grandiS - Anaview AMS1000BTL x 2 ferdig:D - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  3
Like Like:  49
Side 6 av 75 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 16 26 36 46 56 66 ... SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 1494
    Intermediate grandiS sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,251
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Her kommer noen linker, kom gjerne med tips !!

Dynavoice Magic FX-4 EX White Dynavoice | Surround.no - Høyttaler-spesialisten

CAMBRIDGE WS30 Høyttalere | Hi-Fi Klubben

DALI IKON Phantom In-wall høyttalere | Hi-Fi Klubben
    Med ramme for onwall, egentlig litt for dyrt!

System Audio Talent Vegghøyttaler - Hvit

Komplett.no - Jamo A500 hvit vegghøyttaler

Er det en mulighet å felle inn høytallere i taket? Litt ut på sidene fremfor sitteposisjon? Hva skjer med lyfbilde da? Blir dette helt feil? For i taket er det masse plass:P

Kom gjerne med flere forslag ! Har sett folk på forumet har sånne små hvite runde, men finner de ikke !

Kim
    DIY - Inconcert Miles | Klipsch |Denon | Anaview DIY Ams 1000 BTL x 2 | Samsung 75"| Shakers | Ps4 pro

Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,251
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Innspill?
    DIY - Inconcert Miles | Klipsch |Denon | Anaview DIY Ams 1000 BTL x 2 | Samsung 75"| Shakers | Ps4 pro

Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,251
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må være noen som kjenner til noen av disse høyttalerne?

Kim

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker System Audio Talent som surround back-høyttalere (og System Audio Aura 1 som surround). Jeg er veldig fornøyd med det, men jeg har ingen erfaring med dette i kombo med Dali eller andre merker.

Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,251
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok !

Er vel kanskje SA jeg har mest lyst på, fin størrelse på de.

Kim

Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,251
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har forøvrig fått inn litt lyd på kjøkkenet oppe også

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av grandiS
    Har forøvrig fått inn litt lyd på kjøkkenet oppe også
    Nice! Flott kjøkken! :-)
    Jeg satt nettopp selv og vurderte høyttalere på kjøkkenet selv (med Zone 2 fra Pioneer'en i stua), har trykket litt på B&W sine in-wall på HiFiklubben.. :-P

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,291
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Herlig kjøkken. Er det IKEA? Mener jeg kjenner igjen den vasken.....

Fornøyd med Geneva saken?

Apropos On-Wall/in-Wall. Snakk med HFK og/eller Soundgarden. Kanskje det er like smart å velge in-Wall siden du ønsker å spare plass.

Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,251
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk!

quench: Hvordan fungerer egentlig dette med zone2? Aldri sett et sekund på det, man samkjører forsterker som skal drive "zone2" høyttalerne med recieveren man har? Hvordan fungerer dette? Man har jo en zone2 fjernkontroll, hva skal ta imot den? Sry for dumme spørsmål, men aldri brukt det!

Takk for det Supertramp! Kjøkkenet er vår lille stolthet, skal få lagt ut et bilde av hvitevarene og:-) Genevaen er vi veldig fornøyd med! Den spiller ikke så høyt, men med god fylde! Også er den pen å se på!

Kjøkkenet er fra IKEA, hvor benkeplata er beiset 4 strøk med 2 lag matt klarlakk! All ære til samboeren for dette! Gulvet er gammelt furu gulv beiset i samme farge! Knottene på skapet er fra Norema og murstein fra byggmakker!

Har veldig lyst på inwall, men da må jeg inn i muren, og tror ikke jeg gidder det! Så prøver å få tak i så tynne som mulig, men med noe av lyden i behold!

Ps! Sving innom minhjemmekino
    Kim

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    quench: Hvordan fungerer egentlig dette med zone2? Aldri sett et sekund på det, man samkjører forsterker som skal drive "zone2" høyttalerne med recieveren man har? Hvordan fungerer dette? Man har jo en zone2 fjernkontroll, hva skal ta imot den? Sry for dumme spørsmål, men aldri brukt det!
    Ingen anelse :-D
    Jeg har ikke testet det selv, men har lyst til å sette opp på kjøkken og på terrassen. Har såvidt lest litt om det i manualen. Etter som jeg har forstått det på min Pioneer (og det er jo ikke sikkert det er korrekt), så kan jeg enten drive en sone2 (og sone3) direkte fra Pioneer'en, eller bruke pre-out til en egen effektforsterker som driver sone2/3-høytttalere.

Kilde og volum styres fra Pioneer'en, og kilde kan enten være samme som hoved eller noe annet.

Fordeler er jo at man eksempelvis kan samkjøre musikk i alle rom, og man slipper å ha dobbelt opp av utstyr (cd-spiller/PC/squeesebox/whatever).

Tror man kan koble til egen mottaker for fjernkontroll på sone2/3 til forsterker, men på Pioneeren min så har jeg en omni-directional RF remote control. Denne virker uten ekstra mottakere fra cirka hele huset, inkludert tilbakemelding fra forsterker med volum og kilde i eget display. Genialt. :-)

Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,251
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok!

For lurer på om jeg skal legge opp høyttalerne jeg har på badet på denne måten!

Takker for svar og innspill!:-)

Kim

Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,251
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får som sagt frigjort litt kapital snart, og lurer på hva jeg skal kjøpe først? Klarer rett og slett ikke å bestemme meg !!! Ikke snakk om store summer, men 6-7-8 lapper! Legg igjen en stemme !:P

1. 2 stk xtz 12" til å stacke oppå de som står der Hadde vært sykt morsomt!!

2. Effektforsterker til frontene . Bør få en brukbar til den prisen? Evt en grom en på brukten.

3. Innskudd til ny TV nede

4. Ny reciever

5. Annet ??

Kim

Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,251
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da solgte jeg Naden for å prøve Yamaha! Er veldig spent på lydsignaturen i denne. Har lest rundt omkring at Yamaha har en veldig nøytral type lyd? Vi prøver det!

Skal fortsatt ha effektforsterker til frontene, men dette bytte fikk jeg til uten at det kostet meg noe, så måtte prøve! Henter den til uka Her er en link hvis noen er int! Er meget spent på det mye omtalte YPAO også!

http://http://www.yamaha-hifi.com/products.php?lang=n&country=NO&idprod=1471

Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,251
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har solgt Naden og kjøpt en pent brukt Yamaha rxv1900, for å teste Yamaha - Dali komboen.

Har ikke fått testet den skikkelig enda, men elsker lydsignaturen i denne! Noen sanger er helt forandret

Kommer tilbake med flere inntrykk om det er int !

Active Espen000 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    416
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis med oppgradering. Synes selv at Yamaha + Dali er en bra kombo!

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,291
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Velkommen til Yamaharemet, grandiS

Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,251
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, så langt virker det meget lovende Espen!
    Takker for det supertramp!!:-) Mye å sette seg inn i kontra naden merker jeg! Naden var en del "simplere"!

Fomler litt med deling på 80hz, jeg velger front som small, og setter på 80 hz, men tror frontene spiller under 80 fortsatt Må styre litt mer med det

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,963
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, så langt virker det meget lovende Espen!
    Takker for det supertramp!!:-) Mye å sette seg inn i kontra naden merker jeg! Naden var en del "simplere"!

Fomler litt med deling på 80hz, jeg velger front som small, og setter på 80 hz, men tror frontene spiller under 80 fortsatt Må styre litt mer med det
    Det er ikke en vegg der frontene ikke spiller noenting under 80 fordi de deles der.. eks hvis de faller 12 db pr oktav..; vil det si at at hvis de spiller 100 db ved 80 vil de spille 88 db ved 40hz..

Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,251
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zeke1983
    Det er ikke en vegg der frontene ikke spiller noenting under 80 fordi de deles der.. eks hvis de faller 12 db pr oktav..; vil det si at at hvis de spiller 100 db ved 80 vil de spille 88 db ved 40hz..

Aha! Men for å forklare på en annen måte da, det høres ut som om de er mer med på den delinga enn de var med naden! Jeg hører antydning til "flat" bass sammenlignet med bassen fra subbene! Før hørte jeg kun subbene for å si det på den måten

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,963
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aha! Men for å forklare på en annen måte da, det høres ut som om de er mer med på den delinga enn de var med naden! Jeg hører antydning til "flat" bass sammenlignet med bassen fra subbene! Før hørte jeg kun subbene for å si det på den måten
    Skjønner, men det er mulig at NAD `en muligens kanskje har en brattere deling eks. 48/db/oct som vil si med det samme eksemplet at de da spiller bare 52 db v/ 40hz.

Du delte v/ 80 hz på NAD`en også?

Side 6 av 75 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 16 26 36 46 56 66 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •