grandiS - Anaview AMS1000BTL x 2 ferdig:D - Side 51

Sponsorer:
Takk Takk:  3
Like Like:  49
Side 51 av 75 FørsteFørste ... 11 21 31 41 47 48 49 50 51 52 53 54 55 61 71 ... SisteSiste
Viser resultater 1,001 til 1,020 av 1489
    Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,582
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av thohaug Vis post
    Da er det jeg som har blingset her ja! Du som har 100% rett. Vet det var mulighet for presence på den så da må det ha vært med ekstern
    Det stemmer nok ja
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , McIntosh C48 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 og Minidsp Nanodigi.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , MA RXFX , MA Apex A-10 , 2 X Arendal Sub 2.
    BILDE : Panasoic ST50 65", Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Syvio HD Mediabox , Apple-TV.

Intermediate grandiS sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,236
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan Vis post
    Da må du jo ha ni kanaler. Var det ikke RX-A 2010 og 3010 som først med ni kanaler da....?
    Så kjøper du brukt må du minst begynne der.
    Liker ikke at du sier "minst" Har ikke 10k til reciever om dagen:P Men om jeg kan bruke pre out på noen til å drive de 2 siste så blir det billigere for meg. Kom gjeeeerne med konkrete recievere som gjør dette, litt vanskelig å lese seg fram til synes jeg.

Sitat Opprinnelig postet av thohaug Vis post
    Min gamle yamaha rx-v2067 hadde 9 kanaler. Dette var den første generasjonen tror jeg. Mulig gamle rx-v1900 hadde det også. Problemet med min var at man måtte velge mellom preout front og presence.
    Dette jeg "sliter" med også

Men så kommer spørsmålet folkens som jeg har ligget å tenkt på !!

Hvis jeg vil bruke prescence foran, noe jeg liker godt mtp lerret og dialog lift, hvordan blir det hvis jeg kobler surround og surround back sammen? Det blir vel litt bedre enn å bare bruke surround?

Vet det ikke blir like bra som å bruke det separat bak, men har blitt veldig glad i prescence

Takker for engasjementet så langt !

Til dere som ventet bilder av nakne damer , liten teaser! Dog med klær , er sikkert unger på forumet :

grandiS - Anaview AMS1000BTL x 2 ferdig:D-1-png grandiS - Anaview AMS1000BTL x 2 ferdig:D-uten-navn-png

Fikk meg til å tenke på at dette er en måte og belønne engasjement i en tråd??
    Sist endret av grandiS; 12-03-2014 kl 08:37
    DIY - Inconcert Miles | Klipsch |Denon | Anaview DIY Ams 1000 BTL x 2 | Samsung 75"| Shakers | Ps4 pro

3. Liker Torolan har likt denne posten
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,582
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ligger en bra en på Finn til 7500,- da
    FINN.no - Mulighetenes marked
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , McIntosh C48 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 og Minidsp Nanodigi.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , MA RXFX , MA Apex A-10 , 2 X Arendal Sub 2.
    BILDE : Panasoic ST50 65", Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Syvio HD Mediabox , Apple-TV.

Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,236
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ligger en bra en på Finn til 7500,- da
    FINN.no - Mulighetenes marked
    Sikler på denne ja Men frem til jeg får solgt en bil jeg overhaler, så er det helt uaktuelt:-)

Men hva tror du om å koble sammen surround og sb frem til jeg får ny reciever? Så jeg får brukt prescence også
    DIY - Inconcert Miles | Klipsch |Denon | Anaview DIY Ams 1000 BTL x 2 | Samsung 75"| Shakers | Ps4 pro

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,045
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av grandiS Vis post
    Liker ikke at du sier "minst" Har ikke 10k til reciever om dagen:P Men om jeg kan bruke pre out på noen til å drive de 2 siste så blir det billigere for meg. Kom gjeeeerne med konkrete recievere som gjør dette, litt vanskelig å lese seg fram til synes jeg.

Dette jeg "sliter" med også

Men så kommer spørsmålet folkens som jeg har ligget å tenkt på !!

Hvis jeg vil bruke prescence foran, noe jeg liker godt mtp lerret og dialog lift, hvordan blir det hvis jeg kobler surround og surround back sammen? Det blir vel litt bedre enn å bare bruke surround?

Vet det ikke blir like bra som å bruke det separat bak, men har blitt veldig glad i prescence

Takker for engasjementet så langt !

Til dere som ventet bilder av nakne damer , liten teaser! Dog med klær , er sikkert unger på forumet :

grandiS - Anaview AMS1000BTL x 2 ferdig:D-1-png grandiS - Anaview AMS1000BTL x 2 ferdig:D-uten-navn-png

Fikk meg til å tenke på at dette er en måte og belønne engasjement i en tråd??
    Bedre je, men siden tråden nå heter 'nakne damer' så er vel strengt tatt allt dette hjemmekino snakket off topic eller ? : p
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

7. Liker Torolan har likt denne posten
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,582
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sikler på denne ja Men frem til jeg får solgt en bil jeg overhaler, så er det helt uaktuelt:-)

Men hva tror du om å koble sammen surround og sb frem til jeg får ny reciever? Så jeg får brukt prescence også
    Det vet jeg ikke , har aldri prøvd - kan vel ikke huske å ha hørt om noen andre som har gjort det på en måten heller.
    Men man får jo ikke stilt avstand osv på de bak da , og jeg tror fort det kan ødelegge mer enn det gjør godt.
    Får når du skal ha en lyd fra siden litt mellom front og surround-ht , så er jo det en miks av front og surr-ht. Og hvis da en surrback-ht også splller av denne lyden , så vil du forskyve denne plasseringen i lydbildet vil jeg tro.

Hadde nok overhalt den bilen i fart i stedet

Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,236
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det vet jeg ikke , har aldri prøvd - kan vel ikke huske å ha hørt om noen andre som har gjort det på en måten heller.
    Men man får jo ikke stilt avstand osv på de bak da , og jeg tror fort det kan ødelegge mer enn det gjør godt.
    Får når du skal ha en lyd fra siden litt mellom front og surround-ht , så er jo det en miks av front og surr-ht. Og hvis da en surrback-ht også splller av denne lyden , så vil du forskyve denne plasseringen i lydbildet vil jeg tro.

Hadde nok overhalt den bilen i fart i stedet
    Ja, det er jo sant! Akkurat skiftet alle 16 ventilene da ALLE var bøyd etter registerreim havari:-) Men, det er vel fortsatt en del filmer som bare kjører 5.1?

Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,236
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shallow_ Vis post
    Bedre je, men siden tråden nå heter 'nakne damer' så er vel strengt tatt allt dette hjemmekino snakket off topic eller ? : p
    Haha!:-) Litt OT tåler vi

Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,236
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen andre recievere jeg bør se etter på brukten som kan drifte 9 kanaler samtidig? Og som har prescence i front. Er det bare Yamaha som har ren dialog lift? For det fungerer sinnsykt bra. Tror ikke jeg skal sikte på Atmos med det første.

Denon? Pioneer? Onkyo?

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,582
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen andre recievere jeg bør se etter på brukten som kan drifte 9 kanaler samtidig? Og som har prescence i front. Er det bare Yamaha som har ren dialog lift? For det fungerer sinnsykt bra. Tror ikke jeg skal sikte på Atmos med det første.

Denon? Pioneer? Onkyo?
    Alle disse støtter vel front high-ht - det som Yamaha kaller presence.
    Hadde Pioneer LX85 for et par år siden , og den hadde denne lift funksjonen du sikter hvertfall - regner med de andre også har noe lignende. Når det gjelder Pio , så må du vel opp på LX 56 som var den første og minste som hadde 9 kanaler.

Intermediate Jan B sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    652
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en Onkyo TX-NR3010 til overs....
    -Dual Atmos Receivers
    -Atmos 9.1.8/DTS:X 7.1.4/Auro 3D 12.1

Min stuekino

http://avforum.no/forum/hvilket-utst...-stuekino.html

Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,236
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, takker Torolan

Pris Jan?

Intermediate Jan B sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    652
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sendt Pm.
    -Dual Atmos Receivers
    -Atmos 9.1.8/DTS:X 7.1.4/Auro 3D 12.1

Min stuekino

http://avforum.no/forum/hvilket-utst...-stuekino.html

Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,236
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei igjen folkens! Har prøvd ut litt 3D igjen, da jeg fikk litt lyst plutselig. Men når jeg setter på Sammys Eventyr så er det så mye crosstalk at det er helt latterlig, noen som vet hva det kommer av? Leser at TW6000 ikke er spesielt plaget med det? Har prøvd å leke med innstillinger uten hell. Bruker HDMI rett til pj da reciever ikke støtter 3D!

Kan være at projektor ikke står 110%rett ovenfor hverandre? Har sånt noe og si? Bruker ikke noe digital forskyvning av bilde e.l

Er spesielt ille i den filmen, Polarekspressen er bedre.

Jeg bruker Xpand briller fra avshop.

Tips mottas med takk! Første steg er ny reciever med 3D støtte, men vil ikke tro det løser noe.

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,124
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eneste jeg kan tenker meg er kanskje du trenger og bytte om på høyre og venstre bilde, tror det burde være en innstilling i projektoren, men jeg skal ikke si noe sikkert. Eneste forslaget jeg har.
    Sony vpl hw-50 - 92" Dreamscreen v3 tab | Samsung 51 6505 plasma tv
    Denon AVR-4520 CI
    Oppo 103D | PC i5-GeForce 960 |
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16
    Sonos, ps3, pc, harmony ultimate etc.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

Jeg er ikke spesielt plaget av crosstalk i det hele tatt, men på akkurat denne er det veldig mye hos meg og.
    Utrolig rævva siden det er så mye kule 3d-effekter på den :-)
    Kino: DI(by BEF) SEAS LRO4Y 10" *4 + SEAS 6,5" Koax | Hypex PSC2.700D - DSP *2 | Krell Resolution C | DefTech Supercube Reference *2 | SVS sss-01 *4 | Yamaha 1030 | Vincent S3 | 106" rammelerret | Sony vpl-vw95 | PS4 | Stue: DefTech DI 6,5LR | Denon AVR-X1200W | Squeezebox |

Min hjemmekino

Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,236
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vebbis Vis post
    Hei,

Jeg er ikke spesielt plaget av crosstalk i det hele tatt, men på akkurat denne er det veldig mye hos meg og.
    Utrolig rævva siden det er så mye kule 3d-effekter på den :-)
    Hmm, synes det er rart at jeg ikke har lest at flere har denne erfaringen. Leser bare at folk roser den opp i skyene akkurat for dette med pop outs, men crosstalken ødelegger alt hos meg. Altså jeg får fortsatt litt den effekten, men det blir så sykt irriterende. Skal teste litt mer når jeg får ny reciver ( slipper da og ha det koblet som jeg hadde en periode med kabler her og der)

Over til en annen ting, jeg hører på en del musikk om dagen, og synes Klipschene blir mer og og mer masete og mister mer og mer trøkk. Dette skjønner jeg ingenting av. Jeg har flytta sofaen noen cm, men kan ikke skjønne at dette skal være så utslagsgivende. Med de målingene jeg har gjort i pure direct er det rart at det ikke er mer futt i de.

Får gjøre en skikkelig dugnad på nyåret og gå over ALT , plasseringer, kalibreringer osv osv.

Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,236
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Snart begynner bygging av senter som passer TV benken Har regna litt på det, og det går akkurat i dybden og bredden.

Tenkte å lage den i mdf, men gjør det noe om jeg bruker for eks eik e.l mtp "dødhet" i materialene? Dempes jo innvendig uansett mener jeg.

Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,236
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1. grandiS - Anaview AMS1000BTL x 2 ferdig:D-rc84-2-jpg
    2. grandiS - Anaview AMS1000BTL x 2 ferdig:D-rc84-jpg

Vil nr 2 fungere ? Jeg tenker at det vil fordele lyden litt, men vet ikke om det kommer i konflikt med noe, mtp at det blir imellom bass/mellomtone elementene? Det gjør den jo uansett på en måte.

Bilde nr 1 er jo som RC64 .

Og et spørsmål til. Siden spredning er noe dårligere ( sies det, merker ikke så mye til det ) når waveguuiden ligger som den gjør nå, kan det da funke og bruke alternativ nr 2 og slippe og snu waveguide? Det vil bli helt sykt mye enklere for meg , for da kan jeg bruke mye mer av den originale fronten, og det blir da lettere og få det pent.

Jeg har valgt og la bassportene gå ut på siden, da denne blir veeeldig dyp og da vil ligge nærme veggen Kan jeg bruke én litt større port på hver side, istedenfor 2 små som er originalt?

Jeg skal få det til uansett, men

Tips mottak med takk!!
    Sist endret av grandiS; 12-20-2014 kl 14:12

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville gått for bilde 1. Synes den versjonen er mest etisk riktig hvis det betyr noe. Noe annet du kunne ha gjort er å skrå fronten på den. Blir noe ala det samme som senteren jeg har..

Side 51 av 75 FørsteFørste ... 11 21 31 41 47 48 49 50 51 52 53 54 55 61 71 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •