grandiS - Anaview AMS1000BTL x 2 ferdig:D - Side 33

Sponsorer:
Takk Takk:  3
Like Like:  49
Side 33 av 75 FørsteFørste ... 3 13 23 29 30 31 32 33 34 35 36 37 43 53 63 73 ... SisteSiste
Viser resultater 641 til 660 av 1494
    Newcomer Rovik sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Sted
    Frei
    Poster
    259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    * Dynabel SuperExact * SVS SB12-Plus * EAD (Theatre Master Ovation) * EAD (Theatre Vision P) * Monster Power HTS5100
    * Vincent SAV-P200 * Hitachi PJ-TX300 * Dreamscreen V1 Dynagrey alumotor 92"

Intermediate joakimpatos sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    2,105
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    slik med xtzen og svsen?

Intermediate grandiS sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,251
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    SVS er ikke rumblebass men saftig og kontrollert . PC13Ultra er helt fantastiske, har hatt 2 stk av dem selv. Og det er det villeste jeg har hatt (SQ + SPL = SCORE! ).
    Ja, har hørt litt SVS og har en selv, men du mener det er litt trykk oppover også? Ikke bare den dype "fine" ? Den jeg har nå nemlig er det lite liv i oppover i registeret!

Sitat Opprinnelig postet av Per Christian
    Du trår ikke feil der! Det er helt vilt Som sagt døra mi er åpen for demo
    Høres meget bra ut! Takker for tilbudet, melder ifra om jeg skulle være i nærheten. Tror jeg skal på en lytterunde Torsdag, svinger kanskje innom da hvis det passer. Kunne du sendt meg mobil nr ditt på pm?

Som sagt ikke sikkert jeg rekker det, men kanskje!

Sitat Opprinnelig postet av joakimpatos
    javisst, kjør på!
    har du råd så hvorfor ikke? :wink:
    Skal klare å skrape sammen de kronene ja

Har sendt han pm! Har lagt ut subene mine nå, se om noen er int.
    DIY - Inconcert Miles | Klipsch |Denon | Anaview DIY Ams 1000 BTL x 2 | Samsung 75"| Shakers | Ps4 pro

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,406
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vurdert Ken Kreisel ?

Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,251
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Vurdert Ken Kreisel ?
    Jepp, men ikke mange å oppdirve brukt! Og da blir det fort veldig mye dyrere, vil jo ikke ha de minste Også er det noe jeg ikke liker med elementet på siden, føler det er noe som passer rommet mitt dårlig. Men er jo sinnsyke subber uten tvil, aldri fått hørt de!

Kim
    DIY - Inconcert Miles | Klipsch |Denon | Anaview DIY Ams 1000 BTL x 2 | Samsung 75"| Shakers | Ps4 pro

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,601
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ken Kreisel tror jeg kanskje burde vurderes ja :-)
    Hvertfall hvis man bruker subene mye også til musikk!

Jeg har sluttet helt å bruke PC12 Plus'n min på musikk , for selv om den er delt veldig lavt , så kan den "høres" , så den blir kun ativert når det står film på menyen!
    Til musikk så bruker jeg kun GX suben og fronter delt på 60 hz,da det fungerer best hos meg !
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , McIntosh C48 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 og Minidsp Nanodigi.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , MA RXFX , MA Apex A-10 , 2 X Arendal Sub 2.
    BILDE : Panasoic ST50 65", Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Syvio HD Mediabox , Apple-TV.

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg legger ikke skjul på at jeg liker Rythmik veldig godt, og andre her på forumet, med mye lengre og bredere erfaring med suber enn meg, gjør det samme. To stk. F15 havner på rundt 20 KNOK.

Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,251
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tols1
    Jeg legger ikke skjul på at jeg liker Rythmik veldig godt, og andre her på forumet, med mye lengre og bredere erfaring med suber enn meg, gjør det samme. To stk. F15 havner på rundt 20 KNOK.
    Godt du kom inn på banen tols1 Hadde nesten glemt Rythmik, da jeg trodde jeg skulle vente med å bygge grunnet arbeidsplass. Men går jo ann å kjøpe de ferdig og, hehe..

Har du link til bra side å handle fra?

Kim

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, ja du hadde jo byggeplaner...

Rythmik Audio • 15" servo subwoofer F15

Fåes også i glossy men da litt dyrere.

Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,251
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den du linket til er tett kasse, du bygde en porta stemmer ikke det? Hva syns du er best? Hva er forskjell?

Det jeg "sliter" med idag er at det blir ufattelig voldsomt med bass for de som sitter foran SVS'n uten at det er for mye i sweetspot. Kan dette bli bedre med lukket kasse?

Kim

Intermediate Ender sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    579
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal ikke utgi meg for å være noen akustiker men har ikke dette med romnoder å gjøre. Vil ikke plassering av sub hjelpe med dette problemet? Tror ikke det har så mye å si med en lukket kasse vs refleks gitt samme tuning.

Ref f.eks denne

hunecke.de | Room Eigenmodes Calculator

Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,251
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ender
    Skal ikke utgi meg for å være noen akustiker men har ikke dette med romnoder å gjøre. Vil ikke plassering av sub hjelpe med dette problemet? Tror ikke det har så mye å si med en lukket kasse vs refleks gitt samme tuning.
    Jo, når du sier det så er det nok det stedet i rommet det alltid har vært verst( les best?:P )

Bare tenkte tårn subbene har vel portene oppover, men har vel ikke mye å si det da.

Hmm

Kim

Intermediate Ender sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    579
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sjekk ut linken jeg nettopp la inn over, finn en tilsvarende sub hvis mulig å se om dette er tilfelle i rommet ditt.

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av grandiS
    Den du linket til er tett kasse, du bygde en porta stemmer ikke det? Hva syns du er best? Hva er forskjell?

Det jeg "sliter" med idag er at det blir ufattelig voldsomt med bass for de som sitter foran SVS'n uten at det er for mye i sweetspot. Kan dette bli bedre med lukket kasse?

Kim
    Ender har et poeng, men samtidig skal det sies at forskjellige konstruksjoner "kobler" ulikt til rommet. Men om forskjellen på lukket og portet er så stor vet jeg egentlig ikke nok om.

Ja, jeg bygde om lukket til portet, og opplevde mer brutalitet enn med den lukkede, men samtidig gikk det litt på bekostning av musikalitet. Jeg vil si den lukkede samlet sett gir høyere lydkvalitet og har renere lyd, men den portede går ikke vesentlig dypere enn lukket. Du får uansett bra respons ned til 14 Hz om du ønsker det.

Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,251
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ender
    Sjekk ut linken jeg nettopp la inn over, finn en tilsvarende sub hvis mulig å se om dette er tilfelle i rommet ditt.
    Off! Slitsomt!:P Veit ikke helt om jeg skjønnte den kalkulatoren der!

Rommet mitt er jo hverken firkantet eller avlangt. Det er halveis åpent på en side grunnet kjøkken, og den ene veggen fortsetter jo bare nedover i en gang?

Hvordan skal jeg sette målene?

Det har egentlig ikke så mye og si heller, for subbene må bare stå der de står nå. Er ingen andre steder og plassere de

Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,251
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det her er vanskelig!

Skal jeg bygge 2 Rythmik F15 , kjøpe SVS el. og skal jeg ha åpen / lukket kasse!!:S

Jaggu ikke enkelt! Da subbene nesten bare blir brukt til film, er det ikke best med portet da?

Kim

Intermediate b3nd1k sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rythmik F15 er heftig! Just saying
    Min tråd

Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,251
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av b3nd1k
    Rythmik F15 er heftig! Just saying
    Du har den porta versjonen fra tols1 har du ikke? Har du hørt den lukka også eller? Hvilke andre suber har du hørt?

Har lyst til å bygge 2 ja

Intermediate b3nd1k sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har lukket kasset Veldig fornøyd med den! Kjøpte Tols1 sin kasse når han bygde seg portet
    Min tråd

Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,251
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av b3nd1k
    Jeg har lukket kasset Veldig fornøyd med den! Kjøpte Tols1 sin kasse når han bygde seg portet
    Kult! Men hvordan oppfører den seg i forhold til andre suber du har hørt? Det er vel litt "trøkk" i bån selvom den er lukka? Ikke det at jeg bare er ute etter det, men vil ha litt av begge deler

Side 33 av 75 FørsteFørste ... 3 13 23 29 30 31 32 33 34 35 36 37 43 53 63 73 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •