grandiS - Anaview AMS1000BTL x 2 ferdig:D - Side 37

Sponsorer:
Takk Takk:  3
Like Like:  49
Side 37 av 75 FørsteFørste ... 7 17 27 33 34 35 36 37 38 39 40 41 47 57 67 ... SisteSiste
Viser resultater 721 til 740 av 1489
    Intermediate joakimpatos sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    2,104
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av grandiS
    Edit: Dette fungerer ikke bra hos meg, det legger alt for mye demper på morroa!
    1 ord: "Klipsch" 8) hehe

Intermediate Ender sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    579
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Membranareal og høy følsomhet løser de fleste verdensproblemer

Intermediate grandiS sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,236
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Haha Joakim og Ender , skal nok aldri Klipsch inn her joa!:-)

Det jeg mente var at Adaptiv DRC ikke fungerer her, for det demper også sub signal tydeligvis! Ikke senteren som ikke funker!

Kim
    DIY - Inconcert Miles | Klipsch |Denon | Anaview DIY Ams 1000 BTL x 2 | Samsung 75"| Shakers | Ps4 pro

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,582
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    @ Torolan: Fant den funskjonen nå, heter Adaptive DRC hos meg. Denne skal gjøre tale mer tydelig og samtidig komprimere/dempe de verste nivå økningene i filmen!
    Det var ikke denne funksjonen jeg siktet til - ARC er en "dynamic range controll" , og "dreper" dynamikk , og det vil man jo ikke :-)

PÅ min 3020 er det en funksjon som heter "dialog adjust" , og det var den jeg siktet til - har ikke hatt Yamaha før,så jeg vet ikke om dette er noe nytt for årets modeller ?

Men jeg synes den bidrar positivt med å fremheve dialogen , og den kan justeres i flere hakk - har den på første nivå her!

Og den senteren bør nok som det nevnes her stå på small ja - uten at jeg tror det har så mye å si for selve dialogen på normalt volum !
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , McIntosh C48 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 og Minidsp Nanodigi.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , MA RXFX , MA Apex A-10 , 2 X Arendal Sub 2.
    BILDE : Panasoic ST50 65", Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Syvio HD Mediabox , Apple-TV.

Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,236
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan
    Det var ikke denne funksjonen jeg siktet til - ARC er en "dynamic range controll" , og "dreper" dynamikk , og det vil man jo ikke :-)

PÅ min 3020 er det en funksjon som heter "dialog adjust" , og det var den jeg siktet til - har ikke hatt Yamaha før,så jeg vet ikke om dette er noe nytt for årets modeller ?

Men jeg synes den bidrar positivt med å fremheve dialogen , og den kan justeres i flere hakk - har den på første nivå her!

Og den senteren bør nok som det nevnes her stå på small ja - uten at jeg tror det har så mye å si for selve dialogen på normalt volum !
    Tenkte vel egentlig det! Men nærmeste jeg kom! Eneste jeg finner er som sagt Adaptive DRC og Adaptive DSP!

Kim
    DIY - Inconcert Miles | Klipsch |Denon | Anaview DIY Ams 1000 BTL x 2 | Samsung 75"| Shakers | Ps4 pro

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Regner med du har sjekket kablingen? og selvfølgelig center nivå i receiver?

Og du hadde prøvd å kjøre center som front og vice verca? Er jo mulig det er center nivåene som er noe galt med internt i receiver!

Intermediate leifeinar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    515
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det ikke vanlig at SA er sånn før de er innspillt? mener å ha lest det flere ganger. sleng inn et spørsmål i SA tråden

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,390
    Takk & like
    Nevnt
    5 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Senter skal vel nesten alltid være small. Lavfrekvens går til sub.

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du forsøkt noe så enkelt som en reset av Yamahaen?

Jeg ville også forsøkt å "krysskoble" signalkablene inn på effektforsterkeren. F.eks. bytte om på høyre og center signalkabel slik at høyre signal går til center og motsatt. Etter dette koble "riktig" på signalkabel og så bytte på om høyre og center høyttalerutgang.

Noe må jo være alvorlig galt her....(?) Hva skjer om du kobler på en annen centerhøyttaler, eller annen høyttaler, på der hvor Exact står? Om du har noe til overs da.

Geir Arne

Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,236
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ganilsen
    Har du forsøkt noe så enkelt som en reset av Yamahaen?

Jeg ville også forsøkt å "krysskoble" signalkablene inn på effektforsterkeren. F.eks. bytte om på høyre og center signalkabel slik at høyre signal går til center og motsatt. Etter dette koble "riktig" på signalkabel og så bytte på om høyre og center høyttalerutgang.

Noe må jo være alvorlig galt her....(?) Hva skjer om du kobler på en annen centerhøyttaler, eller annen høyttaler, på der hvor Exact står? Om du har noe til overs da.

Geir Arne
    Har ikke forsøkt en reset av Yamaha nei Skal forske litt mer på det i løpet av uka.

Jeg brukte en av Zensorene min som senter mens jeg ventet på ny, og hadde faktisk akkurat det samme problemet, at stemmer ved normale volum ble alt for lavt. Jeg avfeide det bare med at Zensor kanskje ikke er så oppløste akkurat.

Ikke missforstå meg, jeg hører hva som blir sagt, men det er alt for lavt. Til tross for at jeg målte med db måler at den ligger over de andre.

Når jeg ser på tv er stemmene klare, dype og høye nok! Så alt er i orden med høyttaleren.

Skal nok finne ut av det!

Kommer med tilbakemelding når jeg har forsøkt de tingene du nevner bl.a!

Kim

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En tabbe jeg selv har gjort et par ganger er så sette på en avspillingsmodus(f.eks. Pro-Logic) i forbinnelse med innspilling av høyttalere. Når jeg da har satt på film bytter ikke Yamaha modus til hva som sendes bitstream. Først når jeg trykker "straight" skjer den korrekte dekodingen. Sannsynligvis ikke det som har skjedd, men greit å sjekke.

Geir Arne

Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,236
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ganilsen
    En tabbe jeg selv har gjort et par ganger er så sette på en avspillingsmodus(f.eks. Pro-Logic) i forbinnelse med innspilling av høyttalere. Når jeg da har satt på film bytter ikke Yamaha modus til hva som sendes bitstream. Først når jeg trykker "straight" skjer den korrekte dekodingen. Sannsynligvis ikke det som har skjedd, men greit å sjekke.

Geir Arne
    Det er i orden !

Har nå testet med andre kabler, byttet om høyre front og senter. Skiftet kanal og signalkabel, oppleves helt likt!

Nå har jeg senter på 3-4 klikk fra MAKS inne på config, og da er tale helt OK på mastervolum -20db.

Virker som Yamahan gjør noe rart med senter signalet, men rart det også. Kanskje prøve å koble senter rett i Yamhan bare for å prøve?

Vurderer å hente Explorer Master idag

Kim

Intermediate ChrisHesby sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    605
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    System Audio Explorer selges ! - FINN Torget

Om du ikke har sett annonsen
    Focal JMlab Electra 926 | Focal Sib XL | SVS SB-2000 | Yamaha RX-V1800 | Emotiva XPA-2 | Sharp LC-70LE747E

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,124
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er i orden !

Har nå testet med andre kabler, byttet om høyre front og senter. Skiftet kanal og signalkabel, oppleves helt likt!

Nå har jeg senter på 3-4 klikk fra MAKS inne på config, og da er tale helt OK på mastervolum -20db.

Virker som Yamahan gjør noe rart med senter signalet, men rart det også. Kanskje prøve å koble senter rett i Yamhan bare for å prøve?

Kim

Du hadde vel også en del surr med høyde kanalene ?

kan dette kanskje ha noe sammenheng med dette, at det er et eller annen der (for høyde kanalene hos yamha kan vel løfte senter?) som har slått seg galt i prosseringen for center kanalen.

Eventuelt prøvd med en annen receiver?

Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,236
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TorTorden
    Du hadde vel også en del surr med høyde kanalene ?

kan dette kanskje ha noe sammenheng med dette, at det er et eller annen der (for høyde kanalene hos yamha kan vel løfte senter?) som har slått seg galt i prosseringen for center kanalen.

Eventuelt prøvd med en annen receiver?
    MEGET smart foeslag!! Skal sjekke! Nå er Explorer Master i bilen!!!:

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,124
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    MEGET smart foeslag!! Skal sjekke! Nå er Explorer Master i bilen!!!:
    Skal vi gratulere for innkjøpet eller kondolere på vegne av kontoen?

Velger det første jeg :-D
    Gratulerer, gleder meg til bilder.

Newcomer Hades sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med nye høyttalere! Ble det brukt eller spiller nytt?

Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,236
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her kommer et dårlig mobilbilde !

Fikk knallpris på demo modell Hades !

Ikonene ble små nå! Hvertfall i høyden

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kim

Hei grandiS:-D

Har du prøvd uten RK?

Bare ett lite tips i tilfelle RK tuller med noe der.

Gratulerer så mye med nye høyttalere:-D

Newcomer Hansa1807 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2012
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis med nye høyttalere, sikler på disse selv
    Jeg har også Exact senterhøyttaler og den fungerer meget bra hos meg. Tipper det er recieveren din som som har gjort noen dårlige valg ved RK.

Side 37 av 75 FørsteFørste ... 7 17 27 33 34 35 36 37 38 39 40 41 47 57 67 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •