grandiS - Puster liv i tråden? Skal bygge liggende senter - Innspill? - Side 8

Sponsorer:
Takk Takk:  3
Like Like:  49
Side 8 av 76 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 18 28 38 48 58 68 ... SisteSiste
Viser resultater 141 til 160 av 1501
    Intermediate grandiS sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,259
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Da er jeg igang og prøver forskjellige plasseringer for morro skyld, og herregud for en forskjell! Jeg har vært veldig opptatt av utseende tidligere, symetri osv, men skjønner at jeg må legge det litt fra meg.

For når jeg satt subbene bak sofaen, så flytter jo hele sofan seg bortover gulvet! Pistolskudd rister jo i bjellene!! Har prøvd med og uten fasepluigger, element mot vegg osv. Har dessverre fortsatt WAF og tenke på, så meget spent på hva hun sier når hun ser de stå opp etter veggen

Helt umulig for meg å bestemme meg, så jeg MÅ ha hjelp av en på forumet , det eneste jeg kan stille med er en DB måler!

Beklager dårlig bilde !
    DIY - Inconcert Miles | Klipsch |Denon | Anaview DIY Ams 1000 BTL x 2 | Samsung 75"| Shakers | Ps4 pro

Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,259
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gleden ble kortvarig mtp sub plasseringer gitt:evil:

Samboeren kom hjem : " Haha, glem det ":roll:

Så da tenker jeg litt! Har nå satt de to jeg har i høyre hjørne oppå hverandre, så da må jeg ha to på andre siden også ??:P Kan man få mer brystkasse punch av å sette de høyden?

Men akkurat HVOR mye jobb er det å få dette til å spille godt sammen? Har ikke kalibrert de jeg har, men syns de spiller ganske OK sammen allerede( sikkert ikke til et trent øre )

Har lest litt om det, men vil gjerne ha det inn her, rommet spiller vel også en stor rolle?

Har også tenkt på rumperistere, noe av det jeg merket når jeg satt subbene bak sofaen, var MYE mer fysisk risting i kroppen/sofan. Kan rumperistere erstatte akkurat denne biten?
    DIY - Inconcert Miles | Klipsch |Denon | Anaview DIY Ams 1000 BTL x 2 | Samsung 75"| Shakers | Ps4 pro

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Akkurat nå har jeg 6 subber som spiller på lag. Dog spiller SVSene i sitt eget frekvensområde, og CVene og Pdene i samme. Det går fint å stacke i høyden. Jeg har gjort det i flere år. Sparer plass og ser latterlig bra ut. 8-) Dersom du ikke har en Radioshack så kjøp det. Kalibrering uten db-måler er veldig vanskelig, og tidkrevende i forhold til å kalibrere med.

Når du har 4 stk som er stacket oppå hverandre så er det akkurat som å ha 2 subber som du kalibrerer. Du setter begge subbene i hvert tårn i samme innstillinger, også begynner du å kalibrere. Så begynner du med : http://avforum.no/forum/910109-post564.html

Her finner du noe nyttig:
    Nyttige verktøy for måling av fr

Rumperistere er en bilig investering som jeg syntes var verd det, men er lite brukt nå pga massasjetårnet jeg fikk inn.
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Active Seigmann sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    451
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av grandiS

Så da tenker jeg litt! Har nå satt de to jeg har i høyre hjørne oppå hverandre, så da må jeg ha to på andre siden også ??:P Kan man få mer brystkasse punch av å sette de høyden?

Men akkurat HVOR mye jobb er det å få dette til å spille godt sammen? Har ikke kalibrert de jeg har, men syns de spiller ganske OK sammen allerede( sikkert ikke til et trent øre )

Har lest litt om det, men vil gjerne ha det inn her, rommet spiller vel også en stor rolle?

Har også tenkt på rumperistere, noe av det jeg merket når jeg satt subbene bak sofaen, var MYE mer fysisk risting i kroppen/sofan. Kan rumperistere erstatte akkurat denne biten?
    "punch bass" er avhengi av riktig klang balanse i bassen og lav forvregning, så ja, flere subber plasert rundt i rommet vill hjelpe på begge to.

ville prøvd en subb på midten av frontveggen, eller mer klaring til sidevegg da det gir som oftest bedere respons rund 70 og oppover, her ligger mesteparten av midbassen.

romperister syntes jeg ødellegger en del, jeg liker og kun kjenne bassen på kroppen, og ikke ristinga i soffaen.
    Kan ingenting, gjør alt!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,963
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du tjener vel også 6 db ved å plassere dem sammen, uten at jeg akkurat nå klarer å huske hvor jeg har det fra.. :-D

XTZ `ene er jo så billig at jeg ville lett ha kjøpt to til å prøvd å stacke 2+2 foran, jeg hadde selv 2 av disse som jeg stacket en stund, og det var utrolig gøy!

Du vil også oppleve at du får mer "følelig" bass når du har en SUB i høyda er min erfaring..

Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,259
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den er god Ostemannen! ( hvor kommer nicket ditt fra? ) Subbene dine er jo helt drøye!!!:-)

Seigmann: Ja, det jeg har lyst til, sette de rundt i rommet, men det var ikke samboeren så gira på!! Så gleder meg til den dagen jeg får et dedikert rom!

Zeke: Ja, heller mot å prøve ! Men er mye annet jeg burde kjøpt først, TV, PJ osv osv:P

Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,259
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er jeg igang med å lage akustikkplater med motiv! Har ordnet trykking på lerret via jobben til samboeren, og fått tak i 5 cm tykt dempermateriale fra oppussing på jobben som jeg tror jeg kan bruke!

Platene er sammenpresset glava i "fast" form hvor en av sidene er en sort type hard side. Det brukes på verkstedet på jobben, nettopp for å dempe lyd osv, så må vel kunne bruke disse? Skal få lagt ut bilde!

Kim

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    451
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er jeg igang med å lage akustikkplater med motiv! Har ordnet trykking på lerret via jobben til samboeren, og fått tak i 5 cm tykt dempermateriale fra oppussing på jobben som jeg tror jeg kan bruke!

Platene er sammenpresset glava i "fast" form hvor en av sidene er en sort type hard side. Det brukes på verkstedet på jobben, nettopp for å dempe lyd osv, så må vel kunne bruke disse? Skal få lagt ut bilde!

Kim
    Disse plate burde være bra til 1 refleksjon samt og roe ned lyden litt i rommet. Dette sammen med store bassfeller burde gi ett godt resultat

er det mye av disse platene?
    For jeg trenger en del plater til kinoen og jeg er ganske intr!
    Kan ingenting, gjør alt!

Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,259
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan høre med "bygg og maskin" om de kan gi meg en god pris evt? Jeg tenkte å lage bilderammer, legge inn demperplatene og stifte lerretet på ramma!

Hvor mye trenger du? Hvor holder du til?

Edit: Så det stod Asker nå, "snau" times kjøring !

Kim

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    451
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvis dette er plater som dere bestiller inn så kunne jeg gjerne tenke meg det!
    er det fra glava himlinger?

jeg trenger til ett felt på 2.2*2.8 m

samt ett lite felt på 2.2*ca 0.5m eller det som måtte passe.

er en av flatene dekket med svart som er lysabsorberende, eller må de trekkes med svart stoff?
    Kan ingenting, gjør alt!

Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,259
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror det er fra glava ja! En av sidene er med svart stoff ja, det er den siden man skimter inne i veggene på jobben

Da skal jeg sjekke litt

Kim

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    451
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    da er jo dette nesten gull for og montere rett i taket i en kino!

Supert
    Kan ingenting, gjør alt!

Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,259
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ringte de som leverer til oss idag, men skulle ringe opp imorgen klokka 10

I utgangspunktet selges de pallevis, med ca 25 plater pr. pall. Men han skulle sjekke det opp til imorgen!

Vet ikke om flere evt er int? Disse platene er ordrett ifra selger : "Drit dyre" . Så jeg er spent på tilbudet

Det er altså snakk om 5cm tykke isolasjonsplater med én lysabsorberende side!

Kim

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    451
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ringte de som leverer til oss idag, men skulle ringe opp imorgen klokka 10

I utgangspunktet selges de pallevis, med ca 25 plater pr. pall. Men han skulle sjekke det opp til imorgen!

Vet ikke om flere evt er int? Disse platene er ordrett ifra selger : "Drit dyre" . Så jeg er spent på tilbudet

Det er altså snakk om 5cm tykke isolasjonsplater med én lysabsorberende side!

Kim
    Hva er målene ellers på platene?

Jeg ville tro det er flere som er intr, kunne satt opp en slags powerbuy til vi har nok folk for en pall

det går vell kanskje en 10 plater på taket mitt?
    Kan ingenting, gjør alt!

Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,259
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Seigmann
    Hva er målene ellers på platene?

Jeg ville tro det er flere som er intr, kunne satt opp en slags powerbuy til vi har nok folk for en pall

det går vell kanskje en 10 plater på taket mitt?
    Litt usikker på størrelsen, men tipper ca strl på en pall! Den er vel 120 x 80 sirkus? ( burde jeg huske, akkurat tatt trøkk lappen !!:P )

Jeg regna taket ditt fort og gæli til ca 7m2? Og da regna jeg 10m2 til deg, for å få et rundt tall! Så skal holde mer enn nok med 10 plater til deg, burde være vanskelig med en pall da nei

Holder deg oppdatert

PS: Det er obligatorisk ved henting av plater at du må hjelpe meg !

Kim

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    451
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt usikker på størrelsen, men tipper ca strl på en pall! Den er vel 120 x 80 sirkus? ( burde jeg huske, akkurat tatt trøkk lappen !!:P )

Jeg regna taket ditt fort og gæli til ca 7m2? Og da regna jeg 10m2 til deg, for å få et rundt tall! Så skal holde mer enn nok med 10 plater til deg, burde være vanskelig med en pall da nei

Holder deg oppdatert

PS: Det er obligatorisk ved henting av plater at du må hjelpe meg !

Kim
    Self !
    Bare jeg får vite noen dager i forveien så kommer jeg og henter og hjelper til med det som måtte trengs ellers også!
    Kan ingenting, gjør alt!

Intermediate thohaug sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    699
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvis det er plater med 5cm tykkelse og det blir noen plater ekstra så kan sikkert jeg være med å spleise også.. når du bestiller en pall bør ikke prisen være så hakkanes gæli :P trenger noen plater til første refleksjonene mine :P
    Akustikk, [SIZE=4]Akustikk, [SIZE=6]Akustikk!
    [SIZE=2]
    Min tråd: http://avforum.no/forum/hvilket-utst...ml#post2045901

Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,259
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg fått priser! Hold dere fast!

Pris pr. plate à 120 x 87 = 440,- inkl moms!

440,- x 25 ( pall ) = 11 k!

Jævlig dyrt! 8-)

Kim

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,963
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jævlig dyrt! 8-)

Kim
    Hvor var dette? og hvilket merke?.... Synes selv dette var usannsynlig dyrt?!

Jeg kjøpte himlingsplater hos et lokalt firma, med byggmesterrabatt gav jeg 100,- plata..
    Det er jo selvfølgelig masse forskjellige leverandører og typer, men de vanlig hvite himlingsplatene de har på kontor etc holder ime i massevis!

J

Intermediate thohaug sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    699
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jævlig dyrt! 8-)

Kim

synes dette var ganske voldssomt :P mente at når jeg sjekka sist lå de på sånn rundt 200kr plata for meg xD
    Akustikk, [SIZE=4]Akustikk, [SIZE=6]Akustikk!
    [SIZE=2]
    Min tråd: http://avforum.no/forum/hvilket-utst...ml#post2045901

Side 8 av 76 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 18 28 38 48 58 68 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •