grandiS - Anaview AMS1000BTL x 2 ferdig:D - Side 40

Sponsorer:
Takk Takk:  3
Like Like:  49
Side 40 av 75 FørsteFørste ... 10 20 30 36 37 38 39 40 41 42 43 44 50 60 70 ... SisteSiste
Viser resultater 781 til 800 av 1489
    Newcomer HiFi-Mathias sin avatar
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av grandiS
    Det store rommet ja Burde de ikke blitt plassert annerledes eller gjort noe med det? Jeg er jo ikke der for å høre suber! For meg blir det helt feil og høre et høyttaler par med skyv i bunn fra en sub.

Om den er skikkelig intergrert vet jo ikke jeg hvor mye suben gjør

Når jeg tenker meg om tror jeg han sa noe om at han som pleier og ha demo der nede ikke var der akkurat nå?

Joda, de var hyggelige og skjønner at de satser på hiend! Følte de tok meg seriøst, men bare følte meg utilpass ved siden alt det dyre utstyret

Den sinnsyke Krell riggen i "hoved" rommet oppe koster jo mer enn huset vårt

Kim
    Jo, de burde det, men dette er jo et kinorom hvor det primært blir vist film. Men de har stått i et mye mindre rom uten subber før, og jeg er helt enig med deg at det blir feil å høre på noen høyttalere med sub i bunn når du kun vil høre på høyttalerne.

Nei, Geir pleier for det meste å være i hovedrommet oppe, men han rusler gjerne litt rundt i butikken for å hjelpe diverse kunder.

Det var bra. Er jo bare å begynne å spare

Mathias

Intermediate grandiS sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,236
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har tatt noen flere bilder, ikke så gode bilder men orka ikke å styre med lys!

DIY - Inconcert Miles | Klipsch |Denon | Anaview DIY Ams 1000 BTL x 2 | Samsung 75"| Shakers | Ps4 pro

Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,236
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg kommet frem til at jeg bare må ha projektor og lerret igjen! Ikke mobb meg for frem og tilbake!

Utfordringen var å finne en projektor som klarte den bildestørrelsen jeg skulle ha fra den avstanden uten å koste skjorta. Den måtte også være relativt lyssterk og ikke for fysisk stor. Trådløs hdmi er også et MEGET stort pluss.

Valget falt da på Epson TW6000W og Dreamscreen 92" V2 Dynagrey elektrisk lerret.

DIY - Inconcert Miles | Klipsch |Denon | Anaview DIY Ams 1000 BTL x 2 | Samsung 75"| Shakers | Ps4 pro

Intermediate joakimpatos sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    2,104
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    skal si du handler her!
    blir nok fint og få på plass lerret og pj igjen men tror du den klarer og holde på samme sortnivå som phillipsen?
    blir bare bedre og bedre her i denne gården!

Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,236
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av joakimpatos
    skal si du handler her!
    blir nok fint og få på plass lerret og pj igjen men tror du den klarer og holde på samme sortnivå som phillipsen?
    blir bare bedre og bedre her i denne gården!
    Hehe , ja !

Tror nok ikke den klarer det nei, men så er ikke sort nivå Phillipsen sin sterkeste side heller. Så tror ikke jeg kommer til å savne det så veldig. Kommer også til å jobbe litt med rommet!

Kim

Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,236
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er jeg godt igang med prosjekt montere ny projektor.

Først måtte styring av vifte på husvegg ute løses, da denne ble styrt via et relé og et 12v trigger signal fra den gamle projektoren.

Var innom tanken på å bruke usb utgang på projektor ( 5 v ) og bytte ut relé til et 5 volts relé.

Til slutt ble det bare bryting av den ene fasen med en vanlig veggbryter som lå klar opp til rommet den står i. Jeg klarer å skru på den når projektor slåes på

Neste problem var montering. Fy FA&%"/&%"/&%# for en dritt jobb det ble å få denne rett på lerretet Den gamle projektoren lå opp ned på en plate, men bestemte meg for å henge opp den nye.

Slenger ved noen dårlige bilder. Denne opphengsmetoden blir mulig byttet ut med et projektorfeste som ikke bygger mye nedover.

Relativt enkel tilgang, skimter lerretet i bakgrunn!

Bruttern ble utnevt til sjefsmåler, og det på sin 30 års dag!

Montert projektor på plate

Oppheng

Tada!

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av grandiS

Bruttern ble utnevt til sjefsmåler, og det på sin 30 års dag!
    30 år bare. Man må ha passert 40 for å kunne kalles overmåler, så han er nok mer som en undermåler å regne

Ser bra ut dette Kim. Har du fått den i gang?

Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,236
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tols1
    30 år bare. Man må ha passert 40 for å kunne kalles overmåler, så han er nok mer som en undermåler å regne

Ser bra ut dette Kim. Har du fått den i gang?
    Hehe, ja! Men enda er han seks år eldre enn meg! Hva er jeg da? Micrometer/måler?

Har endret alt, monterte et modifisert biltema takfeste istedenfor plata som ble brukt! Kommer nye bilder!

Har fått den igang, og ut av esken er jeg kjempefornøyd med bilde! Alt står på 0 av justeringer, så er vel sikkert litt å hente på en kalibrering? Sortnivå med grå duk kan jeg fint leve med. Rommet mitt er jo så hvitt som det går ann

Kim

Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,236
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har lyttet litt til musikk nå, og jeg mener bestemt lydbildet har roet seg en hel del. Kan dette skyldes lerretet eller har mr OG mrs Placebo kommet igjen?

Kommer nye bilder av "kinoen" snart !

Kim

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,124
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Husker selv jeg og fikk en mye bedre klang i lyden når jeg hadde lerretet nede hvor jeg hadde kino kroken før, så vil vel tro lerretet har litt dempende effekt, er jo selvsagt en begrensende effekt men vil nok tro du kan merke det :-)

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    At lerretet påvirker lyden er i hvert fall målbart her i vår kino, så det er ingen grunn til at du ikke skal kunne høre det også.

Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,236
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sliter veldig med at projektoren blir for varm, så må tenke litt nytt nå!

Nå har jeg montert enda en vifte , så nå blåser det luft inn og det blir sugd luft ut.

Problemet tror jeg er at den blåser varmluft ut skrått foran, det blir da et lite varmehjørne der. Planen er da å skjære hull i side veggen inni rommet og kjøre lufta tilbake på baksiden av rommet der hvor avtrekksvifta er montert.

Skal prøve å legge ved et bilde i paint

Edit:

Dette er da en tegning sett ovenifra :

Altså dette rommet sett ovenifra

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,390
    Takk & like
    Nevnt
    5 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, hvor har du fått tak i Rack-møbelen din?
    Selvlaget eller?

Få steder som selger ordentlige tv-benker.

Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    2,104
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    en helt stillegående vifte som blåser ut i rommet og trekker varmen bort burde jo gå det og? er jo bedre enn projektor lyden fortsatt
    EDIT: i hjørnet der det blir for varmt selvsagt

Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,236
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av joakimpatos
    en helt stillegående vifte som blåser ut i rommet og trekker varmen bort burde jo gå det og? er jo bedre enn projektor lyden fortsatt
    EDIT: i hjørnet der det blir for varmt selvsagt
    I forhold til de viftene jeg nå har i drift, er projektoren lydløs Det som var planen hele tiden ja, på det ene bildet ser du plasseringen av vifta i det andre røret som går ut, men det hjalp ikke.

Har forsket mye på det nå, og som sagt så "samler" den varme lufta seg i hjørnet der den blåser ut. Har derfor plassert en vifte der som suger inn i det andre rommet som dere kan se på bildet.

Må beklage på forhånd for forumets antagelig dårligste bilder

Modifisert Biltema oppheng ( ikke lange nok armer, kanskje pga vekt?:roll: ) Filter til "inn" lufta.

Herjet som en helt med kontrast og brightness

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2012
    Poster
    277
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser digg ut!! Elsker leiligheten (?) din!! <3 Må legge ut en film der SA'ene spiller litt (A)

PS: Spotify Premium <3

Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,236
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BlackDragon98
    Ser digg ut!! Elsker leiligheten (?) din!! <3 Må legge ut en film der SA'ene spiller litt (A)

PS: Spotify Premium <3
    Så bra ! Begynner å bli ferdig med resten av "kåken" også, kan poste noen bilder etterhvert. Begynner å bli fornøyde nå!

Hyggelig at du liker det!

Kan vel få til det, SA sine elementer beveger seg en god del mer enn "normen"

Kim

Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,236
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det ikke det ene så er det det andre!!!:twisted:

Etter jeg resatte Yamahan, så lyser ikke DTS HD MASTER audio i Yamahan lenger, og da blir jeg usikker igjen om lyden er som den skal.

Når kjører jeg dsp mode pga prescence uansett, men det SKAL fungere alt sammen.

Må forøvrig si at jeg ikke klarer meg uten prescence med lerret. Blir myyyyye bedre

Så , hva gjør jeg? Ps3 innstillingene er korrekte. Jeg gjorde ikke noe med reciever sist når jeg hadde samme problem. Problemet lå i ps3 innstillingene.

Jeg så Hobbiten på bluray igår, og subene var nærmest lydløse hele filmen igjennom?

Blir helt svett av detta

Kim

Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    2,104
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    den filmen har kleint bassnivå stort sett hele tiden gjennom filmen, så er ikke noe å bekymre seg for

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig stilreint, ryddig, forseggjort og pent oppsett du har, unge mann! Forøvrig same lerret (eg har utan motor) og projektor (min er svart) som eg har.

Side 40 av 75 FørsteFørste ... 10 20 30 36 37 38 39 40 41 42 43 44 50 60 70 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •