grandiS - Puster liv i tråden? Skal bygge liggende senter - Innspill? - Side 10

Sponsorer:
Takk Takk:  3
Like Like:  49
Side 10 av 76 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 20 30 40 50 60 70 ... SisteSiste
Viser resultater 181 til 200 av 1501
    Intermediate grandiS sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,259
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Det som er rart skjønner dere ! Det er plenty med bass på *host* de nedlastede filmene mine*host*

Jeg HAR Avatar i bluray, og spiller av med ps3 ( som jeg skrev tidligere, trolig promillen deres som gjorde at dere ikke fikk det med dere )

Da er det noe feil innstillinger hos meg, for når jeg kjører "STRAIGHT" så er det NULL lyd fra senter, og "DTS" lyser IKKE i reciever! DTS skal vel lyse? Bruker knappen på kontrollen som heter "Straight" Det skal ikke gå ann å endre innstillingene for en sånn funksjon? Ingen som har samme reciever som meg? Kan det stå bypass off et sted eller noe? Jeg får bare dts til å lyse ved å bruke "Movie standard" og Neo 6 Cinema!

Hmmmm......

Jeg vil også ha "rettut" lyd !!!

Hjeeeeeeelp
    DIY - Inconcert Miles | Klipsch |Denon | Anaview DIY Ams 1000 BTL x 2 | Samsung 75"| Shakers | Ps4 pro

Intermediate thohaug sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    699
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av grandiS
    Det som er rart skjønner dere ! Det er plenty med bass på *host* de nedlastede filmene mine*host*

Jeg HAR Avatar i bluray, og spiller av med ps3 ( som jeg skrev tidligere, trolig promillen deres som gjorde at dere ikke fikk det med dere )

Da er det noe feil innstillinger hos meg, for når jeg kjører "STRAIGHT" så er det NULL lyd fra senter, og "DTS" lyser IKKE i reciever! DTS skal vel lyse? Bruker knappen på kontrollen som heter "Straight" Det skal ikke gå ann å endre innstillingene for en sånn funksjon? Ingen som har samme reciever som meg? Kan det stå bypass off et sted eller noe? Jeg får bare dts til å lyse ved å bruke "Movie standard" og Neo 6 Cinema!

Hmmmm......

Hjeeeeeeelp

Hva bruker du til å spille av blu-rayen? hvilken spiller, eller om det er pc, hvilket program?

EDIT: følger jo ikke med xD haha.. har du den gamle eller den nye ps3'en, om det er det gamle så må du få ps3 til å dekode lyden om du skal ha dts-hd ma.. elklers virker det veldig som om problemet ligger i innstillingene til ps3'en her som danke sier i innlegget under
    Akustikk, [SIZE=4]Akustikk, [SIZE=6]Akustikk!
    [SIZE=2]
    Min tråd: http://avforum.no/forum/hvilket-utst...ml#post2045901

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,595
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hmmmm......

Hjeeeeeeelp
    Ok da er det bare alfa og omega at du sjekker innstillingene til PS3... Etter som jeg husker sender PS3 PCM, vet ikke om det har noe å si men som sagt grunnsjekk PS3 innstillinger.

Straight skal det stå på filmer og musikk uansett, på nedlastinger som har litt dårligere kvalitet kan du prøve noen av de ekstra "innstillingene". Men det beste er jo å ha bluray med ekte DTS HD kvalitet. Du finner sikkert ut av det.

Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,259
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal prøve! Takk de hjelp!

Hvordan er formen??
    DIY - Inconcert Miles | Klipsch |Denon | Anaview DIY Ams 1000 BTL x 2 | Samsung 75"| Shakers | Ps4 pro

Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,259
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hoho!

Et lite gjennombrudd! Innstillingene på ps3 stod på "Lineær 2 kanal osv"

MEN, får fortsatt ikke lyd fra senter osv når jeg setter reciever på "Straight PCM" Kommer fortsatt bare type stereo lyd hvor alt kommer fra frontene! Det er noe med det at "Dts" må lyse vel?. Skjønner ikke en dritt!! Arrrrgh!!!!

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,595
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hoho!

Et lite gjennombrudd! Innstillingene på ps3 stod på "Lineær 2 kanal osv"

MEN, får fortsatt ikke lyd fra senter osv når jeg setter reciever på "Straight PCM" Kommer fortsatt bare type stereo lyd hvor alt kommer fra frontene! Det er noe med det at "Dts" må lyse vel?. Skjønner ikke en dritt!! Arrrrgh!!!!

Takk formen er bra.

Innstillingene dine på Ps3 er jo helt på trynet hehe.

Dersom du har gamle PS3 så kjører du PCM, da skal det ikke lyse DTSHD og DolbytruHD etc. På min gamle receiver lyste det PCM...

Det skal i prinsippet fortsatt være samme HDlyd, men det er jo litt kult å ha det skinnende i displayet da.

Den nye Ps3 slim kjører som bitstream( har muligheten) Da lyser det DTS HD i displayet i Yamaha....

Senter gir endel lyd, merkes mest til dialoger men gir også mye annen lyd...

Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,259
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Danke
    Takk formen er bra.

Innstillingene dine på Ps3 er jo helt på trynet hehe.

Dersom du har gamle PS3 så kjører du PCM, da skal det ikke lyse DTSHD og DolbytruHD etc. På min gamle receiver lyste det PCM...

Det skal i prinsippet fortsatt være samme HDlyd, men det er jo litt kult å ha det skinnende i displayet da.

Den nye Ps3 slim kjører som bitstream( har muligheten) Da lyser det DTS HD i displayet i Yamaha....

Senter gir endel lyd, merkes mest til dialoger men gir også mye annen lyd...

Har ps3 slim

Følger den guiden nå, så ser vi hva som skjer!8)

Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,259
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå snakker vi!!!!

" STRAIGHT "

" DTS HD MASTER AUDIO " står det på Yamahan nå!

Og bassen ER konge i Avatar!!!:-) Akkurat nå ble han jakta på av "Turuk makto" , deilig trøkk da!

Men lyden generellt er jo så sinnsykt bra! Mye bedre enn alt annet jeg har hørt! At jo aldri hørt noe annet enn nedlasting og Spotify, aldri direkte bluray format av noe slag! Dette var morro:-)

Takker så mye Thohaug, Danke, Saarg , Harmon/Kardon og Zeke!!

Konge link Saarg

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bra det løste seg

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

Jeg ser dere har diskutert litt akustikk-himlingplater tidligere her. Der er det som dere sier en side som er litt finere som da skal henge ned mot gulvet.

Jeg har også en del sånne plater som jeg skal trekke med stoff, for jeg har ikke tenkt å sette opp himling i hele taket. Spørsmålet da blir, er det den fine siden som er best å ha ned? Av en eller annen grunn føler jeg at den kommer til å reflektere en del, men jeg veit ikke. Siden jeg uansett skal trekke de med lin-stoff så kan jeg jo velge hvilken side jeg vil ha ned :-)

Noen råd om hvilken side som er best å ha ned?
    Kino: DI(by BEF) SEAS LRO4Y 10" *4 + SEAS 6,5" Koax | Hypex PSC2.700D - DSP *2 | Krell Resolution C | DefTech Supercube Reference *2 | SVS sss-01 *4 | Yamaha 1030 | Vincent S3 | 106" rammelerret | Sony vpl-vw95 | PS4 | Stue: DefTech DI 6,5LR | Denon AVR-X1200W | Squeezebox |

Min hjemmekino

Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,259
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vebbis
    Hei,

Jeg ser dere har diskutert litt akustikk-himlingplater tidligere her. Der er det som dere sier en side som er litt finere som da skal henge ned mot gulvet.

Jeg har også en del sånne plater som jeg skal trekke med stoff, for jeg har ikke tenkt å sette opp himling i hele taket. Spørsmålet da blir, er det den fine siden som er best å ha ned? Av en eller annen grunn føler jeg at den kommer til å reflektere en del, men jeg veit ikke. Siden jeg uansett skal trekke de med lin-stoff så kan jeg jo velge hvilken side jeg vil ha ned :-)

Noen råd om hvilken side som er best å ha ned?
    Den pene siden kan du ha ut, mener at det skal gå helt fint! Er vel laget for å ha den siden ut! Det er jo absorberende begge sider

Et spørsmål : Skal muligens bestille noe fra Emotiva, vurderer 2 stk UPA 200, eller 1 XPA 2 ? Kanskje XPA 3? Ser jo mye tøffere ut med en effekt pr høyttaler Men hvem av de yter mest ? Ser dog tallene, men! Hva mener dere?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den pene siden kan du ha ut, mener at det skal gå helt fint! Er vel laget for å ha den siden ut! Det er jo absorberende begge sider
    Hei igjen,

Ja jeg veit den er laget for det, men tenkte det kanskje var et kompromiss å ha den ut i og med at den er laget sånn for å være fin som himling, ikke nødvendigvis for at det skal være best med tanke på absorbering. Kjenner jeg har veldig lite greie på absorbsjon når jeg tenker etter, hehe. Men det er et kvalifisert gjett du kommer med eller?
    Kino: DI(by BEF) SEAS LRO4Y 10" *4 + SEAS 6,5" Koax | Hypex PSC2.700D - DSP *2 | Krell Resolution C | DefTech Supercube Reference *2 | SVS sss-01 *4 | Yamaha 1030 | Vincent S3 | 106" rammelerret | Sony vpl-vw95 | PS4 | Stue: DefTech DI 6,5LR | Denon AVR-X1200W | Squeezebox |

Min hjemmekino

Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,259
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei igjen,

Ja jeg veit den er laget for det, men tenkte det kanskje var et kompromiss å ha den ut i og med at den er laget sånn for å være fin som himling, ikke nødvendigvis for at det skal være best med tanke på absorbering. Kjenner jeg har veldig lite greie på absorbsjon når jeg tenker etter, hehe. Men det er et kvalifisert gjett du kommer med eller?
    Meget godt kvalifisert gjett jeg kommer med:-D Fra spøk til Halvor , så har jeg testet hjemme, og merker kjempegod effekt av å ha de med sort siden ut. Hører hvertfall ingen forskjell hvilken vei de står. Det er godt nok for meg

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Meget godt kvalifisert gjett jeg kommer med:-D Fra spøk til Halvor , så har jeg testet hjemme, og merker kjempegod effekt av å ha de med sort siden ut. Hører hvertfall ingen forskjell hvilken vei de står. Det er godt nok for meg
    Jess, men da har du testet og det er godt nok for meg :-D

Jeg skal lime fast ramme på baksiden og feste stoffet i denne rammen så det er greit å forhøre seg litt før jeg gjør det da det ikke er reversibelt.

Min hjemmekino

Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,259
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jess, men da har du testet og det er godt nok for meg :-D

Jeg skal lime fast ramme på baksiden og feste stoffet i denne rammen så det er greit å forhøre seg litt før jeg gjør det da det ikke er reversibelt.

Hehe, stoler på meg altså?? * føler presset *

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, stoler på meg altså?? * føler presset *
    Ja, jeg stoler blindt på de fleste

Nå fikk jeg tak i sånne himlingsfester så jeg kommer ikke til å trekke de jeg har i taket med stoff likevel, så da blei problemstillingen egentlig borte. De er hvite og taket mitt er hvitt så det passer bra.

Da blir det 5 plater à 120 x 60 cm på tvers av rommet i førsterefleksjon.
    2 plater på hver sidevegg, 4 doble plater bak lerret og 2 plater på bakvegg.

Har kjempetrua på at dette blir bra i hvert fall 8)

Min hjemmekino

Active Seigmann sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    451
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    beste er og bruke siden som ikke er behandlet, det beste er og ha bar isolasjon, men det støver så det kan man ikke..

Hva ble prisen for opphengs system btw?
    Kan ingenting, gjør alt!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Seigmann
    beste er og bruke siden som ikke er behandlet, det beste er og ha bar isolasjon, men det støver så det kan man ikke..

Hva ble prisen for opphengs system btw?
    Usikker på pris, vi driver å river et bygg på jobben så jeg får de til å være forsiktig med det jeg trenger av det. Så relativt billig for min del :-D

Min hjemmekino

Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,259
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Driver og forsker litt på demping av rommet nå, dette er selvfølgelig litt overkill, men morro å prøve

Merker ganske drastiske endringer, mye tørrere og deiligere lyd!

Har også en XPA 5 på lån ( BigT ) så dette er gøy! Skal bli gøy å få testet denne

Et par bilder :

Side 10 av 76 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 20 30 40 50 60 70 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •