grandiS - Vannfallsmåling - Bilde - Mer kommer - Side 58

Sponsorer:
Takk Takk:  3
Like Like:  46
Side 58 av 74 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 54 55 56 57 58 59 60 61 62 68 ... SisteSiste
Viser resultater 1,141 til 1,160 av 1478
    Intermediate grandiS sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Har jo lekt litt med denne equalizeren på spotify for å teste litt. Og lurer på om det er noe "poeng" og kjøpe en dedikert equalizer? Eller er dette bannlyst? Er dette bare noe man skal bruke ved aktiv deling o.l? Vil jeg kunne bruke EQ selvom jeg bruker pure direct? Ved å koble den inn etter reciever? Eller er dette noe som en ny reciever vil ha integrert?

Jeg et veldig glad i pure direct funksjonen , og det er da uten suber også. Nyere Yamaha har jo også denne funksjonen, men må vel kjøre i "Stereo" for å kunne leke med frekvenskurver?

Vet det sikkert står nye om dette, men finner faltisk ikke noe. Leser mye om DSPeaker men vet vel fortsatt ikke hva det konkret er:P

Tror jeg ender på Yamaha reciever igjen, men har ikke økonomi til det helt enda, har et par biler som skal selges fortsatt
    DIY - Inconcert Miles | Klipsch |Denon | Behringer | Samsung 75"| Shakers

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,111
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser da ikke på EQ som tabu, det er vel ikke mangel på EQ i dagens receivere og eller annen DSP enheter og det er vel oftest automatiserte systemer man finner.

Personlig lurer jeg litt på og skaffe en minidsp 2x4 og sette på nad'n svogeren arvet av meg. Med UMIK-1 og REW tror jeg man kan få til mye artig med en slik liten sak, tenker først og fremst på og sette den opp som PEQ for og stramme opp bassen.
    Sony vpl hw-50 - 92" Dreamscreen v3 tab | Samsung 51 6505 plasma tv
    Denon AVR-4520 CI
    Oppo 103D | PC i5-GeForce 960 |
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16
    Sonos, ps3, pc, harmony ultimate etc.

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,534
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    EQ er ikke tabu , hvis det brukes med fornuft. Og aller helst kun i det digitale domenet , slik at man unngår unødvendige ad-da konverteringer.
    Jeg bruker for tiden en Antomode Dualcore digitalt inn/ut mellom squeezeboxen og yamahaen , og det fungerer meget bra.
    Ellers er jo Mini-dsp sin Nano-digi et billig alternativ. Men dette forutsetter jo at du spiller av via en digital kilde da.
    Yamaha sin innebygde er jo ikke så verst den heller , men den har sine begrensinger så det kommer litt an på hvor heldig man er med hvilke frekvenser man bør/vil korrigere. Men man kommer ganske langt i tett samarbeid med REW.
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , McIntosh C48 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 og Minidsp Nanodigi.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , MA RXFX , MA Apex A-10 , 2 X Arendal Sub 2.
    BILDE : Panasoic ST50 65", Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Syvio HD Mediabox , Apple-TV.

Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok Torden, ja UMIK skal skaffes her og

Bruker ikke annet enn PC til musikkavspilling. Så en equalizer kan kobles mellom PC og receiver da? Har du en link til noe rimelig som kan brukes?

Antimode er da " hel automatisk "? Samme som sub kal? Du får ikke gjort noe manuelt med denne?

Sorry ass, men er litt slow

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,534
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av grandiS Vis post
    Ok Torden, ja UMIK skal skaffes her og

Bruker ikke annet enn PC til musikkavspilling. Så en equalizer kan kobles mellom PC og receiver da? Har du en link til noe rimelig som kan brukes?

Antimode er da " hel automatisk "? Samme som sub kal? Du får ikke gjort noe manuelt med denne?

Sorry ass, men er litt slow
    Dualcore 2.0 har både automatiske og manuelle muligheter.
    Den er har 16 bånds PEQ , og da kommer du langt... Jeg bruker den bare manuelt.
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , McIntosh C48 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 og Minidsp Nanodigi.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , MA RXFX , MA Apex A-10 , 2 X Arendal Sub 2.
    BILDE : Panasoic ST50 65", Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Syvio HD Mediabox , Apple-TV.

Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan Vis post
    Dualcore 2.0 har både automatiske og manuelle muligheter.
    Den er har 16 bånds PEQ , og da kommer du langt... Jeg bruker den bare manuelt.
    Ok Men må jeg opp i 6k for å få noe brukbart mener du eller?

Jeg testet litt med bare Yamaha recieveren nå, uten Emotivaen. Og jeg har jo vært veldig hard på at det ikke er så mye forskjeller mellom forsterkere, men må jo si jeg hører forskjell. Hvis det ikke bare er huet mitt da! Er ikke mye det er snakk om da, men litt.

MEN, det er til favør Yamaha faktisk ! Hold dere fast nå, jeg kan spille høyere før det blir slitsomt med Yamahan og da få enda litt mer dypbass( fordi jeg spiller høyere ) Men Emoen er litt mer frempå i mellomtone og trøkk høyere opp hvis det går ann og si. Jeg synes lyden blir noe "hulere" med Emoen. Men Yamahan blir sinnsykt varm , så den takler det ikke i det hele tatt, noe som selvfølgelig er ganske naturlig.

Hmm, nå fikk jeg lyst til å prøve ny forstkerer og Skulle ønske Yamaha hadde noen fete blokker, for har blitt veldig glad i Yamaha lyden

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,534
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grunnen til at får mere bass kan være fordi receiveren har mindre kontroll på elementene rett og slett. Men ellers så låter ko Yamahaene fint ja
    Jeg hadde nok heller prioritert en nyere receiver fremfor en Dualcore. Man får ganske gode EQ muligheter med en Yamaha av nyere dato.

Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grunnen til at får mere bass kan være fordi receiveren har mindre kontroll på elementene rett og slett. Men ellers så låter ko Yamahaene fint ja
    Jeg hadde nok heller prioritert en nyere receiver fremfor en Dualcore. Man får ganske gode EQ muligheter med en Yamaha av nyere dato.
    Ja det kan jo hende det er det. Jeg er forsåvidt fornøyd med Emoen, men du veit utbytterkongen, nå som spøkelset har forlatt deg ( hvertfall for et par dager ) så tror jeg det streifa innom Tønsberg!

Ja, reciever er første på lista nå. Jeg ser 80% film og serier, så " trenger " ikke å skifte ut noe annet enn reciever i nærmeste fremtid egentlig. Er aldri et problem med for høy eller slitsom lyd under film. Aldri opplevd uansett hvor høyt jeg har det.

Takker så mye for svar Torolan!: )

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,534
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det kan jo hende det er det. Jeg er forsåvidt fornøyd med Emoen, men du veit utbytterkongen, nå som spøkelset har forlatt deg ( hvertfall for et par dager ) så tror jeg det streifa innom Tønsberg!

Ja, reciever er første på lista nå. Jeg ser 80% film og serier, så " trenger " ikke å skifte ut noe annet enn reciever i nærmeste fremtid egentlig. Er aldri et problem med for høy eller slitsom lyd under film. Aldri opplevd uansett hvor høyt jeg har det.

Takker så mye for svar Torolan!: )
    Spøkelset er på evig vandring , så bare pass deg ja
    Det nærmer seg jo tiden på året man snart kan gjøre "receiver-kupp" nå , så det er bare å følge med.
    Går du for Yamaha , så flesk til med minst RX-A2030/2040 er mitt råd. Da frå du med sub EQ også.

Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spøkelset er på evig vandring , så bare pass deg ja
    Det nærmer seg jo tiden på året man snart kan gjøre "receiver-kupp" nå , så det er bare å følge med.
    Går du for Yamaha , så flesk til med minst RX-A2030/2040 er mitt råd. Da frå du med sub EQ også.
    Ja blir nok en av de, men hva med 3010?

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,534
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja blir nok en av de, men hva med 3010?
    Jo den duger den , men den mangler vel litt av de siste funksjonene som Atomos , Spotify connect , Airplay osv..
    Men hvis ikke det betyr noe for deg , så er den meget bra den ja - finner den sikkert til en ok pris også.

Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo den duger den , men den mangler vel litt av de siste funksjonene som Atomos , Spotify connect , Airplay osv..
    Men hvis ikke det betyr noe for deg , så er den meget bra den ja - finner den sikkert til en ok pris også.
    Bare tenkte på om den har litt av disse EQ funskjonene? Airplay eller Spotify connect kommer jeg "aldri" til å ha behov for, da jeg alltid kommer til å ha en pc evt apple TV tilgjengelig.

Men klart, Atmos er jo kanskje noe og ha. Men tror ikke det er noe jeg skal satse på helt enda.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,534
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare tenkte på om den har litt av disse EQ funskjonene? Airplay eller Spotify connect kommer jeg "aldri" til å ha behov for, da jeg alltid kommer til å ha en pc evt apple TV tilgjengelig.

Men klart, Atmos er jo kanskje noe og ha. Men tror ikke det er noe jeg skal satse på helt enda.
    EQ funksjonene har den

Intermediate thohaug sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    648
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville fortsatt fokusert på å skaffe deg måleutstyr først. Kan jo godt hende det holder med peq mulighetene som du allerede har i den nåværende løsningen din. Men først må du finne ut hvor problemene ligger.
    Akustikk, Akustikk, Akustikk!

Min tråd:
    http://avforum.no/forum/hvilket-utstyr-har-avforums-medlemmer-/124180-thohaugs-lytterom-fra-toveis-til-treveis-5.html

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,111
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja jeg tror og at og prøve PEQ uten måle utstyr vil litt som og famle i blinde, jeg veit i alle fall at jeg selv kan bomme med minst en oktav eller to.
    Man skal vel lete lenge etter rimeligere løsninger enn MiniDsp sine, jeg ser f.eks for meg og sette en AVshop.no / minidsp DSP 2x4 Kit Ekstern på gamle nad'n hos svogers, men omtrent alle produktene dems krever at man har måleutstyr til og utnytte REW for justering, ja vet den dingsen blir enda en AD\DA konvertering.

Om han kanskje hadde hatt en annen kilde en tv'en til og hente lyd fra HDMI hadde jeg vurdert nanoavr.
    Jeg har enda ikke satt med så spessielt inn i REW og målemikken, men det var veldig informativt da jeg prøvde, skjønte fort det kunne bli et nytt kanin hull så la den på hylla inntill videre.
    Sony vpl hw-50 - 92" Dreamscreen v3 tab | Samsung 51 6505 plasma tv
    Denon AVR-4520 CI
    Oppo 103D | PC i5-GeForce 960 |
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16
    Sonos, ps3, pc, harmony ultimate etc.

Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av thohaug Vis post
    Ville fortsatt fokusert på å skaffe deg måleutstyr først. Kan jo godt hende det holder med peq mulighetene som du allerede har i den nåværende løsningen din. Men først må du finne ut hvor problemene ligger.
    Ja, skal skaffe med måleutstyr før jeg gjør noe annet! Må bare spekulere litt

Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TorTorden Vis post
    Ja jeg tror og at og prøve PEQ uten måle utstyr vil litt som og famle i blinde, jeg veit i alle fall at jeg selv kan bomme med minst en oktav eller to.
    Man skal vel lete lenge etter rimeligere løsninger enn MiniDsp sine, jeg ser f.eks for meg og sette en AVshop.no / minidsp DSP 2x4 Kit Ekstern på gamle nad'n hos svogers, men omtrent alle produktene dems krever at man har måleutstyr til og utnytte REW for justering, ja vet den dingsen blir enda en AD\DA konvertering.

Om han kanskje hadde hatt en annen kilde en tv'en til og hente lyd fra HDMI hadde jeg vurdert nanoavr.
    Jeg har enda ikke satt med så spessielt inn i REW og målemikken, men det var veldig informativt da jeg prøvde, skjønte fort det kunne bli et nytt kanin hull så la den på hylla inntill videre.
    Hehe, er veldig spent på hvordan jeg takler det. Og hvor hardt det kommer til og gå utover samboeren hvis(når?) jeg ikke får det til! Veldig spent på hvor rævva målingene evt blir også!

Slenger med et par bilder av det jeg har gjort i kinoen idag. Lagde rammer foran komponentene for å fjerne forstyrrende lys. Brukte høyttalerstoff fra Biltema. Valgte og ikke dekke til Yamahan, da denne kan dimmes ned ganske mørkt, og fordi den ikke har noen "head up" volumvisning.

Kappet til delene Stiftet sammen rammen, utrolig hvor godt det sitter. Kjapt og veldig enkelt.
    -front-deler-jpg -ramme-jpg

Klippe til stoff Ferdig ( Har stiftet på et lag til på baksiden etter dette bildet )
    -stoff-jpg -ferdig-jpg -ferdig2-jpg -front-jpg
    Sist endret av grandiS; 03-03-2015 kl 20:42

18. Liker Torolan har likt denne posten
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,534
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ble jo lekkert dette

Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en kamerat som skal sette sammen en helt ok HTPC for meg. Og jeg lurer da på hva jeg gjør med skjermkort ? Hvis jeg kjører HDMI fra htpc, trenger jeg vel ikke dyrt lydkort e.l? Og det er vel skjermkort som står for lyddelen også hvis jeg kjører HDMI?

Er ihvertfall sånn på laptopen jeg kjører nå, men av en eller annen grunn får recieveren aldri mer enn 2 kanaler inn fra PC´n.

Hvilket skjermkort bør jeg evt gå for som er rimelig?

PC´n blir KUN brukt til litt serier og musikk. Men vil gjerne ha 7.1 UT fra pc´n til reciever.

Intermediate thohaug sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    648
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare å kjøpe et skjermkort som støtter de videomulighetene/ytelsen du eventuelt skal ha. HDMI er digitalt og du vil ikke merke noen forskjell på lyden i det hele tatt uansett hvordan du vrir og vender på det. HDMI er 8 kanaler og støtter da altså 7.1. Til llitt serier og musikk trengs det overhode ikke noe kraftige greier. Ville dog skaffet meg et vifteløst et om støy er noe du er allergisk mot.
    Akustikk, Akustikk, Akustikk!

Min tråd:
    http://avforum.no/forum/hvilket-utstyr-har-avforums-medlemmer-/124180-thohaugs-lytterom-fra-toveis-til-treveis-5.html

Side 58 av 74 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 54 55 56 57 58 59 60 61 62 68 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •