grandiS - Anaview AMS1000BTL x 2 ferdig:D - Side 36

Sponsorer:
Takk Takk:  3
Like Like:  49
Side 36 av 75 FørsteFørste ... 6 16 26 32 33 34 35 36 37 38 39 40 46 56 66 ... SisteSiste
Viser resultater 701 til 720 av 1489
    Intermediate grandiS sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,236
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Takker for alle hyggelige svar!

Har fått en ny utfordring!

Har sett et par filmer nå, og merker at både lydnivå og egentlig lydbilde generellt er helt på jordet fra den nye senteren! Jeg har kjørt en kjapp romkorreksjon med 3 målepunkter etter jeg koblet den opp.

Etter jeg koblet fra ikon senteren og brukte Zensor som senter, har det virket som det ligger et tykt ullteppe over høyttaleren. Tale og detaljer er nærmest borte, og jeg finner meg selv i å sitte og konsentrere meg for å høre hva som blir sagt. Dette er satt litt på spissen, men er omtrent sånn det oppleves. Jeg har volum nivået unaturlig høyt inn på configen til Yamaha, og jeg mener det hvertfall ikke skal være mindre/lavere lyd fra denne enn Ikonen??

Signalkabel fra "Center" i reciever til Emotiva er ny.

Den er riktignok ikke innspillt enda, men ?

Har lest en del om denne høyttaleren, og den oppleves ikke slik for andre. Må være noe galt hos meg.

Edit: Jeg koblet til Exacten som front høyre, og den spiller jo som bare det, så noe rart er det:???:

Hjelp mottas med takk!

Kim
    DIY - Inconcert Miles | Klipsch |Denon | Anaview DIY Ams 1000 BTL x 2 | Samsung 75"| Shakers | Ps4 pro

Newcomer HiFi-Mathias sin avatar
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av grandiS
    Takker for alle hyggelige svar!

Har fått en ny utfordring!

Har sett et par filmer nå, og merker at både lydnivå og egentlig lydbilde generellt er helt på jordet fra den nye senteren! Jeg har kjørt en kjapp romkorreksjon med 3 målepunkter etter jeg koblet den opp.

Etter jeg koblet fra ikon senteren og brukte Zensor som senter, har det virket som det ligger et tykt ullteppe over høyttaleren. Tale og detaljer er nærmest borte, og jeg finner meg selv i å sitte og konsentrere meg for å høre hva som blir sagt. Dette er satt litt på spissen, men er omtrent sånn det oppleves. Jeg har volum nivået unaturlig høyt inn på configen til Yamaha, og jeg mener det hvertfall ikke skal være mindre/lavere lyd fra denne enn Ikonen??

Signalkabel fra "Center" i reciever til Emotiva er ny.

Den er riktignok ikke innspillt enda, men ?

Har lest en del om denne høyttaleren, og den oppleves ikke slik for andre. Må være noe galt hos meg.

Edit: Jeg koblet til Exacten som front høyre, og den spiller jo som bare det, så noe rart er det:???:

Hjelp mottas med takk!

Kim
    Hørtes ut som om centerkanalen ikke spiller i det hele tatt. Har du sjekket dette?

Mathias

Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,236
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HiFi-Mathias
    Hørtes ut som om centerkanalen ikke spiller i det hele tatt. Har du sjekket dette?

Mathias
    Jepp! Har sjekket at den faktisk spiller. Men har testa med et par filmer til nå , ikke så ille som jeg først trodde.

Men jeg opplever fortsatt normale samtaler som veldig lave? Blir liksom passe når mv står på -15db, men da blir alt annet veldig høyt Men virker som det er bra punch i den!

Får se om den kanskje åpner seg litt når den får noen timer!

Takker for svar!

Kim
    DIY - Inconcert Miles | Klipsch |Denon | Anaview DIY Ams 1000 BTL x 2 | Samsung 75"| Shakers | Ps4 pro

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sett på "test tone" i receiveren din, og så justerer du nivå til det høres ut som om center og fronter er like. Da burde det meste være i orden. Centeren er relativt tungdreven, så litt nivå trenger den.

Du har jo også effektforsterker som kan "tulle" med nivået i forhold til det som drives av Yamahaen. I tillegg er Dali generelt noe mer lettdrevent enn SA.

Geir Arne

Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,236
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ganilsen
    Sett på "test tone" i receiveren din, og så justerer du nivå til det høres ut som om center og fronter er like. Da burde det meste være i orden. Centeren er relativt tungdreven, så litt nivå trenger den.

Du har jo også effektforsterker som kan "tulle" med nivået i forhold til det som drives av Yamahaen. I tillegg er Dali generelt noe mer lettdrevent enn SA.

Geir Arne
    Skal gjøre det! Lurt!

Har vært inne på tanken ja, at den kan være litt tyngre. Men fikk liksom ikke ønsket effekt av og skru opp volumet på den kanalen. Kan jo selvfølgelig hende det er noe galt med meg og

Blir sikkert fornøyd til slutt, er jo en knallgod ht!

Takker for svar !

Kim

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,582
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PÅ min 3020 er det en funksjon som heter dialog level under "option" - har du aktivert denne (hvis du har denne da) ?
    Jeg har denne aktivert med ett knepp,og det hjelper syns jeg !
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , McIntosh C48 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 og Minidsp Nanodigi.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , MA RXFX , MA Apex A-10 , 2 X Arendal Sub 2.
    BILDE : Panasoic ST50 65", Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Syvio HD Mediabox , Apple-TV.

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,124
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rom korreksjonen burde vel kunne stille inn dette mener jeg, men på den annen side RK kan få noen fikse ideer så absolutt verdt og gripe DB meteret og måleband og gå etter den i sømmene.

Om det er noe faktiskt galt så kunne du kanskje prøvd en annen forsterker kanal på Xpa'n og se om problemet kanskej ligger i den.
    Har du bytta kabler noe sted så ville jeg testa med de gamle også bare sånn for sikkerhets skyld.

Intermediate Ender sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    579
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har også opplevd lignende med surroundkanalene, er ikke helt enig i nivået RK setter disse til. Jeg pleier å ta frem db-meteret, sette på en test tone for så å måle nivået i lytteposisjon etter RK, må som regel tweeke opp/ned noen db på enkelte kanaler for å få samme nivå i sweetspot. Sist runde måtte jeg korrigere +7db på bakkanalene.

Min erfaring er at jo større variasjon du har i følsomhet på de ulike høyttalerene jo mere "off" blir RK, kaster du inn en eller flere effektforsterkere blir det ofte enda verre.

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,582
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ender
    Har også opplevd lignende med surroundkanalene, er ikke helt enig i nivået RK setter disse til. Jeg pleier å ta frem db-meteret, sette på en test tone for så å måle nivået i lytteposisjon etter RK, må som regel tweeke opp/ned noen db på enkelte kanaler for å få samme nivå i sweetspot. Sist runde måtte jeg korrigere +7db på bakkanalene.

Min erfaring er at jo større variasjon du har i følsomhet på de ulike høyttalerene jo mere "off" blir RK, kaster du inn en eller flere effektforsterkere blir det ofte enda verre.
    Dette er nok lurt ja - gjør det samme selv.

Men en korrigering på 7db var da voldsomt til feilmargin
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , McIntosh C48 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 og Minidsp Nanodigi.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , MA RXFX , MA Apex A-10 , 2 X Arendal Sub 2.
    BILDE : Panasoic ST50 65", Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Syvio HD Mediabox , Apple-TV.

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,124
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med dette i tankene tok jeg fram meteret sjøl og kikket over kanal nivåene. Og jeg hadde faktiskt nesten 4db forskjell mellom enkelte kanaler.

Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,236
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan
    PÅ min 3020 er det en funksjon som heter dialog level under "option" - har du aktivert denne (hvis du har denne da) ?
    Jeg har denne aktivert med ett knepp,og det hjelper syns jeg !
    Finner ikke denne funksjonen hos meg

Sitat Opprinnelig postet av Ender

Tok frem db måler nå. Måler 4-5 db høyere fra senter enn fronter, men fortsatt synes jeg det ikke er bra.

Når jeg skrur opp senteren 8-9db!! høyere enn frontene synes jeg det er bra. Jeg snakker altså om fysiske db ikke bare db i configen.

Får ikke det til å stemme. Lydnivå generellt fra senteren er bra uten å skru den fullt opp, men så fort det er litt roligere i filmen da så er lyden "litt i bakgrunn"

Kim

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du sjekket at diskanten ikke er gåen?

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du vinklet senteren mot lytteposisjon?
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har også opplevd dette i mitt opsett, står senter som small eller large i menyen?

Måtte vinkle min senter litt opp, og kalibrere flere ganger for å få det slik jeg ville ha det.

Kan virke som om att RK ikke alltid gjør det riktig :S
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,236
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    teddy: Senteren er konstruert med en vinkling når den står rett på bordet, ser ut som vinkelen er ganske ok!

Sannax: Diskanten er nok i orden ja! Helt ny også

Hx: Ja, får prøve å kjøre rk flere ganger!

Takk for innspill!

Kim

Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,236
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjører forresten senter som Large etter litt kommunikasjon med Soundgarden

Kim

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av grandiS
    Kjører forresten senter som Large etter litt kommunikasjon med Soundgarden

Kim
    Det kan jeg nesten garantere ikke er noen optimal setting. En så "liten" senter leverer ikke imponerende mengder bass.

Geir Arne

Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,236
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ganilsen
    Det kan jeg nesten garantere ikke er noen optimal setting. En så "liten" senter leverer ikke imponerende mengder bass.

Geir Arne
    Ok, den stod som det først, er også det recieveren satt den til. Men de mente den kunne stå som Large. Men har vel tenkt at de 2 5"erne ikke går så dypt!:P Men ingenting overrasker meg med SA etter jeg hørte Mantra og Explorer Master

Satt som Small igjen!

Kim

Intermediate joakimpatos sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    2,104
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har lyden forbedret seg nå?

Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,236
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    @ Torolan: Fant den funskjonen nå, heter Adaptive DRC hos meg. Denne skal gjøre tale mer tydelig og samtidig komprimere/dempe de verste nivå økningene i filmen!

Ble bedre med denne aktivert, får prøve det litt

@Joakim: Blir bedre for hver dag som går!

Edit: Dette fungerer ikke bra hos meg, det legger alt for mye demper på morroa!

Kim

Side 36 av 75 FørsteFørste ... 6 16 26 32 33 34 35 36 37 38 39 40 46 56 66 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •