grandiS - Anaview AMS1000BTL x 2 ferdig:D - Side 22

Sponsorer:
Takk Takk:  3
Like Like:  49
Side 22 av 75 FørsteFørste ... 2 12 18 19 20 21 22 23 24 25 26 32 42 52 62 72 ... SisteSiste
Viser resultater 421 til 440 av 1489
    Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,160
    Takk & like
    Nevnt
    13 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av grandiS

Men du våger ikke å starte en kabel diskusjon her i min tråd! Hahhaha
    No no , never :lol:

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,390
    Takk & like
    Nevnt
    5 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fant du ut av det? Var ikke en HDMI fra biltema vel? Joke...

Om det er kabelen som har skylden så er det litt rart at du får bilde...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjønner ingenting jeg nå. Jeg får plutselig ikke spillt musikk fra PC lenger!

Jeg går inn påKontrollpanel --> Lyd og kjører " Test " som jeg pleier. Men kommer ingen lyd. "HDMI / Digital" står som standard enhet som vanlig.

Har prøvd andre HDMI innganger på reciever, installert lyd drivere på nytt og starta pc på nytt selvfølgelig. Kan utgangen ha tatt kvelden? Rart det og syns jeg, for bilde er helt fint.

Det ENESTE jeg har gjort siden det fungerte, er å bytte TV! Det vil da si ut med hdmi og inn i den nye TV´n.

Jeg vurderer å kjøpe meg en DAC for å bli kvitt problemet. MEN , jeg har kun 2000,- til rådighet. For eksempel Cambridge sin Dacmagic på Hifiklubben gjør vel en like god jobb som dacen i Yamahan? Eller?

Kan dessverre ikke bruke mer på en evt Dac for øyeblikket, og vil ha lyd NÅ!

Noen tips ? Takk !

Kim

Antar du har forsøkt å starte PC på nytt med TV på, og kilde på TV satt til PC?
    Har en kompis som har hatt issue med lyd via HDMI. Løsning har da vært å restarte PC, så blir det lyd etterpå. Neste gang han bytter kilde på TV, og går tilbake til PC må han starte på nytt igjen.

Angående DAC så er Hegel HD2 nice, har kostet 1500,- på soundgarden, men ser ikke ut til å være i salg lenger.. :?:

Intermediate joakimpatos sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    2,104
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Espen000
    Nei, ikke ennå. Tenker det blir en XTZ 10" eller 12", men ikke helt ennå.

Målet er å få mer dynamikk i øvre bassområde. Min nåværende sub gjør en god med å gå dypt og rystende, men den gikk ikke så mye smell om du skjønner.. Tror jeg bare må ha mer membranareal. Sikler jo på Ken Kreisel 12".. men det blir nok litt for langt over budsjett :roll:
    For å gjøre det helt stilrent så kjøper du jo bare 2-4 hvite 10.16 :-D

Intermediate grandiS sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,236
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Danke : Var ikke kabelen!:P Morro du skulle nevne det, biltema tønsberg solgte ut 10m hmdi kabel for 50kr! Måtte jo kjøpe en!

10 m biltema mot 2 m dyr monster e.l ?? Challenge??

Quench: Har prøvd det meste men vet ikke om jeg har gjort det i den rekkefølgen! Har liksom alltid gjort det samme! Har bare vært å trykke "test" før så har den kommet hvis den ikke var der!

Skal sjekke ut Hegel
    DIY - Inconcert Miles | Klipsch |Denon | Anaview DIY Ams 1000 BTL x 2 | Samsung 75"| Shakers | Ps4 pro

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,390
    Takk & like
    Nevnt
    5 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Danke : Var ikke kabelen!:P Morro du skulle nevne det, biltema tønsberg solgte ut 10m hmdi kabel for 50kr! Måtte jo kjøpe en!

10 m biltema mot 2 m dyr monster e.l ?? Challenge??

Quench: Har prøvd det meste men vet ikke om jeg har gjort det i den rekkefølgen! Har liksom alltid gjort det samme! Har bare vært å trykke "test" før så har den kommet hvis den ikke var der!

Skal sjekke ut Hegel

Test?? Skjønner ikke hva du mener, har du gammel laptop? Her så bare plugger jeg i HDMI på laptop og både lyd og bilde kommer når jeg velger riktig utgang på YAMAHA dvs for laptop. Min står på DVD tror jeg.

Kanskje du testa deg helt bort...

Jeg gav 300 for min 10m HD Monster med livsgaranti, ikke så ille det da... som jeg sa i kabeltråden..

Intermediate joakimpatos sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    2,104
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor mange prosent her i verden er det som ser forskjell på en Monster til 2K eller en Helt grei en til 300kr?

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,390
    Takk & like
    Nevnt
    5 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av joakimpatos
    Hvor mange prosent her i verden er det som ser forskjell på en Monster til 2K eller en Helt grei en til 300kr?
    Æ vet ikke, men livstidsgaranti er greit da, og projen står på 10m rekkevidde når HDMI er snirklet rundt alt forsterkeri og høytalere.

Prisen på Monster har vel med båndbredde å greier å gjøre også da 2K osv...

Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,236
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var bare en dårlig spøk, Danke!

Bruker en laptop bare ja! Hdmi rett fra pc'n og inn i reciever! Jeg bruker også "DVD" inngangen! Bilde og lyd kommer med en gang vanligvis

Joakim: Danke snakker også litt om generellt byggekvalitet på kabelen, og garanti biten. Vi snakker ikke mer om kabler nå!

Takk for alle innspill!
    DIY - Inconcert Miles | Klipsch |Denon | Anaview DIY Ams 1000 BTL x 2 | Samsung 75"| Shakers | Ps4 pro

Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,236
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av quench
    Antar du har forsøkt å starte PC på nytt med TV på, og kilde på TV satt til PC?
    Har en kompis som har hatt issue med lyd via HDMI. Løsning har da vært å restarte PC, så blir det lyd etterpå. Neste gang han bytter kilde på TV, og går tilbake til PC må han starte på nytt igjen.

Angående DAC så er Hegel HD2 nice, har kostet 1500,- på soundgarden, men ser ikke ut til å være i salg lenger.. :?:
    Bare en ting, jeg skifter jo aldri kilde på tv? Den står jo bare på hdmi 1 hvor kabelen går inn? Kilde velger jeg jo i reciever?

Kim

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,390
    Takk & like
    Nevnt
    5 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare en ting, jeg skifter jo aldri kilde på tv? Den står jo bare på hdmi 1 hvor kabelen går inn? Kilde velger jeg jo i reciever?

Kim
    Prøv å finn ut om det er HDMI i laptop som er ødelagt, men det er veldig rart at du da får bilde men ikke lyd. Høres veldig ut som et innstillingsproblem. Sikker på at du ikke har kommet borti noe med kun bilde ut da? På yamaha eller laptop?

Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,236
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Danke
    Prøv å finn ut om det er HDMI i laptop som er ødelagt, men det er veldig rart at du da får bilde men ikke lyd. Høres veldig ut som et innstillingsproblem. Sikker på at du ikke har kommet borti noe med kun bilde ut da? På yamaha eller laptop?
    Prøver på det, men finner ikke ut av det... Rart jeg får bilde, ja. Gått over det meste av innstillinger nå tror jeg. Jeg har kobla ut HDMI ut av reciever og brukt laptopen bare for å utelukke at det er noe annerledes med TV'n. Skjønner absolutt ingenting nå.

Det klikker jo i recieveren når jeg skifter til visse kanaler, så det er jo en eller annen forbindelse her jeg ikke skjønner:P

Oppsummering:

- Ingenting står på mute
    - Prøvd nye drivere i pc
    - Prøvd annen hdmi kabel og annen inngang i reciever
    - Restarta pc med og uten alt på
    - Kjørt "test" som jeg pleier å gjøre i kontrollpanel

Ingenting er endret på siden jeg bytta tv.

Blir nok til at jeg kjøper en ekstern DAC til uka. Venter på svar fra en som skal selge en Hegel HD2

Kim

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,390
    Takk & like
    Nevnt
    5 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøver på det, men finner ikke ut av det... Rart jeg får bilde, ja. Gått over det meste av innstillinger nå tror jeg. Jeg har kobla ut HDMI ut av reciever og brukt laptopen bare for å utelukke at det er noe annerledes med TV'n. Skjønner absolutt ingenting nå.

Det klikker jo i recieveren når jeg skifter til visse kanaler, så det er jo en eller annen forbindelse her jeg ikke skjønner:P

Oppsummering:

- Ingenting står på mute
    - Prøvd nye drivere i pc
    - Prøvd annen hdmi kabel og annen inngang i reciever
    - Restarta pc med og uten alt på
    - Kjørt "test" som jeg pleier å gjøre i kontrollpanel

Ingenting er endret på siden jeg bytta tv.

Blir nok til at jeg kjøper en ekstern DAC til uka. Venter på svar fra en som skal selge en Hegel HD2

Kim
    Siden det ikke var Hdmi så er det jo enten en bare skjerm ut i Yamaha setup. Ellers så er det dessverre noe galt med laptop, forstår ikke hvordan en Dac kan endre på det... Om jeg da ikke misforstår hva du mener..

Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,236
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Danke
    Siden det ikke var Hdmi så er det jo enten en bare skjerm ut i Yamaha setup. Ellers så er det dessverre noe galt med laptop, forstår ikke hvordan en Dac kan endre på det... Om jeg da ikke misforstår hva du mener..
    Testa nå med HDMI rett fra pc til tv, bare for å se om jeg fikk lyd i TV! Men det gjorde jeg ikke. Tror jeg konkluderer med at det er noe med laptopen! Men du verden den har vært utrolig trofast Har nå koblet til anlegget med phono - jack ( crap ) Så får hvertfall sett litt serier

Om jeg kjøper DAC, så kobler jeg jo den til med USB! Og de utgangene er det ingenting galt med.

USB PC -- DAC -- coax / optisk ---reciever!

Takk for svar

Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,236
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her kommer noen flere bilder av TV´n i aksjon! Bilde er dog bedre i virkeligheten

Er bildene for store? Jeg har ikke peiling!

Kim

Intermediate thohaug sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    689
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det du burde prøve er å kjøre en helt ny start på alle ting.

Altså skru av laptop helt, derretter ta ut batteriet i 1 minutt, så sette det inn igjen.
    Så skrur du reciever helt av, og tar ut strømkabelen i 1 minutt, også setter du den inn igjen.

Repeter så dette med alle de elektroniske dingsebomsene.
    Husk at det slås ikke helt av med mindre du separerer det totalt fra strøm

Som IT-medarbeider kan jeg si at VELDIG mange pc problemer har blitt fikset på denne måten, og det er verdt et forsøk!
    En annen ting du kan gjøre er å innstallere både skjermkortdriver OG lyddriver til laptop på nytt. Er ganske sikker på at det er laptopen som er synderen her, siden det er så standard at windows kan finne på noe sånt ;P

EDIT: om du har problemer med å finne drivere osv, så kan du bare legge ut navnet på pcen din så kan jeg finne det frem for deg
    Akustikk, [SIZE=4]Akustikk, [SIZE=6]Akustikk!
    [SIZE=2]
    Min tråd: http://avforum.no/forum/hvilket-utst...ml#post2045901

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    277
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg forstår du har problemer med lyden ut fra pc via HDMI.

Regner med det er flere som har nevnt dette, men har ikke giddet å lese mellom alt her.

Du har vert inne på volumkontrollen og instillinger for playback deveices eller hva nå det heter på nosk?
    Der inne må HDMI eller hva nå det står settes som standard/default.

Dette har skjedd meg noen ganger, men regner med dette har folk eller deg selv nevnt i fleng.

Intermediate thohaug sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    689
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gspott
    Jeg forstår du har problemer med lyden ut fra pc via HDMI.

Regner med det er flere som har nevnt dette, men har ikke giddet å lese mellom alt her.

Du har vert inne på volumkontrollen og instillinger for playback deveices eller hva nå det heter på nosk?
    Der inne må HDMI eller hva nå det står settes som standard/default.

Dette har skjedd meg noen ganger, men regner med dette har folk eller deg selv nevnt i fleng.
    Ja det kan du også prøve. Høyreklikk på volumkontrollen og velg avspillings enheter. så bytt til noe annet som standard og så tilbake til hdmi output som standard.
    Akustikk, [SIZE=4]Akustikk, [SIZE=6]Akustikk!
    [SIZE=2]
    Min tråd: http://avforum.no/forum/hvilket-utst...ml#post2045901

Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,236
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har gjort alt dette gspot og thohaug!

Har nå også koblet alt fra hverandre, tatt strømmen, kobla ut batteri. Virker fortsatt ikke

Angående drivere, så har jeg bare gått etter "Realtek" og at det er 32 bit Windows 7? Får ikke flere alternativer å velge mellom da

Intermediate b3nd1k sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Flott tv! Hvordan er det å se på vanlig tv med tanke på format osv?
    Min tråd

Side 22 av 75 FørsteFørste ... 2 12 18 19 20 21 22 23 24 25 26 32 42 52 62 72 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •