grandiS - Anaview AMS1000BTL x 2 ferdig:D - Side 56

Sponsorer:
Takk Takk:  3
Like Like:  49
Side 56 av 75 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 52 53 54 55 56 57 58 59 60 66 ... SisteSiste
Viser resultater 1,101 til 1,120 av 1494
    Intermediate grandiS sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,251
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ja, da har jeg fått lyttet litt til mine RF83, og førsteinntrykket var det de var sinnsykt skarpe i Pure Direct, aner ikke hvorfor, men ikke satt de der de skal stå eller kjørt noe kalibrering enda. Men pure direct bruker vel ikke noe kalibrering eller? Bare rett fra kilde "ufarget"? Er helt silkemyke i stereo!

Men hvertfall, steike for en dynamikk!! Enorm forskjell fra 82, de som mener det ikke er så stor forskjell må være fulle. Mellomtone er sinnsykt mye mer tilstede, og de trøkker noe vannvittig! Alt handler jo ikke om trøkk, de leverer også relativt ren og pen lyd med fin klang( herregud jeg og forklaring på lyd ) Det er liksom en helt annet høyttaler!

Og SÅ! Når jeg spiller i stereo med subbene, og har LFE på BOTH, det er da alt virkelig våkner !! De fyller det jeg har savnet utrolig bra, så nå føler jeg at bassregisteret er mye mer komplett! Planet Dada med Yello tar HELT av !! SInnsykt deilig, det er skikkelig tight punch i hele anlegget nå! Utrolig forskjell det gjorde mtp sub-samspill??

Dette var VEL verdt et par lapper imellom 82 !

Som en bonus fikk jeg med RS35 bakhøyttalere til en kjempepris! Kommer litt bilder etterhvert hvis noen er interessert
    DIY - Inconcert Miles | Klipsch |Denon | Anaview DIY Ams 1000 BTL x 2 | Samsung 75"| Shakers | Ps4 pro

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,601
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så moro at dette gjorde susen da
    Gratulerer med nye dynamikkbomber

Ps. Det er vist ikke bare jeg som handler utstyr (heldigvis)
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , McIntosh C48 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 og Minidsp Nanodigi.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , MA RXFX , MA Apex A-10 , 2 X Arendal Sub 2.
    BILDE : Panasoic ST50 65", Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Syvio HD Mediabox , Apple-TV.

Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,251
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan Vis post
    Så moro at dette gjorde susen da
    Gratulerer med nye dynamikkbomber

Ps. Det er vist ikke bare jeg som handler utstyr (heldigvis)
    Takk for det ! Jeg smiler bare mer og mer, jeg har ikke blitt eldre enn at bass og trøkk er morro!! Men det er liksom skikkelig deffinert og snerten bass, samtidig som den går imponerende dypt !!

Hehe, nei du er ikke alene Neste på lista mi er reciever!! Får si til fruen at den snart er defekt!;P
    DIY - Inconcert Miles | Klipsch |Denon | Anaview DIY Ams 1000 BTL x 2 | Samsung 75"| Shakers | Ps4 pro

4. Liker Torolan har likt denne posten
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,601
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ny receiver må du ha ja
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , McIntosh C48 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 og Minidsp Nanodigi.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , MA RXFX , MA Apex A-10 , 2 X Arendal Sub 2.
    BILDE : Panasoic ST50 65", Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Syvio HD Mediabox , Apple-TV.

Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,251
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et par bilder, er vel ikke noe nytt syn for folk kanskje:P

Litt større enn lillebror! ( Fetter mtp RF63?:P )

grandiS - Anaview AMS1000BTL x 2 ferdig:D-rf83-jpg grandiS - Anaview AMS1000BTL x 2 ferdig:D-vs-jpg

grandiS - Anaview AMS1000BTL x 2 ferdig:D-rf83-jpg grandiS - Anaview AMS1000BTL x 2 ferdig:D-rf83-jpg grandiS - Anaview AMS1000BTL x 2 ferdig:D-rf35-jpg

Et par spørsmål om de Klipsch bakhøyttalerne. Før jeg får meg 9.2 reciever, lønner det seg og ha de som surround eller surround back? Kutte ut Presence og bruke bare de som SB? Eller har prescence og surround? Lukter at det siste er best, men vil gjerne ha deres meninger Litt vanskelig og lytte seg til hva jeg synes er best egentlig, liker god surround lyd , men så liker jeg godt prescence også. Men er det ikke sånn at disse høyttalere sprer lyden godt rundt bak meg da de har diskanter 2 veier?

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,601
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Disse egner seg best til surround vil jeg si. Der er det fint med god spredning

Intermediate saar sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2011
    Sted
    Egersund
    Poster
    1,062
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dæven, trodde ikke de var så mye større enn 82. Misunnelig på de frontene du har fått deg!
    når det gjelder surround back så har jeg ikke vært så imponert av dette tidligere, men i det siste så har det vært flere filmer hvor det virkerlig har kommet til sin rett. Så jeg vil anbefale det sammen med surround.
    siste xmen og dawn of planet of apes har veldig bra bruk av sb vis du vil teste det ut
    Sist endret av saar; 02-01-2015 kl 09:01
    Yamaha rxa 3020, oppo 103d klipch rf82,rc64,rs52 4stk, pcultra 2stk, dreamscreen lerret, sonyvw500es, antimode 8033s 2stk

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,291
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lekkert! Unner deg det - supert oppsett.

Høyre front og den korte avstanden til veggen, er det noe problem?

Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,251
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Supertramp Vis post
    Lekkert! Unner deg det - supert oppsett.

Høyre front og den korte avstanden til veggen, er det noe problem?
    Takk for det Det går faktisk veldig fint, RK kjører opp 1-2 db pga demperplatene er så nærme. Om det gjør noe med lydbildet så er det hvertfall ikke veldig hørbart Uten platene er det verre!

Sitat Opprinnelig postet av saar Vis post
    Dæven, trodde ikke de var så mye større enn 82. Misunnelig på de frontene du har fått deg!
    når det gjelder surround back så har jeg ikke vært så imponert av dette tidligere, men i det siste så har det vært flere filmer hvor det virkerlig har kommet til sin rett. Så jeg vil anbefale det sammen med surround.
    siste xmen og dawn of planet of apes har veldig bra bruk av sb vis du vil teste det ut
    Ja, de er ganske mye større! Problemet er at jeg ikke pr dd kan drifte prescence, surround og sb samtidig Det blir enten SB eller prescence i tillegg

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,601
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av grandiS Vis post

Ja, de er ganske mye større! Problemet er at jeg ikke pr dd kan drifte prescence, surround og sb samtidig Det blir enten SB eller prescence i tillegg
    Da tror jeg at jeg hadde latt dette ligge til du får en receiver som faktisk fikser å drive alt på en gang , og kjørt det sånn som i dag til dette blir aktuelt.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,963
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Herlig at du ble fornøyd!

Er dette nye høyttalere? Isåfall er det en LANG vei å gå mtp innspilling og skarphet!!

Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,251
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal ikke gjøre noe endringer Torolan, bare lurte på om jeg skulle henge de opp som surround eller sb! De henger nå som surround , for tror jeg prioriterer prescence foreløpig Kan jo lett switche inne på menyen i reciever. Må ikke drive og koble om baki der

De er ikke nye Zeke Foreløpig har jeg dratt ned diskanten litt med "Equalify" på spotify, jalla løsning men Jeg synes det er rart de er så mye skarpere enn 82'ene? Kan det være at diskanten er så mye høyere opp mtp refleksjoner noen steder? Men helt rå HT!

Hvis jeg endrer ting inne på PEQ til reciever, så påvirker ikke dette lyden i pure direct?

Intermediate Midas sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2012
    Sted
    Stavangerområdet
    Poster
    1,817
    Takk & like
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Strike Ace Vis post
    Klipsch kan virke noe skarp etter kalibrering med Yamaha (og andre merker).
    Jeg har sett at diskanten har måttet bli dempet -4dB til -6dB etter ferdig kalibrering, så bare prøv deg litt frem og let etter lyden du liker.
    Skarp ja, men ikke i toppen (8KHz++). Demp 3-6kHz (litt avhengig av type), så skal vi se om man tar litt av snerten på skarpheten, men allikevel beholder den herlige detaljen øverst i toppen. Å bare ta av toppen blir litt som å sette sokk på lyden. -- Dette er iallefall min erfaring de gangene jeg har vært borti dem.
    Min hjemmekino -::- Min byggetråd -::- Sony VPL-HW50ES -::- 106" DreamScreen V4 DynaGrey -::- Yamaha CX-A5100 -::- Yamaha RX-A1020, RX-V757 amp -::- B&W DM60* S3 - DM603 (L,R), LCR600 (C), DM600 (6x Surr), Atmos -::- 2x SVS SB13-Ultra Sub -::- Anti-mode 8033-SII -::- Oppo BDP-103D

Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,251
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Midas Vis post
    Skarp ja, men ikke i toppen (8KHz++). Demp 3-6kHz (litt avhengig av type), så skal vi se om man tar litt av snerten på skarpheten, men allikevel beholder den herlige detaljen øverst i toppen. Å bare ta av toppen blir litt som å sette sokk på lyden. -- Dette er iallefall min erfaring de gangene jeg har vært borti dem.
    Kjenner meg igjen i det du sier her Skal prøve og dempe mellom 3-6kHz ! Takk! En ting mens du er her, er det et poeng og ha "annen innmat" i akustikkbildene mine? Bruker 5cm tette demperplater nå, tror det er rockwool. De er brukt i taket på jobben ( verksted )

Bør jeg prøve med 10-15-20cm med noe annet luftigere type glava? De henger allerede 5 cm ut fra vegg!

EDIT; Takk Midas!! Ble offisielt forelsket nå !! Dempet 1db mellom 3-6kHz , det hjalp betraktelig!
    Halleluja !
    Sist endret av grandiS; 02-02-2015 kl 23:27

Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,251
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    grandiS - Anaview AMS1000BTL x 2 ferdig:D-image-jpggrandiS - Anaview AMS1000BTL x 2 ferdig:D-image-jpggrandiS - Anaview AMS1000BTL x 2 ferdig:D-image-jpggrandiS - Anaview AMS1000BTL x 2 ferdig:D-image-jpg

Har lagd en ny akustikkplate idag med litt restematerialer jeg fant i garasjen, med doble 5cm rockwool med noen cm luft bak. Er ikke ferdig strukket på bilde! Det at 2 av sidene er bredere gjør at den automatisk henger litt utifra veggen. Forbedret de gamle platene mine også ved og feste de i hverandre så de henger stødigere på veggen Vurderer og lage nye rammer til disse med plass til et lag til med demperplater.

Intermediate thohaug sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    698
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det demper bedre uten ramme enn med ramme. Bare sånn at du er klar over dette, så mest mulig luft rundt platene er å foretrekke.
    Akustikk, [SIZE=4]Akustikk, [SIZE=6]Akustikk!
    [SIZE=2]
    Min tråd: http://avforum.no/forum/hvilket-utst...ml#post2045901

Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,251
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av thohaug Vis post
    Det demper bedre uten ramme enn med ramme. Bare sånn at du er klar over dette, så mest mulig luft rundt platene er å foretrekke.

Hmm, ja mener jeg leste det et sted. Men er det "flisespikkeri" eller "nesten" hørbart? Hvilket materiale er best mtp det jeg jobber mot? Demping av skarphet rundt er det 3-6khz?

Intermediate sirant sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,732
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ett forslag er å lage masse hull i ramme kanskje? Da har man fordelene ved å bygge med ramme samtidig som man får forbedret demping av dette?

Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,251
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sirant Vis post
    Ett forslag er å lage masse hull i ramme kanskje? Da har man fordelene ved å bygge med ramme samtidig som man får forbedret demping av dette?
    Ja, var inne på tanken og ta frem hullsagsettet:-) Får se om jeg gjør det da

Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,251
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har googlet litt nå, men har NULL tålmodighet og finner ikke det jeg søker etter. Hva bør jeg bruke i førsterefleksjon? Hvor tykt og glava eller rockwool? Vet ikke hva jeg har nå, men begynner og mistenke at de ikke er så bra, da de er veldig kompakte og begge sider er veldig glatte med en slags tynt papir.

Tips mottas!

Edit:

Her er løsningen mtp at det er en dør der, en knapp man hekter på døra, så henger jeg rett og slett akustikkplata på døra

grandiS - Anaview AMS1000BTL x 2 ferdig:D-akustikk-jpg
    Sist endret av grandiS; 02-09-2015 kl 23:19

Side 56 av 75 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 52 53 54 55 56 57 58 59 60 66 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •