grandiS - Anaview AMS1000BTL x 2 ferdig:D - Side 39

Sponsorer:
Takk Takk:  3
Like Like:  49
Side 39 av 75 FørsteFørste ... 9 19 29 35 36 37 38 39 40 41 42 43 49 59 69 ... SisteSiste
Viser resultater 761 til 780 av 1494
    Intermediate grandiS sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,251
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Danke
    Han har samme som jeg. 1900, surr back blir borte ja.

Edit.. Tror det er best å gjøre i setup jeg, på 1900 er det vel dessuten ikke mulig å gjøre på film heller.
    Hva er det du sier her? Selvom 1900 har surround back, surround og prescence utganger, så må du velge en av de? Jeg får jo aktivert begge deler i configen også?

Hvrofor har de ikke et sett mindre med utganger bare da, så man fysisk må bytte?

Hmm, om dette er tilfelle er det noe jeg ikke var klar over.

EDIT: Jaggu ble det liv i Prescence når jeg deaktiverte Surround Back?? Herregud. Vi satt og leste en del i manualen igår, står da ingenting om det? Den har jo egne utganger og alt?

Hmm

Kim

Sitat Opprinnelig postet av tols1
    Dette høres veldig rart ut, Kim

Bare så jeg har forstått dette riktig: Du har altså sjekket med testsignalet på receiveren at lydnivået i antall dB på center er likt eller høyere enn på frontene? Er det fortsatt like lite lyd i center etter at du fikk inn Explorer-ne?
    Ja, alt virker og være tenkisk i orden.

Hadde hyggelig besøk av Chrishesby igår for å bekrefte eller avkrefte problemet. Han mente vel at det var i orden, samtidig som han et par ganger kanskje skjønnte hva jeg mente. Vi prøvde før og etter RK.

Det er hvertfall noe jeg er missfornøyd med. Vi snakket også om at jeg er vant til Ikon senter som er veldig lys, og da kanskje fremtredende stemmer?

Om dette ikke løser seg blir jeg nødt til å prøve en annen senter rett og slett Får evt bare leve med et annet merke!

Kim
    DIY - Inconcert Miles | Klipsch |Denon | Anaview DIY Ams 1000 BTL x 2 | Samsung 75"| Shakers | Ps4 pro

Newcomer HiFi-Mathias sin avatar
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kan også være en dårlig match med Emotiva/System Audio som gjør at det blir alt for mørkt og innelukket?

Mathias

Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,251
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HiFi-Mathias
    Det kan også være en dårlig match med Emotiva/System Audio som gjør at det blir alt for mørkt og innelukket?

Mathias
    Det kan hende, har tenkt til å prøve senteren rett i Yamahan for å prøve!

Angående prescene så fungerer det egentlig utrolig bra. Alt foran blir mye mer riktig. Blir liksom en vegg med lyd hvor lyden kommer fra midten Og beveger personen seg i bildet følger lyden mye bedre etter!

Meget positivt overrasket over prescence, men litt dumt at jeg evt må droppe SB kanelene.

Kim
    DIY - Inconcert Miles | Klipsch |Denon | Anaview DIY Ams 1000 BTL x 2 | Samsung 75"| Shakers | Ps4 pro

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har vondt for å tro at klangsignaturen til effektforsterkeren skal ha så mye å si for hvordan du oppfatter lyden.

Jeg skal ikke kaste noen brannfakler, og gidder ikke ta noen stor diskusjon på temaet, men blindtester viser at det er såpass vanskelig å høre forskjell på forsterkere, at klangkarakteren til Emotiva må være tilnærmet neglisjérbar i din sammenheng. Jeg testet forskjellige effektforsterkere her på mitt anlegg: min egen Sherwood, Hegel H200 og Electrocompaniet AW120, og jeg må innrømme at forskjellene var ganske små, selv om (jeg tror) det var hørbare forskjeller.

Min mistanke er vel at klangen i høyttaleren ikke passer dine preferanser, ganske enkelt

Det kunne jo vært artig å målt litt på frekvensforløpet for å se om det er noen frekvenser som er dempet. I så fall kan du ha så uflaks at de frekvensene som hjelper på oppfattelsen av tale er dempet i forhold til resten av frekvensområdet. Men begynner man å justere på dette med eq vil man jo også ødelegge klanglikheten mellom fronter og center, og det vil man jo ikke.

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,540
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av grandiS

Angående prescene så fungerer det egentlig utrolig bra. Alt foran blir mye mer riktig. Blir liksom en vegg med lyd hvor lyden kommer fra midten Og beveger personen seg i bildet følger lyden mye bedre etter!

Meget positivt overrasket over prescence, men litt dumt at jeg evt må droppe SB kanelene.

Kim
    Brukermanualen fra Japan er som kjent skrivd i Sakefylla av en som er særskilt dårlig i Engelsk. Det gjelder alle Japanmerker, men Yamaha er ekstremt kort til å forklare funksjoner og begrensninger.

Synes du senter lyd er for lav så kan du jo øke lyd manuelt i menyen/setup.

Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,251
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Danke
    Brukermanualen fra Japan er som kjent skrivd i Sakefylla av en som er særskilt dårlig i Engelsk. Det gjelder alle Japanmerker, men Yamaha er ekstremt kort til å forklare funksjoner og begrensninger.

Synes du senter lyd er for lav så kan du jo øke lyd manuelt i menyen/setup.
    Så det er ikke bare meg da!:P

Takk for hjelpen!

Har justert alt som går ann, men om jeg bare skrur opp nivå på senter så kan de andre bli for høyt!

Men skal se hvordan det er nå, virker som det fungerer veldig bra med hjelp fra prescence. Om det blir en permanet løsning vurderer jeg å skifte ut Zensorene med Saystem Audio Talent!

Kim

Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,251
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da ser det ut til at jeg kan leve med senteren hvertfall en stund!

Med hjelp av prescene stemmer alt MYE bedre for meg! Men synes det er rart at Zensor i taket låter dypere enn senteren? Samme kan det være!

Blir nok innkjøp av SA Talent til prescence etterhvert, for å få alt foran likt.

Og eller så STORKOSER jeg meg med Explorer Master, for noen engasjerende høyttalere!!

*host* fikk på mystisk vis tak i noen FLAC filer, deriblant Eagles med Hotel California. Det låter rett og slett fantastisk!!!

For å være helt ærlig, har jeg ikke hørt de_helt_store forskjellene mellom FLAC og gode utgivelser på spotify. Men det gjør jeg jaggu meg nå!

Får den ene overaskelsen etter den andre!

Trommer sitter som et skudd i brystet, herlig!

Til alle som har fordommer mot høye tynne høyttalere, og tror det låter like tynt som det ser ut, er hjertelig velkommne!

Jeg var veldig skeptisk selv, og hadde ingen planer om å kjøpe SA, men jaggu fikk jeg meg en på trynet

Kim

Newcomer Hansa1807 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2012
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kim
    Jeg kjører exact senter sammen med XPA-5 (og XTZ 99.26 fronter), synes ikke dette er en dårlig match

Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,251
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, tror egentlig ikke det er missmatch. Som tols1 er inne på , så er det ikke store forskjellene fra fortsteker til forsterker. Hvertfall ikke i mine ører.

Men har opplevd noe helt sprøtt. Trodde ALDRI jeg skulle si dette, men jeg synes det er 10 ganger mer trøkk i høyttalerne med de gamle kablene mine enn når jeg hadde på de spinkle Nordost kablene jeg lånte med hjem!!

Har mr og mrs. Placebo bosatt seg hos meg?

Er liksom ikke litt heller, føler det er sinnsykt mye mer. Merkelig.

Kim

Intermediate Ender sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    579
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis med nye høyttalere Grandis, de ser leke ut! Etter hva du skriver så spiller de jo bra også.

Hva slags kabler er de gamle, større eller mindre tversnitt enn Nordost? Jeg kan ikke skjønne hvorfor man bruker tynne sytrådkabler, i mitt hode er det tverrsnitt som gjelder. Skal jo etterhvert litt strøm igjennom disse kablene tross alt. Det er dog min mening

Ellers skal jeg eksprimentere litt med akustikkplatene jeg fikk av deg i morgen (takk igjen). Skal se om jeg kan få ta rotta på førsterefleksjon. Vært litt for mye reising med jobben i det siste så har ikke orka å mekke noe i kinoen før nå.

Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,251
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ender
    Grattis med nye høyttalere Grandis, de ser leke ut! Etter hva du skriver så spiller de jo bra også.

Hva slags kabler er de gamle, større eller mindre tversnitt enn Nordost? Jeg kan ikke skjønne hvorfor man bruker tynne sytrådkabler, i mitt hode er det tverrsnitt som gjelder. Skal jo etterhvert litt strøm igjennom disse kablene tross alt. Det er dog min mening

Ellers skal jeg eksprimentere litt med akustikkplatene jeg fikk av deg i morgen (takk igjen). Skal se om jeg kan få ta rotta på førsterefleksjon. Vært litt for mye reising med jobben i det siste så har ikke orka å mekke noe i kinoen før nå.
    Takk for det!

De gamle er noen ferdig terminerte xtz kabler med mye større tverrsnitt!

Ja, i den elektriske verden er jo motstanden i en kabel mindre når tverrsnittet er høyere. Er en grunn til at varmesetet i bilen blir varmt

Så bra du får brukt platene! Du får melde fra når du har gjort det og hlrt evt forbedringer!

Har det friskt i minne den dagen jeg tapetserte hele rommet mitt med plater, herregud så deilig det var!! All lyd kom faktisk fra høyttalerne!

Kim

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Og eller så STORKOSER jeg meg med Explorer Master, for noen engasjerende høyttalere!!

Får den ene overaskelsen etter den andre!

Trommer sitter som et skudd i brystet, herlig!

Til alle som har fordommer mot høye tynne høyttalere, og tror det låter like tynt som det ser ut, er hjertelig velkommne!

Jeg var veldig skeptisk selv, og hadde ingen planer om å kjøpe SA, men jaggu fikk jeg meg en på trynet

Kim
    Kunne ikke vært mere enig!
    Jeg har hørt en del oppsett opp igjennom, og jeg har til dags dato ikke hørt bedre høyttalere i prisklassen under 50K. Bassen er noe som får meg til å smile hver eneste gang jeg spiller musikk.
    Det skal sies at jeg har "bare" Explorer, men det er vell grenser for hvor stor forskjell det er

Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,251
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Biffig
    Kunne ikke vært mere enig!
    Jeg har hørt en del oppsett opp igjennom, og jeg har til dags dato ikke hørt bedre høyttalere i prisklassen under 50K. Bassen er noe som får meg til å smile hver eneste gang jeg spiller musikk.
    Det skal sies at jeg har "bare" Explorer, men det er vell grenser for hvor stor forskjell det er
    Massive forskjeller, er som natt og dag Neida, har aldri hørt bare Explorer, er jo samme høyttaleren bare billigere!:P

Har hørt mye forskjellige selv i det siste, som Kef r900, B&W 804D og CM9 , Dali Epicon, Klipsch Rf82/83, Dynaudio Focus 340 mm

Men ingen av de "fenger" meg på samme måten

Medlem siden
    May 2011
    Poster
    291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Massive forskjeller, er som natt og dag Neida, har aldri hørt bare Explorer, er jo samme høyttaleren bare billigere!:P

Har hørt mye forskjellige selv i det siste, som Kef r900, B&W 804D og CM9 , Dali Epicon, Klipsch Rf82/83, Dynaudio Focus 340 mm

Men ingen av de "fenger" meg på samme måten
    Utifra hva jeg har lest om Explorer vs. Explorer Master var det visstnok relativt store forskjeller som gjorde prishoppet fra 32k til 45k verdt forskjellen.

Jeg er litt spent på hva du syntes om Kef R900? For meg står disse omtrent like sterkt som SA Explorer Master når det kommer til rytme og driv.

Mathias

Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    579
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Så bra du får brukt platene! Du får melde fra når du har gjort det og hlrt evt forbedringer!

Har det friskt i minne den dagen jeg tapetserte hele rommet mitt med plater, herregud så deilig det var!! All lyd kom faktisk fra høyttalerne!

Kim
    Var ute i garasjen etter siste post og hentet lydplatene, hvorfor vente til i morgen. Stablet opp (alle) platene på sideveggene. Første som slo meg var hvor dødt rommet ble. Det er nok i overkant med alle platene stablet slik jeg har gjort nå (førsterefleksjon ++) men får tweeke litt videre i morgen før jeg lager rammer.

Når det gjelder påvirkning av lyden så ble lydbildet bredere. Veldig merkbart på Qsound innspillinger og Vogue (madonna). Første 10 sekundene på madonna låte går fra venstre høytaler og bokstavelig talt 180 grader ut på høyre side.

Med alle platene oppe slik jeg har det nå høres det nesten ut som jeg sitter med hodetelefoner, litt snålt. Får forske videre i morgen

Medlem siden
    May 2011
    Poster
    291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var ute i garasjen etter siste post og hentet lydplatene, hvorfor vente til i morgen. Stablet opp (alle) platene på sideveggene. Første som slo meg var hvor dødt rommet ble. Det er nok i overkant med alle platene stablet slik jeg har gjort nå (førsterefleksjon ++) men får tweeke litt videre i morgen før jeg lager rammer.

Når det gjelder påvirkning av lyden så ble lydbildet bredere. Veldig merkbart på Qsound innspillinger og Vogue (madonna). Første 10 sekundene på madonna låte går fra venstre høytaler og bokstavelig talt 180 grader ut på høyre side.

Med alle platene oppe slik jeg har det nå høres det nesten ut som jeg sitter med hodetelefoner, litt snålt. Får forske videre i morgen

Du burde også prøve med et par plater ved førsterefleksjon i taket også. Gjorde underverker hjemme hos meg.

Mathias

Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,251
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Utifra hva jeg har lest om Explorer vs. Explorer Master var det visstnok relativt store forskjeller som gjorde prishoppet fra 32k til 45k verdt forskjellen.

Jeg er litt spent på hva du syntes om Kef R900? For meg står disse omtrent like sterkt som SA Explorer Master når det kommer til rytme og driv.

Mathias
    Var hvertfall et annet delefilter som utgjorde en del sa de på SG.

Den demoen jeg fikk på Kef R900 er vel en av de dårligere demoene jeg har vært på.

For det første fikk jeg ikke høre på de uten sub( ? ) da rommet visstnok spiste bass, javel tenkte jeg.

Og for det andre spillte han bare rolige sanger uten dynamikk overhode så det ga meg ingenting. Kunne bedt om andre sanger sikkert, men var på "farta" så måtte dra.

Er ekstremt viktig å vise kunden utstyret på sitt beste, og gjør man ikke det selger man heller ikke

Jeg var på oslohifisenter i Oslo, sykt rå lokaler. Men jeg følte meg litt utilpass, det ble litt vel formelt for meg. Når alle går i dress og de selger utstyr for seks sifrede summer, får man litt følelsen av at man bare er "dritt" Ikke missforså, de var hyggelige altså! Ingenting vondt og si sånn sett.

Sikkert meg det er noe galt med:P

Nok om det! Jeg tror det bor mye morro i Kef R900

Kim

Nei hvorfor vente

Nå kan det hende du har litt bedre utgangspunkt enn meg, som har stein gulv , betong vegger, kjøkket og lang gang:P Ikke akkurat oppskriften på optimalt rom

Men ja, det kan også bli for mye. Det gjelder og finne en balanse, men det må dempes såpass at man må presse utstyret litt mer for å få samme lydnivå Etter og ha levd i "acoustic basement from hell" er jeg redd jeg kommer til å dempe meg ihjel når den tid kommer

Kim

Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    579
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja, vet ikke om jeg har så mye bedre utgangspunkt, betongvegger på tre sider og steingulv her også. Har riktignok kledning på to av veggene og mindre rom enn deg (5,5x3m). Tror nok det langlugga teppe jeg har og tekstilreclinerene hjelper litt.

Skal ta HiFi-Mathias sitt råd om å sette et par plater i taket, blir i morgen. Siden jeg har et lydtransparent lerret er jeg også litt fristet til å stappe/stable hele frontveggen (inspirert av Baldric). Blir en slags dead end /live end variant. Får se om jeg stikker på byggern i morgen å kjøper litt glava, fint påskeprosjekt

Medlem siden
    May 2011
    Poster
    291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var hvertfall et annet delefilter som utgjorde en del sa de på SG.

Den demoen jeg fikk på Kef R900 er vel en av de dårligere demoene jeg har vært på.

For det første fikk jeg ikke høre på de uten sub( ? ) da rommet visstnok spiste bass, javel tenkte jeg.

Og for det andre spillte han bare rolige sanger uten dynamikk overhode så det ga meg ingenting. Kunne bedt om andre sanger sikkert, men var på "farta" så måtte dra.

Er ekstremt viktig å vise kunden utstyret på sitt beste, og gjør man ikke det selger man heller ikke

Jeg var på oslohifisenter i Oslo, sykt rå lokaler. Men jeg følte meg litt utilpass, det ble litt vel formelt for meg. Når alle går i dress og de selger utstyr for seks sifrede summer, får man litt følelsen av at man bare er "dritt" Ikke missforså, de var hyggelige altså! Ingenting vondt og si sånn sett.

Sikkert meg det er noe galt med:P

Nok om det! Jeg tror det bor mye morro i Kef R900

Kim
    Tror også det ble lagt ny og bedre internkabling også i Master, uten å være helt sikker på det.

Hmmm... Var det i det store kinorommet i kjelleren du hørte på de? Isåfall er jeg enig i at rommet sluker bass(og da spessielt midbass).

Veldig rart at de bare spillte "taffelmusikk" på slike høyttalere. Hør med Geir T. neste gang du skal ha en demo der, da blir det alt annet enn kjedelig!

Det er klart at det er størst fokus på skikkelig high-end hos OHC, og da må jo lokalet og selgerne passe inn. Men de tar kundene sine(uansett om de har tenkt å kjøpe en reiseradio eller et Burmester referanseanlegg)seriøst. Det er ihvertfall min oppfatning.

Det gjør, det!

Mathias

Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,251
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror også det ble lagt ny og bedre internkabling også i Master, uten å være helt sikker på det.

Hmmm... Var det i det store kinorommet i kjelleren du hørte på de? Isåfall er jeg enig i at rommet sluker bass(og da spessielt midbass).

Veldig rart at de bare spillte "taffelmusikk" på slike høyttalere. Hør med Geir T. neste gang du skal ha en demo der, da blir det alt annet enn kjedelig!

Det er klart at det er størst fokus på skikkelig high-end hos OHC, og da må jo lokalet og selgerne passe inn. Men de tar kundene sine(uansett om de har tenkt å kjøpe en reiseradio eller et Burmester referanseanlegg)seriøst. Det er ihvertfall min oppfatning.

Det gjør, det!

Mathias
    Det store rommet ja Burde de ikke blitt plassert annerledes eller gjort noe med det? Jeg er jo ikke der for å høre suber! For meg blir det helt feil og høre et høyttaler par med skyv i bunn fra en sub.

Om den er skikkelig intergrert vet jo ikke jeg hvor mye suben gjør

Når jeg tenker meg om tror jeg han sa noe om at han som pleier og ha demo der nede ikke var der akkurat nå?

Joda, de var hyggelige og skjønner at de satser på hiend! Følte de tok meg seriøst, men bare følte meg utilpass ved siden alt det dyre utstyret

Den sinnsyke Krell riggen i "hoved" rommet oppe koster jo mer enn huset vårt

Kim

Side 39 av 75 FørsteFørste ... 9 19 29 35 36 37 38 39 40 41 42 43 49 59 69 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •