grandiS - Anaview AMS1000BTL x 2 ferdig:D - Side 61

Sponsorer:
Takk Takk:  3
Like Like:  49
Side 61 av 75 FørsteFørste ... 11 21 31 41 51 57 58 59 60 61 62 63 64 65 71 ... SisteSiste
Viser resultater 1,201 til 1,220 av 1489
    Intermediate grandiS sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,236
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Et spørsmål til oppi alle forstyrrelsene

Er det "tabu" og ha frontene satt til "Large" når man har OK subber? Og da velge "LFE + Main" ? Er klar over at subbene spiller dypere enn frontene mine, men det høres allikevel "heftigere" ut med LFE + Main.

Har ikke fått prøvd med noe volum så kan hende jeg bommer, men. Skal prøve litt mer litt tidligere på dagen.
    DIY - Inconcert Miles | Klipsch |Denon | Anaview DIY Ams 1000 BTL x 2 | Samsung 75"| Shakers | Ps4 pro

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,124
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil ikke si det er feil, men det krever litt mer tweaking på annlegget med at fronter og sub må spille i fase.

Jeg har selv brukt denne innstillingen selv og er ting på stell blir det bra bunndrag med audyssey som kanskje er litt vell heftig på og dempe i bassen så er jo dette helt kurant om man har krafta til overs.

Om du synes det høres bra/gøy ut så kjør på

Personlig har jeg nylig gått fra og kjøre frontene som store, til og faktiskt flatt dele på 80hz, også økt gain på subbene med en 3-4DB, er billig morro og bare prøve noen andre innstillinger enn og kjøpe nytt utstyr hehe.
    Sony vpl hw-50 - 92" Dreamscreen v3 tab | Samsung 51 6505 plasma tv
    Denon AVR-4520 CI
    Oppo 103D | PC i5-GeForce 960 |
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16
    Sonos, ps3, pc, harmony ultimate etc.

Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,236
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TorTorden Vis post
    Vil ikke si det er feil, men det krever litt mer tweaking på annlegget med at fronter og sub må spille i fase.

Jeg har selv brukt denne innstillingen selv og er ting på stell blir det bra bunndrag med audyssey som kanskje er litt vell heftig på og dempe i bassen så er jo dette helt kurant om man har krafta til overs.

Om du synes det høres bra/gøy ut så kjør på

Personlig har jeg nylig gått fra og kjøre frontene som store, til og faktiskt flatt dele på 80hz, også økt gain på subbene med en 3-4DB, er billig morro og bare prøve noen andre innstillinger enn og kjøpe nytt utstyr hehe.
    Skal teste mer når jeg kan spille høyt Ja, Audyssey dempa subbene mine noe helt sykt. Ikke bare volum, men generellt . Men jeg bør vel kjøre Antimode etter RK egentlig. Har ikke gjort det enda.

Ja, vesentlig billigere og konfigurere litt:P
    DIY - Inconcert Miles | Klipsch |Denon | Anaview DIY Ams 1000 BTL x 2 | Samsung 75"| Shakers | Ps4 pro

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,124
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei antimode jobber med en helt annen oppløsning og funksjon så den bør kjøres før rom korreksjon på receiver for, med denne vil RK merke en "bedre" sub og dermed gjøre mindre for og korrigere. også vil den i alle fall prøve og sette korrekt avstand (den har faktiskt klart det hos meg)

Jeg lever sånn sett i den mening at RK er flotte saker men jo mindre den faktiskt korrigerer jo bedre.

Audyssey har kanskje en litt sær formening rundt bass, jeg tror den kalibrer nivåer med tanke på at man spiller i referanse volum, men er jo knapt noen som gjør dette, og da blir bassen ofte veldig tynn om man lever rundt -20/-30. De sier da for disse tilfellene og sette på dynamisk eq som da lier bass frekvensene etter den kjente kurva og selv om det forsåvidt fungerer så synes jeg den funksjonen også tilslører lyden i hele spekteret.

Så hva jeg nå gjør (og dette kan jeg sikkert forandre på en dag) er og kjøre vanlig oppsett med små fronter, har pleid og ha dem som full range med crossover på 80hz

Først manuelt matcha mine to subber i volum og grov fase sjekk, kjørt antimode, etterfulgt av audyssey som da satte trim -2 på sub, justerte volum igjen og satte trim til 0 manuelt, hver subb spiller da i ca 69db, sammen blir det da 75db.
    Har forsåvidt kjørt lenge med dette og full range fronter lenge, men for en par uker siden syntes keg noe var hinky og målte den ene subben til 3db lavere enn den andre (hver for seg).
    Dette var og subben som har en litt aggressiv auto-trigger og volum knappen er rett over på/auto brytern så ikke usanssynlig jeg skubba borti volum på akkurat den subben.

Så når jeg allikevel hadde meteret ute så tenkte jeg og prøve noe nytt noe, og dytte begge subbene opp litt (har prøvd main+Lfe og det ble litt mye igjen hos meg) så nå er de satt til 73.5DBc ca hver og gir meg et samla volun på 78db (får 5db utslag på meteret med begge subbene)

Hatt det slik en par uker og synes dette låter veldig kurant. Men det er hos meg
    Denon AVR-4520 CI
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16

Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,236
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TorTorden Vis post
    Nei antimode jobber med en helt annen oppløsning og funksjon så den bør kjøres før rom korreksjon på receiver for, med denne vil RK merke en "bedre" sub og dermed gjøre mindre for og korrigere. også vil den i alle fall prøve og sette korrekt avstand (den har faktiskt klart det hos meg)

Jeg lever sånn sett i den mening at RK er flotte saker men jo mindre den faktiskt korrigerer jo bedre.

Audyssey har kanskje en litt sær formening rundt bass, jeg tror den kalibrer nivåer med tanke på at man spiller i referanse volum, men er jo knapt noen som gjør dette, og da blir bassen ofte veldig tynn om man lever rundt -20/-30. De sier da for disse tilfellene og sette på dynamisk eq som da lier bass frekvensene etter den kjente kurva og selv om det forsåvidt fungerer så synes jeg den funksjonen også tilslører lyden i hele spekteret.

Så hva jeg nå gjør (og dette kan jeg sikkert forandre på en dag) er og kjøre vanlig oppsett med små fronter, har pleid og ha dem som full range med crossover på 80hz

Først manuelt matcha mine to subber i volum og grov fase sjekk, kjørt antimode, etterfulgt av audyssey som da satte trim -2 på sub, justerte volum igjen og satte trim til 0 manuelt, hver subb spiller da i ca 69db, sammen blir det da 75db.
    Har forsåvidt kjørt lenge med dette og full range fronter lenge, men for en par uker siden syntes keg noe var hinky og målte den ene subben til 3db lavere enn den andre (hver for seg).
    Dette var og subben som har en litt aggressiv auto-trigger og volum knappen er rett over på/auto brytern så ikke usanssynlig jeg skubba borti volum på akkurat den subben.

Så når jeg allikevel hadde meteret ute så tenkte jeg og prøve noe nytt noe, og dytte begge subbene opp litt (har prøvd main+Lfe og det ble litt mye igjen hos meg) så nå er de satt til 73.5DBc ca hver og gir meg et samla volun på 78db (får 5db utslag på meteret med begge subbene)

Hatt det slik en par uker og synes dette låter veldig kurant. Men det er hos meg

Audyssey satt avstanden til mine suber på 5.1 m. Den faktiske avstanden er 2.3m ish. Men jeg mener og huske at det er bra, at avstanden blir satt en del høyere?

Bruker du noen av EQ funksjonene bak på suben? Og om man skal gjøre det, bør alt stå AV når man kjører antimoden og RK ? Eller bør de da stå på før man kjører de?

Jeg må bare få lært meg dette med kalibrering snart og få kjøpt meg umic, men:P

Det er helt utrolig hvor bra det funker og kombinere sub med rumperisterne. De gjør liksom jobben som svs´ene gjorde med å bevege sofa og kropp. Og når de står veldig lavt på så glir det liksom godt sammen.

Du må ta deg en Tønsberg tur og gjøre det samme hos meg

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,124
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har slått av alle eq boosts, men det er jo hva som høres bra ut i mitt rom.

Ville kjørte rk med disse på 0 for om man har på boost vil en rk korrigere for dette igjen altså dempe den vekk.
    Denon AVR-4520 CI

Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,236
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er et bilde av hvordan det er nå. Har fått dratt ut TV´n med nytt veggfeste så den ligger mer jevnt med frontrekka. Synes det ser bedre ut. Har også funnet frem en system audio senter fot som jeg har justert så den ligger jevnt med TV´n og er vinklet litt mot lytterne. Ser skjevt ut på bilde men er ikke det

Som dere ser har endelig senteren fått litt sparkel og maling så den kan kles av uten og skjemmes
    Jeg syntes den faktisk ser litt tøff ut
    grandiS - Anaview AMS1000BTL x 2 ferdig:D-img_1240-jpggrandiS - Anaview AMS1000BTL x 2 ferdig:D-img_1238-jpg
    Sist endret av grandiS; 11-27-2015 kl 12:08

8. Liker Torolan, Danke har likt denne posten
    Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,582
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjempelekkert dette @grandiS
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , McIntosh C48 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 og Minidsp Nanodigi.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , MA RXFX , MA Apex A-10 , 2 X Arendal Sub 2.
    BILDE : Panasoic ST50 65", Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Syvio HD Mediabox , Apple-TV.

Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,236
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan Vis post
    Kjempelekkert dette @grandiS
    Takk for det!

Bestemte meg akkurat for at xtz´ene ser litt små ut foran der, så kjøpte akkurat én til Kommer selvfølgelig enda en når den dukker opp på Finn.no

Det blir da stacking foran!

Bør jeg da kjøpe en Antimode til? Og blir det da evt og koble en antimode på den ene sub utgangen og den andre på nr 2 ? Og plassere begge micene i samme posisjon? Ikke kjøre kalibreringen samtidig selvfølgelig. Og så kjøre romkorreksjon som da setter avstand osv til alle subbene? Alle subbene vil jo stå nøyaktig like langt fra sweetspot, det er vel en fordel. Men blir det feil? Får vel ikke samkjørt alle fire på den måten?

Uansett, jeg prøver med den jeg har først så hører jeg hvordan det blir

Stay tuned

Kim

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,582
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av grandiS Vis post
    Takk for det!

Bestemte meg akkurat for at xtz´ene ser litt små ut foran der, så kjøpte akkurat én til Kommer selvfølgelig enda en når den dukker opp på Finn.no

Det blir da stacking foran!

Bør jeg da kjøpe en Antimode til? Og blir det da evt og koble en antimode på den ene sub utgangen og den andre på nr 2 ? Og plassere begge micene i samme posisjon? Ikke kjøre kalibreringen samtidig selvfølgelig. Og så kjøre romkorreksjon som da setter avstand osv til alle subbene? Alle subbene vil jo stå nøyaktig like langt fra sweetspot, det er vel en fordel. Men blir det feil? Får vel ikke samkjørt alle fire på den måten?

Uansett, jeg prøver med den jeg har først så hører jeg hvordan det blir

Stay tuned

Kim
    4 suber blir fett ja
    Men du trenger ikke kjøpe en Antimode til. Se her : DSPeaker-Anti-Mode 8033 connection examples
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , McIntosh C48 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 og Minidsp Nanodigi.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , MA RXFX , MA Apex A-10 , 2 X Arendal Sub 2.
    BILDE : Panasoic ST50 65", Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Syvio HD Mediabox , Apple-TV.

Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,236
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    4 suber blir fett ja
    Men du trenger ikke kjøpe en Antimode til. Se her : DSPeaker-Anti-Mode 8033 connection examples

Stemmer det! Men jeg har ingen flere utganger på min Antimode, selvom jeg har den cinema s2 utgaven eller hva den het. Men det står jo at det går uansett Bare håper signalet tåler og bli splittet 2 ganger Men er vel andre som har gjort det før meg!

Takker for svar Torolan!

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,582
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når produsenten sier det , så må det vel gå greit skulle man tro.
    Bare å handle inn y-splitter å teste i vei det

Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,236
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når produsenten sier det , så må det vel gå greit skulle man tro.
    Bare å handle inn y-splitter å teste i vei det
    Det bare står at det ikke er anbefalt mtp impedans, men det går sikkert bra ja!

Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,236
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå fått koblet opp sub nr 3, kjørt kalibrering med Antimode, og så kjørt kalibrering med reciever. Og det låt rett og slett dritt Prøvde et par ganger. Så trykket jeg på bypass på Antimoden, og fy for en forandring. Da våknet det virkelig tli liv

Gleder meg helt sykt til å få inn den siste suben, det blir helt rått med 4 stk tror jeg Elsker "signaturen" i disse subbene

Men hva kan Antimoden surre med? Virker som de kansellerer hverandre nesten. For bassen er flat og låter anstrengt.

Kim

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå fått koblet opp sub nr 3, kjørt kalibrering med Antimode, og så kjørt kalibrering med reciever. Og det låt rett og slett dritt Prøvde et par ganger. Så trykket jeg på bypass på Antimoden, og fy for en forandring. Da våknet det virkelig tli liv

Gleder meg helt sykt til å få inn den siste suben, det blir helt rått med 4 stk tror jeg Elsker "signaturen" i disse subbene

Men hva kan Antimoden surre med? Virker som de kansellerer hverandre nesten. For bassen er flat og låter anstrengt.

Kim
    bilder!

Grattis med flere subber! Har du allerde kjøpt nr.4?

Plugger du alle sammen nå, så vil du jo få både heftig output og meget dyp bass!!

Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,236
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zeke1983 Vis post
    bilder!

Grattis med flere subber! Har du allerde kjøpt nr.4?

Plugger du alle sammen nå, så vil du jo få både heftig output og meget dyp bass!!
    Har i skrivende stund kjøpt den 4.

Kanskje ikke så dumt og plugge nei, tenker du begge portene eller? Skal prøve meg fram litt:-)

Kim

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har i skrivende stund kjøpt den 4.

Kanskje ikke så dumt og plugge nei, tenker du begge portene eller? Skal prøve meg fram litt:-)

Kim
    Husker ikke åssen setting de forskjellige porttuningene hadde... Men begge blir jo lukket, med typisk mest slak avrulling.. Så er det en som spiller høyt ganske langt ned i hz... Husker ikke hvilken men prøv å spille moderat høyt f eks 25-30 hz og bytt på å plugge de forskjellige hullene, så hører du fort hva som er best!

Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,236
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skulle sette meg ned og lære inn nye recieveren osv på Nevoen min, men har formatert pc´n og kanskje klart og kaste cd´n:S

Finner ikke nedlasting noen steder og det finnes jo ikke noe Nevo support lenger.

Håper noen kan være så snill og låne meg / kopiere eller evt selge meg en studiopro cd.

Det skal være den samme som til S70, jeg har Q50. Om noen kjenner noen som ikke er så aktive her inne for eksempel , som kanskje kan hjelpe meg så si gjerne ifra

Plaster på såret er at jeg får den siste suben idag Kommer bilder

Mvh Kim

Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,236
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå smiler jeg nå

Herregud for en vegg av bass jeg har nå!! Er så fantastisk og kjenne det på kroppen!! Det blåser , rister, låter og er bare herlig!! Helt fantastisk ! Skikkelig punchy også! Overraskende raske og samkjørte til tross for at jeg bare bruker reciever kalibreringen nå! Virker som den har gjort en god jobb etter Antimoden, selvom jeg kjører Antimoden i bypass nå.

Kommer bilde om få strakser! Ja, er klar over at den ene dessverre er i feil farge Foreløpig:P

Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,236
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    grandiS - Anaview AMS1000BTL x 2 ferdig:D-12279121_935058789908799_3014302167744236910_n-jpg
    Skjønner ikke hvorfor bildene mine plutselig blir helt rare når jeg legger de ut, men gidder ikke styre med det nå

22. Liker harman/kardon, Hunsbedt har likt denne posten
Side 61 av 75 FørsteFørste ... 11 21 31 41 51 57 58 59 60 61 62 63 64 65 71 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •