grandiS - Puster liv i tråden? Skal bygge liggende senter - Innspill? - Side 69

Sponsorer:
Takk Takk:  3
Like Like:  49
Side 69 av 76 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 59 65 66 67 68 69 70 71 72 73 ... SisteSiste
Viser resultater 1,361 til 1,380 av 1501
    Intermediate grandiS sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,259
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av thohaug Vis post
    Husk at om disse simuleringene skal fungere i praksis så må du dempe kabinettet en hel del.. Simulering tar utgangspunkt i dette ettersom du ville ha så liten kasse som mulig. Den røde kurven gir en Q på 0.708 som vil gi nærmest perfekt 12db/okt avrulling.
    Hvor nøyaktig må det være? Jeg har jo egentlig tenkt utvendig mål, men iom at tykkelsen er 30mm mister jeg jo 6cm begge veier, det blir mange liter! Så den blir større enn jeg hadde tenkt, men skittau!

Hva er det optimale og fylle med? Har en del isolasjon i garasjen!
    Sist endret av grandiS; 01-24-2016 kl 20:56
    DIY - Inconcert Miles | Klipsch |Denon | Anaview DIY Ams 1000 BTL x 2 | Samsung 75"| Shakers | Ps4 pro

Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,259
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv Vis post
    Hvor fikk du forsterkeren til den prisen? Det var billig De har gått mye opp i pris i det siste.
    Sammen med Antimoden blir det knall
    Behringer iNUKE NU6000 Power Amp hos Gear4Music.com
    DIY - Inconcert Miles | Klipsch |Denon | Anaview DIY Ams 1000 BTL x 2 | Samsung 75"| Shakers | Ps4 pro

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,640
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var gode priser på iNuke der ja. Handlet hos Evenstad musikk i fjor, betalte rundt 3800 for 6000DSP. Men nå er det nesten 5500,- for dem der.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,259
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Shit !!

Da var det gjort !! Gleder meg til å komme i gang med bygging !!

5. Liker Torolan har likt denne posten
    Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,171
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    3500 for forsterker.

20 000 til elektriker for og legge opp dedikert 16a kurs?

Sony vpl hw-50 - 92" Dreamscreen v3 tab | Samsung 51 6505 plasma tv
    Denon AVR-4520 CI
    Oppo 103D | PC i5-GeForce 960 |
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16
    Sonos, ps3, pc, harmony ultimate etc.

Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,259
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TorTorden Vis post
    3500 for forsterker.

20 000 til elektriker for og legge opp dedikert 16a kurs?

Den tid , den sorg ! Kjenner flere, så det skal i verste fall gå bra!

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,640
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en 16A il hele anlegget, og to iNuke 6000DSP. Går fint det, men dt blinker litt i lyset innimellom

Gleder meg til å se masse bilder fra byggeprosessen.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,

Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,259
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en 16A il hele anlegget, og to iNuke 6000DSP. Går fint det, men dt blinker litt i lyset innimellom

Gleder meg til å se masse bilder fra byggeprosessen.
    Ved litt grov regning i hodet ( det jeg husker fra u = r x i og p = u x i ) så skal det gå

ja, bilder kommer! Hva tror dere om vibrasjonsdempere fra vaskemaskin som føtter?

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,640
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenker du på slike? Legstoppers for vask og tørk - Tilbehør og andre hvitevarer - Elkjøp

Det tror jeg skal fungere godt.

Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,259
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenker du på slike? Legstoppers for vask og tørk - Tilbehør og andre hvitevarer - Elkjøp

Det tror jeg skal fungere godt.
    Jepp

Intermediate Delthral sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2011
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    1,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker disse under alle mine høyttalere:

Vibrasjonsdempere | Clas Ohlson

De du linket til er vel mer egnet til å holde ting på plass sideveis enn å dempe vibrasjoner, jakv?

Sitat Opprinnelig postet av grandiS Vis post
    Jepp
    | 3X Inconcert Miles | 2X Beyma 8" koax surround | 2X Beyma 18" BEF sub | 3X Crown XTI 2002 | 2X Crown I-Tech 4000 | Sony HW 30 | Sherbourn PT 7030 | Oppo 93 US | Dreamscreen DIY V4 102" 16:9 | Nvidia Shield TV Pro |

Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,259
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Delthral Vis post
    Jeg bruker disse under alle mine høyttalere:

Vibrasjonsdempere | Clas Ohlson

De du linket til er vel mer egnet til å holde ting på plass sideveis enn å dempe vibrasjoner, jakv?
    Har du limt de på?

Dette er de jeg først så :

http://www.clasohlson.com/no/Vibrasj...maskin/40-8387

Leker også med tanken om å bygge Miles igjen etter og ha snakket alt for mye med thohaug!! Skal muligens låne han sine og prøve her for å se hvordan det blir. Jeg er jo ganske låst med plassering osv!

Stay tuned

Medlem siden
    Oct 2011
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    1,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke limt de på da kassene mine veier alt for mye. Må ha mulighet til å flytte på de da jeg enda ikke har funnet ferdig posisjon for de.

De tar også opp ujevnheter i betonggulvet mitt :=)

Ligger to stk TPL på finn.no. Kanskje Tord selger de separat hvis du maser litt?

FINN – JBL/Beyma

Bare pass på at du har litt plass. De er SVÆÆRE og trenger også litt plass bak til portene.

Har du limt de på?

Dette er de jeg først så :

Vibrasjonsdempere for vaskemaskin - GELIA | Clas Ohlson

Leker også med tanken om å bygge Miles igjen etter og ha snakket alt for mye med thohaug!! Skal muligens låne han sine og prøve her for å se hvordan det blir. Jeg er jo ganske låst med plassering osv!

Stay tuned
    | 3X Inconcert Miles | 2X Beyma 8" koax surround | 2X Beyma 18" BEF sub | 3X Crown XTI 2002 | 2X Crown I-Tech 4000 | Sony HW 30 | Sherbourn PT 7030 | Oppo 93 US | Dreamscreen DIY V4 102" 16:9 | Nvidia Shield TV Pro |

Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,259
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Delthral Vis post
    Har ikke limt de på da kassene mine veier alt for mye. Må ha mulighet til å flytte på de da jeg enda ikke har funnet ferdig posisjon for de.

De tar også opp ujevnheter i betonggulvet mitt :=)

Ligger to stk TPL på finn.no. Kanskje Tord selger de separat hvis du maser litt?

FINN – JBL/Beyma

Bare pass på at du har litt plass. De er SVÆÆRE og trenger også litt plass bak til portene.
    Veier for mye? "Føttene" kan vel sitte fast i kassa selv om de veier mye? Ja, derfor jeg tenke å låne thohaug sine siden han tilbyr:-) Men tror nok jeg får plass. Men da er jeg nødt til å droppe suber / finne en annen subløsning! For ikke sjangs til begge deler

Medlem siden
    Oct 2011
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    1,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Thohaug har et veldig spesielt oppsett og er litt "heldig" med rommet som han selv sier. Han spiller relativt flatt ned til 12hz med Miles. Dette kan du mest sannsynlig glemme å få til selv. Er du glad i film så må du mest sannsynlig også ha subber. Du kan sikkert løfte Miles litt i bunn med en god DSP, men de spiller nok ikke veldig under 25 hz. Hører du bare musikk kan du klare deg uten sub så lenge du holder deg unna ting som "Bass I love you".

Det jeg mener med at de veier mye er at hvis man fester gummidemperne til bunnen så vil den ikke "skli" på gulvet og du må løfte de helt opp selv for å flytte de. Hver Miles veier rundt 80 kg og er ganske uhåndterlige. Mine subber veier i tillegg mellom 80 og 100 kg per stk der den ene er plassert oppe på sentern. Har man funnet plasseringen er det ikke noe problem å lime de fast.

PS!
    Det kan fort bli kostbart å låne Thohaug sine, du blir fort hekta på dynamikken der :=)

Veier for mye? "Føttene" kan vel sitte fast i kassa selv om de veier mye? Ja, derfor jeg tenke å låne thohaug sine siden han tilbyr:-) Men tror nok jeg får plass. Men da er jeg nødt til å droppe suber / finne en annen subløsning! For ikke sjangs til begge deler

Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,259
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, er redd det blir dyrt å låne de Er klar over at rommet hans er ekstremt ja! Og som han selv sier så er deisgn kasts på sjøen for lengst Da er det jo litt lettere og få ting til Derfor det er lurt og prøve hos meg også, siden jeg er mer låst på behandling av rommet

Har tenkt litt på sub og plass, det er kanskje lurt og lage de høyere og grunnere? Så kanskje de får plass langs veggen bak høyttallerne? På sidene blir nemlig helt unulig! Og ifølge tidligere innlegg kan faktisk Milesene stå så nærme som 20cm uten at det er krise?

Spennende dette her!

Intermediate thohaug sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    699
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    mine står veldig nærme bakvegg og sidevegg ja. 25-30cm fra sidevegg og 15-20cm fra bakvegg.
    Nå har jo jeg en bassfelle rundt høyttalerne da. Men vil ikke tro at 30cm ish burde være noe problem. Det må måles og testes i det aktuelle rommet. Det settes jo der det er best respons.
    Akustikk, [SIZE=4]Akustikk, [SIZE=6]Akustikk!
    [SIZE=2]
    Min tråd: http://avforum.no/forum/hvilket-utst...ml#post2045901

Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,259
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dere trenger ikke å skryte av tegneskillsene på Paint, for det er jeg klar over

Kan det fungere og bygge subene der? Så senter av elementet synes midt imellom TV og tv benken? Kan det fungere ? Vil ikke vibrere TV ´n som henger ut på en arm? Vet BEF har en milliard suber bak sitt lerret, men spør allikevel

-img_1414-jpg

Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,259
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dere trenger ikke å skryte av tegneskillsene på Paint, for det er jeg klar over

Kan det fungere og bygge subene der? Så senter av elementet synes midt imellom TV og tv benken? Kan det fungere ? Vil ikke vibrere TV ´n som henger ut på en arm? Vet BEF har en milliard suber bak sitt lerret, men spør allikevel Subbene vil da evt stå på litt lengre føtter for og ikke ta all plassen bak der hvor kabler osv er.

-img_1414-jpg

Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,259
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er det en Behringer Inuke 6000 på vei i posten!

Side 69 av 76 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 59 65 66 67 68 69 70 71 72 73 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •