grandiS - Anaview AMS1000BTL x 2 ferdig:D - Side 65

Sponsorer:
Takk Takk:  3
Like Like:  49
Side 65 av 75 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 55 61 62 63 64 65 66 67 68 69 ... SisteSiste
Viser resultater 1,281 til 1,300 av 1494
    Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,601
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av grandiS Vis post
    Mulig å sjekke om de kan brokobles?
    Står ingenting om det i manualen etter en rask sjekk , så da er det vel heller tvilsomt om det lar seg gjøre....
    Turn On/off Mode Selector 3; V Trigger Input And Output 4; Input Signal Connections 6; Speaker Connections - Rotel RB-1572 Owner's Manual [Page 8]
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , McIntosh C48 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 og Minidsp Nanodigi.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , MA RXFX , MA Apex A-10 , 2 X Arendal Sub 2.
    BILDE : Panasoic ST50 65", Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Syvio HD Mediabox , Apple-TV.

Intermediate grandiS sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,251
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men kan det fungere og bruke én kanal pr forsterker pr høyttaler da?
    DIY - Inconcert Miles | Klipsch |Denon | Anaview DIY Ams 1000 BTL x 2 | Samsung 75"| Shakers | Ps4 pro

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,601
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men kan det fungere og bruke én kanal pr forsterker pr høyttaler da?
    Fungere gjør det nok , men om det har så mye for seg vet jeg ikke , spørs hvordan den er oppbygd.
    Du får høre med noen som har mer peil på dette , men du får nå teste ut disse nå først og se hvordan det arter seg
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , McIntosh C48 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 og Minidsp Nanodigi.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , MA RXFX , MA Apex A-10 , 2 X Arendal Sub 2.
    BILDE : Panasoic ST50 65", Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Syvio HD Mediabox , Apple-TV.

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,404
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne RB-1562 er vel to-kanals utgaven av RMB-1565 (5-kanals), som du også har Torolan?

Bruker selv RMB-1565 og synes den yter bra på "normal" lyttenivå og litt over dette.
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,251
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock Vis post
    Denne RB-1562 er vel to-kanals utgaven av RMB-1565 (5-kanals), som du også har Torolan?

Bruker selv RMB-1565 og synes den yter bra på "normal" lyttenivå og litt over dette.
    Ok! Takk for det!

Snudde allikevel om å kjøpte en Hegel H200 som sendes imorgen! Hehe, jaja! Takker for innspill !
    DIY - Inconcert Miles | Klipsch |Denon | Anaview DIY Ams 1000 BTL x 2 | Samsung 75"| Shakers | Ps4 pro

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,404
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, her går det unna. Håper det blir bra med Hegelen.

Synes selv Rotelen ble vanskelig å få til med Yamaha RX-A1030, litt for mye frempå - slitsom lyd. Men den fungerer strålende sammen med CX-A5100, virker som den mer avanserte romkorreksjonen på denne gjør at Rotelen låter bra.
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,251
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Synes selv Rotelen ble vanskelig å få til med Yamaha RX-A1030, litt for mye frempå - slitsom lyd. Men den fungerer strålende sammen med CX-A5100, virker som den mer avanserte romkorreksjonen på denne gjør at Rotelen låter bra.
    Tror Rotel er bra forsterkere jeg, men iom at de ikke kan brokobles som jeg ikke tenkte på, så prøver jeg Hegel H200 som har vært L&B sin "referanse" ganske lenge. De er langt ifra noen fasit, men en grei pekepinn for sånne som meg som ikke har veldig peiling eller har prøvd så mye forskjellig. Jeg liker jo det jeg har hørt av Hegel på soundgarden her i Tønsberg

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,601
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Stemmer det ja.
    Og den fungerer kjempefint for min del nå , men da har den en ganske enkel jobb med å drive presens og surr-ht , så det burde den også klare uten problemer

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,601
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Det kan nok stemme. Jeg fikk heller ikke min til å spille særlig bra med Pio LX51 som sagt. Men jeg tror det har med den lave inngangsimpedansen (8,3kohm) på Rotel'en å gjøre. Vil tippe at prosessorene har en mer robust pre-del som fikser dette bedre. Tror det kan ha vel så mye og si som RK biten.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,601
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror Rotel er bra forsterkere jeg, men iom at de ikke kan brokobles som jeg ikke tenkte på, så prøver jeg Hegel H200 som har vært L&B sin "referanse" ganske lenge. De er langt ifra noen fasit, men en grei pekepinn for sånne som meg som ikke har veldig peiling eller har prøvd så mye forskjellig. Jeg liker jo det jeg har hørt av Hegel på soundgarden her i Tønsberg
    Ok ,så det blir Hegel nå altså , hehe
    Går fort i svingene ja , får håpe det blir bra. Mener å ha lest at Hegel skal være bra match med Dynaudio

Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,251
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan Vis post
    Ok ,så det blir Hegel nå altså , hehe
    Går fort i svingene ja , får håpe det blir bra. Mener å ha lest at Hegel skal være bra match med Dynaudio
    Hehe, ja! Har lest så mye positivt om disse Hegel integrerte forsterkerne så må prøve Har egentlig avskrevet de mtp pris tidligere. Men 2 år gammel HegelH200 med kvittering for 9000,- er helt ok! Arvtakeren 160 koster jo 22 lapper nå , og det er HELT uaktuelt:-)

Kim aka vinglepetter

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,601
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, ja! Har lest så mye positivt om disse Hegel integrerte forsterkerne så må prøve Har egentlig avskrevet de mtp pris tidligere. Men 2 år gammel HegelH200 med kvittering for 9000,- er helt ok! Arvtakeren 160 koster jo 22 lapper nå , og det er HELT uaktuelt:-)

Kim aka vinglepetter
    Blir sikkert bra det.
    Må jo ha deg en oppegående dac også nå da

Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,251
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir sikkert bra det.
    Må jo ha deg en oppegående dac også nå da
    Ja, var akkurat det jeg skulle spørre om! Hvordan gjør jeg det? Hvis jeg kobler PC til DAC via USB og sender bildet via HDMI til reciever. Og så kobler DAC til Hegel via balansert/ubalansert. Hvordan gjør jeg det for å få med reciever? Mtp å få bilde på TV samtidig som jeg spiller musikk via DACen. Kan jeg ha PC´n koblet til reciever med HDMI som idag, og kjøre digitalt videre fra reciever til DAC den veien? istedenfor?

Jeg trenger det virkelig med teskje altså ! Men det vet du vel nå Torolan!

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,601
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, var akkurat det jeg skulle spørre om! Hvordan gjør jeg det? Hvis jeg kobler PC til DAC via USB og sender bildet via HDMI til reciever. Og så kobler DAC til Hegel via balansert/ubalansert. Hvordan gjør jeg det for å få med reciever? Mtp å få bilde på TV samtidig som jeg spiller musikk via DACen. Kan jeg ha PC´n koblet til reciever med HDMI som idag, og kjøre digitalt videre fra reciever til DAC den veien? istedenfor?

Jeg trenger det virkelig med teskje altså ! Men det vet du vel nå Torolan!
    Du trenger vel ikke å ha bilde gjennom receiver for å spille vanlig musikk ? Usb til dac , og videre derfra til Hegel med XLR - receiver kan være avslått . Bør låte meget bra det , men du får ikke med subene selvsagt.
    Bruker du pc som kilde ved flerkanals-bruk , så gjør du bare akkurat som før , bare at Hegel brukes som effekt til frontene via ht-bypass inngangen.

Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,251
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du trenger vel ikke å ha bilde gjennom receiver for å spille vanlig musikk ? Usb til dac , og videre derfra til Hegel med XLR - receiver kan være avslått . Bør låte meget bra det , men du får ikke med subene selvsagt.
    Bruker du pc som kilde ved flerkanals-bruk , så gjør du bare akkurat som før , bare at Hegel brukes som effekt til frontene via ht-bypass inngangen.
    Jeg tenkte bare det er greit og ha en skjerm så jeg ser musikken? Om jeg enten bruker spotify eller musikk jeg har på pc´n så er det griet å se hva jeg gjør Kan selvfølgelig bruke ipaden til spotify ,men ikke resten. Mulig å løse det? Er det mulig å sende det digitalt igjennom reciever og videre til DACen på en måte? Messer med signalet kanskje.

Takk for svar!

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,601
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tenkte bare det er greit og ha en skjerm så jeg ser musikken? Om jeg enten bruker spotify eller musikk jeg har på pc´n så er det griet å se hva jeg gjør Kan selvfølgelig bruke ipaden til spotify ,men ikke resten. Mulig å løse det? Er det mulig å sende det digitalt igjennom reciever og videre til DACen på en måte? Messer med signalet kanskje.

Takk for svar!
    Ok , skjønner.
    Det er mulig du kan sende bilde over hdmi og lyd over usb samtidig , men det vet jeg ikke da jeg aldri har har hatt behov dette.
    Å tappe signalet fra receiver digitalt og inn i dac tror jeg ikke er mulig dessverre.

Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,251
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm...
    Sist endret av grandiS; 01-12-2016 kl 12:27

Newcomer samye83 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bilder over hdmi og lyd via usb fungerer veldig bra. Gå bare inn i avspililngsenheter for lyd å velge usb som standard enhet.

Skulle ønske at receiver hadde optisk lyd ut, for da kunne jeg ha brukt min yamaha som streamer og koble den til HINTen. Får håpe fremtidige receivere får denne funksjonen.
    Samsung UE55F9005 | Parasound Halo Integrated | Yamaha RX-A2050 | MA GX300 | MA GXC350 | Monitor Audio GXW15 | Cambridge Audio WS30 | Kef 2005.2 Atmos

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,601
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av samye83 Vis post
    Bilder over hdmi og lyd via usb fungerer veldig bra. Gå bare inn i avspililngsenheter for lyd å velge usb som standard enhet.

Skulle ønske at receiver hadde optisk lyd ut, for da kunne jeg ha brukt min yamaha som streamer og koble den til HINTen. Får håpe fremtidige receivere får denne funksjonen.
    CX-A'n min har optisk ut , men tror ikke man kan få ut igjen "hdmi-lyd" pga. noe ang. rettigheter...

Newcomer samye83 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får se om det ikke blir en "billig" CX-A 5100 på meg når det dukker opp på bruktmarkedet. Finnes det en pre/avr som kan videre sende hdmi lyd optisk ut?
    Samsung UE55F9005 | Parasound Halo Integrated | Yamaha RX-A2050 | MA GX300 | MA GXC350 | Monitor Audio GXW15 | Cambridge Audio WS30 | Kef 2005.2 Atmos

Side 65 av 75 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 55 61 62 63 64 65 66 67 68 69 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •