grandiS - Anaview AMS1000BTL x 2 ferdig:D - Side 38

Sponsorer:
Takk Takk:  3
Like Like:  49
Side 38 av 75 FørsteFørste ... 8 18 28 34 35 36 37 38 39 40 41 42 48 58 68 ... SisteSiste
Viser resultater 741 til 760 av 1494
    Intermediate grandiS sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,251
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av TorTorden
    Skal vi gratulere for innkjøpet eller kondolere på vegne av kontoen?

Velger det første jeg :-D
    Gratulerer, gleder meg til bilder.
    Takk for det! Kommer bedre bilder

Sitat Opprinnelig postet av Asfalt
    Hei grandiS:-D

Har du prøvd uten RK?

Bare ett lite tips i tilfelle RK tuller med noe der.

Gratulerer så mye med nye høyttalere:-D
    Hei

Litt usikker på hvordan jeg får gjort det uten RK? Mener du andre film moduser på Yamahan bare? Eller en måte å deaktivere rk på?

Sitat Opprinnelig postet av Hansa1807
    Grattis med nye høyttalere, sikler på disse selv
    Jeg har også Exact senterhøyttaler og den fungerer meget bra hos meg. Tipper det er recieveren din som som har gjort noen dårlige valg ved RK.
    Takk for det!

Ja, må være noe galt her!

Hadde vært fint om noen andre ører også kunne fått bekreftet det. Kan jo være hørselen min som begynner å synge på siste verset i en alder av 23!

Kim
    DIY - Inconcert Miles | Klipsch |Denon | Anaview DIY Ams 1000 BTL x 2 | Samsung 75"| Shakers | Ps4 pro

Intermediate ChrisHesby sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    605
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer så mye med nye høyttalere

Angående den senter høyttaleren, så kan jeg stille mine ører til disposisjon Bor jo ikke så langt unna, også får sett hvordan du har det.

Kan også se over innstillingene på receiveren
    Focal JMlab Electra 926 | Focal Sib XL | SVS SB-2000 | Yamaha RX-V1800 | Emotiva XPA-2 | Sharp LC-70LE747E

Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,251
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ChrisHesby
    Gratulerer så mye med nye høyttalere

Angående den senter høyttaleren, så kan jeg stille mine ører til disposisjon Bor jo ikke så langt unna, også får sett hvordan du har det.

Kan også se over innstillingene på receiveren

Du er velkommen! Kan vel stort sett hele tiden jeg. Er borte mellom 17 og 19 idag, ellers hjemme!

Bare meld ifra når du kan !

Kim
    DIY - Inconcert Miles | Klipsch |Denon | Anaview DIY Ams 1000 BTL x 2 | Samsung 75"| Shakers | Ps4 pro

Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,251
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her kommer noen flere bilder, dessverre bare mobil bilder fortsatt da kamera var dødt!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Sted
    Åsane utenfor Bergen
    Poster
    165
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med dødstøffe høyttalere. De kledde rommet ditt.
    Det låter vel bra nå.
    Har lyst på Explorer Master selv, men det får bli senere.
    Vi holder på å flytte, så jeg har pakket vekk Mantraene. Kjenner jeg savner de.
    Velkommen i klubben forresten, og kos deg med nye høyttalere.
    Kom gjerne med hyppige oppdateringer, da det er kjekt å følge tråden din.
    God helg.

Hilsen Alf.
    SA Mantra 60 - Arenda Sound 1723 Center - Canton GLE 416 - Arendal sound 1723 Subwoofer 1- Yamaha RX-A3010 - XTZ Class AP-100 - Sherbourn PA 2-250 - Apple TV - PS4 - Panasonic DMP-BDT500

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    605
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av grandiS
    Du er velkommen! Kan vel stort sett hele tiden jeg. Er borte mellom 17 og 19 idag, ellers hjemme!

Bare meld ifra når du kan !

Kim
    Kan ikke i kveld... Men i morgen og søndag er jeg ganske ledig
    Focal JMlab Electra 926 | Focal Sib XL | SVS SB-2000 | Yamaha RX-V1800 | Emotiva XPA-2 | Sharp LC-70LE747E

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,592
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her kommer noen flere bilder, dessverre bare mobil bilder fortsatt da kamera var dødt!
    Gratulerer så mye med flotte høyttalere :-)

Spiller det like bra hjemme som på demo ?
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , McIntosh C48 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 og Minidsp Nanodigi.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , MA RXFX , MA Apex A-10 , 2 X Arendal Sub 2.
    BILDE : Panasoic ST50 65", Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Syvio HD Mediabox , Apple-TV.

Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,251
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ahilmen
    Gratulerer med dødstøffe høyttalere. De kledde rommet ditt.
    Det låter vel bra nå.
    Har lyst på Explorer Master selv, men det får bli senere.
    Vi holder på å flytte, så jeg har pakket vekk Mantraene. Kjenner jeg savner de.
    Velkommen i klubben forresten, og kos deg med nye høyttalere.
    Kom gjerne med hyppige oppdateringer, da det er kjekt å følge tråden din.
    God helg.

Hilsen Alf.
    Takk for det! Ja, til og med samboeren sa : " de var kule " Jeg holdt på å dette av stolen!!

Skal prøve å opprettholde en holdbar oppdateringsfrekvens Hyggelig at du synes det!

Kim

Sitat Opprinnelig postet av ChrisHesby
    Kan ikke i kveld... Men i morgen og søndag er jeg ganske ledig
    Den er god, skal vi si søndag midt på dagen en gang?

92050872 er mobilen min. Trygt å legge ut her?:P

Sitat Opprinnelig postet av Torolan
    Gratulerer så mye med flotte høyttalere :-)

Spiller det like bra hjemme som på demo ?
    Takk for det!

Vel, det er enda mer trøkk her hjemme, men er nok ikke like ro i lydbilde om jeg kan si det. Ikke spesielt rolige ht, men allikevel Bare den støyen gjør mye da jeg ikke kjører balansert eller dedikert cd spiller enda!

Men det skulle vel egentlig bare mangle, på demo hørte jeg på et full ballansert Hegel oppsett med "Dac loop" og dyr cd spiller.

4 ganger så dyr elektronikk og rett til spotify hos meg blir jo litt forskjell! Her står også den ene ht klint inntil veggen, ikke optimalt det heller.

Men er knallfornøyd, utrolig morsomme og engasjerende høyttalere. Og det kan jo bare bli bedre! Broren min ble sittende igår og kose seg gløgg ihjel mens jeg var oppe og spiste. Hørte volumet ble høyere og høyere!

Kim

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    605
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er egentlig det samme for meg om det blir søndag eller lørdag. Har lagret nummeret ditt, så du kan ta det vekk om du ønsker

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hei

Litt usikker på hvordan jeg får gjort det uten RK? Mener du andre film moduser på Yamahan bare? Eller en måte å deaktivere rk på?

Kim
    Hei grandiS og beklager litt sent svar:-D

Kunne sikkert vært mer presis, men tenkte bare på om du har testet med å sette EQ til off (om du ikke har den deaktivert fra før da) bare for å utelukke om receiveren har gjort noen "merkelige" justeringer der på senteren:wink: Ikke sikkert det er der problemet ligger, men koster jo ikke noe å prøve

Ellers så ser det ut som det kanskje kunne vært en bedre plassering med å plassere TV'n på TV benken og henge senteren rett over TV'n nå og tilte den litt ned? (Mulig jeg ser feil på bildene, men det ser ut som senteren kommer mer i riktig høyde i forhold til mellomtone/diskant i frontene om du plasserer det slik. Det er jo også noe du kann prøve for å høre hvordan det blir da. Blir det bedre da så er jo det bare lekkert:-D

Mulig jeg ser feil på bildene som sagt så er jo mulig jeg er helt på jordet nå

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2012
    Poster
    277
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lack benk fra Ikea?? Tv'en er finest på vegg

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Smak og behag det kanskje, men i dette tilfellet så tenkte jeg ikke på hvordan det skulle se ut. Tenkte mer på lyden, men kann være jeg tar feil med tanke på det også. Sånt må bare testes så det var bare ett forslag fra min side:-D

Nå har jo grandiS høydekanaler så ikke sikkert det spiller så stor rolle heller. Har aldri hørt ett oppsett med høydekanaler, men har litt lyst å teste det ut selv:-D

Hvordan opplever du forskjellen med og uten høydekanaler grandiS?

Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,251
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Asfalt
    Smak og behag det kanskje, men i dette tilfellet så tenkte jeg ikke på hvordan det skulle se ut. Tenkte mer på lyden, men kann være jeg tar feil med tanke på det også. Sånt må bare testes så det var bare ett forslag fra min side:-D

Nå har jo grandiS høydekanaler så ikke sikkert det spiller så stor rolle heller. Har aldri hørt ett oppsett med høydekanaler, men har litt lyst å teste det ut selv:-D

Hvordan opplever du forskjellen med og uten høydekanaler grandiS?
    Setter pris på alle forslag jeg! Har prøvd det før uten hell, plasseringen er ganske OK der den er nå ! Får bare ikke lyden til å sitte for øyeblikket.

Restarta Yamahan igår og prøvde uten å kjøre RK, men ingen forskjell. Har også satt "Prescence" til OFF! Skjønner bare ikke dette, veldig rart om det skal være nedgradering Ikon Vokal til Exact?:?

Chrishesby kommer en tur til meg imorgen, for å avgjøre om det er noe galt med meg eller oppsettet! Får håpe vi finner på noe lurt, for litt volum under tale er veldig viktig for meg. Kanskje jeg må kline til med en nyere reciever type Torolan, hvor jeg kan øke tale volum!

Skal jeg være helt ærlig så har jeg ikke brukt noe mer tid til å få prescence til å fungere skikkelig. Har brukt så mye tid til feilsøkning i det siste:P Kan derfor ikke gi deg noe godt svar på det enda. Men jeg har stor tro på at det vil fungere bra !

Kim

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei. Jeg kjøpte exact i går. Den fungerte som et skudd fra 1. Sekund. Høyttaleren er nok ikke problemet, så ikke gi den opp :-)

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,463
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Setter pris på alle forslag jeg! Har prøvd det før uten hell, plasseringen er ganske OK der den er nå ! Får bare ikke lyden til å sitte for øyeblikket.

Restarta Yamahan igår og prøvde uten å kjøre RK, men ingen forskjell. Har også satt "Prescence" til OFF! Skjønner bare ikke dette, veldig rart om det skal være nedgradering Ikon Vokal til Exact?:?

Chrishesby kommer en tur til meg imorgen, for å avgjøre om det er noe galt med meg eller oppsettet! Får håpe vi finner på noe lurt, for litt volum under tale er veldig viktig for meg. Kanskje jeg må kline til med en nyere reciever type Torolan, hvor jeg kan øke tale volum!

Skal jeg være helt ærlig så har jeg ikke brukt noe mer tid til å få prescence til å fungere skikkelig. Har brukt så mye tid til feilsøkning i det siste:P Kan derfor ikke gi deg noe godt svar på det enda. Men jeg har stor tro på at det vil fungere bra !

Kim
    Hei og gratulerer med nye stilige SA høytalere.

Mulig det er nevnt før, men Presence skal stå på om du bruker presence høytalere, og har ingenting med senteren å gjøre.

Mulig at også dette er nevnt før....
    Du vet at når du kjører romkorreksjon så skal du få testlyd av høytalerne, gjør dette og så kan du jo også velge å øke lyden etter romkorreksjonen. Da skal du jo også høre testlyden tydelig fra høytaleren som du øker nivå på.

Dersom du IKKE hører testlyden, så er det noe galt med Yamaha, tilkoblingen eller høytalerne.

Det er jo ikke så veldig mye DU kan få gjort feil egentlig i romkorreksjonen heller, annet enn Presence av eller på og høytalere til small eller large. Men romkorreksjonen kan gjøre masse feil egentlig.. Jeg er usikker på om du har nevnt hvor du deler sub i setup. Til eksempel så deler THX på 80hz og det er det jeg har valgt å bruke i stua også....

Som regel skal alt stå på small til filmbruk.

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,402
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Danke

Mulig det er nevnt før, men Presence skal stå på om du bruker presence høytalere, --> og har ingenting med senteren å gjøre.<--

Virkelig ? Sier Dialog Lift deg noe ?

Presence front er ment blant annet til og løfte dialogen fra center høyere opp på bilde. Og hjelpe til med effekter fra centerkanalen.

Men er selvsakt ikke en del av det orginale lydsporet.
    Derfor MÅ forsterkerens DSP være aktivert. Det vil si det IKKE skal stå Straight i displayet på reciveren

Kan være at avstanden som er satt til Center er feil om lyden er lav. Sjekk med målebånd eller noe sånt om det

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,463
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Virkelig ? Sier Dialog Lift deg noe ?

Presence front er ment blant annet til og løfte dialogen fra center høyere opp på bilde. Og hjelpe til med effekter fra centerkanalen.

Men er selvsakt ikke en del av det orginale lydsporet.
    Derfor MÅ forsterkerens DSP være aktivert. Det vil si det IKKE skal stå Straight i displayet på reciveren

Kan være at avstanden som er satt til Center er feil om lyden er lav. Sjekk med målebånd eller noe sånt om det

Poenget mitt var at det er Presence høytalere i oppsettet, derfor skal Presence stå på om han skal bruke disse.

Romkorreksjon gjør ofte litt feil som jeg sa, man må som regel inn å justere litt her og der. Det gjør man ved å sjekke avstand som du sier, og for å fikse kan man justere nivåene litt opp.

Sjekk testlydene både når man kjører korreksjon og når man justerer i etterkant..

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,402
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Danke
    Poenget mitt var at det er Presence høytalere i oppsettet, derfor skal Presence stå på om han skal bruke disse.

Romkorreksjon gjør ofte litt feil som jeg sa, man må som regel inn å justere litt her og der. Det gjør man ved å sjekke avstand som du sier, og for å fikse kan man justere nivåene litt opp.

Sjekk testlydene både når man kjører korreksjon og når man justerer i etterkant..

Ja, selv har jeg justert opp lyden i presence for og løfte dialogen høyere på skjermen.
    Men det er det best og gjøre mens man ser en film.

Uten nå og vite hvilken yamaha reciver han har i skrivende øyeblikk..

Presence må aktiveres i menyen på reciver. Er det en eldre Yamaha ofres surround back kanalene for og bruke de til Presence.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,463
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Ja, selv har jeg justert opp lyden i presence for og løfte dialogen høyere på skjermen.
    Men det er det best og gjøre mens man ser en film.

Uten nå og vite hvilken yamaha reciver han har i skrivende øyeblikk..

Presence må aktiveres i menyen på reciver. Er det en eldre Yamaha ofres surround back kanalene for og bruke de til Presence.
    Han har samme som jeg. 1900, surr back blir borte ja.

Edit.. Tror det er best å gjøre i setup jeg, på 1900 er det vel dessuten ikke mulig å gjøre på film heller.

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette høres veldig rart ut, Kim

Bare så jeg har forstått dette riktig: Du har altså sjekket med testsignalet på receiveren at lydnivået i antall dB på center er likt eller høyere enn på frontene? Er det fortsatt like lite lyd i center etter at du fikk inn Explorer-ne?

Side 38 av 75 FørsteFørste ... 8 18 28 34 35 36 37 38 39 40 41 42 48 58 68 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •