grandiS - Anaview AMS1000BTL x 2 ferdig:D - Side 54

Sponsorer:
Takk Takk:  3
Like Like:  49
Side 54 av 75 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 50 51 52 53 54 55 56 57 58 64 74 ... SisteSiste
Viser resultater 1,061 til 1,080 av 1494
    Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,142
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Antimode er vel ikke mer enn eq mener jeg og gjør ikke noe med fasen så skulle ikke være ha noe og si og justere denne etterpå.
    Men. Jeg vill anbefalt og gjort fase/volum kalibrering manuelt først på alle subber også kjøre antimode kalibrering etterpå.

Det er jo ofte slik at når man faktiskt tar og korrigerer peaken rundt 60hz (rommet mitt er så smalt at jeg har denne på ca85hz) så føles det ofte som man mister mye bass men i realiteten er dette rom peak som man bare er vandt med.
    Etter en slik justering kan man selvsagt øke gain på hele sub riggen og få med hele registeret istedet for og måtte dempe subwooferene under referanse fordi denne peaken har overdøvd bass frekvensene. Det er nettopp gjerningen av denne rom moden som gjør at subbene høres raskere ut og spiller dypere.

Nå etter og ha blitt vandt til dette en stund så savner jeg ikke noe, men desverre se film i vanlig ukorrigerte stue miljøer bliebjeg nesten små kvalm av denne overdøvende bassen.
    Sist endret av TorTorden; 01-06-2015 kl 16:49
    Sony vpl hw-50 - 92" Dreamscreen v3 tab | Samsung 51 6505 plasma tv
    Denon AVR-4520 CI
    Oppo 103D | PC i5-GeForce 960 |
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16
    Sonos, ps3, pc, harmony ultimate etc.

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,354
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av grandiS Vis post
    Ok, kjedlig og mista trøkk lenger opp da. Har du noen plan for å løse det? Inngår i byggingen du skal igang med kanskje?
    Blir ikke bygging før alt er ferdig oppe først. Må ha et sted å se film mens kinoen er nede ...

Jeg hadde alle 4 subbene fremme før, pluss at jeg brukte litt tid på å justere fase og diverse på subwooferforsterkeren. Dette har jeg ikke på de nye forsterkererne, så jeg har ikke gjort annet justeringen enn volum og sjekket at alle er i fase. Kan garantert få mere trøkk med litt justering. Det får komme etter hvert. Trøkker jo nå også.

Intermediate Midas sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2012
    Sted
    Stavangerområdet
    Poster
    1,817
    Takk & like
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo, antimode er mer enn eq, men det er forsåvidt mer tekniske detaljer.

Antimoden "ser" igjennom målemikrofonen det samlede bass-utputen som subbene produserer sammen. AM kan da mao kun justere på det den ser og dermed justere begge subbene like mye. Det betyr at man må sikre at sub1 og sub2 spiller sammen *før* man kalibrerer det samlede systemet. Dersom man har konflikt mellom sub1 og sub2 og frontene, så kan typisk utslukning eller reduksjon i nivå i midten være resultatet, og dette ikke noe AM kan gjøre noe med. Verktøyet man har for å justere dette er 1) plassering, 2) timing/tidsforsinkelse/avstand og 3) fase. I den rekkefølgen. Og på forhånd av AM kalibrering.

Når jeg integrerer subber så pleier jeg å sette opp frontene, sette delingen jeg ønsker (f.eks 80Hz). Så kobler jeg opp sub1 og flytter den rundt til jeg får best integrasjon mot L og R (og C) ved å justere timingen slik at resultatet blir best. Målet er her å redusere dipper og utslukninger, ikke å glatte ut humper og kraftige toner. Deretter kobler jeg til sub2 og måler på sub1+sub2 samtidig og finner den plassering av sub2 som gir minst utslukning. Justerer timing. Kobler fra sub1 og sjekker opp mot L og R og gjør evt. finjusteringer på timing. Til slutt måler jeg alt sammen for å sjekke at alt ser greit ut. Evt repeter. Da er alt klart til å kjøre anti-mode kalibrering.
    Min hjemmekino -::- Min byggetråd -::- Sony VPL-HW50ES -::- 106" DreamScreen V4 DynaGrey -::- Yamaha CX-A5100 -::- Yamaha RX-A1020, RX-V757 amp -::- B&W DM60* S3 - DM603 (L,R), LCR600 (C), DM600 (6x Surr), Atmos -::- 2x SVS SB13-Ultra Sub -::- Anti-mode 8033-SII -::- Oppo BDP-103D

Medlem siden
    Oct 2012
    Sted
    Stavangerområdet
    Poster
    1,817
    Takk & like
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av saar Vis post
    Blir vell mest riktig å ha en antimode på hver sub siden det er forskjellige suber med ulik plassering og ulike hensyn de må ta til rommet.
    Man kan gjøre det sånn også. Men da må man integrere sub1 og sub2 etter de har blitt kalibrerte. Altså må man justere timing og fase etterpå slik at sub1 og sub2 og frontene ikke utslukker hverandre. Dette er litt vanskeligere å få til, fordi man ikke må flytte på subbene etter kalibrering. Eller man må rekalibrere for hver gang man flytter på subbene. Dersom subbene er absolutt låst fast i plassering, så har det ingen betydning.

Jeg har kun en subutgang fra min receiver. Det gjør at jeg ikke har mulighet til å justere timingforskjell mellom sub1 og sub2. Derfor ble min metode å justere på plasseringen slik at jeg fikk minimalt med utslukning, og så justere timingen på sub1+sub2 samlet etterpå. Derfor kjørte jeg også AM kalibreringen til sist og med en AM.
    Min hjemmekino -::- Min byggetråd -::- Sony VPL-HW50ES -::- 106" DreamScreen V4 DynaGrey -::- Yamaha CX-A5100 -::- Yamaha RX-A1020, RX-V757 amp -::- B&W DM60* S3 - DM603 (L,R), LCR600 (C), DM600 (6x Surr), Atmos -::- 2x SVS SB13-Ultra Sub -::- Anti-mode 8033-SII -::- Oppo BDP-103D

Intermediate grandiS sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,251
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Midas Vis post
    Jo, antimode er mer enn eq, men det er forsåvidt mer tekniske detaljer.

Antimoden "ser" igjennom målemikrofonen det samlede bass-utputen som subbene produserer sammen. AM kan da mao kun justere på det den ser og dermed justere begge subbene like mye. Det betyr at man må sikre at sub1 og sub2 spiller sammen *før* man kalibrerer det samlede systemet. Dersom man har konflikt mellom sub1 og sub2 og frontene, så kan typisk utslukning eller reduksjon i nivå i midten være resultatet, og dette ikke noe AM kan gjøre noe med. Verktøyet man har for å justere dette er 1) plassering, 2) timing/tidsforsinkelse/avstand og 3) fase. I den rekkefølgen. Og på forhånd av AM kalibrering.

Når jeg integrerer subber så pleier jeg å sette opp frontene, sette delingen jeg ønsker (f.eks 80Hz). Så kobler jeg opp sub1 og flytter den rundt til jeg får best integrasjon mot L og R (og C) ved å justere timingen slik at resultatet blir best. Målet er her å redusere dipper og utslukninger, ikke å glatte ut humper og kraftige toner. Deretter kobler jeg til sub2 og måler på sub1+sub2 samtidig og finner den plassering av sub2 som gir minst utslukning. Justerer timing. Kobler fra sub1 og sjekker opp mot L og R og gjør evt. finjusteringer på timing. Til slutt måler jeg alt sammen for å sjekke at alt ser greit ut. Evt repeter. Da er alt klart til å kjøre anti-mode kalibrering.

Hey, ikke forvirr meg mer a!:P "Til du får best integrasjon" utifra hørsel eller målinger?

Funker at jeg får noen til å justere fase mens jeg sitter og hører?

Mulig det ikke går og forklare alt enklere, men prøv a!:P
    DIY - Inconcert Miles | Klipsch |Denon | Anaview DIY Ams 1000 BTL x 2 | Samsung 75"| Shakers | Ps4 pro

Medlem siden
    Oct 2012
    Sted
    Stavangerområdet
    Poster
    1,817
    Takk & like
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av grandiS Vis post
    Hey, ikke forvirr meg mer a!:P "Til du får best integrasjon" utifra hørsel eller målinger?

Funker at jeg får noen til å justere fase mens jeg sitter og hører?

Mulig det ikke går og forklare alt enklere, men prøv a!:P
    Uffda, ikke sånt ment!

Det enkleste og raskeste er målinger. Hvis du har målemikrofon + REW, så er det absolutt det beste. Her kan du kjøre såkalt RTA (real-time analysis) og se kurvene live mens du løper rundt og justerer (og gjerne med øreplugger fordi du er drittlei å høre på konternuerlig pink noise).

Har du SPL-meter? For det kan også brukes.

Hvis du ikke har noe av dette, så kan man (hvis man har litt trening) høre seg frem til det. Men det tar lengre tid og man må føle på ganske fine detaljer -- og man må kjenne lydmaterialet godt. Men jeg skal være ærlig, så gjør jeg det aldri slik.

Jeg vil anbefale at du justerer på avstanden på subben i receiveren istedet for å justere på fase! AM innfører en tidforsinkelse på lyden som du må legge til inne i receiveren. Ved å øke avstanden på subben med minst 1 meter, kompenserer du for dette.

Nei, nå var jeg visst i gang igjen. Stopper nå.

Intermediate thohaug sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    698
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mitt tips om å kjøpe en mikrofon til å gjøre målinger står fortsatt. Garantert det stedet det er mest å hente på lydkvalitet per krone. Selvom du kanskje ikke er så flink på å tolke målingene, så finnes det jo andre innpå her som kan hjelpe deg.

Det er ikke lett å høre seg frem til et godt resultat. Da skal man ha en viss formening om hvordan et flatt og tonalt balansert oppsett låter, og man bør ha hørt en del av dem.
    Er forøvrig enig med Midas om at man bør justere avstand i reciever fremfor fase på subben, ettersom faseknotten på subben bare tar hensyn til delefrekvensen, mens forsinkelsen til reciever forsinker hele signalet til subben.
    Akustikk, [SIZE=4]Akustikk, [SIZE=6]Akustikk!
    [SIZE=2]
    Min tråd: http://avforum.no/forum/hvilket-utst...ml#post2045901

Intermediate saar sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2011
    Sted
    Egersund
    Poster
    1,062
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg styrte også veldig med å få til dette grandis, brukte db meter og justerte på avstand osv....ble aldri helt fornøyd.
    Det som funket best hos meg var følgende og kan være tips til deg.
    velg monaural til subbene og ikke stereo.
    kjør så antimode kalibrering, jeg kjører en til hver sub, og deretter rk med alle 8målinger. Av en eller annen grunn så klarte receiver etter antimode hadde gjort sitt å endelig sette riktig avstand( altså i fase) til begge suber, den plusset også på for antimoden av seg selv(90cm vis jeg ikke husker feil)
    dette klarte den aldri før jeg fikk antimode, kan kanskje være at den får en lettere jobb med å integrere subbene etter at antimoden har gjort sitt.
    Yamaha rxa 3020, oppo 103d klipch rf82,rc64,rs52 4stk, pcultra 2stk, dreamscreen lerret, sonyvw500es, antimode 8033s 2stk

Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,251
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uffda, ikke sånt ment!

Det enkleste og raskeste er målinger. Hvis du har målemikrofon + REW, så er det absolutt det beste. Her kan du kjøre såkalt RTA (real-time analysis) og se kurvene live mens du løper rundt og justerer (og gjerne med øreplugger fordi du er drittlei å høre på konternuerlig pink noise).

Har du SPL-meter? For det kan også brukes.

Hvis du ikke har noe av dette, så kan man (hvis man har litt trening) høre seg frem til det. Men det tar lengre tid og man må føle på ganske fine detaljer -- og man må kjenne lydmaterialet godt. Men jeg skal være ærlig, så gjør jeg det aldri slik.

Jeg vil anbefale at du justerer på avstanden på subben i receiveren istedet for å justere på fase! AM innfører en tidforsinkelse på lyden som du må legge til inne i receiveren. Ved å øke avstanden på subben med minst 1 meter, kompenserer du for dette.

Nei, nå var jeg visst i gang igjen. Stopper nå.
    Ja, jeg får høre på dere. Thohaug med fler har nevnt det tidligere

Men jeg har lest om denne flageborg kalibreringen osv, og der er det jo fasejustering som gjelder for å integrere de med frontene? Men nå skal jeg heller justere avstand inne på reciever?

Jeg hører ingen forskjell på suben om jeg setter den på 10 m kontra 0.5 m ?

Hvor laster jeg ned REW? Og en annen ting, jeg leste om en som brukte en standard målemicrofon fra reciever med nesten samme resultat, kan jeg prøve det? Men skal gå til innkjøp av mic.

Takker for svar alle !
    DIY - Inconcert Miles | Klipsch |Denon | Anaview DIY Ams 1000 BTL x 2 | Samsung 75"| Shakers | Ps4 pro

Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,251
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg styrte også veldig med å få til dette grandis, brukte db meter og justerte på avstand osv....ble aldri helt fornøyd.
    Det som funket best hos meg var følgende og kan være tips til deg.
    velg monaural til subbene og ikke stereo.
    kjør så antimode kalibrering, jeg kjører en til hver sub, og deretter rk med alle 8målinger. Av en eller annen grunn så klarte receiver etter antimode hadde gjort sitt å endelig sette riktig avstand( altså i fase) til begge suber, den plusset også på for antimoden av seg selv(90cm vis jeg ikke husker feil)
    dette klarte den aldri før jeg fikk antimode, kan kanskje være at den får en lettere jobb med å integrere subbene etter at antimoden har gjort sitt.
    Jeg føler liksom at anlegget har så sykt mye og gå på, noe jeg merker av og til. Er så sykt irriterende og vite at jeg ikke utnytter det fullt ut Skal prøve det !

Takker for innspill!

Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,251
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av thohaug Vis post
    Mitt tips om å kjøpe en mikrofon til å gjøre målinger står fortsatt. Garantert det stedet det er mest å hente på lydkvalitet per krone. Selvom du kanskje ikke er så flink på å tolke målingene, så finnes det jo andre innpå her som kan hjelpe deg.

Det er ikke lett å høre seg frem til et godt resultat. Da skal man ha en viss formening om hvordan et flatt og tonalt balansert oppsett låter, og man bør ha hørt en del av dem.
    Er forøvrig enig med Midas om at man bør justere avstand i reciever fremfor fase på subben, ettersom faseknotten på subben bare tar hensyn til delefrekvensen, mens forsinkelsen til reciever forsinker hele signalet til subben.
    Ja, jeg får vel bare gjøre det

REW, hvor ?

Medlem siden
    Oct 2012
    Sted
    Stavangerområdet
    Poster
    1,817
    Takk & like
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Anbefaler stort kalibrert målemic:

AVshop.no / minidsp UMIK-1 USB målemikrofon

Og REW her:

REW - Room EQ Wizard Room Acoustics Software

Du må registrere deg for å få lastet det ned. Så trenger du nødvendigvis en PC med en skikkelig lydkort. Selv bruker jeg HDMI-utgangen, så slipper man å olle med analoge signaler.

Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,251
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Anbefaler stort kalibrert målemic:

AVshop.no / minidsp UMIK-1 USB målemikrofon

Og REW her:

REW - Room EQ Wizard Room Acoustics Software

Du må registrere deg for å få lastet det ned. Så trenger du nødvendigvis en PC med en skikkelig lydkort. Selv bruker jeg HDMI-utgangen, så slipper man å olle med analoge signaler.
    Tusen takk!

Hadde en lite gjennombrudd nå, spurte samboeren ( som overhode ikke er lei av meg og anlegg ) om å hjelpe meg litt. Hun er awesome så det var ikke noe problem. Fikk hun for morroskyld til og justere litt på fasen på xtz'n. Og pang! Når den står stikk motsatt vei fra svs'n, så sitter det 10 ganger så bra!

Er jeg så tilbakestående at jeg ikke skjønner hvorfor? :-) Spiller de mot hverandre når de står på samme vegg?:S Har det noe og si hvilken phono inn jeg bruker? Trodde ikke det men.

Kjører en ny test med AM nå for morro skyld, med begge

Intermediate thohaug sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    698
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har med avstander å gjøre. Det kan også være at du har større forsinkelse i ampen til xtz i forhold til svs'n. Blir mesteparten spekulering når man ikke har noe fast å forholde seg til, som en måling vil gi. fasekontrolleren vil kun justere timing akkurat ved delefrekvensen, men ved å justere avstand i reciever vil den gjøre en tidskorreksjon av subben, altså forsinke lyden fra frontene slik at de treffer samtidig med lyden fra subbene. Ved en måling får du også sett om platene dine for førsterefleksjon står på korrekt plass. Det er ikke alltid speilmetoden er like nøyaktig. "vinge" metoden kombinert med målinger er mye mer nøyaktig.

Enkleste måten for deg å gjøre en måling er ved en laptop som har hdmi ut. Kjøp en umik1 og last ned rew og kjør lyd og bilde fra hdmi utgangen inn i reciever. Så er det bare tut å kjør. Husk å laste ned og legge inn kalibreringsfilen som du får på minidsp sine sider ved å plotte inn serienummeret til mikrofonen. Etter det er det bare å måle ivei.
    Akustikk, [SIZE=4]Akustikk, [SIZE=6]Akustikk!
    [SIZE=2]
    Min tråd: http://avforum.no/forum/hvilket-utst...ml#post2045901

Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,251
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av thohaug Vis post
    Har med avstander å gjøre. Det kan også være at du har større forsinkelse i ampen til xtz i forhold til svs'n. Blir mesteparten spekulering når man ikke har noe fast å forholde seg til, som en måling vil gi. fasekontrolleren vil kun justere timing akkurat ved delefrekvensen, men ved å justere avstand i reciever vil den gjøre en tidskorreksjon av subben, altså forsinke lyden fra frontene slik at de treffer samtidig med lyden fra subbene. Ved en måling får du også sett om platene dine for førsterefleksjon står på korrekt plass. Det er ikke alltid speilmetoden er like nøyaktig. "vinge" metoden kombinert med målinger er mye mer nøyaktig.

Enkleste måten for deg å gjøre en måling er ved en laptop som har hdmi ut. Kjøp en umik1 og last ned rew og kjør lyd og bilde fra hdmi utgangen inn i reciever. Så er det bare tut å kjør. Husk å laste ned og legge inn kalibreringsfilen som du får på minidsp sine sider ved å plotte inn serienummeret til mikrofonen. Etter det er det bare å måle ivei.
    Har en laptop koblet til med hdmi , så mangler bare micen!:-) Virker som AM'n dreper litt av toppen som Werdenskrieg nevnte også, men nok spekulasjoner! Jeg får handle en mic så får vi komme tilbake til det!

Det er ihvertfall mye bedre allerede

Takk for hjelp!

Intermediate saar sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2011
    Sted
    Egersund
    Poster
    1,062
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter å ha latt antimoden kalibrere subben/subbene så er nogså vanlig å heve litt på nivået i receiver ut til de, tror dette også står i bruksanvisningen til antimoden.
    Yamaha rxa 3020, oppo 103d klipch rf82,rc64,rs52 4stk, pcultra 2stk, dreamscreen lerret, sonyvw500es, antimode 8033s 2stk

Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,251
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter å ha latt antimoden kalibrere subben/subbene så er nogså vanlig å heve litt på nivået i receiver ut til de, tror dette også står i bruksanvisningen til antimoden.
    Ok! Kjørte RK med reciever nå, og pussig nok som du opplevde så satt recieveren min avstanden til 4.5m, tidligere 2.9 Har ikke fått testet så høyt da naboen og kjerringa har fått nok for ikveld Er riiiimelig lytt oppover

Men nå virker det som det har skjeddd ting, sinnsykt bra! Kommer tilbake senere med update!

TAKK alle!

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja?

Er jo dagevis siden!!!!! :-)

Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,251
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av atledreier Vis post
    Ja?

Er jo dagevis siden!!!!! :-)
    Har ikke vært så mye hjemme, men har fått testet litt ikveld Den har gjort MYE bra! Det skjer virkelig ting nedover i registeret nå, hele rommet beveger seg på en helt ny måte

Men virker som jeg har mista litt i toppen, som det også kan se ut på målingene jeg nå har gjort. Det skal legges til at jeg ikke aner hva jeg gjør, og jeg har brukt en vanlig MIC. Men til tross for dette, så kjenner jeg meg veldig igjen i målingene kontra de jeg har gjort "manuelt" med radioshacken og tone generator.

Men denne kalibreringen man skal gjøre i REW, man skal skrive inn det tallet man leser av den eksterne lydmåleren man har og skrive inn det?

Ta en titt dere også Jeg skal kjøpe ny mic ja!

Som jeg sa, det skjer voldsomt mye rundt 20-30 hz nå, men dabber av akkurat som på grafen/waterfallet Tenkte og ta en test uten antimode når jeg får tid

Det er vel ikke det man kaller rette linjer det her

Først kun suber:

Dette er med xtz på 40hz boost:

grandiS - Anaview AMS1000BTL x 2 ferdig:D-rew1-jpg
    Uten:

grandiS - Anaview AMS1000BTL x 2 ferdig:D-40hz-av-xtz-jpg

Vanlig graf med og uten boost på 40 hz:

grandiS - Anaview AMS1000BTL x 2 ferdig:D-40hz-xtz-jpg

Med fronter og fra 15hz til 80hz:

grandiS - Anaview AMS1000BTL x 2 ferdig:D-med-fronter2-jpg

grandiS - Anaview AMS1000BTL x 2 ferdig:D-med-fronter-jpg
    Sist endret av grandiS; 01-13-2015 kl 19:29

Intermediate Hunsbedt sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    2,980
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De målingene er heilt på jordet! Nesten 140dB/20hz i den siste røde målingen...
    Tror du bør vente med målinger til du får en kalibrert mic, for eks den som Midas anbefaler, sammen med REW. Anbefaler absolutt dette. Les litt på Home Theater Shack om hvordan du skal sette det opp. Så er det bare å legge ut målinger igjen!
    Marantz AV 8801/Crown DCI 8/600N/Crown I-Tech 6000/T&M SA 400e/OPPO BDP-103/Beyma BigMiles/Beyma 18G50 x 4 /Sony HW 50ES/Seymour 129" Screen
    Resten av utstyret finnes her

Side 54 av 75 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 50 51 52 53 54 55 56 57 58 64 74 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •