grandiS - Anaview AMS1000BTL x 2 ferdig:D - Side 72

Sponsorer:
Takk Takk:  3
Like Like:  49
Side 72 av 75 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 52 62 68 69 70 71 72 73 74 75 SisteSiste
Viser resultater 1,421 til 1,440 av 1489
    Intermediate grandiS sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,236
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Yey! Da har hvertfall det ene elementet kommet! ( ble sendt hver for seg ) Og det ser veldig bra ut !!
    DIY - Inconcert Miles | Klipsch |Denon | Anaview DIY Ams 1000 BTL x 2 | Samsung 75"| Shakers | Ps4 pro

Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,236
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her kommer en liten oppdatering, element nr 2 har latt vente på seg. Men ser nå ut til å dukke opp denne uken I mellomtiden har jeg faktisk fått testet den ene, og det virker veldig lovende!! Utrolig mye lyd i så liten kasse!

grandiS - Anaview AMS1000BTL x 2 ferdig:D-d420a2e9-5b57-4b2c-a032-018a421bfc07-jpg

grandiS - Anaview AMS1000BTL x 2 ferdig:D-98a281b5-0c8c-496a-a1f1-4e43255bd61a-jpgSeriekoblet spolene. Man kobler da fra minus på én spole, til pluss på den andre. Pluss og minus som da kommer fra forsterker kobler man da til de som er ledig ( Prøve å gjøre det litt informativt også? )

grandiS - Anaview AMS1000BTL x 2 ferdig:D-4c6f8ad3-46cb-4580-9c53-df84168c1a52-jpgBorret opp til montering av islagsmuttere.

grandiS - Anaview AMS1000BTL x 2 ferdig:D-cddbe6a6-ec5a-4375-b09e-3eabb66ba52b-jpg Dette ble løsningen for å forsterke frontplata, føler det ble en grei løsning selvom det ikke ser så bra ut fra innsiden:P

grandiS - Anaview AMS1000BTL x 2 ferdig:D-dae4a73a-3a52-4116-be34-470ec08bdec8-jpg Liming av topplate på kasse nr 2, har ikke stresset med dette da elementet ikke har kommet.

grandiS - Anaview AMS1000BTL x 2 ferdig:D-13835313-4026-4e5c-9687-11026b701027-jpg 2 av festene måtte jeg bruke de rampamuttere på og da disse kortere skruene, da det gikk skeis på baksiden. Men det går helt fint , festet de med samme tokomponent som islagsmutterne.

grandiS - Anaview AMS1000BTL x 2 ferdig:D-86dad177-87c3-49b3-ab59-00b8d99f7a6e-jpg Står og prøvespiller
    DIY - Inconcert Miles | Klipsch |Denon | Anaview DIY Ams 1000 BTL x 2 | Samsung 75"| Shakers | Ps4 pro

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,464
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du fått gjort deg opp noen mening om hvordan de er i forhold til XTZ?
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,236
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv Vis post
    Har du fått gjort deg opp noen mening om hvordan de er i forhold til XTZ?
    Nei, ikke foreløpig:-) Nesten ikke testet, igang med finish arbeid nå! :-) Førsteinntrykket er bra! Kjappere og mer kontant enn xtz

Litt bilder av finish arbeid. Har først brukt veldig grovt 40/80 papir med båndsliper. Etterfulgt av 120 og 180 papir for hånd. Avsluttet med 400 papir . Etter det vil jeg finsparkle, pusse med 400 etterfulgt av 1200 og så grunne. Etterfulgt av 1200 igjen. Så er det tid for første malingsstrøk. Enten i proff lakkboks eller hjemme. Noe av sjarmen er jo å gjøre det selv, det er det eneste som holder meg tilbake angående det:-)

grandiS - Anaview AMS1000BTL x 2 ferdig:D-image-jpg

grandiS - Anaview AMS1000BTL x 2 ferdig:D-image-jpg Prøvemontering etter litt pussing.
    Vedlagte miniatyrbilder Vedlagte miniatyrbilder grandiS - Anaview AMS1000BTL x 2 ferdig:D-image-jpg   grandiS - Anaview AMS1000BTL x 2 ferdig:D-image-jpg  
    Sist endret av grandiS; 03-09-2016 kl 00:25

5. Liker Torolan har likt denne posten
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,236
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har stått litt stille, men fikk gjort litt i går kveld! Har Milesene til thohaug stående, og det spiller jo bare helt sinnsykt! Bedre enn samtlige gulvstående jeg har hørt med 142244 mil! Koser meg gløgg!! Det spiller så uanstrengt, tørt, brutalt, rått og silkemykt at jeg får helt frysninger! Elsker alt ved de! Veldig snille også mtp lyttetretthet i mitt rom!! Gleder meg til å få ferdig mine egne!!

grandiS - Anaview AMS1000BTL x 2 ferdig:D-miles1-png grandiS - Anaview AMS1000BTL x 2 ferdig:D-miles2-png grandiS - Anaview AMS1000BTL x 2 ferdig:D-miles3-png

Har pusset med 80 - 120 - 180 - 240 - 400 - 800 papir - grunnet - 800 papir og sparkplet igjen. Står igjen og pusse ned det og male første strøk!

grandiS - Anaview AMS1000BTL x 2 ferdig:D-dayton2-png Reparerer en skade med kjemisk tre. NB! Dette lukter / dunster ekstremt og anbefales å gjøre ute!

grandiS - Anaview AMS1000BTL x 2 ferdig:D-dayton-png

grandiS - Anaview AMS1000BTL x 2 ferdig:D-dayton4-png

grandiS - Anaview AMS1000BTL x 2 ferdig:D-dayton5-png Heftgrunn på.

grandiS - Anaview AMS1000BTL x 2 ferdig:D-dayton6-png Pusset etter heftgrunn

grandiS - Anaview AMS1000BTL x 2 ferdig:D-dayton-7-png Litt sparkling igjen, oppdaget noen ujvenheter.

Prøveplassering av en sub, ikke spillt med denne plasseringen enda.

grandiS - Anaview AMS1000BTL x 2 ferdig:D-dayton-3-png
    Sist endret av grandiS; 03-15-2016 kl 11:07

Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,236
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er det liv som aldri før

Henter plater imorgen eller torsdag, så er det rett igang med Miles !! Subbene blir forhåpentligvis malt imorgen!

Intermediate Midas sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2012
    Sted
    Stavangerområdet
    Poster
    1,816
    Takk & like
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjempespennende å høre hva du syns om Milsene til Thohaug. Er bare litt over en uke siden vi fikk en eminent demo hos ham før han gikk i gang med ombyggingsprogsjektet. Nyt!
    Min hjemmekino -::- Min byggetråd -::- Sony VPL-HW50ES -::- 106" DreamScreen V4 DynaGrey -::- Yamaha CX-A5100 -::- Yamaha RX-A1020, RX-V757 amp -::- B&W DM60* S3 - DM603 (L,R), LCR600 (C), DM600 (6x Surr), Atmos -::- 2x SVS SB13-Ultra Sub -::- Anti-mode 8033-SII -::- Oppo BDP-103D

Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,236
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Midas Vis post
    Kjempespennende å høre hva du syns om Milsene til Thohaug. Er bare litt over en uke siden vi fikk en eminent demo hos ham før han gikk i gang med ombyggingsprogsjektet. Nyt!
    De spiller helt rått hos meg også, men klart jeg merker at jeg ikke har like godt kontroll som hos hjemme hos thohaug Men det skulle vel bare mangle når han nærmest er sponset av Glava!

De spiller uanstrengt , luftig og med bra punch hos meg også. Og de går helt sinnsykt dypt! Kari Bremnes - Fyret ved Tornehamn eller hva den heter er jo helt rå! Buldrer langt inni sjela

Og det er på film de nesten imponerer mest, filmer som transformers våkner skikkelig da de spiller hele registeret! Skikkelig moro

Da har jeg handlet inn Noctua vifter til Inuken, spent på hvordan det blir

grandiS - Anaview AMS1000BTL x 2 ferdig:D-noctua-png

Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,236
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er jeg igang med finishen Bruker en svart akrylmaling som grunning. Denne mattet jeg ned noe og fikk vekk litt nupper og støv før jeg malte første strøk med supreme finish. Har også skiftet viftene på inuken og da ble det dønn stille gitt! Bra greier disse noctuaene!

grandiS - Anaview AMS1000BTL x 2 ferdig:D-image-jpg grandiS - Anaview AMS1000BTL x 2 ferdig:D-image-jpg Første bilde er grunning og andre supreme. Ble ganske ok!

Vedlagte miniatyrbilder Vedlagte miniatyrbilder grandiS - Anaview AMS1000BTL x 2 ferdig:D-image-jpg   grandiS - Anaview AMS1000BTL x 2 ferdig:D-image-jpg   grandiS - Anaview AMS1000BTL x 2 ferdig:D-image-jpg  
    Sist endret av grandiS; 03-18-2016 kl 02:19

11. Liker Torolan har likt denne posten
    Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,582
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er det full drift ja
    Dette blir nok meget bra til slutt ser det ut til
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , McIntosh C48 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 og Minidsp Nanodigi.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , MA RXFX , MA Apex A-10 , 2 X Arendal Sub 2.
    BILDE : Panasoic ST50 65", Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Syvio HD Mediabox , Apple-TV.

Intermediate sirant sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,720
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klør i fingrene når jeg leser i tråden din, spennende prosjekter.

Hvordan gjør du med dsp og forsterkere på miles nå, og hva er planen på sikt?

Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,236
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sirant Vis post
    Klør i fingrene når jeg leser i tråden din, spennende prosjekter.

Hvordan gjør du med dsp og forsterkere på miles nå, og hva er planen på sikt?
    Det skjønner jeg Er moro når man først setter i gang. Planen med Miles og forsterkere har jeg ikke tenkt på foreløpig, jeg kjører passivt en god stund og hvertfall så lenge jeg bor her. BEF bygger filtere til meg nå. Vi flytter om 1-2 års tid og da blir det dedikert rom. Vil nok bli aktiv deling når den tid kommer, men da trenger jeg mye hjelp!

Gjør kanskje som thohaug og kjøper noe ncore eller lignende, vi får se

Jeg koser meg faktisk med Miles på Inuken også, så bra blir det uansett

Henter mest sannsynlig platene til Miles i dag og får de kappet før jeg tar de med. Gjør dog subbene 100% ferdig før jeg setter i gang med Miles!

15. Liker sirant har likt denne posten
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,236
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er begge ferdige Grunnet plass så tester jeg de plassert oppå Miles, virker som det kan fungere bra!

grandiS - Anaview AMS1000BTL x 2 ferdig:D-image-jpggrandiS - Anaview AMS1000BTL x 2 ferdig:D-image-jpggrandiS - Anaview AMS1000BTL x 2 ferdig:D-image-jpg
    Vedlagte miniatyrbilder Vedlagte miniatyrbilder grandiS - Anaview AMS1000BTL x 2 ferdig:D-image-jpg  

17. Liker Torolan har likt denne posten
    Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,582
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heftig og flott
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , McIntosh C48 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 og Minidsp Nanodigi.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , MA RXFX , MA Apex A-10 , 2 X Arendal Sub 2.
    BILDE : Panasoic ST50 65", Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Syvio HD Mediabox , Apple-TV.

Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,236
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Viste seg at plassering bak tv oppå tv benken ble enda råere! Bare synd det ikke ser så bra utDe spiller da hver sin vei. Subbene blir jo stående veldig ca midt på frontveggen og symmetrisk iforhold til sweetspot. Antimode gjorde en kanonjobb med denne plasseringen! De er utrolig kjappe, med en helt rå punch, samtidig som de har mye krutt helt ned rundt 15hz! De knuser både svs og xtz. Svs er like god i dypet, men ikke med samme kontroll og mangler et hav oppover. Xtz helt motsatt. Utrolig fornøyd nå, stor takk til thohaug for simulering

Spiller jeg musikk nå så kunne det nesten vært Miles alene, nesten like "snertne" i lyden!

Et dårlig bilde som er lyst opp, ser de så vidt:-)

20. Liker Danke har likt denne posten
    Intermediate joakimpatos sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    2,104
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    sånn for å brekke av litt, nå har jeg hørt både miles å bigmiles, å jeg er ikke alene.. men synes du også lyden i diskanten er veldig laidback å "boksete" i forhold til klipsch??

Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,236
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av joakimpatos Vis post
    sånn for å brekke av litt, nå har jeg hørt både miles å bigmiles, å jeg er ikke alene.. men synes du også lyden i diskanten er veldig laidback å "boksete" i forhold til klipsch??
    Da er det mulig du har stått utenfor spredningsområde? Den oppleves sånn hvis du for eksempel står å hører på de TPL150 er vel tidenes diskant til prisen. Den er utrolig behagelig men samtidig detaljert. Klipsch er ALT for skarp i mine ører og i mitt rom, håpløst og dra på høyt volum. Det var det samme med RF82 mk1 og 2 + RF83. Veldig mange sanger som blir ubehagelig Men ja, den oppleves nok mørk i forhold til Klipsch, da Klipsch er veldig lys.

Intermediate Hunsbedt sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    2,935
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville bare nevne at det er snakk om mitt sett med Miles her som er nevnt (henviser til joakimpatos' innlegg). De er på utlån ute på Lista hos Karmann (http://avforum.no/forum/medlem/18717-karmann/).

Lyden i diskantene på dette settet blir i en viss grad bestemt av delefilteret som det ble spilt med. Komponentene som sitter i delefilteret bestemmer delingen og hvordan TPL-150 vil høres ut. Den beste løsningen er selvfølgelig å kjøre høyttaleren aktivt. Da har man bedre mulighet til å tilpasse lyden til rommet og egne preferanser.

Når dette er sagt må det også nevnes at Lyden fra TPL-150/200H nok er temmelig forskjellig fra Klipsch-horn. Beyma-diskantene blir for eks aldri direkte skarpe, bare oppløste og luftige. I tillegg forandrer lyden seg lite ved pådrag og forskjellig volum. Til sist er de jo også selvfølgelig snakk om hva man liker og smak og behag...
    Marantz AV 8801/Crown DCI 8/600N/Crown I-Tech 6000/T&M SA 400e/OPPO BDP-103/Beyma BigMiles/Beyma 18G50 x 4 /Sony HW 50ES/Seymour 129" Screen
    Resten av utstyret finnes her

Intermediate joakimpatos sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    2,104
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hunsbedt Vis post
    Ville bare nevne at det er snakk om mitt sett med Miles her som er nevnt (henviser til joakimpatos' innlegg). De er på utlån ute på Lista hos Karmann (http://avforum.no/forum/medlem/18717-karmann/).

Lyden i diskantene på dette settet blir i en viss grad bestemt av delefilteret som det ble spilt med. Komponentene som sitter i delefilteret bestemmer delingen og hvordan TPL-150 vil høres ut. Den beste løsningen er selvfølgelig å kjøre høyttaleren aktivt. Da har man bedre mulighet til å tilpasse lyden til rommet og egne preferanser.

Når dette er sagt må det også nevnes at Lyden fra TPL-150/200H nok er temmelig forskjellig fra Klipsch-horn. Beyma-diskantene blir for eks aldri direkte skarpe, bare oppløste og luftige. I tillegg forandrer lyden seg lite ved pådrag og forskjellig volum. Til sist er de jo også selvfølgelig snakk om hva man liker og smak og behag...
    Høyt er ingen tvil om at de spiller høyt. Men skulle jeg hatt miles så måtte jeg nok kjørt aktivt å heller mer "skarpe" i toppen da det er som du sier, smak å behag!

Intermediate Hunsbedt sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    2,935
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høyt er ingen tvil om at de spiller høyt.
    ??

Er ikke sikker på om du sikter til mitt innlegg her, Joakim? Jeg mener bånddiskantene forandrer seg svært lite uavhengig av volum. Med det mener jeg ikke at de spiller høyt...
    Mulig du sikter til innlegget av grandiS. inConcert Miles kan uansett spille høyt nok...

...lyden i diskanten er veldig laidback å "boksete" i forhold til klipsch??
    "boksete"...What?? Unnskyld Joakim, men mener du diskantlyden også på mine BigMiles er...boksete?? I så fall spiller faktisk også Klipsch i "bokser"
    Kan ikke si at jeg forstår noe av dette, jeg tror du er på feil jorde nå, Joakim...

Sorry grandiS, ikke meningen met OT i tråden din, måtte bare svare på dette!
    Sist endret av Hunsbedt; 04-03-2016 kl 21:37
    Marantz AV 8801/Crown DCI 8/600N/Crown I-Tech 6000/T&M SA 400e/OPPO BDP-103/Beyma BigMiles/Beyma 18G50 x 4 /Sony HW 50ES/Seymour 129" Screen
    Resten av utstyret finnes her

Side 72 av 75 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 52 62 68 69 70 71 72 73 74 75 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •