grandiS - Anaview AMS1000BTL x 2 ferdig:D - Side 62

Sponsorer:
Takk Takk:  3
Like Like:  49
Side 62 av 75 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 52 58 59 60 61 62 63 64 65 66 72 ... SisteSiste
Viser resultater 1,221 til 1,240 av 1494
    Intermediate Delthral sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2011
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    1,001
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Dette skulle jeg likt å hørt! Råtøft oppsett!
    | 3X Inconcert Miles | 2X Beyma 8" koax surround | 2X Beyma 18" BEF sub | 3X Crown XTI 2002 | 2X Crown I-Tech 4000 | Sony HW 30 | Sherbourn PT 7030 | Oppo 93 US | Dreamscreen DIY V4 102" 16:9 | Nvidia Shield TV Pro |

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Haha, passe rått.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Intermediate grandiS sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,251
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Delthral Vis post
    Dette skulle jeg likt å hørt! Råtøft oppsett!
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg Vis post
    Haha, passe rått.
    Vet jo ikke helt om dette er i nærheten av å måle seg med dere "Tangen gutta" da! Men begynner virkelig og ta form nå. SVS'n er ikke i nærheten av ånlevere denne typen brystkasse trykk jeg er ute etter. Jeg synes det er mye morsommere når skudd føles "foran" på kroppen og nedover enn fra sofaen og oppover:-)

Estetisk sett mtp disse interiør reglene ( A og V ) så skulle jeg gjerne hatt subbene ytterst da de er lavere, men vil ikke ha de i hjørnet. Tror det ødelegger en del. Har nok output nå så trenger ikke hjelp fra rommet Ser på det som en fordel og ha frontene litt lenger fra hverandre mtp bredden i lydbildet.

De henger veldig med til musikk også synes jeg Setter jeg på Sex and Candy med Maroon5 så smeller det skikkelig deilig!

Takker for alle innspill!
    DIY - Inconcert Miles | Klipsch |Denon | Anaview DIY Ams 1000 BTL x 2 | Samsung 75"| Shakers | Ps4 pro

Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,251
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Koser meg videre med subbene, og blir mer og mer fornøyd. Første filmen jeg skal snurre med de , er Antman! Har ikke turt og gjøre så mye kalibrering enda, da jeg er redd for å ødelegge!:P Men skal kjøre en ny kalibrering snart.

Venter på nye skikkelige y-splitter og 30 cm korte signalkabler. Da blir det bare en kabel ut til hvert par , også splitter jeg de helt ytterst. Tenker at det blir best, både utseendemessig og mtp forstyrrelser osv.
    DIY - Inconcert Miles | Klipsch |Denon | Anaview DIY Ams 1000 BTL x 2 | Samsung 75"| Shakers | Ps4 pro

Intermediate saar sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2011
    Sted
    Egersund
    Poster
    1,062
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av grandiS Vis post
    Koser meg videre med subbene, og blir mer og mer fornøyd. Første filmen jeg skal snurre med de , er Antman! Har ikke turt og gjøre så mye kalibrering enda, da jeg er redd for å ødelegge!:P Men skal kjøre en ny kalibrering snart.

Venter på nye skikkelige y-splitter og 30 cm korte signalkabler. Da blir det bare en kabel ut til hvert par , også splitter jeg de helt ytterst. Tenker at det blir best, både utseendemessig og mtp forstyrrelser osv.
    Antman har rå lyd, årets beste synes jeg
    heftig oppsett
    Yamaha rxa 3020, oppo 103d klipch rf82,rc64,rs52 4stk, pcultra 2stk, dreamscreen lerret, sonyvw500es, antimode 8033s 2stk

Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,251
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av saar Vis post
    heftig oppsett
    Kult !! Den rulles i dag! Gleder meg som en unge ! Jeg er jo Marvel frelst, men allikevel veldig skeptisk til Antman! For eks Spiderman er jo sterk i menneskestørrelse, mens Antmann da er sterk i faktisk maur størrelse?:P I forhold til 1:1 mennesker?

Spent!

Kommer med inntrykk etter filmen, både lyd og generellt!

Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,251
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av saar Vis post
    heftig oppsett
    Da har jeg sett filmen! Til og med samboeren synes den var bra! Første scenene med litt lyd, så lurte hun på hva som blåste henne i ansiktet Hadde ikke fronten på subbene:P

Helt enig i at lyden i filmen var meget bra, balansert, god dialog og bra med trykk der det skal være! Veldig fin bruk av surround og et generellt stort lydbilde til tross for at jeg hverken har prescence eller surround back for øyeblikket. Savnet det ikke heller.

Underholdende film med god lyd, gode skuespillere og bra bilde

Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,251
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg kjørt en ny kalibrering med Antimode, og RK! Denne gangen ble det mye bedre! Når jeg bytter mellom bypass og ikke, så er det mindre forskjell negativt enn før. Nå blir den roligere, litt mindre trykk men fortsatt bra med punch. Jeg tror forskjellen jeg hører rett og slett er nivå, for har ikke prøvd å øke det med Antimode aktiv. Mener og huske den demper hele spekteret et par db? Er kanskje bare det jeg hører

Begynner og bli morsomt nå! Men tror jeg kjører alle subbene uportet, jeg føler de blir litt slappe med en port plugget? Har riktignok ikke justert noe eller kjørt Antimode med en lukket. Kanskje jeg skal prøve det?

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,592
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg kjørt en ny kalibrering med Antimode, og RK! Denne gangen ble det mye bedre! Når jeg bytter mellom bypass og ikke, så er det mindre forskjell negativt enn før. Nå blir den roligere, litt mindre trykk men fortsatt bra med punch. Jeg tror forskjellen jeg hører rett og slett er nivå, for har ikke prøvd å øke det med Antimode aktiv. Mener og huske den demper hele spekteret et par db? Er kanskje bare det jeg hører

Begynner og bli morsomt nå! Men tror jeg kjører alle subbene uportet, jeg føler de blir litt slappe med en port plugget? Har riktignok ikke justert noe eller kjørt Antimode med en lukket. Kanskje jeg skal prøve det?
    Heftig bass -system du har fått deg nå ja
    Med 4 stk. så tror jeg kanskje jeg hadde provd å kjøre alle i lukket modus. Du får dem kanskje til å gå enda dypere på den måten , og med 4 stk. så burde du ha nok membranareale til å få nok trykk uansett.
    Og ja , du bør nok bestemme deg for portkonfigurasjon før du kjører igang Antimoden.
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , McIntosh C48 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 og Minidsp Nanodigi.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , MA RXFX , MA Apex A-10 , 2 X Arendal Sub 2.
    BILDE : Panasoic ST50 65", Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Syvio HD Mediabox , Apple-TV.

Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,251
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan Vis post
    Heftig bass -system du har fått deg nå ja
    Med 4 stk. så tror jeg kanskje jeg hadde provd å kjøre alle i lukket modus. Du får dem kanskje til å gå enda dypere på den måten , og med 4 stk. så burde du ha nok membranareale til å få nok trykk uansett.
    Og ja , du bør nok bestemme deg for portkonfigurasjon før du kjører igang Antimoden.
    Ja, du mener begge portene lukket på alle? Skal prøve det! Kan det være et alternativ og plugge de i bånn for eks? For å få litt av begge deler? Kan jo teste litt skikkelig begge deler!

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,592
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, du mener begge portene lukket på alle? Skal prøve det! Kan det være et alternativ og plugge de i bånn for eks? For å få litt av begge deler? Kan jo teste litt skikkelig begge deler!
    Tenkte på å plugge begge på alle ja.
    Hvordan det slår ut hvis du har noen plugget og noen åpne er ikke så godt å si , siden du da muligens vil få litt forskjellig faseforløp på dem.
    Så da må det nesten målinger til for å sjekke ut dette. Inntil det er gjort så hadde jeg kjørt alle med lik porting tror jeg.
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , McIntosh C48 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 og Minidsp Nanodigi.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , MA RXFX , MA Apex A-10 , 2 X Arendal Sub 2.
    BILDE : Panasoic ST50 65", Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Syvio HD Mediabox , Apple-TV.

Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,251
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan Vis post
    Tenkte på å plugge begge på alle ja.
    Hvordan det slår ut hvis du har noen plugget og noen åpne er ikke så godt å si , siden du da muligens vil få litt forskjellig faseforløp på dem.
    Så da må det nesten målinger til for å sjekke ut dette. Inntil det er gjort så hadde jeg kjørt alle med lik porting tror jeg.
    Skjønner, tenkte kanskje Antimode taklet det, iom at man kan ha subbene plassert forskjellige steder. men da prøver jeg hvertfall alle plugget for å prøve

Tusen takk for svar og info!

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,592
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjønner, tenkte kanskje Antimode taklet det, iom at man kan ha subbene plassert forskjellige steder. men da prøver jeg hvertfall alle plugget for å prøve

Tusen takk for svar og info!
    Antimoden klarer ikke å fikse utfasinger. og har man suber plassert rundt om kring , så er det viktig å ta en fasejustering subene i mellom før man kjører Antimode. Men da har man gjerne like suber (alle portet , eller alle lukket) slik at faseforløpet fra hver sub er likt i utgangspunktet.

Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,251
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva du kan !

Så jeg bør i utgangspunktet ta en fasejustering hos meg først, iom at de ikke står symmetrisk plassert i rommet? De står symmetrisk iforhold til sweetspot , men.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,592
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva du kan !

Så jeg bør i utgangspunktet ta en fasejustering hos meg først, iom at de ikke står symmetrisk plassert i rommet? De står symmetrisk iforhold til sweetspot , men.
    Tja , det skader hvertfall ikke å ta en sjekk på det. Ikke sikkert det er noe å hente siden det er lik avstand til sweetspot , men det gjør jo godt for nattesøvnen å vite at alt er på stell

Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,251
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da prøvde jeg med alle lukket i går, kjørte en kalibrering med Antimode og reciever etterpå. Jeg har fortsatt overraskende mye trykk, men klarer ikke helt å bestemme meg for hvordan jeg skal ha det Nå kom dypbassen for å si det sånn!

Det er "roligere" når jeg ser film, for de er ikke like mye med på en måte. MYE mer dypbass, som igjen da føles mye mer i ryggen/sofaen på en behagelig måte ( ikke type massasje jeg mener altså, men som i "bra" ) Slipper vind i håret som var helt sykt når de stod på som verst:P

Men synes allikevel jeg mister mye av det jeg har falt for, nemlig det elleville smellet i panna når skuddene går og det skjer ting. Dette skal ikke være lett

Hvis vi tar for eksempel Transformers 3 , den scenen hvor shockwave kommer inne i byen, godt ut i filmen. Når Optimus sier " I need that flight tech" etter at han mister den. Når jeg har subbene uportet , så er det et helt sinnsykt trykk når kjæledyret hans beveger seg bortover bakken, og når de skyter på han og han beskytter seg med den bilen! Med subbene portet skjer det ganske lite her.

Men det kan jo hende det er sånn det "skal være" , jeg vet ikke

Videre testing skal utføres!

Takker for info og innspill Torolan!

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,592
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da prøvde jeg med alle lukket i går, kjørte en kalibrering med Antimode og reciever etterpå. Jeg har fortsatt overraskende mye trykk, men klarer ikke helt å bestemme meg for hvordan jeg skal ha det Nå kom dypbassen for å si det sånn!

Det er "roligere" når jeg ser film, for de er ikke like mye med på en måte. MYE mer dypbass, som igjen da føles mye mer i ryggen/sofaen på en behagelig måte ( ikke type massasje jeg mener altså, men som i "bra" ) Slipper vind i håret som var helt sykt når de stod på som verst:P

Men synes allikevel jeg mister mye av det jeg har falt for, nemlig det elleville smellet i panna når skuddene går og det skjer ting. Dette skal ikke være lett

Hvis vi tar for eksempel Transformers 3 , den scenen hvor shockwave kommer inne i byen, godt ut i filmen. Når Optimus sier " I need that flight tech" etter at han mister den. Når jeg har subbene uportet , så er det et helt sinnsykt trykk når kjæledyret hans beveger seg bortover bakken, og når de skyter på han og han beskytter seg med den bilen! Med subbene portet skjer det ganske lite her.

Men det kan jo hende det er sånn det "skal være" , jeg vet ikke

Videre testing skal utføres!

Takker for info og innspill Torolan!
    Bare hyggelig det
    Kan nok hende du har mistet noe output lengre opp i frekvens ja. Hva som er riktig er jo ikke godt å si uten målinger. Men du kan jo sikkert øke nivået på subkanalen litt for å teste. Eller evt. slå på 50hz EQ'n på et par av subene

Det er dine ører som er fasiten

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,125
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, kanskje jeg skal grave fram bongene på mine xtz, og kjøre ny kalibrering...
    Har forsåvidt ikke testet med blokkerte porter på mine enda.
    Sony vpl hw-50 - 92" Dreamscreen v3 tab | Samsung 51 6505 plasma tv
    Denon AVR-4520 CI
    Oppo 103D | PC i5-GeForce 960 |
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16
    Sonos, ps3, pc, harmony ultimate etc.

Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,251
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TorTorden Vis post
    Hmm, kanskje jeg skal grave fram bongene på mine xtz, og kjøre ny kalibrering...
    Har forsåvidt ikke testet med blokkerte porter på mine enda.
    Vil anbefale deg å prøve ja Men med 2 stk ville jeg kjørt de åpne

Prøvde veldig kjapt med bare venstre plugget i går , og da ble bassen enda dypere! Har ikke fått hørt veldig høyt enda da samboeren lå med migrene, men skal teste når jeg kommer hjem igjen fra julefeiring og div.

Har lest i manualen, men står ikke veldig nøyaktig beskrevet der, venstre plugget skal gi en dyp og jevn bassrespons.

God jul!

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,592
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil anbefale deg å prøve ja Men med 2 stk ville jeg kjørt de åpne

Prøvde veldig kjapt med bare venstre plugget i går , og da ble bassen enda dypere! Har ikke fått hørt veldig høyt enda da samboeren lå med migrene, men skal teste når jeg kommer hjem igjen fra julefeiring og div.

Har lest i manualen, men står ikke veldig nøyaktig beskrevet der, venstre plugget skal gi en dyp og jevn bassrespons.

God jul!
    Med en plugg i så får du mer nivå fra ca 25-40hz vil jeg tro , men med bratt avrulling rundt 25 hz.
    Ved begge plugget så får man slakkere avrulling og mer nivå under 25hz vil jeg tro. Det kan da også være nødvendig å heve volumet på subene noe. Hva som funker best kommer veldig an på rommet ,og hvor mye roomgain man har i dypbassen.

En annen fordel med begge plugget er at man slipper problemet med portstøy. Det høres ganske fort på XTZ på spor med masse dypbass og og høyt nivå vil jeg si.
    Men som sagt , man må bare prøve hva som passer best i hvert enkelt tilfelle.

God Jul

Side 62 av 75 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 52 58 59 60 61 62 63 64 65 66 72 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •