grandiS - Anaview AMS1000BTL x 2 ferdig:D - Side 52

Sponsorer:
Takk Takk:  3
Like Like:  49
Side 52 av 75 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 48 49 50 51 52 53 54 55 56 62 72 ... SisteSiste
Viser resultater 1,021 til 1,040 av 1494
    Intermediate grandiS sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,251
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av antiloop Vis post
    Jeg ville gått for bilde 1. Synes den versjonen er mest etisk riktig hvis det betyr noe. Noe annet du kunne ha gjort er å skrå fronten på den. Blir noe ala det samme som senteren jeg har..
    Her kommer en Antiloop V2 med skråfront!

grandiS - Anaview AMS1000BTL x 2 ferdig:D-rc84-v2-jpg

grandiS - Anaview AMS1000BTL x 2 ferdig:D-rc84-v2-1-jpg

Jeg går og tenker 24/7 nå , på hvordan jeg skal gjøre det med waveguiden. Jeg vil det skal se pent ut uten grill på også. Men for at den skal snus må den jo kappes, og ser ikke helt hvordan dette skal gjøres pent mtp resten av fronten. Og ikke bestemt meg for om jeg skal bruke den plastikkfronten som er en del av waveguiden eller ikke. Tror ikke det lar seg gjøre på en grei måte.
    Sist endret av grandiS; 12-21-2014 kl 12:34
    DIY - Inconcert Miles | Klipsch |Denon | Anaview DIY Ams 1000 BTL x 2 | Samsung 75"| Shakers | Ps4 pro

Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med å bruke kassen fra den ene RF-82 og bygge om fronten slik at du får hornet midt på og en 8" på hver side? Da kan du bruke samme delefilter, og porter pluss terminaler kan brukes slik de er. Jeg ville dog snudd hornet 90 grader slik at du får lik spredning som på de gulvstående RF-82...

Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,251
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vincent_vega Vis post
    Hva med å bruke kassen fra den ene RF-82 og bygge om fronten slik at du får hornet midt på og en 8" på hver side? Da kan du bruke samme delefilter, og porter pluss terminaler kan brukes slik de er. Jeg ville dog snudd hornet 90 grader slik at du får lik spredning som på de gulvstående RF-82...
    Jeg bruker allerede 2 rf82 paralellkoblet som senter og det funker bra, vil ikke gå ned til én da Er ikke så mye ekstra jobb og bygge hele kontra baffel. Jeg kobler det akkurat sånn det er koblet nå, begge delefiltre og med et kammer til hvert element par og diskant.

Ja, hvor viktig er det og snu waveguiden?

Takk for innspill!
    DIY - Inconcert Miles | Klipsch |Denon | Anaview DIY Ams 1000 BTL x 2 | Samsung 75"| Shakers | Ps4 pro

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke noen vitenskapelig forklaring men vil tro det blir bedre og snu hornet iom at det er 90x60 grader spredning på reference serien. 90 grader i bredden og 60 grader i høyden hvis jeg ikke husker feil...

Det er et kult prosjekt uansett, og jeg ser frem til å se hvordan det blir til uansett hvordan du bygger det Skulle jeg gjort det samme selv måtte det ha blitt en RC-66 iom at jeg har Rf-63

Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,251
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klarer ikke helt å legge fra meg denne:

grandiS - Anaview AMS1000BTL x 2 ferdig:D-rc84-v3-jpg

Hvis vi ser bort ifra utseende ( Antiloop:-) ) Og hvis det du sier Vincent med 60 grader spredning, vil ikke diskantene plassert på denne måten "dekke" hele raden da?

Jeg liker denne måten fordi det er myyyye enklere å få et pent resultat

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan jo også bruke et horn på midten og 2 stk 8" på hver side så den utseende messig blir lik RC-64

Det er jo bare og koble ut terminal "gaflene" på den ene RF-82 du har nå så hører du hvordan det vil bli... Jeg personlig har best tro på noenlunde lik bestykning av hele frontrekken, derfor hadde jeg blitt og kjøpt et par RF-63 til for å brukt den ene som gulvstående senter hvis jeg hadde hatt plass til (lydtransparent) lerret

Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,251
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vincent_vega Vis post
    Du kan jo også bruke et horn på midten og 2 stk 8" på hver side så den utseende messig blir lik RC-64

Det er jo bare og koble ut terminal "gaflene" på den ene RF-82 du har nå så hører du hvordan det vil bli... Jeg personlig har best tro på noenlunde lik bestykning av hele frontrekken, derfor hadde jeg blitt og kjøpt et par RF-63 til for å brukt den ene som gulvstående senter hvis jeg hadde hatt plass til (lydtransparent) lerret
    For meg er det kun en fordel med større senter enn resten, da det er så mye informasjon i den kanalen. Skulle jeg bare brukt en diskant, vil bass/mellomtone øke med 3db, som fører til lite luft i lydbilde( ifølge de lærde )

Blir jo lik bestykning når det er samme høyttalere jeg bruker ( sett bortifra mk2 )

Intermediate thohaug sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    698
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig det står lengre opp her, men hvordan skal du løse det med delefilter? Blir det aktiv deling? Husk at med dobbelt så mange basselementer vil følsomheten på bassen bli mye høyere og dermed vil delefilteret bli feil. Du må også snu diskanten ellers vil det bli helt feil spredning i forhold til resten av fronten.
    Akustikk, [SIZE=4]Akustikk, [SIZE=6]Akustikk!
    [SIZE=2]
    Min tråd: http://avforum.no/forum/hvilket-utst...ml#post2045901

Intermediate saar sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2011
    Sted
    Egersund
    Poster
    1,062
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje lettere å heller bygge bredere stereobenk så du får plass til begge oppå
    Yamaha rxa 3020, oppo 103d klipch rf82,rc64,rs52 4stk, pcultra 2stk, dreamscreen lerret, sonyvw500es, antimode 8033s 2stk

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,142
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Absolutt, det er vel blitt gjort analyser som tilsier at ved en gjennomanitts film ligger nesten 80% av all lyden i senter kanalen.
    Så blir det litt komiskt at senter kanalen så ofte ender med og nesten være den minste i hele systemet.

Og er en del eksperter som mener at det aller minste man bør ha er 2 6,5" elementer med passende kassestørrelse.

Sånn sett blir jo min egen mentor vokal i minste laget med sine 2 6.5" elementer og nesten en meter i bredde :-P

Du kanibaliserer vel bare to front høyttalere så jeg ville vel da valgt enkleste vei, og bare beholdt dobbelt opp av terminaler og delefiltre, splitte så senter ut til hver sin dedikerte effekt kanal og sånn sett "bi-ampe" sentern.

Da burde jo i alle fall intern kabling effekt/motstand etc ikke forandre seg så kan man legger mer innsatts i den nye kassen enn og designe delefilter fra scratch.

Største problemet jeg f.eks ser da med dette er at sentern vil kreve minst to dedikerte effekt kanaler.
    Men er jo absolutt verdt med tanke på hva man kan oppnå med prosjektet som vil resultere i en såpass stor seneterkanal at ingen hadde turt og masse produsere :-P
    Sist endret av TorTorden; 12-23-2014 kl 00:18
    Sony vpl hw-50 - 92" Dreamscreen v3 tab | Samsung 51 6505 plasma tv
    Denon AVR-4520 CI
    Oppo 103D | PC i5-GeForce 960 |
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16
    Sonos, ps3, pc, harmony ultimate etc.

Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    698
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En liten til jeg vil legge til om du skal bruke begge frontene som Center så ville jeg koblet ut den ene diskanten så du slipper å få masse kanselleringer i diskantområdet.

Om man skal kjøre fullrange på Center mener jeg 2x6,5 er altfor lite. Selv synes jeg at tilogmed mine miles med 2x15 skulle hatt litt hjelp under 30hz på film. Om man har 6,5 tommere bør man ikke dele noe særlig lavere enn 120hz. Men dette er min mening selvsagt :-)
    [SIZE=2]

Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,251
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av thohaug Vis post
    Mulig det står lengre opp her, men hvordan skal du løse det med delefilter? Blir det aktiv deling? Husk at med dobbelt så mange basselementer vil følsomheten på bassen bli mye høyere og dermed vil delefilteret bli feil. Du må også snu diskanten ellers vil det bli helt feil spredning i forhold til resten av fronten.
    Jeg kobler alt som en original høyttaler, og paralellkobler de med begge delefiltre i bruk, samme som jeg bruker nå. Spurte BEF om dette med diskant, og han sa at jeg ikke skulle koble bort den ene? Da som nevnt over bass/mellomtone vil øke med 3 db og lydbilde vil miste luft. Dette er jo da med bruk av originale delefiltre, er vel derfor jeg ikke skal koble bort den ene. Men jeg vet ikke. Aktiv deling frister helt klart, men tror jeg venter med det til jeg får eget rom. Har begge tilkoblet nå og merker ikke noe til kanselleringer. Har du erfart dette , eller lest noen andre som har? Hvordan merker jeg det evt?

Tor: Jeg bruker en kanal på emotivaen nå , og virker ikke som om den svetter selv med de paralellkoblet

Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,251
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av saar Vis post
    Kanskje lettere å heller bygge bredere stereobenk så du får plass til begge oppå
    Helt klart! Men samboeren vil ha den, og hvis jeg skulle bytta så har vi ikke så mange steder og ha den andre:P Og mer praktisk og ha den størrelsen

Og morsommere ikke minst og bygge ny:P

Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    698
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av grandiS Vis post
    Jeg kobler alt som en original høyttaler, og paralellkobler de med begge delefiltre i bruk, samme som jeg bruker nå. Spurte BEF om dette med diskant, og han sa at jeg ikke skulle koble bort den ene? Da som nevnt over bass/mellomtone vil øke med 3 db og lydbilde vil miste luft. Dette er jo da med bruk av originale delefiltre, er vel derfor jeg ikke skal koble bort den ene. Men jeg vet ikke. Aktiv deling frister helt klart, men tror jeg venter med det til jeg får eget rom. Har begge tilkoblet nå og merker ikke noe til kanselleringer. Har du erfart dette , eller lest noen andre som har? Hvordan merker jeg det evt?

Tor: Jeg bruker en kanal på emotivaen nå , og virker ikke som om den svetter selv med de paralellkoblet
    Sitat Opprinnelig postet av grandiS Vis post

Om du ikke skal gjøre noe med delefilteret bør du ikke koble bort diskanten nei. Men lydbølgene er så korte/smale når frekvenser blir så høye så de vil treffe hverandre og skape masse kanselleringer. Om du ikke hører det er det vel greit, men dette kan skape store dipper i frekvensresponsen og du ser det lett på en måling. For moro skyld ville jeg prøvd med kun en rf82 som Center litt og hørt om du synes det låter bedre. Antagelig vil du synes det, selvom du får litt mindre trøkk i den kanalen.
    [SIZE=2]

Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,251
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av thohaug Vis post
    Om du ikke skal gjøre noe med delefilteret bør du ikke koble bort diskanten nei. Men lydbølgene er så korte/smale når frekvenser blir så høye så de vil treffe hverandre og skape masse kanselleringer. Om du ikke hører det er det vel greit, men dette kan skape store dipper i frekvensresponsen og du ser det lett på en måling. For moro skyld ville jeg prøvd med kun en rf82 som Center litt og hørt om du synes det låter bedre. Antagelig vil du synes det, selvom du får litt mindre trøkk i den kanalen.
    Skal prøve med en igjen ja, og se Er jo mange fordeler med å bruke én , men

Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,251
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei folkens ! Håper alle har hatt en fin jul.

Jeg fikk bass shakers fra ljudia av broen min, og jeg ble helt SJOKKERT første gang jeg prøvde disse idag Første tanke er hvorfor i hel&%& har jeg ikke kjøpt dette før

Det er en helt rå "dyp bass " følelse, skikkelig morro

Kommer et par dårlige bilder av en 2 minutters montering, som til nå funker helt gull, hvor mye som faktisk forplanter seg oppover med denne løsningen er uvisst, men rister hvertfall sinnsykt mye Jeg har ikke brukt én eneste skrue enda, sitter bare med presspasning mellom rammen i bånn. Skal skru i et par skruer fra siden, da det er fine hull i rammen fra før som passer ypperlig til dette

grandiS - Anaview AMS1000BTL x 2 ferdig:D-shaker1-jpggrandiS - Anaview AMS1000BTL x 2 ferdig:D-shaker2-jpggrandiS - Anaview AMS1000BTL x 2 ferdig:D-shaker3-jpg

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2014
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei
    fet kino her var det mye inspirasjon fortsatt god jul å et godt nytt år

Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,251
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Meltdown123 Vis post
    hei
    fet kino her var det mye inspirasjon fortsatt god jul å et godt nytt år
    Takk for det og i like måte !

Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,251
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er antimode bestillt og har bygd om den ene RF82´n for å prøve og ha den som senter litt. Så får vi se thohaug, lovende så langt Finishen er IKKE ferdig for å si det sånn :-)

grandiS - Anaview AMS1000BTL x 2 ferdig:D-unnamed-jpg

Intermediate Spiff79 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Sted
    Stavanger
    Poster
    1,763
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det designet der skulle du hatt Copyright på

Side 52 av 75 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 48 49 50 51 52 53 54 55 56 62 72 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •