grandiS - Puster liv i tråden? Skal bygge liggende senter - Innspill? - Side 53

Sponsorer:
Takk Takk:  3
Like Like:  49
Side 53 av 76 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 49 50 51 52 53 54 55 56 57 63 73 ... SisteSiste
Viser resultater 1,041 til 1,060 av 1501
    Intermediate grandiS sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,259
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Spiff79 Vis post
    Det designet der skulle du hatt Copyright på
    Ja, burde det. Veldig fornøyd selv Vurderer å rive av fronten på de andre for å få samme look
    DIY - Inconcert Miles | Klipsch |Denon | Anaview DIY Ams 1000 BTL x 2 | Samsung 75"| Shakers | Ps4 pro

Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,259
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trippel

Skjønner ikke hvordan jeg får slettet vedlagte miniatyrbilder jeg ikke skjønner hvordan jeg har laget heller:S
    Vedlagte miniatyrbilder Vedlagte miniatyrbilder -20141228_213110-jpg  
    Sist endret av grandiS; 01-03-2015 kl 03:41
    DIY - Inconcert Miles | Klipsch |Denon | Anaview DIY Ams 1000 BTL x 2 | Samsung 75"| Shakers | Ps4 pro

Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,259
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dobbel
    Sist endret av grandiS; 01-03-2015 kl 03:40

Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,259
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er noen få dårlige bilder fra transformasjonen Det fungere veldig bra med én som senter, så foreløpig kommer jeg til å kjøre denne løsningen

Ribbet RF82
    -unnamed-6-jpg

Merker opp nytt hull til elementet som skal flyttes
    -unnamed-5-jpg

Bildet av hullet kom ikke med !

Tatt den biten jeg kuttet ut av det andre hullet for å fylle det i midten hvor diskant skal plasseres.
    -unnamed-4-jpg

Som dere ser monterte jeg en plate på undersiden for å ha noe å skru og lime i. Måtte også frese meg litt til siden for å få diskanten i midten.
    -unnamed-2-jpg

Merking for å få senter i midten. ( Obs, la filten andre vei før jeg merket da diskanten skal andre vei )
    -unnamed-3-jpg

Her er alt montert. Her kappet jeg i frontplaten for å få skikkelig anlegg til grillen. Til venstre på bilde måtte jeg borre meg igjennom plastikken for å feste til magnetene som sitter helt i enden. Løste dette ved å ikke skru skruene helt inn. Det samme gjorde jeg de stedene jeg ikke har den plastikkfronten.
    -20141228_213110-jpg

Ikke pen å se på uten grill enda, men. Skal skru av alt foran og trekke fronten i sort alcantara stoff så det går ann og se på den uten klær på

Her med klær :

-20141228_213131-jpg
    Vedlagte miniatyrbilder Vedlagte miniatyrbilder -20141228_213131-jpg  
    Sist endret av grandiS; 01-03-2015 kl 03:32

Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,259
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har testet litt med en senter nå, og det fungerer egentlig knallbra. Men er et par ting jeg ikke skjønner helt fortsatt. Hvis jeg setter senter til LARGE, hvorfor blir det hakket mindre liv fra subbene da? Kan ikke subbene fortsatt få sitt LFE spor selvom jeg velger og kjøre full range?

Eller det ikke vits å ha den satt til LARGE? Subbene takler kanskje det under 80hz bedre enn senteren alene uansett?

Leker litt med tanken om å bytte en STOR senter med alle elementene , én diskant og kjøre aktiv deling. Men får se om det blir noe av, mye annet jeg må gjøre først Og blir det evt flytting så blir det dedikert rom og nytt utstyr , men vi får se!

Edit:

Noen andre som har prøvd "Equalify" til spotify eller? Denne 10 bånds equalizeren? Morsom sak!

Godt nyttår til alle som er innom !

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,618
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med såpass god subkapasitet så hadde jeg nok satt senteren til small uansett men du kan jo kanskje dele den på 60 i stedet for 80 hz.

Godt Nytt År til deg også forresten
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , McIntosh C48 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 og Minidsp Nanodigi.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , MA RXFX , MA Apex A-10 , 2 X Arendal Sub 2.
    BILDE : Panasoic ST50 65", Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Syvio HD Mediabox , Apple-TV.

Intermediate thohaug sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    699
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser jo ut til at dette kan bli gode greier! Om du får mulighet ville jeg prøvd å snu diskanten også kanskje, slik at den står likt i forhold til LR høyttalerne.

Du får gi beskjed om det låter bedre med kun en. Du får ihvertfall klart mindre kanselleringer på den måten.

Om du har yamaha så har de en funksjon som heter ekstra bass. Denne sender bassen til både frontsett og sub når du kjører large. Ville uansett ikke kjørt large hverken med en eller 2 rf82. Du kan prøve å dele på 60 istedet og se om det hjelper.
    Akustikk, [SIZE=4]Akustikk, [SIZE=6]Akustikk!
    [SIZE=2]
    Min tråd: http://avforum.no/forum/hvilket-utst...ml#post2045901

Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,259
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av thohaug Vis post
    Ser jo ut til at dette kan bli gode greier! Om du får mulighet ville jeg prøvd å snu diskanten også kanskje, slik at den står likt i forhold til LR høyttalerne.

Du får gi beskjed om det låter bedre med kun en. Du får ihvertfall klart mindre kanselleringer på den måten.

Om du har yamaha så har de en funksjon som heter ekstra bass. Denne sender bassen til både frontsett og sub når du kjører large. Ville uansett ikke kjørt large hverken med en eller 2 rf82. Du kan prøve å dele på 60 istedet og se om det hjelper.

Den er god Men tror ikke jeg kan dele ulikt på front og senter for eks på den recieveren jeg har? RXV1900?

Diskanten er snudd og fungerer knall bra!! Tror jeg hadde mye kanselleringer som du sa , for mener alt kommer mye tydeligere frem nå, i tillegg til at den nå står samme vei som frontene

Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,259
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan Vis post
    Med såpass god subkapasitet så hadde jeg nok satt senteren til small uansett men du kan jo kanskje dele den på 60 i stedet for 80 hz.

Godt Nytt År til deg også forresten
    Hmm, ok! Høres fornuftig ut!

En ting er sikkert, sikler på ny reciever om dagen!!

Begynner og få lyst på prosessor også, men gode eq muligheter osv:-)

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,171
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av grandiS Vis post
    Hmm, ok! Høres fornuftig ut!

En ting er sikkert, sikler på ny reciever om dagen!!

Begynner og få lyst på prosessor også, men gode eq muligheter osv:-)
    Kanskje en ide og vente litt på og kjøpe receiver, DTS sin versjon av objekt orientert lyd skal annonseres i mars og enkelte rykter tilsier at de faktiskt vil trenge såpass spesialiserte DSP brikker at de receiverne som kom med Atmos i fjor høst må trenge en hardware oppgradering for og støtte kommende dts:x.

Syntes selv dette høres litt merkelig ut men jeg hadde kanskje ventet litt med innkjøp til vi faktiskt vet noe, kan hende lekasjer kommer så tidlig som på CES messen neste uke.
    Sony vpl hw-50 - 92" Dreamscreen v3 tab | Samsung 51 6505 plasma tv
    Denon AVR-4520 CI
    Oppo 103D | PC i5-GeForce 960 |
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16
    Sonos, ps3, pc, harmony ultimate etc.

Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,259
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TorTorden Vis post
    Kanskje en ide og vente litt på og kjøpe receiver, DTS sin versjon av objekt orientert lyd skal annonseres i mars og enkelte rykter tilsier at de faktiskt vil trenge såpass spesialiserte DSP brikker at de receiverne som kom med Atmos i fjor høst må trenge en hardware oppgradering for og støtte kommende dts:x.

Syntes selv dette høres litt merkelig ut men jeg hadde kanskje ventet litt med innkjøp til vi faktiskt vet noe, kan hende lekasjer kommer så tidlig som på CES messen neste uke.
    Du har nok rett Men er litt redd for at det fort kan bli dyrt hvis jeg må kjøpe nytt også Hvertfall hvis jeg skal kjøre 9.2 Jeg må vurdere og droppe surround back evt prescence

Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,259
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, da har jeg fått testet Antimode så vidt det er . Har ikke prøvd skikkelig enda, men det lille jeg har fått testet er svært lovende

Jeg har kun kalibrert med SVS´n på for å teste, xtz´n står foreløpig avslått.

Det første jeg merker at den går mye dypere enn før, og virker som den henger mye mer med når jeg spiller musikk. Den er ikke så pløsete
    Gleder meg til å få testet mer, og kommer til å prøve med xtz´n alene også, for morro skyld.

Men så er det dette med 2 ulike suber og en Antimode. Hva gjør jeg? Blir vel feil og kjøre kalibrering med begge tilkoblet da de har helt forskjellige egenskaper? Har lest litt om dette, men vil gjerne ha tips.

Og en annen ting, går det ann å justere fase på SVS´n etter en antimode kalibrering? Mtp integrering med frontene ( Hvis en trenger det? )

Intermediate Johnnygrandis sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    637
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mine SVS SB-13 sto symmetrisk plassert i rommet og jeg kalibrerte begge igjennom AM og det fungerte meget bra.

Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,259
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Johnnygrandis Vis post
    Mine SVS SB-13 sto symmetrisk plassert i rommet og jeg kalibrerte begge igjennom AM og det fungerte meget bra.
    Greit nok det, men jeg har som sagt 2 helt forskjellige suber som heller ikke står symmetrisk plassert Men jeg skal prøve for morro skyld med begge 2 under en kalibrering.

Det kan jo hende det blir greit, så får jeg heller kjøpe en antimode til senere. Dukker jo opp på brukten en sjelden gang

Intermediate Midas sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2012
    Sted
    Stavangerområdet
    Poster
    1,817
    Takk & like
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Anti-mode anbefaler at man kalibrerer rommet som ett, dvs. at man kobler sammen subbene ut fra anti-moden. Poenget er å få kalibrert totallyden i rommet, ikke den som kommer fra hver av subbene.
    Min hjemmekino -::- Min byggetråd -::- Sony VPL-HW50ES -::- 106" DreamScreen V4 DynaGrey -::- Yamaha CX-A5100 -::- Yamaha RX-A1020, RX-V757 amp -::- B&W DM60* S3 - DM603 (L,R), LCR600 (C), DM600 (6x Surr), Atmos -::- 2x SVS SB13-Ultra Sub -::- Anti-mode 8033-SII -::- Oppo BDP-103D

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,367
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har kalibrert alle mine 4 subber ut fra antimoden under ett. To fremme og to bak i rommet. Dypbassen ble mere fremtredende og dypere, men synes jeg mistet litt trøkk lengre opp i bassen. Usikker hvilken frekvens.

Intermediate saar sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2011
    Sted
    Egersund
    Poster
    1,070
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir vell mest riktig å ha en antimode på hver sub siden det er forskjellige suber med ulik plassering og ulike hensyn de må ta til rommet.
    Yamaha rxa 3020, oppo 103d klipch rf82,rc64,rs52 4stk, pcultra 2stk, dreamscreen lerret, sonyvw500es, antimode 8033s 2stk

Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,259
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Midas Vis post
    Anti-mode anbefaler at man kalibrerer rommet som ett, dvs. at man kobler sammen subbene ut fra anti-moden. Poenget er å få kalibrert totallyden i rommet, ikke den som kommer fra hver av subbene.
    Skjønner, da prøver jeg! Jeg bare tenkte at hvis den endrer signalet så passer det den ene suben bra, men ikke den andre på en måte.

Takk!

Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,259
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av saar Vis post
    Blir vell mest riktig å ha en antimode på hver sub siden det er forskjellige suber med ulik plassering og ulike hensyn de må ta til rommet.
    Dette jeg tenkte og, men ikke vet jeg

Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,259
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg Vis post
    Jeg har kalibrert alle mine 4 subber ut fra antimoden under ett. To fremme og to bak i rommet. Dypbassen ble mere fremtredende og dypere, men synes jeg mistet litt trøkk lengre opp i bassen. Usikker hvilken frekvens.
    Ok, kjedlig og mista trøkk lenger opp da. Har du noen plan for å løse det? Inngår i byggingen du skal igang med kanskje?

Side 53 av 76 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 49 50 51 52 53 54 55 56 57 63 73 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •