grandiS - Anaview AMS1000BTL x 2 ferdig:D - Side 66

Sponsorer:
Takk Takk:  3
Like Like:  49
Side 66 av 75 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 56 62 63 64 65 66 67 68 69 70 ... SisteSiste
Viser resultater 1,301 til 1,320 av 1494
    Intermediate grandiS sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,251
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av samye83 Vis post
    Bilder over hdmi og lyd via usb fungerer veldig bra. Gå bare inn i avspililngsenheter for lyd å velge usb som standard enhet.

Skulle ønske at receiver hadde optisk lyd ut, for da kunne jeg ha brukt min yamaha som streamer og koble den til HINTen. Får håpe fremtidige receivere får denne funksjonen.
    Flott, da skal jeg prøve det!
    DIY - Inconcert Miles | Klipsch |Denon | Anaview DIY Ams 1000 BTL x 2 | Samsung 75"| Shakers | Ps4 pro

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du KAN få med sub'ene også med bare Hegel'n i bruk. Den har utganger som kan kjøres direkte til sub'ene. Gjorde det selv lenge før jeg byttet ut en del utstyr i fjor :-)

Sitat Opprinnelig postet av Torolan Vis post
    Du trenger vel ikke å ha bilde gjennom receiver for å spille vanlig musikk ? Usb til dac , og videre derfra til Hegel med XLR - receiver kan være avslått . Bør låte meget bra det , men du får ikke med subene selvsagt.
    Bruker du pc som kilde ved flerkanals-bruk , så gjør du bare akkurat som før , bare at Hegel brukes som effekt til frontene via ht-bypass inngangen.

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,601
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av homecinema Vis post
    Du KAN få med sub'ene også med bare Hegel'n i bruk. Den har utganger som kan kjøres direkte til sub'ene. Gjorde det selv lenge før jeg byttet ut en del utstyr i fjor :-)
    Det kan man , men da får man ikke kalibrert dem på samme måten , og man mister LFE sporet på fil,. Så da blir det en del frem og tilbakekobling når man veksler mellom film og musikk
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , McIntosh C48 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 og Minidsp Nanodigi.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , MA RXFX , MA Apex A-10 , 2 X Arendal Sub 2.
    BILDE : Panasoic ST50 65", Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Syvio HD Mediabox , Apple-TV.

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med fare for at hukommelsen ikke er god nok... så mener jeg at jeg brukte et y-ledd og kjørte kabel både fra H200 og fra receiveren inn på sub'ene og derfor fikk med sub'ene både på musikk og film uten å måtte koble fram og tilbake...

Det kan man , men da får man ikke kalibrert dem på samme måten , og man mister LFE sporet på fil,. Så da blir det en del frem og tilbakekobling når man veksler mellom film og musikk

Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,251
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med fare for at hukommelsen ikke er god nok... så mener jeg at jeg brukte et y-ledd og kjørte kabel både fra H200 og fra receiveren inn på sub'ene og derfor fikk med sub'ene både på musikk og film uten å måtte koble fram og tilbake...
    Ja , det går jo kanskje ann! Hvis ikke så klarer jeg meg fint uten suber på musikk! Hegelen kommer idag, så gleder meg til å teste!

Siden jeg er i utskiftningsmodus , så har jeg lyst til å bytte suber igjen:P Er litt nysgjerrig på SVS PC2000! De passer bra mtp plass. Leser mye positivt om den, og flere sier de er mer fornøyd med en sånn enn 2 pc12! Og det høres interessant ut. Blir selvfølgelig 2 etterhvert

Jeg vurderer også Xtz Cinema 1x12" Du er fortsatt fornøyd med dine Torolan? Hvordan er de egentlig sammenlignet med andre du har hørt?

Vil gjerne høre innspill fra de som har disse! Og som gjerne har hatt pc12 osv før

Kim
    Sist endret av grandiS; 01-13-2016 kl 16:26
    DIY - Inconcert Miles | Klipsch |Denon | Anaview DIY Ams 1000 BTL x 2 | Samsung 75"| Shakers | Ps4 pro

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,601
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm , ser ikke for meg helt hvordan det skal fungere helt knirkefritt egentlig. Hegelen bør jo kobles til med begge kanalene , noe man slipper med en receiver. Og i tillegg så får man med f.eks en Hegel ikke satt x-over hverken på sub eller fronter , så da må man sette x-over gjøres på selve suben - men man får fortsatt ikke satt x-over på frontene , og da er det veldig lett å få utfasinger.
    Og når du da skal bruke receiver igjen , så må du fjerne x-over på selve suben siden dette skal styres helt av receiver.

Men det finnes jo suber som har innganger for begge deler. Jeg hadde en Monitor Audio GXW-15 som hadde denne muligheten. Der var det både vanlig stereo inngang + en LFE inngang , der LFE inngangen hadde prioritet. Den gikk da automatisk over i "LFE modus" , og fjernet x-over settingen. Den hadde også fjernkontroll og flere minneplasser med div. settinger.
    Men jeg fikk aldri frontene og suben til å spille på lag når frontene spilte fullrange pga. utfasinger , så jeg fikk ikke benyttet denne muligheten likevel. Men det kan jo fungere i andre oppsett selv om det ikke gikk bra hos meg.
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , McIntosh C48 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 og Minidsp Nanodigi.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , MA RXFX , MA Apex A-10 , 2 X Arendal Sub 2.
    BILDE : Panasoic ST50 65", Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Syvio HD Mediabox , Apple-TV.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,601
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av grandiS Vis post
    Ja , det går jo kanskje ann! Hvis ikke så klarer jeg meg fint uten suber på musikk! Hegelen kommer idag, så gleder meg til å teste!

Siden jeg er i utskiftningsmodus , så har jeg lyst til å bytte suber igjen:P Er litt nysgjerrig på SVS PC2000! De passer bra mtp plass. Leser mye positivt om den, og flere sier de er mer fornøyd med en sånn enn 2 pc12! Og det høres interessant ut. Blir selvfølgelig 2 etterhvert

Jeg vurderer også Xtz Cinema 1x12" Du er fortsatt fornøyd med dine Torolan? Hvordan er de egentlig sammenlignet med andre du har hørt?

Vil gjerne høre innspill fra de som har disse! Og som gjerne har hatt pc12 osv før

Kim
    Du er i siget om dagen skjønner jeg
    Jo PC2000 er nok meget oppegående dem. Og sammenligner man ytelsene til PC/PB2000 med XTZ cinema , så er det ganske close race.
    Mener SVS hadde marginalt mer output under 25 hz , og XTZ marginalt mer fra 30 hz og oppover.
    Har hatt 2x XTZ 10.16 , SVS PB10 , sb12Plus , PC12Plus , en MA GXW-15 , samt to Ken Kreissel DXD808 , før jeg gikk til anskaffelse av 2 x XTZ cinema.
    Og for å være helt ærlig så savner jeg ingen av dem jeg har hatt tidligere. Vel hadde PC12 Plus'n enda mer skyv under 20hz , men siden jeg nå har to av disse , så er det ikke noe savn likevel. Dem spiller veldig detaljert og "tøff" bass både til film og musikk synes jeg.
    Jeg sto mellom disse og PB2000 ved siste korsveg , og hadde helt sikkert blitt veldig fornøyd med dem også , men valgte XTZ mest på grunn av finish og str. , men jeg angrer ikke på valget på noen måte

Kom på at jeg hadde sett disse målingene , og her er dem. Her ser man at f.eks ved 50 hz , så vinner XTZ med 4 db
    SVS PB-2000 and SB-2000 Subwoofers Review | Audioholics
    http://www.xtzsound.us/product-asset...Subwoofers.pdf

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,323
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er i hvert fall fornøyd med mine to PC-2000, men jeg har bare hatt SVS så sammenlikningsgrunnlaget er litt tynt. Jeg har et veldig trasig rom så de spiller nok ikke helt optimalt, men de gjør en tilfredsstillende jobb på både musikk og film her hos meg. De spiller merkbare kraftigere i bunn enn 2xPB12-NSD DSP og 2xPC12-NSD som jeg hadde tidligere. Starten på Edge og tomorrow fikk hele stua til å jamre seg.

Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,251
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba Vis post
    Jeg er i hvert fall fornøyd med mine to PC-2000, men jeg har bare hatt SVS så sammenlikningsgrunnlaget er litt tynt. Jeg har et veldig trasig rom så de spiller nok ikke helt optimalt, men de gjør en tilfredsstillende jobb på både musikk og film her hos meg. De spiller merkbare kraftigere i bunn enn 2xPB12-NSD DSP og 2xPC12-NSD som jeg hadde tidligere. Starten på Edge og tomorrow fikk hele stua til å jamre seg.
    Takker for innspill! Det står nok mellom cinema eller pc2000 ja

Men en annen ting er at jeg ikke får subbene til å spille bra med antimode lenger? Skjønner ingenting. Antimoden dreper ALT som er av liv, og selvom jeg øker med 5db med AM på , så er det mye dårligere enn bypass.

Men hvis jeg måler med radioshacken , så måler jeg relativt "riktige" verdier på 30/40/50/60 hz. Men da låter så tamt at det er flaut:-)

Intermediate Jan B sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    694
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må ikke glemme at AM kan dempe store peaker, slik at kurven blir mye flatere. Om en slik peak er der du syntes det trykker, kan det virke tammere.

Veldig vanlig å måtte øke level med AM.
    -Triple Atmos Receivers
    -Atmos 13.1.8/DTS:X 9.1.8/Auro 3D 12.1

Min stuekino

http://avforum.no/forum/hvilket-utst...-stuekino.html

Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,251
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jan B Vis post
    Må ikke glemme at AM kan dempe store peaker, slik at kurven blir mye flatere. Om en slik peak er der du syntes det trykker, kan det virke tammere.

Veldig vanlig å måtte øke level med AM.
    Kan jo prøve å øke enda mer selvfølgelig. Økt med 5 db de gangene keg har prøvd nå!

Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,251
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg koblet opp Hegelen og prøvekjørt! Den har jo ufattelig kontroll på høyttalerne. Det første jeg merker er at jeg kan spille høyere. Elementene "flater" ut før det blir slitsom i toppen.

Tar jeg for eksempel sangen "Hands To Myself" med Selena Gomez ( Ja ) så kommer det veldig tydelig frem at Hegelen har stål kontroll kontra Denon recieveren. Den sangen er det forøvrig konge lyd på! Men, det hadde jeg også regnet med til den prisen og at konkurrenten er nettop, en reciever. Måtte bytte litt frem og tilbake for å teste, og Denonen er faktisk mer basstung. Dvs kanskje som Torolan sa tidligere i tråden min, at den ikke har like god kontroll? Virker som de går dypere med Denonen, men er mer grøtete. Hegelen er utrolig tight! Ganske fantastisk denne komboen! Spiller helt utrolig detaljert og med heftig trykk til de små stilkene og være Tenk at jeg ikke savner NOE fra de beistene jeg tidligere hadde, det sier ganske mye om utstyret jeg nå har. Har dere ikke hørt Dynaudio på Hegel ( eller Denon for den saks skyld:P ) så bør dere det! Makan til riktig lyd! Ting kommer så utrolig godt frem, at jeg blir sittende " Oi, hva var det? " Har jeg ikke hørt før!

Så langt veldig fornøyd!! Men det skal sies at til billig reciever og være, så gjør Denonen en utrolig god jobb! Det holder nok for veldig mange, og da er det ganske spinnvillt at man nærmest blir oppfordret til å kjøpe "svindyre" forsterkere på type høyttalere som dette. Er en ganske slu industri dette

Slenger ut noen bilder senere

Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,251
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    grandiS - Anaview AMS1000BTL x 2 ferdig:D-image-jpg

Midlertidig plassering
    Vedlagte miniatyrbilder Vedlagte miniatyrbilder grandiS - Anaview AMS1000BTL x 2 ferdig:D-image-jpg  

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,601
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis , moro å høre at du er fornøyd

Newcomer samye83 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den samme opplevelsen fikk jeg da jeg koblet mine MA GX300 til Parasound HINT. Yamaha receiveren ga god lyd, men HINTen ga sjel til musikken. Den Selena Gomez sangen må høres etter jobben, hehe.
    Samsung UE55F9005 | Parasound Halo Integrated | Yamaha RX-A2050 | MA GX300 | MA GXC350 | Monitor Audio GXW15 | Cambridge Audio WS30 | Kef 2005.2 Atmos

Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,251
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg går jo og er litt nysgjerrig på om den rå kontrollen kommer av at den rett og slett er mer strømsterk enn Denonen, eller at det er fordi det er en Hegel Tenkte å koble til en annen forsterker for moro skyld

Har en SVS PB2000 på hånda et år gammel for 6000,- Har litt lyst

Kim

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,601
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg går jo og er litt nysgjerrig på om den rå kontrollen kommer av at den rett og slett er mer strømsterk enn Denonen, eller at det er fordi det er en Hegel Tenkte å koble til en annen forsterker for moro skyld

Har en SVS PB2000 på hånda et år gammel for 6000,- Har litt lyst

Kim
    Det er nok helst fordi den rett og slett er bedre ja. Har opplevd det samme som du , uten at det var Hegel det var snakk om
    Ikke at Hegel'en ikke er god , men den er ikke alene om å ha kontroll på høyttalere
    Jo en PB2000 hadde nok vært verdt en test - men du bør jo ha 2 da , for å sammenligne med det du har

Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,251
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig spent på å prøve en annen effekt for morro skyld!:-) Men virker som Hegelen er ganske rå Nå har jeg gått mange runder med meg selv, målt , tenkt , målt og tenkt. Tror jeg beholder 12.16 hvertfall en stund De spiller ganske så bra nå, og sammen med rumperistere så mangler det egentlig ikke noe

Cinema og pb2000 blir for breie mtp front og avstand, og pc2000 tror jeg ikke vil se bra ut mtp hvordan alt står nå:-)

Men , vi får se!

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,601
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig spent på å prøve en annen effekt for morro skyld!:-) Men virker som Hegelen er ganske rå Nå har jeg gått mange runder med meg selv, målt , tenkt , målt og tenkt. Tror jeg beholder 12.16 hvertfall en stund De spiller ganske så bra nå, og sammen med rumperistere så mangler det egentlig ikke noe

Cinema og pb2000 blir for breie mtp front og avstand, og pc2000 tror jeg ikke vil se bra ut mtp hvordan alt står nå:-)

Men , vi får se!
    Kjenner meg godt igjen mtp. denne tankevirksomheten ja - har hatt noen runder med målbåndet i stua jeg også. Og samboer'n sier hun høer det "knaker" rett som det er

Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,251
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjenner meg godt igjen mtp. denne tankevirksomheten ja - har hatt noen runder med målbåndet i stua jeg også. Og samboer'n sier hun høer det "knaker" rett som det er
    Samboeren her er nok rimelig lei av AV-prat

Blir mer og mer fornøyd med Hegelen. Kan ikke huske noe annet som har spillt bedre på så mye forskjellig musikk

Bare å få kjøpt meg en god DAC så jeg får prøvd det også. Når jeg nå bruker Denon som pre/DAC og Hegel som effekt, hvor mye "Denon" hører jeg da ? Tenker hvis jeg kjører Hegel DAC så får jeg virkelig hørt Hegel hvis du skjønner?

Kim

Side 66 av 75 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 56 62 63 64 65 66 67 68 69 70 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •