grandiS - Anaview AMS1000BTL x 2 ferdig:D - Side 32

Sponsorer:
Takk Takk:  3
Like Like:  49
Side 32 av 75 FørsteFørste ... 2 12 22 28 29 30 31 32 33 34 35 36 42 52 62 72 ... SisteSiste
Viser resultater 621 til 640 av 1494
    Intermediate leifeinar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    515
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ser at første PM jeg har med han er fra 7 november, allerede da hadde han Explorer for salg, prisen har også fallt endel siden første annonse. virket litt som om at han var på leting, prøvd mange amper og HT uten og helt bli fornøyd. tror ikke de er brukt så veldig mye. å et bra kjøp til prisen vil jeg tro.

Intermediate grandiS sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,251
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok!

Ja, jeg synes prisen er MEGET fin med tanke på alder og tilstand ( hvis den er som beskrevet )

Håper jeg rekker og få hørt på Vienna , Paradigm og evt ML før jeg får kronarser da! Hvis ikke er jeg redd for at det blir Trondheimstur!

Takker for innspill fra alle !

Kim
    DIY - Inconcert Miles | Klipsch |Denon | Anaview DIY Ams 1000 BTL x 2 | Samsung 75"| Shakers | Ps4 pro

Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,251
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg omrokkert litt på frontrekka, og ting er vel mer riktig nå tror jeg!

Kan hende noen har nevnt det før( host, Supertramp? )

Skal prøve det litt sånn nå. Grunnen til at jeg ikke har hatt det sånn før, er pga sub plassering. Bassen satt mye bedre syns jeg sånn som de stod før. Men nå er jeg ikke så sikker lenger.

I stereoperspektiv er det hvertfall mye bedre nå!

Målte for morro skyld nå, måler faktisk nøyaktig 2.6 m mellom frontene og 2.6 m til sweetspot! ( "øre posisjon" )

Kim
    DIY - Inconcert Miles | Klipsch |Denon | Anaview DIY Ams 1000 BTL x 2 | Samsung 75"| Shakers | Ps4 pro

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,601
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan tenke meg at dette blir enda bedre ja :-)

Kjørt ny kalibrering også da?
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , McIntosh C48 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 og Minidsp Nanodigi.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , MA RXFX , MA Apex A-10 , 2 X Arendal Sub 2.
    BILDE : Panasoic ST50 65", Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Syvio HD Mediabox , Apple-TV.

Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,251
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan
    Kan tenke meg at dette blir enda bedre ja :-)

Kjørt ny kalibrering også da?
    Har ikke fått kjørt det enda! Tok frontene manuelt bare for å få en følelse av hvordan det ble!

Blir bare helt gal av og ikke ha det symmetrisk!!

Kim

Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,251
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg testa litt, og all punchbassen fra xtz´n er nærmest borte. Merker svs´n enda tydeligere der den står nå, mer dypbass . Er det noen triks? Har faktisk ikke kjørt romkorreksjon enda, men tror ikke den gjør noe med det.

Tips?

Kim

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,143
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tar med et sammenlignings bilde :-)

Romkorreksjonen vil vel kansksje ikke ta dette (med mindre du har 2 kanals sub kalibrering)
    Men har du tatt fram db meteret og stilt inn volum og fase etter flyttingen?

Intermediate ChrisHesby sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    605
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ble litt inspirert av din lytterunde, så tok en tur til Tønsberg i dag. Var både hos Hi-Fi Klubben og Soundgarden, hørte på en del av de samme høyttalerne du hørte på egentlig.

Hos Hi-Fi Klubben var det litt folksomt, så fikk bare hørt 1 sang på hvert sett. Ville egentlig høre en av dem litt større høyttalerne i Mentor serien, men de hadde bare Mentor 1 og 2 inne, så ble til at jeg hørte på Mentor 2. Synes de spilte veldig oppløst og bra, men kanskje litt lyst... Hørte også på Epicon 6 som du gjorde, og det var noe rart der. Jeg synes de låt ganske mye mer innesluttet enn Mentor 2, men det var veldig godt skyv i bassen synes jeg. Mulig at det var opptaket som ikke var bra nok for å låte bra på Epicon, vanskelig å si. Sangen jeg hørte var In Flames - Evil In A Closet. Hvilken låt hørte du på når du hørte på dem?

Hos Soundgarden hørte jeg på System Audio Mantra 70 og System Audio Explorer Master, som også du hørte på. Ble veldig nysgjerrig på dem siden du snakket så varmt om dem, har aldri hørt noe fra System Audio før. Først hørte jeg på Mantra 70, synes dem låt veldig bra, veldig behagelig å høre på, men synes de manglet litt i det nedre registeret av bass området. Explorer Master låt enda bedre synes jeg, var litt mer av alt i forhold til Mantra. Og manglet ikke det jeg synes Mantra 70 manglet i bunn. Så likte dem veldig godt. Sånn som de spilte i butikklokalet minnet egentlig litt som hvordan mine Focal låter hjemme hos meg. Hørte på System Audio: In Flames - Evil In A Closet, Reamonn - Supergirl, Outkast - Chronomentrophobia og Audioslave - Show Me How To Live
    Focal JMlab Electra 926 | Focal Sib XL | SVS SB-2000 | Yamaha RX-V1800 | Emotiva XPA-2 | Sharp LC-70LE747E

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,601
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av grandiS
    Da har jeg testa litt, og all punchbassen fra xtz´n er nærmest borte. Merker svs´n enda tydeligere der den står nå, mer dypbass . Er det noen triks? Har faktisk ikke kjørt romkorreksjon enda, men tror ikke den gjør noe med det.

Tips?

Kim
    Du må selvsagt kalibrere alt på nytt mtp subene - både nivå og fase !
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , McIntosh C48 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 og Minidsp Nanodigi.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , MA RXFX , MA Apex A-10 , 2 X Arendal Sub 2.
    BILDE : Panasoic ST50 65", Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Syvio HD Mediabox , Apple-TV.

Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,251
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan
    Du må selvsagt kalibrere alt på nytt mtp subene - både nivå og fase !
    Jepp, må nok det

Sitat Opprinnelig postet av ChrisHesby
    Ble litt inspirert av din lytterunde, så tok en tur til Tønsberg i dag. Var både hos Hi-Fi Klubben og Soundgarden, hørte på en del av de samme høyttalerne du hørte på egentlig.

Hos Hi-Fi Klubben var det litt folksomt, så fikk bare hørt 1 sang på hvert sett. Ville egentlig høre en av dem litt større høyttalerne i Mentor serien, men de hadde bare Mentor 1 og 2 inne, så ble til at jeg hørte på Mentor 2. Synes de spilte veldig oppløst og bra, men kanskje litt lyst... Hørte også på Epicon 6 som du gjorde, og det var noe rart der. Jeg synes de låt ganske mye mer innesluttet enn Mentor 2, men det var veldig godt skyv i bassen synes jeg. Mulig at det var opptaket som ikke var bra nok for å låte bra på Epicon, vanskelig å si. Sangen jeg hørte var In Flames - Evil In A Closet. Hvilken låt hørte du på når du hørte på dem?

Hos Soundgarden hørte jeg på System Audio Mantra 70 og System Audio Explorer Master, som også du hørte på. Ble veldig nysgjerrig på dem siden du snakket så varmt om dem, har aldri hørt noe fra System Audio før. Først hørte jeg på Mantra 70, synes dem låt veldig bra, veldig behagelig å høre på, men synes de manglet litt i det nedre registeret av bass området. Explorer Master låt enda bedre synes jeg, var litt mer av alt i forhold til Mantra. Og manglet ikke det jeg synes Mantra 70 manglet i bunn. Så likte dem veldig godt. Sånn som de spilte i butikklokalet minnet egentlig litt som hvordan mine Focal låter hjemme hos meg. Hørte på System Audio: In Flames - Evil In A Closet, Reamonn - Supergirl, Outkast - Chronomentrophobia og Audioslave - Show Me How To Live
    Så bra ! Husker ikke hva jeg hørte på når jeg var innom hifiklubben, husker bare jeg ble skuffa! De engasjerte meg absolutt ingenting, null liv. Jeg synes også bassen var tam, og dette etter jeg hadde hørt på Mantra !!

Jeg ble og er mektig imponert over hvor bra System Audio spiller i de lokalene. Knalltøfft. Har heller ikke lagt fra meg inntrykkene fra Dynaudio Focus, sinnsykt behagelig og luftig høyttaler! Hørte flere av de samme sangene som deg!

Sitat Opprinnelig postet av TorTorden

Romkorreksjonen vil vel kansksje ikke ta dette (med mindre du har 2 kanals sub kalibrering)
    Men har du tatt fram db meteret og stilt inn volum og fase etter flyttingen?
    Har ikke gjort dette enda, men det var mye bedre enn jeg trodde først! Tror det skal gå ann og få det bra!

Kim

Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,251
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte meg en kul og nyttig gadet igår!

Lite bluetooth adapter til å sette i Genevaen! Kan da bruke hva som helst som avspiller!

Ikke noe nytt det her, men en morsom liten "oppgradering"

Slenger ved et bilde av den:

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,406
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    subwoofer stacking...

Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,251
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    subwoofer stacking...
    Jepp, skal ikke se bort ifra at det blir det Liker symmetri, så tenker en svs på hver side med en xtz oppå!

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stacking fungerte meget bra hos meg, men plasseringen er jo ikke den samme som hos deg.

Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,251
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har god erfaring med stacking tidligere, når jeg hadde xtz´ne i hjørnet. Får se hva det blir til

Et litt bedre bilde av hvordan det står nå:

Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,251
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Koser meg som aldri før med Yello og Fat Cry !! Drit tøff sang etter jeg fikk effekt

Har kasta inn et par ekstra akustikkplater da jeg er alene hjemme, fy fasan så mye det gjør med lyden!:twisted:

H E R L I C H

Kim

Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,251
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, da skal jeg jo i nærmeste fremtid skifte ut en del utstyr.

Når jeg skal skifte fronter og senter, vil jeg også prøve fler/andre suber.

Har jo alltid hatt lyst på 2 pc13 tårn foran, synes det rett og slett er grisetøfft

Men det jeg er litt "redd" for er at jeg da kun får rumlebass under 20hz?

Jeg liker veldig godt samspillet mellom de subbene jeg har nå, og jeg hører godt xtz´n.

Er det mulig å tune tårna til å ikke BARE spille kjellerbass?

Kim

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Har jo alltid hatt lyst på 2 pc13 tårn foran, synes det rett og slett er grisetøfft

Jeg liker veldig godt samspillet mellom de subbene jeg har nå, og jeg hører godt xtz´n.

Kim
    SVS er ikke rumblebass men saftig og kontrollert . PC13Ultra er helt fantastiske, har hatt 2 stk av dem selv. Og det er det villeste jeg har hatt (SQ + SPL = SCORE! ).

Intermediate Per Christian sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,619
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kim
    Du trår ikke feil der! Det er helt vilt Som sagt døra mi er åpen for demo

Intermediate joakimpatos sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    2,105
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    javisst, kjør på!
    har du råd så hvorfor ikke? :wink:

Side 32 av 75 FørsteFørste ... 2 12 22 28 29 30 31 32 33 34 35 36 42 52 62 72 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •