grandiS - Anaview AMS1000BTL x 2 ferdig:D - Side 46

Sponsorer:
Takk Takk:  3
Like Like:  49
Side 46 av 75 FørsteFørste ... 6 16 26 36 42 43 44 45 46 47 48 49 50 56 66 ... SisteSiste
Viser resultater 901 til 920 av 1494
    Intermediate grandiS sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,251
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av joakimpatos Vis post
    "WAF"

Hehe, går utifra at du mener at det ikke er så mye WAF faktor igjen ?

Samboeren har sakte men sikkert gitt opp kjelleren

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bra jobba.

Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,251
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jaja, da har nysgjerrigheten tatt overhånd. Har bestillt noen rumperistere som jeg bare må prøve i kinoen. Jeg tenker de kan hjelpe til litt uten at jeg trenger å blåse den stakkaren som sitter i stolen nærmest veggen ut av stolen

Haters gonna hate, men vi prøver Vurderer også æ kjøpe en xtz til for å få tukt med det at lyden er så bra et sted og ræv et annet.

Men har nå plassert begge i høyre hjørnet foran, og da ble lyden ganske heftig på de fleste plassene.

Vet det er naturlig med mye økning i db når man plasseres i hjørnet, og at det kanskje ikke blir riktig. Men bassen blir sykt mye mer fysisk, noe jeg liker.

er det helt på tryne og ha begge i samme hjørnet? Rommet mitt er så mongolid utformet mtp kino, så hittil har dette vært best.

Beklager for rotete innlegg, ikke edru og skriver på tlf

Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,251
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fryktelig kjedelig at det er så dødt her inne om dagen , tenker da ikke bare på min egen tråd. Men vi lever i trua!

Jeg er så fryktelig usikker på hva jeg skal gjøre nå. Jeg har veeeldig lyst på en PC13 Ultra i hjørnet mitt nå, siden det fungerer så bra med begge de nåverende plassert der.

Men skal jeg heller kjøpe 2 PC12 ? Vil ha rør pga det estetiske og plassen. Synes rør i motsetning til mange ser drit tøfft ut, også tar det "null" plasss i forhold.

Noen tips? Jeg har jo forsøkt og lese opp og ned om hva andre mener, de fleste sier jo at det er bedre med 2. Men jeg har jo en drøm om og spare og en gang få råd til en ultra nr 2.

Jeg tenker at den dagen jeg da får 2 ultra, så har jeg nok for en god stund fremover

Ikke vits å nevne noe annet enn svs for min del, selv om det sikkert er utrolig mye annet bra der ute.

Intermediate thohaug sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    698
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    2 er fordelaktiv over 1. Dette et pga du plassere dem slik at du utligner noder i lytteposisjon. Jo fler jo bedre.
    Akustikk, [SIZE=4]Akustikk, [SIZE=6]Akustikk!
    [SIZE=2]
    Min tråd: http://avforum.no/forum/hvilket-utst...ml#post2045901

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,601
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette kommer litt an på hva slags muligheter man har , og hvordan frekvensresponen er i rommet med den ene suben. Også hvor stort rommet er , og hvor høyt man ønsker å spille.
    Hvis den er bra med den ene man har , så kommer man VELDIG langt med en Ultra vil jeg påstå.
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , McIntosh C48 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 og Minidsp Nanodigi.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , MA RXFX , MA Apex A-10 , 2 X Arendal Sub 2.
    BILDE : Panasoic ST50 65", Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Syvio HD Mediabox , Apple-TV.

Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,251
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for innspill. Grunnen til at jeg vurderer en Ultra, er at uansett hvor jeg setter sub nr 2 nå( bak er utelukket pga samboer ) så oppnår jeg ikke det samme trykket som jeg gjør med begge 2 plassert i høyre hjørnet foran. Vil én Ultra overgå en pb12 med en xtz oppå som jeg har det nå?

Hmm, dette er vanskelig. Skulle ønske en nabo hadde en ultra jeg kunne lånt Hvis ikke så har jo Lsound 45 dagers test.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,601
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om den vil overgå det du har nå er jo ikke så lett å si - det spørs jo litt hvor godt kalibrert det du har nå er...
    Men du skal ikke se bort fra at det kan bli enda bedre med en Ultra nei - det enkle er ofte beste vetdu
    Og siden du virker litt låst på plassering , så hadde jeg valgt en Ultra tror jeg.
    Og som du sier - du har returretten og støtte deg på .
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , McIntosh C48 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 og Minidsp Nanodigi.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , MA RXFX , MA Apex A-10 , 2 X Arendal Sub 2.
    BILDE : Panasoic ST50 65", Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Syvio HD Mediabox , Apple-TV.

Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,251
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en ultra trykk i det øvre registeret også? Xtz'n jeg har spiller bedre enn SVS'n hva brystkassetrykk gjelder der de står nå. Men når jeg kjøper ny sub må jeg få kalibrert opp alt 100% sammen med noen som kan det!

Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,251
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er inne på tanken med 2 stk xtz og 2 stk pc12 , vil dette fungere med skikkelig kalibrering?

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,601
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av grandiS Vis post
    Har en ultra trykk i det øvre registeret også? Xtz'n jeg har spiller bedre enn SVS'n hva brystkassetrykk gjelder der de står nå. Men når jeg kjøper ny sub må jeg få kalibrert opp alt 100% sammen med noen som kan det!
    Dette kommer nok en del an på kalibrering og rommet den står i , men jeg har hørt noen Ultraer og jeg synes dem leverer bra oppover i frekvens også med riktig kalibrering.
    Skal du ha to Xtz og to pc 12 , så krever det en del jobb og verktøy for å få det til å låte optimalt er jeg redd.
    Men en Antimode Dualcore kan nok klare jobben sammen med litt manuell finpuss.
    Jeg vet ikke hva du har , eller hva du er villig til å skaffe deg av slikt utstyr ?
    Så det enkleste er jo uten tvil en Ultra selvsagt , og jeg tror også du vil komme veldig langt med en slik - evt sammen med den enkleste varianten til Antimode , dersom du har noen romnoder som ødelegger i bassen.

Hva slags receiver har du forresten ?

12. Takk TorTorden takket for denne posten
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,251
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er villig til å kjøpe meg en antimode, holder det med den til 2000,- på lsound evt?

Men da tror jeg det blir en Ultra altså, også kan jeg jo spe på med en xtz på andre siden evt og:-) Bor du langt unna eller? Sett at du har hatt og drevet mye med antimode

Jeg har en Yamaha rxv 1900:-)

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,143
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om alt du trenger er sub korreksjon så skulle det holde, den dual coren er vel både dac og full range rom korreksjon.

Har selv en antimode 8033s på mine to xtz (y-splitt fra antimode) og den fjernet umiddelbart boomy bass og strammet de opp så se er langt mer snertne enn man skulle tro.
    Sony vpl hw-50 - 92" Dreamscreen v3 tab | Samsung 51 6505 plasma tv
    Denon AVR-4520 CI
    Oppo 103D | PC i5-GeForce 960 |
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16
    Sonos, ps3, pc, harmony ultimate etc.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,601
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Poenget med en Dualcore var hvis man skal bruke 4 suber , og da sette inn et LPF for XTZ subene f.eks.

Så lenge man kun bruker like suber med lik avstand til SS , så holder det lenge med den billigste varianten.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,601
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er villig til å kjøpe meg en antimode, holder det med den til 2000,- på lsound evt?

Men da tror jeg det blir en Ultra altså, også kan jeg jo spe på med en xtz på andre siden evt og:-) Bor du langt unna eller? Sett at du har hatt og drevet mye med antimode

Jeg har en Yamaha rxv 1900:-)
    Jeg bor i Sogndal , så jeg har en mistanke om at det er et stykke unna ja
    RX-V-1900 har nok ikke noen gode justeringsmuligheter for subkanalen , så da anbefaler jeg sterkt en Antimode ja.
    Har du grei plassering , og ikke ønsker noe deliingfilter så holder med den billigste ja.

Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,251
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt å høre TorTorden!

Sitat Opprinnelig postet av Torolan Vis post
    Jeg bor i Sogndal , så jeg har en mistanke om at det er et stykke unna ja
    RX-V-1900 har nok ikke noen gode justeringsmuligheter for subkanalen , så da anbefaler jeg sterkt en Antimode ja.
    Har du grei plassering , og ikke ønsker noe deliingfilter så holder med den billigste ja.
    Sogndal blir et stykke unna ja:-) Men sånn rent praktisk hva er det denne boksen gjør som en vanlig romkorreksjon ikke gjør? Hvordan får de endret et lydbilde på en måten uten å flytte på suben?:P Jeg må bare spørre, for har ikke peiling:-)

Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,251
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Planen videre nå, er å få montert rumperistere i sofaen, kommer bilder av dette Plassert og kalibrert enten en PC13 Ultra eller en Ultra og en Pc12(+) . Og etter det skal jeg lage en RF82 som senter.

Jeg ser flere rf82 liggende som senter, men blir ikke dette litt feil mtp spredning av diskant? Jeg har i hvert fall tenkt til å lage et helt nytt kabinett og sette hornet riktig vei. Jeg trenger da litt hjelp til å vite hvordan innvendig mtp rom og plassering av utblås osv bør være

Jeg har også lyst til å bruke 2stk RF82, men vet ikke hva som skjer med delefilter osv med 4 bassere ? Kan dette kobles sammen på en måte uten av alt blir galt med tanke på faser osv? Kan jeg bruke begge delefiltere men bruke felles terminal ?

Håper noen skjønner hvor jeg vil, ikke mitt felt dette Men bygge kan jeg, så det blir gøy!

Jeg har lyst til å gjøre det for å få det helt lik foran, og innbiler meg noe mer trøkk fra 8" kontra 6.5". Det er riktignok 4 av de i RC64, men uansett

Kim

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,601
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt å høre TorTorden!

Sogndal blir et stykke unna ja:-) Men sånn rent praktisk hva er det denne boksen gjør som en vanlig romkorreksjon ikke gjør? Hvordan får de endret et lydbilde på en måten uten å flytte på suben?:P Jeg må bare spørre, for har ikke peiling:-)
    Vel det kommer jo litt an på hvilken romkorreksjon du sammenligner med , og hvor store problemer du har i bassområdet.
    Har receiveren god RK , så er det nok ikke så mye og hente på den billigste Antimoden hvertfall . Men receiveren din gjør vel i grunn lik null med suben , bortsett fra å sette avstand (fase) og nivå.
    Så har du noen store peaker i bassen din , så blir disse dominerende og bassen blir boomy.
    Nå vet ikke jeg hvor store problemer du har i bassen , så da er det ikke så lett å vite hvor stor forbedringen blir. Men en Antimode jevner ut alle peakene , og da kan man sett nivået på suben en del høyere uten at det blir boomy og for basstungt.
    Og kjøper du en PC13 Ultra sammen med den billigste Antimoden så vil jeg tro du kommer meget langt.

Men det beste hadde selvsagt vært og gjort noen målinger av rommet ditt for å kartlegge dine behov.
    Er det ingen i ditt område som kan bistå med sånt da - hvor bor du ?

Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,251
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan Vis post
    Vel det kommer jo litt an på hvilken romkorreksjon du sammenligner med , og hvor store problemer du har i bassområdet.
    Har receiveren god RK , så er det nok ikke så mye og hente på den billigste Antimoden hvertfall . Men receiveren din gjør vel i grunn lik null med suben , bortsett fra å sette avstand (fase) og nivå.
    Så har du noen store peaker i bassen din , så blir disse dominerende og bassen blir boomy.
    Nå vet ikke jeg hvor store problemer du har i bassen , så da er det ikke så lett å vite hvor stor forbedringen blir. Men en Antimode jevner ut alle peakene , og da kan man sett nivået på suben en del høyere uten at det blir boomy og for basstungt.
    Og kjøper du en PC13 Ultra sammen med den billigste Antimoden så vil jeg tro du kommer meget langt.

Men det beste hadde selvsagt vært og gjort noen målinger av rommet ditt for å kartlegge dine behov.
    Er det ingen i ditt område som kan bistå med sånt da - hvor bor du ?
    Skjønner. Takk for svar!

Jeg aner ikke hva RK på min 1900 gjør:, men du har nok rett Jeg vet liksom ikke hvilke problemer jeg selv har egentlig. Vet hvordan jeg vil det skal sitte, men hvilke scener i hvilke filmer kan jeg for eks bruke som referranse? Noen scener i noen filmer er jo bare flatere enn andre. Så hvis jeg prøver å få til skikkelig trøkk et sted hvor det liksom ikke ska være det, så kan jeg holde på en stund, hvis du skjønner hva jeg mener. Hovedproblemet før jeg satte subene i samme hjørnet var vel veldig mangel på bass i sweetspot, og ALT for mye inntil veggen. Nå er dette mye bedre fordelt, men bassen er helt klart mest brutal i hver ende av sofaen. Men mye bedre i sweetspot i forhold til før. Bassen er nok også ganske boomy ja, men her har jeg liksom ikke så mye og sammenligne med. Ikke hørt noen andre oppsett under de samme forholdene / filmene osv.

Jeg har stor tro på en Ultra i hjørnet kombinert med rumperistere i sofaen . Disse blir da plassert i de to midtre setene, de andre vet jeg får nok hjuling uansett

Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,251
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg fått hjem en PC13 Ultra Og gjett om jeg er spent !! Var enda større enn jeg hadde forestillt meg:P Jeg har mulighet til å beholde enten XTZ´n eller SVS´n avhengig av hvilket område som trenger mest hjelp.

Poster bilder når jeg kommer hjem fra jobb idag !

22. Liker Torolan, harman/kardon har likt denne posten
Side 46 av 75 FørsteFørste ... 6 16 26 36 42 43 44 45 46 47 48 49 50 56 66 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •