grandiS - Anaview AMS1000BTL x 2 ferdig:D - Side 29

Sponsorer:
Takk Takk:  3
Like Like:  49
Side 29 av 75 FørsteFørste ... 9 19 25 26 27 28 29 30 31 32 33 39 49 59 69 ... SisteSiste
Viser resultater 561 til 580 av 1494
    Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Galnes
    Hyppig inn/utplugging? Og hvilken serie? Kan være greit å vite
    Red-serien skal være hhv greit konstruert (metallplugger fremfor plastikk). Har ikke hatt de selv, men de er konstruert nokså likt den typer kontakter som man skrur litt på for å løsne/stramme når man tar de av og på. Ingen info om dette på siden.

Fine på bilder, litt skrøpelige i virkeligheten :/

En venn av meg kjøpte de sammen med sin XPA-5, skiftet fort til Blue Jeans. Stereo RCA her
    Skrudde kabler er det verste som finnes, man kan fort være uheldig å ødelegge en ingang/utgang med å ta med seg hele sullamitten :P

Har selv kabler fra Diverse, Taralabs, Qed, Emotiva, også jallakabler fra Ebay som er meget godt skjermet og fungerer like bra som di andre.

Uans, så vil jeg si Taralabs sine er best da di har passform som fungerer perfekt, å di sitter verken løst eller for hardt. Litt myke er di også.
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Intermediate grandiS sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,251
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker Galnes, Joakimpatos, Bendik, Hx-clio og HPL for forslag !

Men , bestilling er ikke aktuelt! Jeg skal ha det med meg i hånda idag eller imorgen

Orker ikke å vente med det. Så tenker derfor hifiklubben VDH varianten til Bendik ? 598,- er jo for paret. Argon lå på 250,- stk?

Om du har hatt dårlig erfaring med Argon, er det nok for meg

Joakim sin variant er også aktuell, da jeg kjører forbi komplett på vei hjem!

Supra har vel grei byggkvalitet?

Takker igjen for alle forslag !:-D
    DIY - Inconcert Miles | Klipsch |Denon | Anaview DIY Ams 1000 BTL x 2 | Samsung 75"| Shakers | Ps4 pro

Intermediate b3nd1k sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå alle mine kabler i VDH, The Name er en flott kabel. Har også The First ultimate kabelen!

Har også Blue Jeans til XLR, men da må du jo bestille... Så passer dårlig
    Min tråd

Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,251
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av b3nd1k
    Har nå alle mine kabler i VDH, The Name er en flott kabel. Har også The First ultimate kabelen!

Har også Blue Jeans til XLR, men da må du jo bestille... Så passer dårlig
    Har som sagt ikke så veldig stor tro på at jeg hører noe forskjell, men er opptatt av de sitter godt med god kontakt og holder lengre enn 3 uker

Ja, hva er egentlig forskjell? Ser jeg kan bruke balansert også? XLR - RCA - Balansert? :???:

Fordeler / ulemper med noen av de? Godt nok med vanlig rca?
    DIY - Inconcert Miles | Klipsch |Denon | Anaview DIY Ams 1000 BTL x 2 | Samsung 75"| Shakers | Ps4 pro

Intermediate b3nd1k sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Neh, fikk The First Ultimate Kabelen billig, derfor jeg kjøpte den
    Men The Name er en god nok kabel i massevis!

RCA bør holde fint det
    Min tråd

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,601
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer så mye med nytt effekt-trinn:grin:

Kom gjerne med flere inntrykk ethvert !
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , McIntosh C48 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 og Minidsp Nanodigi.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , MA RXFX , MA Apex A-10 , 2 X Arendal Sub 2.
    BILDE : Panasoic ST50 65", Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Syvio HD Mediabox , Apple-TV.

Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av grandiS
    Takker Galnes, Joakimpatos, Bendik, Hx-clio og HPL for forslag !

Men , bestilling er ikke aktuelt! Jeg skal ha det med meg i hånda idag eller imorgen

Orker ikke å vente med det. Så tenker derfor hifiklubben VDH varianten til Bendik ? 598,- er jo for paret. Argon lå på 250,- stk?

Om du har hatt dårlig erfaring med Argon, er det nok for meg

Joakim sin variant er også aktuell, da jeg kjører forbi komplett på vei hjem!

Supra har vel grei byggkvalitet?

Takker igjen for alle forslag !:-D
    Har god erfaring med Supra via venner, som bruker disse både hjemme og i bilen. Har aldrig hørt snakk i dårlig byggekvalitet, eller att di ramler sund.
    Supra er ikke så veldig dyre heller, så om valget stod mellom supra og Argon, så ville jeg definitivt valgt supra.
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Intermediate Ender sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    579
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du fått testa ut Emotivaen noe mer? Fornøyd?

Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,251
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ender
    Har du fått testa ut Emotivaen noe mer? Fornøyd?
    Jepp!

For å svare på RCA delen først, så endte jeg opp med Supra kabler fra komplett, da det er på vei hjem fra jobb! Null susing i høyttalerne , og kablene virker greit skrudd sammen

Takker så mye for alle innspill!

Så til Emotivaen !!

Har nå fått hørt en del på musikk, og jeg må jo bare si at jeg elsker den!! Jeg er som sagt meget dårlig til å beskrive lyd, men skal gi det et forsøk

Det første jeg meker er at høyttalerne låter mye "tyngre" enn før. Er ikke så spinkelt lenger, som det til tider var. Er mye mer trøkk og "morro faktor". Ser nesten ut som jeg ikke har så sinnsykt med membran bevegelse ved høyt volum som før, er det mulig ?

Infected Mushroom er nå nesten morsommere uten suber, da alt blir mye tightere Den blir jo aldri varm heller, et godt tegn synes nå jeg !

Når det gjelder lydsignatur generellt, vil jeg ikke si den er så ekstremt forandret! Har lest at den skal helle mot mørk klang, men kan ikke si jeg kjenner igjen dette hos meg. De er like hissige i toppen som alltid Men jeg VET rommet mitt er en synder på dette området, bare ved å gjøre et par enkle grep er det MYE bedre, så tror rommet spiller meg et puss her.

Ikke missforstå, jeg liker lydsignaturen, men etter mine ører er den ikke noe mørkere enn Yamahan!

Tommel opp for Emotiva

Kim

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2012
    Poster
    277
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nye bilder takk

Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,251
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, det kommer det kommer

Men har hvertfall dette, hvor den er på plass !

Active Espen000 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    416
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bra du er fornøyd.

Jeg merker at Dali Ikon ikke er særlig krevende til forsterkere; men herregud så mye bedre de spiller når man setter på ordentlig elektronikk på dem.

Selv har jeg ikke effektforsterker, men vurderte dette da jeg hadde Yamaha RX-V767. Pga plassmangel gikk jeg for en kraftig receiver istedet som har mye mer krefter og jeg kjenner igjen beskrivelsen du kommer med her:

Ikon'ene spiller dypere, strammere, klarere og mer moro. Når jeg har på musikk kjører jeg stort sett Pure DIrect funksjonen til Yamaha. De små høyttalerne klarer å fylle en relativt stor stue til tross for størrelsen.

Ser for meg at dine større Ikon 6 med XPA3 spiller desto mer moro

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,143
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter og lest dette kan det bli farlig fristende for meg om det havner en xpa 2/3 på brukten, dog tror mer og mer på at receivern min kan mate mentorene mine godt nok, men har selvsagt lyst på og bytte ut lektor centern min med en vokal og da kunne sette både frontene og senter til large (senter bør ha effekt og syns jeg) og subbene til plus modus (jeg er glad i litt ekstra med bass :-D)

Dog er ikke nærheten av og kunne handle noe nå, så ingen vits og sende meg pm's :-)
    Så også meget pen ut i sort, syns den lyse har blitt litt for harry :-)

Min lx85 er jo også bare marginalt mer kraftig (om det) enn yamahaen du har her, så hva veit jeg?

Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,251
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TorTorden
    Etter og lest dette kan det bli farlig fristende for meg om det havner en xpa 2/3 på brukten, dog tror mer og mer på at receivern min kan mate mentorene mine godt nok, men har selvsagt lyst på og bytte ut lektor centern min med en vokal og da kunne sette både frontene og senter til large (senter bør ha effekt og syns jeg) og subbene til plus modus (jeg er glad i litt ekstra med bass :-D)

Dog er ikke nærheten av og kunne handle noe nå, så ingen vits og sende meg pm's :-)
    Så også meget pen ut i sort, syns den lyse har blitt litt for harry :-)

Min lx85 er jo også bare marginalt mer kraftig (om det) enn yamahaen du har her, så hva veit jeg?
    Jeg trodde ikke selv jeg kom til å merke så mye forskjell, og for alt jeg vet kan det godt hende mr. placebo har kommet på besøk

Hvor bor du? Kunne kommet en tur med min jeg, så kunne du prøvd? Finner det fort ut da!

Sitat Opprinnelig postet av Espen000
    Bra du er fornøyd.

Jeg merker at Dali Ikon ikke er særlig krevende til forsterkere; men herregud så mye bedre de spiller når man setter på ordentlig elektronikk på dem.

Selv har jeg ikke effektforsterker, men vurderte dette da jeg hadde Yamaha RX-V767. Pga plassmangel gikk jeg for en kraftig receiver istedet som har mye mer krefter og jeg kjenner igjen beskrivelsen du kommer med her:

Ikon'ene spiller dypere, strammere, klarere og mer moro. Når jeg har på musikk kjører jeg stort sett Pure DIrect funksjonen til Yamaha. De små høyttalerne klarer å fylle en relativt stor stue til tross for størrelsen.

Ser for meg at dine større Ikon 6 med XPA3 spiller desto mer moro

Meget fornøyd jeg ja! Pure Direct liker jeg også veldig godt !

Er generellt en god følelse å ha den :P

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,143
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bor nok en to-tre timer minst unna hente punktet til komplett (andre sida av drammen) så er nok litt langt for en snarvissit, iaff med noe så tungt noe opp hva jeg mistenker og være den bratteste, trangeste og lite oversiktlig bakken i Buskerud :-)

Er uansett ca et år til jeg får råd, nå skal jeg prioritere en oppusing av leigliheten, nå er det nesten direkte flaut og få besøk heh.

Intermediate Ender sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    579
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser bra ut i racket! Det burde være mer en nok krefter i denne til å drive frontrekka slik den er ment å spille. Fantastisk gøy når man får skikkelig snert i høyttalerene, infected mushroom er jo laget for å demonstrere dette

Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,251
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil tro den skal ha nok krefter ja Imponerende hvor kjølig den er , nå har ikke jeg festspilt i et par timer på høyt , men virker som den har en fin arbeidstemp.

Koser meg !

Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,251
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her kommer en eksepsjonelt liten mini guide til terminering av kabler

Verktøy og deler som trengs:

- Loddebolt og tinn
    - "Hollow tip" bananplugger
    - Krympestrømper

Meget kjekt verktøy, kalles "hjelpende hånd"

Det første du bør gjøre, er å legge litt tinn på selve ledningen. Dette bør gjøres ved å varme opp selve ledningen så tinnet smelter av å berøre ledningen, og ikke bare smelte det over. Dette kan ta litt tid, avhengig av watt styrke på loddebolt.

Hold loddebolten slik:

Vil se slik ut:

Så fører du ledningen inn i banapluggen, og varmer selve pluggen. Da er triksen og holde litt spenn MOT veggen av pluggen mens den varmes. Når det da smelter, slutter du å varme og lar det kjøle seg ned. Kabelen vil da feste seg til pluggen.

Dårlig illustrasjonsbilde, men . Det svarte er bare å tørke av etterpå:

Sluttresultat:

Må løpe, kan komme tilbake noe mer detaljert

Kim

Intermediate Galnes sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,159
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av grandiS
    Her kommer en eksepsjonelt liten mini guide til terminering av kabler

Verktøy og deler som trengs:

- Loddebolt og tinn
    - "Hollow tip" bananplugger
    - Krympestrømper

Må løpe, kan komme tilbake noe mer detaljert

Kim
    Flott guide!

Det manglet noen bilder mellom den loddede bananen og ferdig resultat ja. Selve krympingen.

Selv er jeg på jakt etter noe ala dette, men for bi-wire

Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,251
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Galnes
    Flott guide!

Det manglet noen bilder mellom den loddede bananen og ferdig resultat ja. Selve krympingen.

Selv er jeg på jakt etter noe ala dette, men for bi-wire

Skrik ut hvis du finner!

Skal fylle på guiden litt ja

Kim

Side 29 av 75 FørsteFørste ... 9 19 25 26 27 28 29 30 31 32 33 39 49 59 69 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •