grandiS - Anaview AMS1000BTL x 2 ferdig:D - Side 31

Sponsorer:
Takk Takk:  3
Like Like:  49
Side 31 av 75 FørsteFørste ... 11 21 27 28 29 30 31 32 33 34 35 41 51 61 71 ... SisteSiste
Viser resultater 601 til 620 av 1489
    Intermediate grandiS sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,236
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Flott, da gjør jeg det !

Skal en tur til Soundgarden idag også, har faktisk ikke vært i de nye lokalene enda! Spent på hva de har inne!

Kim
    DIY - Inconcert Miles | Klipsch |Denon | Anaview DIY Ams 1000 BTL x 2 | Samsung 75"| Shakers | Ps4 pro

Intermediate joakimpatos sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    2,104
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    bare en liten avstikker til RF7, så Klipsch vurderte å lage Reference-serien i hvit om du vil ha det hvitt. om du har instagram så la de ut bilde der

Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,236
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av joakimpatos
    bare en liten avstikker til RF7, så Klipsch vurderte å lage Reference-serien i hvit om du vil ha det hvitt. om du har instagram så la de ut bilde der
    Er ikke såå viktig med hvit, men takk for info
    DIY - Inconcert Miles | Klipsch |Denon | Anaview DIY Ams 1000 BTL x 2 | Samsung 75"| Shakers | Ps4 pro

Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,236
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, da har jeg altså vært på en lytterunde( Ikke Mentor 8 enda ) Jeg har ikke hørt på hver enkelt mange forskjellige sanger over lengre tid. Men har hørt de 3 første på lista, i samme rom, samme elektronikk og samme lydspor. Alt jeg sier må tas med en spade salt Dette er hva JEG mener!

Har hørt på følgende :

- Klipsch RF82 mk2 / mk1 i et par min.

- dYnaudio focus 260

- System Audio Mantra 70

- B&W 804

- Dali Epicon 6

Og ørene mine har følgende og si :

Klipsch RF82 :

Var veldig spent på disse høyttalerne , da "alle" har de. Det var litt synd på disse, da de ble tett etterfulgt av dYnaudio focus og Mantra( til over dobbel pris ) Jeg synes de klarte seg OK, men de ga meg liksom ikke noe mer. Grei dynamikk som det så fint heter og bra med punch. Fin oppløst lyd fra horndiskanten. Dette er for meg, høyttalere som spiller høyt med relativt god kontroll. Merk dere at jeg ikke har hørt disse på masse forskjellige sanger, men sammeligner med langt dyrere høyttalere på akkurat dette lydsporet. Vil høre litt mer før jeg uttaler meg for mye om disse. ( og får Klipsch klanen på nakken)

dYnaudio focus 260 :

Anonym på mange områder, både utseende og lyd. MEN , makan til høyttaler!!
    Ekstremt "riktig" lydbilde for meg. Rolig og fin, rett og slett en høyttaler jeg bare kan sitte og høre på i timesvis. Har ikke hørt noe som helst fra dYnaudio før , og det skjønner jeg ikke! Meget god på alle plan, jeg savnet liksom ingenting. Ja, man får dypere bass, mer punch osv fra andre modeller med mer membranareal, men det er liksom ikke viktig i denne sammenhengen.

Sinnsykt deilig høyttaler og høre på !

B&W 804 og Epicon 6

Velger og ikke skrive så mye om disse, da de i det rommet de stod i nå, med den kilden ikke spilte bedre enn Geneva spilleren jeg har på kjøkkenet. Dette gjelder faktisk også Epicon 6!! Og det synes jeg er helt utrolig, må være noe galt. Ble midlertidig brukt en Cambridge bluray spiller som cd spiller riktignok, men var liksom NULL futt i de. Prøvde og bevege meg rundt i rommet også, men ingen forskjell. Ikke missforstå meg, nå er det ikke bare bass jeg er ute etter og leter etter, men alt var tynt. Mellomtone var også fraværende synes jeg.

System Audio Mantra 70 :

Dette var uten tvil dagens overraskelse for meg!! Disse ble satt nøytaktig samme sted hvor Klipschene hadde stått og varmet opp for de. For det må jeg virkelig si, under denne seansen, så ble Klipsch et uerfarent "urørt i p3" kanditat som ikke vant finalen. God, men ikke gode nok!

Dette er høyttalere som VIRKELIG engasjerer. Jeg hadde en (u)sunn skepsis til disse, på grensa til fordommer, men jeg fikk meg bokstavlig talt en på trynet! Nå forstår jeg endelig ordet DYNAMIKK! For her er det plenty! Det er så "in your face" uten at det blir slitsomt. Luftig lyd med masse trøkk og som sagt en vill dynamikk. Rett og slett en morsom høyttaler.

Jeg spurte om de kunne sette på en skikkelig basstung sang, bare for å høre. Dette taklet de veldig fint! Kjellerbassen ble forvandlet til brystkassetrykk!

Lytterunden går videre, men foreløpig er leder nok MorsommE mAntRa mot siiilkemyke dYnaudio!

Vil til slutt si hvor gode mine Ikon 6 faktisk er, til den prisen. Med nåværende forsterker og minimale akustiske tiltak, syns jeg de spiller meget bra. De har en veldig lys klang, som til tider kan være for lys. Men igjen, så skinner de der det er lov og være litt lys

Peace out!

Kim

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med Vienna? En Beethoven Baby Grand Symphony Edition, bør jo være et hett alternativ. Evt en Beethoven Concert Grand. Sikkert ikke like morsomme som SA eller Klipsch, men en "stayer" som leverer over tid.

Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,236
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JD
    Hva med Vienna? En Beethoven Baby Grand Symphony Edition, bør jo være et hett alternativ. Evt en Beethoven Concert Grand. Sikkert ikke like morsomme som SA eller Klipsch, men en "stayer" som leverer over tid.
    Kan absolutt være et alternativ det, vet om noen steder jeg kan høre?

Kim

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Paradigm Studio 100 er en høyttaler jeg kunne tenkt meg å høre, og den ligger i "ditt prisleie". Jeg liker forøvrig også SA som merke meget godt. Har hørt mange av deres høyttalere etterhvert, men ikke Mantra 70.
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,236
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    Paradigm Studio 100 er en høyttaler jeg kunne tenkt meg å høre, og den ligger i "ditt prisleie". Jeg liker forøvrig også SA som merke meget godt. Har hørt mange av deres høyttalere etterhvert, men ikke Mantra 70.
    Er klart en høyttaler som må med i vurderingen, må ta en tur til oslohificenter! Likte godt utseende på disse også.

Kim

Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,236
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    Er klart en høyttaler som må med i vurderingen, må ta en tur til oslohificenter! Likte godt utseende på disse også.

Kim

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For et par år siden var jeg ute etter å kjøpe nye høyttalere også..

Mentor 8 stod høyt på lista, Helicon 800 synes jeg ble litt for dyre, Ikon-serien må jeg ærlig innrømme ikke gikk helt hjem hos meg (taklet ikke diskanten på "puserocken" jeg pleier å høre på :wink: ).

Men jeg hørte også de høyttalerne her:
    Magnat Quantum 709 Sort/Sølv

Og de må jeg ærlig innrømme jeg syntes var dritbra på tidspunktet.
    Dette er noen år siden så kan hende at lytterunden ikke hadde blitt det samme i dag, men absolutt verdt å sjekke ut i hvert fall.
    Kino: DI(by BEF) SEAS LRO4Y 10" *4 + SEAS 6,5" Koax | Hypex PSC2.700D - DSP *2 | Krell Resolution C | DefTech Supercube Reference *2 | SVS sss-01 *4 | Yamaha 1030 | Vincent S3 | 106" rammelerret | Sony vpl-vw95 | PS4 | Stue: DefTech DI 6,5LR | Denon AVR-X1200W | Squeezebox |

Min hjemmekino

Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,236
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vebbis
    For et par år siden var jeg ute etter å kjøpe nye høyttalere også..

Mentor 8 stod høyt på lista, Helicon 800 synes jeg ble litt for dyre, Ikon-serien må jeg ærlig innrømme ikke gikk helt hjem hos meg (taklet ikke diskanten på "puserocken" jeg pleier å høre på :wink: ).

Men jeg hørte også de høyttalerne her:
    Magnat Quantum 709 Sort/Sølv

Og de må jeg ærlig innrømme jeg syntes var dritbra på tidspunktet.
    Dette er noen år siden så kan hende at lytterunden ikke hadde blitt det samme i dag, men absolutt verdt å sjekke ut i hvert fall.
    Skal sjekkes ut

Kim

Intermediate HoPPe`S sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her kan du høre på Vienna X3MHC - HiFi & Hjemmekino
    Han bor i Heggedal. (Asker).

Intermediate leifeinar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    515
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Paradigm Studio 100 er en høyttaler jeg kunne tenkt meg å høre, og den ligger i "ditt prisleie".
    Jeg har lillebror Studio 20 på en Yamaha rx-v1900 og er veldig fornøyd med det. Det må også nevnes at studio serien kommer med noe heftige center HT, jeg har den 590

Studio CC-590 - Welcome to the New Official Paradigm® Website.

Studio CC-690 - Welcome to the New Official Paradigm® Website.

Intermediate Per Christian sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,619
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du får ta deg en tur innom her og høre på ml også da vettu :-) når du først er i oslo tenkef jeg:-)

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoPPe`S
    Stereofil i Oslo skal vel også ha, hør hva de har stående.

Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,236
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av leifeinar
    Jeg har lillebror Studio 20 på en Yamaha rx-v1900 og er veldig fornøyd med det. Det må også nevnes at studio serien kommer med noe heftige center HT, jeg har den 590

Studio CC-590 - Welcome to the New Official Paradigm® Website.

Studio CC-690 - Welcome to the New Official Paradigm® Website.
    Sikkert knallbra det Har du hørt storebroren?

Kim

Sitat Opprinnelig postet av HoPPe`S
    Takker !

Sitat Opprinnelig postet av Per Christian
    Du får ta deg en tur innom her og høre på ml også da vettu :-) når du først er i oslo tenkef jeg:-)
    Hadde vært artig det!

Kim

Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,236
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var så dum oghørte på System Audio Explorer Master idag, og ble vel egentlig solgt!! Har fortsatt lyst til å høre mer, men den demoen har virkelig brent seg fast!!

De spiller rett og slett sinnsykt bra i mine ører. Lekne men samtidig oppløst og fint. Trommer på disse høyttalerne er helt rått. Har forelsket meg!!

Prismessig er den en god del over mitt budsjett, men håper det skal gå om jeg skulle velge disse.

Flere enn meg som har sansen for disse?

Kim

Newcomer HiFi-Mathias sin avatar
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av grandiS
    Var så dum oghørte på System Audio Explorer Master idag, og ble vel egentlig solgt!! Har fortsatt lyst til å høre mer, men den demoen har virkelig brent seg fast!!

De spiller rett og slett sinnsykt bra i mine ører. Lekne men samtidig oppløst og fint. Trommer på disse høyttalerne er helt rått. Har forelsket meg!!

Prismessig er den en god del over mitt budsjett, men håper det skal gå om jeg skulle velge disse.

Flere enn meg som har sansen for disse?

Kim
    Jaaa!

Hørte mye på disse da jeg jobbet på Soundgarden Solli Plass(som er lagt ned nå dessverre) i jobbuken min. Jeg husker veldig godt når Peter(en ansatt partysvenske) demonstrerte disse for meg for første gang. De spilte da på Hegel H200 forsterker og Hegel HD10 dac, med Infected Mushroom og Yello fra squeezeboxen. Det låt så forbaska bra, rytmen, drivet, oppløsningen, alt var perfekt! Det var denne opplevelsen som virkelig ga meg brennende hifi-lidenskap. Makan til god høyttaler for prisen!

Og siden har dette vært en høyttaler jeg alltid har hatt lyst på!

Edit: se om du får tatt deg en tur til Oslo Hifi Center for å høre på Kef R900. Disse er hvertfall like morsomme!
    Mathias

Intermediate leifeinar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    515
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sikkert knallbra det Har du hørt storebroren?

Nei, har ikke det.

Var så dum og hørte på System Audio Explorer Master idag
    Hørte denne mot mantra 60 og det er stor forskjell. meget fin og leken HT

ligger en på sentralen som er i Trondheim. disse har vært til salgs i flere måneder. Jeg solgte en H200 til denne karen, fin og ryddig handel.

System Audio Explorer Master - Torget

Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,236
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av leifeinar
    Nei, har ikke det.

Hørte denne mot mantra 60 og det er stor forskjell. meget fin og leken HT

ligger en på sentralen som er i Trondheim. disse har vært til salgs i flere måneder. Jeg solgte en H200 til denne karen, fin og ryddig handel.

System Audio Explorer Master - Torget
    Har faktisk vært i kontakt med han og sagt jeg tar de, men at jeg venter på litt kapital!

Men stusser over prisen? 19 K i verditap på under et år? Syns det er helt sykt!

Kim

Side 31 av 75 FørsteFørste ... 11 21 27 28 29 30 31 32 33 34 35 41 51 61 71 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •