grandiS - Anaview AMS1000BTL x 2 ferdig:D - Side 55

Sponsorer:
Takk Takk:  3
Like Like:  49
Side 55 av 75 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 51 52 53 54 55 56 57 58 59 65 ... SisteSiste
Viser resultater 1,081 til 1,100 av 1489
    Intermediate grandiS sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,236
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Hunsbedt Vis post
    De målingene er heilt på jordet! Nesten 140dB/20hz i den siste røde målingen...
    Tror du bør vente med målinger til du får en kalibrert mic, for eks den som Midas anbefaler, sammen med REW. Anbefaler absolutt dette. Les litt på Home Theater Shack om hvordan du skal sette det opp. Så er det bare å legge ut målinger igjen!
    Hehe, ja selv jeg ser det! Ja skal handle den så fort jeg kan

MEN, jeg skjønte etterpå hvorfor det ble sååå på jordet, pc'n har brukt den interne micen, og den står 20 cm unna svs'n!
    DIY - Inconcert Miles | Klipsch |Denon | Anaview DIY Ams 1000 BTL x 2 | Samsung 75"| Shakers | Ps4 pro

Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,236
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har lest litt om REW nå, og vet ikke helt om jeg forstår dette med loopback? Er jeg avhengig av en audio - left/right "boks" for dette? Jeg kjører jo HDMI rett fra PC´n til reciever?

Tenkte å lese litt frem til jeg får micen

Har noen en grei forklaring? Har sett tutorial på youtube også, men.... Jeg trenger det meste med teskje!!
    DIY - Inconcert Miles | Klipsch |Denon | Anaview DIY Ams 1000 BTL x 2 | Samsung 75"| Shakers | Ps4 pro

Intermediate Midas sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2012
    Sted
    Stavangerområdet
    Poster
    1,816
    Takk & like
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av grandiS Vis post
    Har lest litt om REW nå, og vet ikke helt om jeg forstår dette med loopback? Er jeg avhengig av en audio - left/right "boks" for dette? Jeg kjører jo HDMI rett fra PC´n til reciever?

Tenkte å lese litt frem til jeg får micen

Har noen en grei forklaring? Har sett tutorial på youtube også, men.... Jeg trenger det meste med teskje!!
    Nei, hvis du bruker HDMI så slipper du det, fordi du kjører digitalt hele veien til receiveren. Jeg kjører 8 kanals HDMI fra min PC, slik at jeg kan gå inn å måle alle front og surroundkanalene på den måten. Det fungerer bra, men for det første så var det litt pes å få til å virke. Måtte installere asio4all for å få tilgang til 8 kanaler i REW. For den andre så er subutgangen over HDMI begrenset med delefilter rundt 80 Hz av en eller annen grunn. Jeg har aldri klart å finne ut hvorfor det er slik.
    Min hjemmekino -::- Min byggetråd -::- Sony VPL-HW50ES -::- 106" DreamScreen V4 DynaGrey -::- Yamaha CX-A5100 -::- Yamaha RX-A1020, RX-V757 amp -::- B&W DM60* S3 - DM603 (L,R), LCR600 (C), DM600 (6x Surr), Atmos -::- 2x SVS SB13-Ultra Sub -::- Anti-mode 8033-SII -::- Oppo BDP-103D

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Du trenger kun loopback for å få absolutt timing, alstå for å måle avstand til høyttalerne. Ikke viktig for en frekvensrespons eller impulsanalyse.

Intermediate Midas sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2012
    Sted
    Stavangerområdet
    Poster
    1,816
    Takk & like
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så lenge man bruker UMIK-1 koblet inn via USB, vil man ikke kunne få absolutt timing med loopback siden man ikke kan koble seg innpå signalet i selve mikrofonen.

Men man kan fortsatt ta relative målinger. Altså ta en måling på én kanal (feks venstre HT) og så måle den andre og sammenligne timingen mellom dem.
    Min hjemmekino -::- Min byggetråd -::- Sony VPL-HW50ES -::- 106" DreamScreen V4 DynaGrey -::- Yamaha CX-A5100 -::- Yamaha RX-A1020, RX-V757 amp -::- B&W DM60* S3 - DM603 (L,R), LCR600 (C), DM600 (6x Surr), Atmos -::- 2x SVS SB13-Ultra Sub -::- Anti-mode 8033-SII -::- Oppo BDP-103D

Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,236
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da venter jeg spent på nye micen, i mellomtiden måtte jeg bare måle noen sweep for morro skyld med radioshacken. Og det ser faktisk hyggelig ut tror jeg.

Jeg måler dønn 90 db fra 20 hz opp til 50 hz, men på 50hz detter den ned til 82 db, og ved 55hz øker den til 83db og videre opp til 84db ved 60 hz og holder seg der til 70/80hz. Har jeg en såkalt dip ved 50hz da, eller en peak ved de lavere ?

20-50hz - 90db

50-55hz - 82db

55-60hz - 84db

60-80hz - 84db

Har forøvrig brukt 2 forskjellige DB målere med samme resultat, hvor den ene akkurat er proff kalibrert.

Beklager spekulasjonsspørsmål, men klarer ikke å la det ligge helt til jeg får mic!:P

EDIT:

Hører på litt musikk nå , og fy faen og Infected Mushroom - Never Mind fenger nå Først rister hue, så rævva , så sofaen , så rommet ! TØFFT!:-)
    Sist endret av grandiS; 01-14-2015 kl 18:10

7. Liker Skåra har likt denne posten
    Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,582
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er slett ikke ille det. Du har nok en liten dipp i 50 hz området virker det til. Men det kan hende det er litt utfasing mellom fronter og suben.
    Kan hende du kan få det enda litt jevnere med å justere avstanden til sub. Men det er sikkert like greit å vente til du får mic'en - alt blir så mye enklere da
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , McIntosh C48 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 og Minidsp Nanodigi.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , MA RXFX , MA Apex A-10 , 2 X Arendal Sub 2.
    BILDE : Panasoic ST50 65", Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Syvio HD Mediabox , Apple-TV.

Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,236
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Antimode stod på "Lift 25" , dvs den booster opp til 8db! mellom 15-25 hz! Ikke rart det var voldsomt i bånn da Ble straks jevnere når jeg satt den på "Flat"

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,582
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det vil jeg tro ja. Med såpass til suber , så blir nok det for mye av det gode
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , McIntosh C48 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 og Minidsp Nanodigi.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , MA RXFX , MA Apex A-10 , 2 X Arendal Sub 2.
    BILDE : Panasoic ST50 65", Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Syvio HD Mediabox , Apple-TV.

Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,236
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er litt skada når det gjelder det estetiske, så jeg sliter med å svelge å ha det som jeg har det nå. Nå har jeg fått lyden ganske så bra, men det skal vel være mulig og fylle det hullet med en svs tube sub til også?

Det er vel ikke sånn at svs ikke spiller oppover mot 50-60hz?

Sånn jeg har løst det nå er at gain på xtz´n står veldig høyt og med boost på EQ2 ( 40hz ) og SVS´n står ca kl 12. Da ender jeg opp med å ha level justering på Yamaha ganske langt ned mot min.

Hadde vært så utrolig tilfredsstillende og ta 2 tårn Kall meg dum, men sånn er jeg

Vet ikke om jeg har råd til en Ultra til med det første, men vil hvertfall ha et tårn Jeg trenger NULL mer under 45 hz.

Skulle jeg heller solgt xtz´n og bygd en dedikert midbass sub? Type 18" Beyma ? Det trenger vel ikke å koste skjorta?

Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,236
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da henter jeg RF83 til helgen, blir morro! Alltid gøy med noe nytt, selvom det kanskje ikke er så annerledes enn 82. Men de er ganske mye større med sine 50cm i dybde og nesten 130cm høye!

Hva tror dere om forrige post angående sub?

Jeg har sett på for eks dette elementet:

AVshop.no / Beyma 18G550 Low&Mid Frequency Driver

Og for eks denne forsterkeren:

AVshop.no / Dayton HPSA500 500W subwoofer plateforsterker

Evt andre forsterkere i samme prisklasse? Jeg tåler litt viftestøy hvis PA kan fungere bedre, mtp DSP osv.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da henter jeg RF83 til helgen, blir morro! Alltid gøy med noe nytt, selvom det kanskje ikke er så annerledes enn 82. Men de er ganske mye større med sine 50cm i dybde og nesten 130cm høye!

Hva tror dere om forrige post angående sub?

Jeg har sett på for eks dette elementet:

AVshop.no / Beyma 18G550 Low&Mid Frequency Driver

Og for eks denne forsterkeren:

AVshop.no / Dayton HPSA500 500W subwoofer plateforsterker

Evt andre forsterkere i samme prisklasse? Jeg tåler litt viftestøy hvis PA kan fungere bedre, mtp DSP osv.

Gratulerer med rf 83, de er noen HELT andre dyr enn 82, på alle måter!! Dessuten: selg xtz en og kjøp en tube til, du vil få mere av alt! Og med rf 83 og den centeren din vil det bli dyrisk!!

Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,236
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zeke1983 Vis post
    Gratulerer med rf 83, de er noen HELT andre dyr enn 82, på alle måter!! Dessuten: selg xtz en og kjøp en tube til, du vil få mere av alt! Og med rf 83 og den centeren din vil det bli dyrisk!!

Er veldig spent ja! Har veldig lyst på en tube til, men er fryktelig redd for og bare få kjellerdyp bass

Ingen som har innspill på det jeg lenket til? Vil det funke mtp brystkasse trykk?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    542
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville ha sett på løsninger med et PA element for å få "brystkasse trykk"

Har hørt SVS PC13 Utra 1000w vs Ken Kreissel DXD 12012 i samme rom og PC13 har fordel i dypet mens DXD har fordel høyere i frekvens.

I mine øyne så mister man lett en del dynamikk og respons i øvre frekvensområde når man bruker elementer med mye vekt (MMS).
    Ved dype frekvenser så er det ofte det beste valget med høyere vekt (MMS) og høyere Xmax.

Jeg har selv 2 stk Aurasound 18" med MMS på over 400gram og med lineær slaglengde på over 30mm i stor lukket kasse.
    De fungerer veldig bra på dypbass, men har litt "etterslep" på raske takter og transienter.

Dette merket jeg meget godt da jeg fikk nye fronter (Fusion Tempest 12) som er lynkjappe i forhold til f.eks. B&W 604 som jeg hadde før.

Du har nå RF83 som er en dynamisk høyttaler med god kapasitet.
    Dette fungerer i utgangspunktet bra med SVS.
    Om du ikke klarer å få nok av RF83 (selv med lav nok deling) så ville jeg ha sett på en PA løsning for å få mer trykk og samtidig beholde de rytmiske egenskapene.

Jeg lagde mine egne bassmoduler med Celestion FTR18 4080HDX i portet kasse tunet til ca 40Hz.
    De skal takle omtrent samme antall watt som Aurasound, men de er mye mer effektive og de har halve vekten av membran og spole.
    Dermed har jeg fått ett annet lydbilde som er raskt og kontant, men beholder allikevel de dype "film" frekvensene der Aurasound subbene briljerer.

Selv ved veldig lave volum så er lyden annerledes og bedre på de fleste måter.
    Elektronikk: | Onkyo TX-NR818 | Emotiva XPA-5 | 3xBehringer EPX4000 | MiniDSP | Behringer FBD2496 |
    Høyttalere : | Fusion Tempest 12 | Fusion Alchemy 8 MTM | Fusion Alchemy 8 | 2xCelestion FTR18-4080HDX | 2xAurasound NS18 |
    Bilde: | TW-5000 | Adeo Lerret |

Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,236
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva kjennetegner en PA løsning egentlig? Hva er typisk for et PA element?

Jeg har jo ikke hørt RF83 enda heller, så blir spennende å høre.

Ser jo på Ljudia sine sider for eks at de har hyggelige priser på blant annet Celestion. Men jeg har NULL peiling på hva jeg skal ha, det som er litt kjipt! Bygge det går fint, men..

Er det sånn at lukket kasse egner seg best hvis du vil ha en sub som går dypt? Jeg er jo ikke ute etter det, men vil gjerne ha lukket mtp plassen?

Det jeg virkelig har lyst til er en 18" i lukket kasse på hver side av tv racket Det hadde vært tøfft ! Integrering blir sikkert et lite helvete, men det får jeg bare leve med. Får god hjelp her inne når jeg har kjøpt umic 1 også
    Takker for svar

Disse er det jo fin pris på nå:

P.audio C-18LF Series II - Ljudia - Multimedia Hemelektronik Karaoke PA anläggning DJ utrustning Ljus utrustning

Jeg ser det varierer helt sykt på frekvensområdet til disse elementene? Noen fra 40-120hz bare, men andre 30-3000hz??

Hvor ligger brystkassetrykket , og kan det funke med "billige" elementer av denne typen? 1500,-?

Forslag til forsterkere?
    Sist endret av grandiS; 01-29-2015 kl 11:16

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    542
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva kjennetegner en PA løsning egentlig? Hva er typisk for et PA element?

Jeg har jo ikke hørt RF83 enda heller, så blir spennende å høre.

Ser jo på Ljudia sine sider for eks at de har hyggelige priser på blant annet Celestion. Men jeg har NULL peiling på hva jeg skal ha, det som er litt kjipt! Bygge det går fint, men..

Er det sånn at lukket kasse egner seg best hvis du vil ha en sub som går dypt? Jeg er jo ikke ute etter det, men vil gjerne ha lukket mtp plassen?

Det jeg virkelig har lyst til er en 18" i lukket kasse på hver side av tv racket Det hadde vært tøfft ! Integrering blir sikkert et lite helvete, men det får jeg bare leve med. Får god hjelp her inne når jeg har kjøpt umic 1 også
    Takker for svar

Disse er det jo fin pris på nå:

P.audio C-18LF Series II - Ljudia - Multimedia Hemelektronik Karaoke PA anläggning DJ utrustning Ljus utrustning

Jeg ser det varierer helt sykt på frekvensområdet til disse elementene? Noen fra 40-120hz bare, men andre 30-3000hz??

Hvor ligger brystkassetrykket , og kan det funke med "billige" elementer av denne typen? 1500,-?

Forslag til forsterkere?
    Anbefaler deg å laste ned WinISD, som er et et program for kalkulering av kassestørrelser til høytalerelementer.
    Om ikke du er så kjent med det, så er det allikevel lærerikt å sette opp forskjellige elementer, kassetyper, kassestørrelser, watt osv for å se hva som påvirker hva.

Hva som kjennetegner et PA element?
    Ofte så dreier det seg om høy effektivitet ved en viss watt mengde inn i forhold til "tunge hifi elementer" som krever mye mer watt inn for å spille like høyt.

Xmax er en av de tingene du bør være obs på da PA elementer har ofte mye kortere slaglengde enn "hifi" høyttalerelement i samme kategori.
    Kraftig og effektiv motor (magnet/spole) i kombinasjon av lav vekt på membran og kobber er vel noen av stikkordene.

Det varierer en del fra produsent til produsent samt i hvilken kategori PA elementet er laget for å håndtere.
    En grei ting å sjekke er å se på hvor lav frekvens PA elementet er laget for, deretter se slaglende, kassestørrelse vs slaglengde vs watt - osv.
    Kvalitet osv er vel noe man må "Google" seg frem til da det er erfaringer fra personer som gjelder.

Nettbutikker har egne kategorier der det står PA eller Professional Audio som igjen gjenskaper hvilken kategori elemenene tilhører/bruksområde osv.

Jeg valgte Celestion fremfor Beyma pga spesifikasjoner og leveringstid.
    Det finnes også andre produsenter som BMS, Eminence, Presicion Devices osv.

Jeg bruker Behringer PA forsterker, EP2500/EP4000/EPX4000 gir veldig mye watt for liten penge.
    En balansert MiniDSP 2x4 brukes for å sette delefilter og få dette integrert i systemet.

En annen ting, ofte er ikke PA laget for å brukes i lukket kasse, men det er flere som har hatt suksess med dette.
    Lukket kasse gir en mykere avrulling (og tidligere avrulling) nedover enn f.eks. portet kasse.
    (dette kan du se veldig lett om du tester litt med WinISD)

Jeg har laget kassene mine med 2 porter som da er tunet til 40Hz.
    Noe jeg har mulighet til er å tette den ene porten og da vil kassen være tunet til ca 27Hz om jeg husker riktig.
    Bakdelen ved å tette en port er at man får mer portresonanser.
    Elektronikk: | Onkyo TX-NR818 | Emotiva XPA-5 | 3xBehringer EPX4000 | MiniDSP | Behringer FBD2496 |
    Høyttalere : | Fusion Tempest 12 | Fusion Alchemy 8 MTM | Fusion Alchemy 8 | 2xCelestion FTR18-4080HDX | 2xAurasound NS18 |

Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,236
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Strike Ace Vis post
    Anbefaler deg å laste ned WinISD, som er et et program for kalkulering av kassestørrelser til høytalerelementer.
    Om ikke du er så kjent med det, så er det allikevel lærerikt å sette opp forskjellige elementer, kassetyper, kassestørrelser, watt osv for å se hva som påvirker hva.

Hva som kjennetegner et PA element?
    Ofte så dreier det seg om høy effektivitet ved en viss watt mengde inn i forhold til "tunge hifi elementer" som krever mye mer watt inn for å spille like høyt.

Xmax er en av de tingene du bør være obs på da PA elementer har ofte mye kortere slaglengde enn "hifi" høyttalerelement i samme kategori.
    Kraftig og effektiv motor (magnet/spole) i kombinasjon av lav vekt på membran og kobber er vel noen av stikkordene.

Det varierer en del fra produsent til produsent samt i hvilken kategori PA elementet er laget for å håndtere.
    En grei ting å sjekke er å se på hvor lav frekvens PA elementet er laget for, deretter se slaglende, kassestørrelse vs slaglengde vs watt - osv.
    Kvalitet osv er vel noe man må "Google" seg frem til da det er erfaringer fra personer som gjelder.

Nettbutikker har egne kategorier der det står PA eller Professional Audio som igjen gjenskaper hvilken kategori elemenene tilhører/bruksområde osv.

Jeg valgte Celestion fremfor Beyma pga spesifikasjoner og leveringstid.
    Det finnes også andre produsenter som BMS, Eminence, Presicion Devices osv.

Jeg bruker Behringer PA forsterker, EP2500/EP4000/EPX4000 gir veldig mye watt for liten penge.
    En balansert MiniDSP 2x4 brukes for å sette delefilter og få dette integrert i systemet.

En annen ting, ofte er ikke PA laget for å brukes i lukket kasse, men det er flere som har hatt suksess med dette.
    Lukket kasse gir en mykere avrulling (og tidligere avrulling) nedover enn f.eks. portet kasse.
    (dette kan du se veldig lett om du tester litt med WinISD)

Jeg har laget kassene mine med 2 porter som da er tunet til 40Hz.
    Noe jeg har mulighet til er å tette den ene porten og da vil kassen være tunet til ca 27Hz om jeg husker riktig.
    Bakdelen ved å tette en port er at man får mer portresonanser.
    Takk så mye for god info!

Jeg har en liten våt drøm om at noen kan simulere litt for meg Får se om jeg er så heldig! Kan ikke si jeg ser noen xmax verdier på de jeg så på?

Dette er det jeg ser:

Celestion CF1830E 8R

CF1830E 8R

• FEA optimerad magnetkärna.
    • Effektiv kylning via "balanced airflow venting"
    • Diameter 18"
    • Effekt 700 W RMS (AES standard).
    • Känslighet 94 dB.
    • Frekvensomfång 30-2500 Hz.
    • Vikt 8,12kg

8 Ohm
    Celestion CF1830E 8R

CF1830E 8R

• FEA optimerad magnetkärna.
    • Effektiv kylning via "balanced airflow venting"
    • Diameter 18"
    • Effekt 700 W RMS (AES standard).
    • Känslighet 94 dB.
    • Frekvensomfång 30-2500 Hz.
    • Vikt 8,12kg

8 Ohm

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    542
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvis du sjekker produsentens hjemmeside: LF Cast Chassis / Ferrite - CF1830E - Celestion - Guitar, Bass & Pro Audio Speakers

Legg merke til at det elementet har kun 5mm xmax pga et typisk PA element.
    Celestion har en fordel der at de kalkulerer faktisk vandring før spolen begynner å forlate magneten.
    Noen andre produsenter kalkulerer xmax ved 10% forvrengning hvis jeg ikke husker helt feil.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er veldig spent ja! Har veldig lyst på en tube til, men er fryktelig redd for og bare få kjellerdyp bass

Ingen som har innspill på det jeg lenket til? Vil det funke mtp brystkasse trykk?
    Jeg hadde rf 63 og jeg savnet ikke noen ting selv uten sub.. rf 83 er enda villere i midbassen

Hadde sub til film og da splittet jeg på 80hz, funket som bare det..

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    542
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig med Zeke1983 her, du burde først prøve RF83'ene og se hvordan det blir før evt. andre tiltak.
    RF83 burde fungere meget bra på midbass/bass og prøv gjerne med lavere deling enn 80 også.

Husk å bruke tid på plassering av fronter vs subbene samt ordentlig kalibrering/fasejustering slik at overgangen blir mest mulig optimal.

Klipsch kan virke noe skarp etter kalibrering med Yamaha (og andre merker).
    Jeg har sett at diskanten har måttet bli dempet -4dB til -6dB etter ferdig kalibrering, så bare prøv deg litt frem og let etter lyden du liker.

Side 55 av 75 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 51 52 53 54 55 56 57 58 59 65 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •