grandiS - Anaview AMS1000BTL x 2 ferdig:D - Side 63

Sponsorer:
Takk Takk:  3
Like Like:  49
Side 63 av 75 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 53 59 60 61 62 63 64 65 66 67 73 ... SisteSiste
Viser resultater 1,241 til 1,260 av 1489
    Intermediate grandiS sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,236
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Dobbel - problemer med redigering i det siste, tar evigheter før det skjer noe når jeg trykker lagre
    DIY - Inconcert Miles | Klipsch |Denon | Anaview DIY Ams 1000 BTL x 2 | Samsung 75"| Shakers | Ps4 pro

Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,236
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan Vis post
    Med en plugg i så får du mer nivå fra ca 25-40hz vil jeg tro , men med bratt avrulling rundt 25 hz.
    Ved begge plugget så får man slakkere avrulling og mer nivå under 25hz vil jeg tro. Det kan da også være nødvendig å heve volumet på subene noe. Hva som funker best kommer veldig an på rommet ,og hvor mye roomgain man har i dypbassen.

En annen fordel med begge plugget er at man slipper problemet med portstøy. Det høres ganske fort på XTZ på spor med masse dypbass og og høyt nivå vil jeg si.
    Men som sagt , man må bare prøve hva som passer best i hvert enkelt tilfelle.

God Jul
    Ja, det med portstøy merket jeg med 4 stk. Men da hadde jeg ganske heftig volum og heftig scener Det virker som det blir mest ryddig med begge åpne eller begge portet hvertfall. Har ikke trua på en av de portet så langt, så tror fokuset blir på begge eller ingen.

Kjenner det blir noen timer med testing, også får jeg handle med umic og rew som jeg snakket så lenge om at jeg skal gjøre Kan tenke meg folk er lei av å lese om kalibrering og syting fra meg når jeg ikke har noen målinger ! ( hvis noen leser her da! )

Vi snakkes !
    DIY - Inconcert Miles | Klipsch |Denon | Anaview DIY Ams 1000 BTL x 2 | Samsung 75"| Shakers | Ps4 pro

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,124
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror det kommer veldig ann på rom etc.
    Så det er vel bare og prøve seg fram.

Jeg har nå testet litt, bare med og plugge portene, har ikke kjørt ny kalibrering på antimode eller receiver.
    Med bong i venstre (sett fordra) virket det som ting fikk en liten ekstra snert, spessielt merkbart i kick trommer (tror det er det den kalles)
    Med bong i høyre var det mindre snert, kanskje mer fylde.

Med begge portene plombert er det litt interessant , nå har jeg jo ei stue/kino på størrelse med et middels bøttekott så det bør tas med i benevnelsen og jeg måtte øke volun på subbene med omtrent 5db på hver.
    Syntes så det var både litt mer fylde og snert, en mellomting av begge deler og testet noen sekvenser fra pacific rim og jeg skulle vel nesten trodde jeg hadde nye bedre romperistere i stolen..

Men de blei solgt i høst så det er nok neppe tilfellet blei egentlig såpass at jeg dempet sub utgangen med 3db fra receiver enn så lenge.

Portstøy har jeg enda ikke klart og fram provosere på disse enda og det sier vel mest om størrelsen på rommet, og hvor mye headroom bare disse to xtz'ene gir meg. Og selv etter og økt begge subbene med 5 db for og korrigere for pluggene er nok volum knottene fortsatt under 50% av maks.

Skal teste med en skikkelig film i morra
    Sony vpl hw-50 - 92" Dreamscreen v3 tab | Samsung 51 6505 plasma tv
    Denon AVR-4520 CI
    Oppo 103D | PC i5-GeForce 960 |
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16
    Sonos, ps3, pc, harmony ultimate etc.

Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,236
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, da har det forbanna spøkelset kommet til meg. Har veldig lyst på noe nytt! Jeg ser jo mest film, så 83'ene leverer jo. Men , you know:-) Budsjettet kan ikke strekkes en krone over 21k!

Mine tanker går til RF7 på tilbud hos Soundgarden ( 21995,- ) Disse er en del mykere enn 83 og enda råere synes jeg. Ser jo rå ut også synes jeg da.

Eller:

Xtz Divine 100.33 stativhøyttalere ( for dyre egentlig )

Dali Opticon 8 ( 20k )

Monitor Audio Silver 10 ( 20k )

Dynaudio Excite X34 ( evt 35 / 38 på brukten )

Xtz 99.36 FLR ( 10k ) Litt annen klasse kanskje? Tamme? Tenker pengene går til center også evt, hvis jeg går bort fra Klipsch.

JBL LS80 ( Aldri hørt men virker interessante )

Kjør!:-)
    Sist endret av grandiS; 01-03-2016 kl 13:55

Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,236
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen?

Newcomer lifoidua sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med jbl studio 580/590?

Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,236
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har faktisk vurdert 590 etter og ha lest om 530! Men jeg synes de ser litt funky ut Hvem forhandler 590 evt?

Mvh

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,582
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skulle jeg hatt noe nytt nå , så synes jeg disse nye kreasjonene til Arendal Sound ser veldig spennende ut
    Selvsagt litt over budsjett som vanlig
    arendalsound.no
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , McIntosh C48 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 og Minidsp Nanodigi.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , MA RXFX , MA Apex A-10 , 2 X Arendal Sub 2.
    BILDE : Panasoic ST50 65", Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Syvio HD Mediabox , Apple-TV.

Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,236
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se der ja, de så spennende ut! Ja, så var det dette med budsjett da! :P Det blir fort 32k med center, det var jo en del mer enn jeg hadde å rutte med nå:P Men de skal seriøst vurderes!!
    Går nok da på bekostning av et par suber , men med 4stk 8" i hver, vil jeg tro jeg får "trøkk" uansett

Hvor lenge må jeg vente på de tro? Forventet Februar, noe som allerede er alt for lang tid å vente for meg når jeg har fått dette innover meg!:P Og blir levering utsatt så sliter jeg!!:P

Men jeg likte de veldig godt, utseende også!

Har sett litt på Cinema M6 til Xtz også ,hva tenker du om de?
    Sist endret av grandiS; 01-04-2016 kl 09:29

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,582
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av grandiS Vis post
    Se der ja, de så spennende ut! Ja, så var det dette med budsjett da! :P Det blir fort 32k med center, det var jo en del mer enn jeg hadde å rutte med nå:P Men de skal seriøst vurderes!!
    Går nok da på bekostning av et par suber , men med 4stk 8" i hver, vil jeg tro jeg får "trøkk" uansett

Hvor lenge må jeg vente på de tro? Forventet Februar, noe som allerede er alt for lang tid å vente for meg når jeg har fått dette innover meg!:P Og blir levering utsatt så sliter jeg!!:P

Men jeg likte de veldig godt, utseende også!

Har sett litt på Cinema M6 til Xtz også ,hva tenker du om de?
    Hehe , tålmodighet er en dyd sies det
    Kjenner ikke til denne Cinema serien til XTZ , men har vel litt på feelingen at det er nettopp en "cinema serie" - altså meget bra til film , men at dem faller litt i gjennom til musikk. Og så er det jo et must å bruke sub i tillegg da - disse til Arendal Sound klarer seg nok rimelig bra uten sub til musikk vil jeg tro. (selvsagt litt romavhengig)

Men når det er sagt , så er det jo ikke så mange som kan hamle opp med dem du har på ren trøkk og maks spl da. Så du bør nok tenke nøye gjennom hva du evt. taper og vinner.
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , McIntosh C48 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 og Minidsp Nanodigi.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , MA RXFX , MA Apex A-10 , 2 X Arendal Sub 2.
    BILDE : Panasoic ST50 65", Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Syvio HD Mediabox , Apple-TV.

Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,236
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får se hva som skjer! Skal innom Soundgarden og Hifiklubben idag tenkte jeg, dum som jeg er Kanskje de klinker til med noen supre tilbud eller har noen demo stående:-)

Har sendt mail til Arendalsound så får vi se når de svarer

Takker for input!

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,582
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får se hva som skjer! Skal innom Soundgarden og Hifiklubben idag tenkte jeg, dum som jeg er Kanskje de klinker til med noen supre tilbud eller har noen demo stående:-)

Har sendt mail til Arendalsound så får vi se når de svarer

Takker for input!
    Skummelt med en sånn runde ja

Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,236
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Snakket med Soundgarden nå! De har et sett med Focus 260 demo jeg kan få for 17K . Det er høyttalere til 28 k nye. Jeg elsker lyden i de, men er redd de blir litt tamme. Men jeg sliter med klangen i rommet og vet de er veldig behagelige. Har jo suber nok mtp "trykk".

Ellers så har jeg et par et år gamle RF7 mk2 strøkne på hånda til 16k , det er jo ganske billig?

Arendal lever ikke før helt i slutten av feb, så får bytte igjen da evt!:P

Hva tenker du om de 2? Helt forskjellige, er klar over det!

Kim

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,582
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Snakket med Soundgarden nå! De har et sett med Focus 260 demo jeg kan få for 17K . Det er høyttalere til 28 k nye. Jeg elsker lyden i de, men er redd de blir litt tamme. Men jeg sliter med klangen i rommet og vet de er veldig behagelige. Har jo suber nok mtp "trykk".

Ellers så har jeg et par et år gamle RF7 mk2 strøkne på hånda til 16k , det er jo ganske billig?

Arendal lever ikke før helt i slutten av feb, så får bytte igjen da evt!:P

Hva tenker du om de 2? Helt forskjellige, er klar over det!

Kim
    Ok , gode tilbud begge disse da
    Kjenner ikke Focus 260 jeg , så det blir vanskelig å gi råd da.
    Klipsch kjenner du jo sånn sett , og selv om RF7 er enda råere enn RF83 (vil jeg tro) så er det jo mye i "samme gaten" liksom....
    Så da er jo spørsmålet om du liker Klipsch lyden , eller om du vil ha noe helt annet denne gangen....?

Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,236
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenker egentlig at jeg vil prøve Dynaudio Alltid likt det, men aldri kjøpt pga de ser litt stusselige ut og kanskje ikke er like brutale som mye annet. Men de er så ekstremt riktige, og det er jo deilig det og Men får se!

Kim

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,582
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenker egentlig at jeg vil prøve Dynaudio Alltid likt det, men aldri kjøpt pga de ser litt stusselige ut og kanskje ikke er like brutale som mye annet. Men de er så ekstremt riktige, og det er jo deilig det og Men får se!

Kim
    Skjønner - det er jo alltid moro å prøve noe nytt

Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,236
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klinte til med Dynaudio Focus 260 , fikk de for 15k! Veldig spent på hvordan dette låter hjemme Det ble DM senteren foreløpig som er satt ned fra 4500,- til 2500,- også!

Mange tenker nok for en dust som går fra 83 til disse, men!

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,582
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klinte til med Dynaudio Focus 260 , fikk de for 15k! Veldig spent på hvordan dette låter hjemme Det ble DM senteren foreløpig som er satt ned fra 4500,- til 2500,- også!

Mange tenker nok for en dust som går fra 83 til disse, men!
    Frisk satsing - grattis
    Har du fått dem hjem også ?

Dust kan vel ingen kalle deg , det er dine ører. Og spiller man ikke på 110 db+... , så kommer man jo langt med andre ting enn Klipsch

Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,236
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan Vis post
    Frisk satsing - grattis
    Har du fått dem hjem også ?

Dust kan vel ingen kalle deg , det er dine ører. Og spiller man ikke på 110 db+... , så kommer man jo langt med andre ting enn Klipsch
    Takk for det Henter de imorgen! Det er liksom akkurat det, er ekstremt sjelden jeg spiller skikkelig høyt. Og jeg har fortsatt subber som tar seg av trøkket på film, så jeg tror det går bra. Det er jo ikke jalla høyttalere , så til tross for størrelsen så spiller de med ganske bra autoritet

RF83'ene ble jo som jeg sa tidlig lott spisse i toppen hos meg, og det har egentlig de fleste blitt. Så er massse musikk som ikke er så ålreit på litt volum. Med disse som svelger ALT av musikk så håper jeg alt blir mer behagelig

Kommer bilder osv senere:-)

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,582
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for det Henter de imorgen! Det er liksom akkurat det, er ekstremt sjelden jeg spiller skikkelig høyt. Og jeg har fortsatt subber som tar seg av trøkket på film, så jeg tror det går bra. Det er jo ikke jalla høyttalere , så til tross for størrelsen så spiller de med ganske bra autoritet

RF83'ene ble jo som jeg sa tidlig lott spisse i toppen hos meg, og det har egentlig de fleste blitt. Så er massse musikk som ikke er så ålreit på litt volum. Med disse som svelger ALT av musikk så håper jeg alt blir mer behagelig

Kommer bilder osv senere:-)
    Ok , tipper det blir bra ja
    Ja du får holde oss oppdatert på alle måter !

Side 63 av 75 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 53 59 60 61 62 63 64 65 66 67 73 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •