grandiS - Anaview AMS1000BTL x 2 ferdig:D - Side 7

Sponsorer:
Takk Takk:  3
Like Like:  49
Side 7 av 75 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 17 27 37 47 57 67 ... SisteSiste
Viser resultater 121 til 140 av 1494
    Intermediate grandiS sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,251
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Zeke1983
    Skjønner, men det er mulig at NAD `en muligens kanskje har en brattere deling eks. 48/db/oct som vil si med det samme eksemplet at de da spiller bare 52 db v/ 40hz.

Du delte v/ 80 hz på NAD`en også?
    Ja! Men det låter mye tøffere nå, men kan ikke skru like høyt! Men tror ikke jeg gjør ting riktig i menyen! Er litt uklart om jeg faktisk velger det ved å trykke OK på kontrollen eller om det < tegnet står på riktig sted!:P Skal se mer på det når jeg får tid!
    DIY - Inconcert Miles | Klipsch |Denon | Anaview DIY Ams 1000 BTL x 2 | Samsung 75"| Shakers | Ps4 pro

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,963
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av grandiS
    Ja! Men det låter mye tøffere nå, men kan ikke skru like høyt! Men tror ikke jeg gjør ting riktig i menyen! Er litt uklart om jeg faktisk velger det ved å trykke OK på kontrollen eller om det < tegnet står på riktig sted!:P Skal se mer på det når jeg får tid!
    Men skru like høyt,mener du da på MasterVolum eller rent db messig?

Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,251
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men skru like høyt,mener du da på MasterVolum eller rent db messig?
    Tenker rent db messig, er litt redd for ikonene bare! Virker som de "flater ut"! Vet ikke hvordan jeg skal forklare det
    DIY - Inconcert Miles | Klipsch |Denon | Anaview DIY Ams 1000 BTL x 2 | Samsung 75"| Shakers | Ps4 pro

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,963
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenker rent db messig, er litt redd for ikonene bare! Virker som de "flater ut"! Vet ikke hvordan jeg skal forklare det
    Skjønner hva du mener tror jeg..

Mulig NAD har litt mer strøm når det drar seg ordentlig til, NAD har jo også en ganske saftig bass..

Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,251
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjønner hva du mener tror jeg..

Mulig NAD har litt mer strøm når det drar seg ordentlig til, NAD har jo også en ganske saftig bass..
    Nja, ikke så sikker på om det var mer futt i naden! Tror ikke jeg har fått til det med deling! For med naden så var det omtrent bare diskant fra frontene! Er nok bare derfor. Elementene var så vidt i bevegelse, all bass tok subene seg av! Virker som de tok mellomtone og:P Hehe..Men som sagt, låter mye bedre nå, må bare finne ut av forsterkeren Skal jo ha effekt etterhvert! Men vil det skal fungere ok frem til da!

Intermediate ChrisHesby sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    605
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med Yamaha receiver
    Focal JMlab Electra 926 | Focal Sib XL | SVS SB-2000 | Yamaha RX-V1800 | Emotiva XPA-2 | Sharp LC-70LE747E

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,291
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har denne receiveren funksjonen "extra bass"?
    Står LFE til kun sub eller til front+sub?

Jeg kjenner ikke 1900 så tilgi meg om dette er feil

Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,251
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei !!

Har nå funnet ut av det! Akkurat samme fella som forrige recieveren min! FOrrige eier hadde skrudd opp DB på frontene nesten til fullt! Justerte de ned til "normal" og sub til normal !

DA kom god bassen !!!! Ikke rart stakkars frontene jobba fælt da! Jeg syns bassen er enda deiligere enn med naden?? Kan det stemme?

:-D
    Nå står alt slik:

Lfe / bass out - SWFR

Cross over 80 Hz

Front - Small

Stemmer dette ? Hvis man vil ha deling også sånn da

Takk Chris ! Fornøyd med din 1800? Er det samme forsterker bare forrige modell? Menyen på disse ser ut som en 80 talls reciever

Intermediate ChrisHesby sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    605
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk Chris ! Fornøyd med din 1800? Er det samme forsterker bare forrige modell? Menyen på disse ser ut som en 80 talls reciever

Er veldig fornøyd med min 1800, gikk til den fra Denon AVR-3805. Byttet mest pga HDMI og mulighet for å Bi-Amping. Også hadde jeg hørt veldig mye bra om Yamaha sånn generelt

Ja de meny'ene er ikke veldig fancy nei :P Hehe. Men det funker
    Focal JMlab Electra 926 | Focal Sib XL | SVS SB-2000 | Yamaha RX-V1800 | Emotiva XPA-2 | Sharp LC-70LE747E

Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,251
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ChrisHesby
    Er veldig fornøyd med min 1800, gikk til den fra Denon AVR-3805. Byttet mest pga HDMI og mulighet for å Bi-Amping. Også hadde jeg hørt veldig mye bra om Yamaha sånn generelt

Ja de meny'ene er ikke veldig fancy nei :P Hehe. Men det funker
    Bruker du pressence kanalene når du bi amper?

Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,251
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er så langt meget imponert over Yamaha´n !

Jeg føler surround effekten er MYE! bedre enn Naden. Alt bra bass til dialog fungerer også bedre når jeg ser film!

Har ikke fått kjørt romkorreksjon enda, men gleder meg.

Bør jeg utnytte alle målepunktene jeg kan? Eller er dette mest for at lyden skal bli bra i flere sitteposisjoner? Går dette mye utover lyden i sweetspot for eks?

Kim

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,540
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er så langt meget imponert over Yamaha´n !

Jeg føler surround effekten er MYE! bedre enn Naden. Alt bra bass til dialog fungerer også bedre når jeg ser film!

Bør jeg utnytte alle målepunktene jeg kan? Eller er dette mest for at lyden skal bli bra i flere sitteposisjoner? Går dette mye utover lyden i sweetspot for eks?

Kim
    Finnes ikke bedre hjemmekino til prisen enn Yamaha, funker perfekt til filmtitting. Detaljer og bass så det holder. Til musikk gjør det seg godt med en effektforsterker synes jeg.

Ja, om man biamper så bruker man presence/surr back forsterkeren. Det gir litt mer krefter til musikkbruk. Til film er det jo nok krefter fra før, siden film ikke bruker konstant kraft på samme måte som basskraftig musikk.

Intermediate Galnes sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,159
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kim

Ja, det bør du så absolutt! Romkorreksjonen skal både løfte lyden i sweetspot og utenom.

Det finnes vel forskjellige prosedyrer for ulike romkorreksjoner. Lurer på om noen her sa at de foretrakk og fokusere på sweetspot på Yamaha sin RK. Ift. malen for RK-en. Flere målinger, også i høyden, konsentrert rundt sweetspot. Hvis ikke ble det ikke så optimalt da den overkompenserte for alle andre plasser. Arrester meg gjerne om jeg husker feil

Edit:

Slik sett skader det jo ikke å ta to-tre forskjellige tester og finne ut vha du selv foretrekker mht romkorreksjonen.

Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,251
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da skal jeg prøve å bi ampe Danke!:-) Er det en egen forsterker inni til pressence kanalene?

Galnes: Jeg mener også å ha lest det du nevner skjønner du, får teste litt forskjellig

Noen som har tips til kabler? Vil gjerne ha ferdige med 4 ender I
    begge ender! Hehe. Skal ikke ha noe entusiast kabler! Skal kun være hele og greie og godt terminert!

Kim

Active metallsulten sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    459
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kabel med 4 ledere:

Bostrom 4x2.5 mm rund - Ljudia - Multimedia Hemelektronik Karaoke PA anläggning DJ utrustning Ljus utrustning

Er det ikke "surround-back/bi-amp" som skal benyttes på yamaha forsterkere?

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,540
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av metallsulten
    Kabel med 4 ledere:

Bostrom 4x2.5 mm rund - Ljudia - Multimedia Hemelektronik Karaoke PA anläggning DJ utrustning Ljus utrustning

Er det ikke "surround-back/bi-amp" som skal benyttes på yamaha forsterkere?
    Joda det er den, og sef er det også presence. Du kan på de fleste Yamahahjemmekinoer og iallefall på Rxv1900 velge om du vil ha surr,back eller presence høydekanal. Det er også den det står biamp på ja.

På min mener jeg det står Surr.back/presence, biamp.

Side surround er jo de vanlige sidekanalene som hører til i standard 5.1 som jeg selv alltid har brukt siden det er mekst praktisk i en stuekino som jeg har selv.

Får jeg meg noengang dedikert kinorom så blir det nok surr back eller presence også.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,540
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da skal jeg prøve å bi ampe Danke!:-) Er det en egen forsterker inni til pressence kanalene?

Galnes: Jeg mener også å ha lest det du nevner skjønner du, får teste litt forskjellig

Noen som har tips til kabler? Vil gjerne ha ferdige med 4 ender I
    begge ender! Hehe. Skal ikke ha noe entusiast kabler! Skal kun være hele og greie og godt terminert!

Kim
    Jeg tror alle kanalene har egen forsterker, men surrback/presence-biamp er bygget slik at det går an å biampe med den. Du må inn på advanced setup for å endre til biamp mode. Det er litt tricky hvis du ikke har gjort det før... du må slå av og på og trykke på en knapp tror jeg for å komme inn i setup.

Du kan også bruke surr.back kanalene til zone2 høytalere, altså om du heller ønsker høytalere i dusjen eller kjøkkenet enn i surr.back.

Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,251
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Andre som har opplevd den sinnsykt deilige bassen i de første skuddene med lyddemper?

Sånn bass liker jeg!! Masse punch !

Ble forøvrig litt skuffet over filmen, men meget godt lydspor!

Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,251
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har et spørsmål til en forandring

Er jeg helt på jordet hvis jeg syns enkelte live sanger med orkester, er bedre i "surround mode"?

Hovedgrunnen til dette er at da tar jo senterhøyttaleren seg av vokal, også kommer orkesteret på frontene stort sett Da drukner liksom ikke vokalen like mye !

Kim

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,540
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har et spørsmål til en forandring

Er jeg helt på jordet hvis jeg syns enkelte live sanger med orkester, er bedre i "surround mode"?

Hovedgrunnen til dette er at da tar jo senterhøyttaleren seg av vokal, også kommer orkesteret på frontene stort sett Da drukner liksom ikke vokalen like mye !

Kim

Det er mye musikk som gjør seg best i surround, eller stereo 5.1 som det vel heter...

Jeg har merket meg at live er bra i surround, diverse rock, og tekno,pop, ellers er lavmelt musikk og vokal best i stereo 2 kanaler synes jeg...

Side 7 av 75 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 17 27 37 47 57 67 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •