og leve med tv hadde gjort interiør valg og generelt day2day liv lutt enklere men 50" er jonikke nok for film
    Hmm, ja kan jo være kabelen. Er en billig og lang kabel. Skal sjekke ut, takk for tipset! Det går veldig bra, angrer ikke et sekund! Det blir ikke det samme WOW for et stort bilde på en måte. Det blir ikke like mye "kino". Men til gjengjeld så er bilde utrolig bra.Er ikke mulig og få så godt bilde i mitt rom med projektor tror jeg. Det måtte evt bli en veldig lyssterk en, som da går utover sortnivå igjen.

Det er veldig praktisk og enkelt med TV Og det ser konge tøfft ut også , synes jeg

Sitat Opprinnelig postet av leifeinar Vis post
    Hvordan opplever du TVn? regner med den er bra av hva du skriver, men er det noe som du vil si trekker ned?
    Jeg opplever TV´n som egentlig veldig god. Har ikke merket noe som trekker den ned enda, har spillt litt playstation også uten problemer med refreshrate. Men det skal sies at jeg ikke har noen særlig erfaring med TV´er.

Det eneste som er uvant er at bilde er så utrolig skarpt. Jeg er vant til plasma, så bilde på denne er mye mer imponerende for "mannen i gata" hvis du skjønner. Setter jeg på Avatar for eks, så er bilde helt rått! Men jeg synes ikke det blir slitsomt heller, man må bare venne seg til det.

Det er bare å komme innom å se hvis noen lurer på noe om denne TV´n som nå har blitt grisebillig

Takker for alle innspill!

Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, prøv og heng med nå. Jeg har jo ny reciever, alt er koblet likt som med den gamle recieveren. Men når PC og forsterkeren til rumperisterne er tilkoblet samtidig, så kommer det forstyrrelser i høyttalerne. Og den forstyrrelsen tror jeg kommer fra PC faktisk. For når jeg beveger musa så hører jeg lyden endrer seg helt tydelig og blir høyere. Den følger musa på en måte.

Kobler jeg ut signalkabeleen fra rumperisterforsterkeren så forvsvinner lyden. Det samme hvis jeg kobler ut hdmi fra pc og lar rumperisterforsterker være tilkoblet. Lyden blir også borte hvis jeg tar ut strømkabelen til forsterkeren. Den trenger ikke å være på heller. Jeg har forsøkt og koble forsterker i annen stikkontakt uten at det endret noe.

Jeg har prøvd og koble rumperisterforsterken direkte i reciever i utgangen som antimoden egentlig er tilkoblet, med en kort annen kabel med, samme resultat. ( Den er nå koblet til den andre SW utgangen med en lang kabel. )

Skjønner ikke hvorfor jeg plutselig får denne lyden ? Hva er forskjell fra forrige forsterker til denne mtp det? Er det noen innstillinger i Denonen? Noe bypass greier eller no?

Please kom med tips!

Intermediate thohaug sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    648
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du prøvd å Koble alt på en jordet strømforgrener? Prøv det først. høres ut som støy fra jordingen mellom apparatene dine med det første. Har du galvanisk skille på den nye tv-en? Har du en svitsj bakpå den nye recieveren eller forsterkeren din som sier noe med ground? Prøv å flippe den isåfall.
    Akustikk, Akustikk, Akustikk!

Min tråd:
    http://avforum.no/forum/hvilket-utstyr-har-avforums-medlemmer-/124180-thohaugs-lytterom-fra-toveis-til-treveis-5.html

Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av thohaug Vis post
    Har du prøvd å Koble alt på en jordet strømforgrener? Prøv det først. høres ut som støy fra jordingen mellom apparatene dine med det første. Har du galvanisk skille på den nye tv-en? Har du en svitsj bakpå den nye recieveren eller forsterkeren din som sier noe med ground? Prøv å flippe den isåfall.
    Nei, ikke prøvd det. Når du nevner TV'n så endrer lyden seg når den slås på også. Men som sagt, ingen lyd fra noenting hvis jeg napper ut signalkabelen som går til rumperisterforsterkeren.

Galvanisk skille? Er ikke det fra sen jura tid? Er jo jordet kontakt fra tv og jordet stikkontakt? Og jeg har fiber ? Ikke helt med jeg nå som vanlig Skal sjekke bak på forsterkeren!

Edit: Ikke jordet TV, men les lenger ned.

Takk!
    Sist endret av grandiS; 11-23-2015 kl 22:07

Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Edit: TV'n er ikke jordet! Den har sånn europeisk dritt:-) Så kan være der da?

Kan prøve og trekke skjøteleding og koble den i en stikkontakt på badet?:P Hjelper kanskje ikke med den kontakten uten de jordingspinnene..

Edit igjen:

TV´n er i hvertfall ikke synderen. Lyden er der selvom TV kobles ut..

Dritt irriterende! Jeg trenger ikke shakerne når jeg hører på musikk og bruker pc´n, så er bare å koble ut shaker forsterkeren når jeg bruker pc´n, men rimelig tungvint!

Når jeg bruker tastaturet nå så skurrer det hver gang jeg trykker enter bl.a - Argh!

Skjønner ikke hva som gjør det. Når jeg tar strømmen til PC´n og kjører på batteri så er også lyden borte? Virker som PC´n plukker opp et eller annet. Men hvorfor kom ikke lyden før?

Hva har den rumperisterforsterkeren og pc´n felles? Har brukt skjøteledning og koblet begge et helt annet sted og annen kurs uten at det hjelper.

Tips mottas!
    Sist endret av grandiS; 11-23-2015 kl 22:08

Side 60 av 74 FørsteFørste ... 10 20 30 40 50 56 57 58 59 60 61 62 63 64 70 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •