grandiS - Anaview AMS1000BTL x 2 ferdig:D - Side 21

Sponsorer:
Takk Takk:  3
Like Like:  49
Side 21 av 75 FørsteFørste ... 11 17 18 19 20 21 22 23 24 25 31 41 51 61 71 ... SisteSiste
Viser resultater 401 til 420 av 1489
    Intermediate grandiS sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,236
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av alkar
    Dette ble MEGET bra! Flott arbeid, og kule motiv. Bra jobba, kamerat!!!!
    Takk for det ! Når det gjelder motiver, så har jeg tatt litt av hvert. Og et ønske fra samboeren!

Sitat Opprinnelig postet av Komlo
    Stilig!
    Takker og bukker !

Sitat Opprinnelig postet av Supertramp
    Helt supert! Flott arbeid og et innbydende "kino".
    Takker for det Super´n!

Beklager ELENDIGE bilder, tatt sent med mobil. Har fått skikkelig kamera i hus, så skal ta en skikkelig runde snart

Kim
    DIY - Inconcert Miles | Klipsch |Denon | Anaview DIY Ams 1000 BTL x 2 | Samsung 75"| Shakers | Ps4 pro

Intermediate b3nd1k sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Ble ganske bra dette! Får se om jeg får gjort ferdige mine snart!
    Min tråd

Intermediate joakimpatos sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    2,104
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    du har nok en gang fått det til å bli fetere! råstilig! hvor fikk du tak i de stoffplakatene? skulle hatt slike selv! og hvor fikk du tak i akustikkplatene?

Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,236
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av b3nd1k
    Ble ganske bra dette! Får se om jeg får gjort ferdige mine snart!
    Ja, du må få til det!

Joakim: Takk takk! Bildene har jeg bestilt fra en hyggelig fyr i et firma som heter serigrafi. Du kan få mail adr på PM?

Du sender bare motiver med ønsket mål og fåe svar om det funker eller ikke. Koster 500 ca pr bilde.

Akustikkplater kan du bare hente hos meg , har masse! Dessverre er det maaasse rester, så bitene er på 120 x 40 eller noe. Men har masse.
    DIY - Inconcert Miles | Klipsch |Denon | Anaview DIY Ams 1000 BTL x 2 | Samsung 75"| Shakers | Ps4 pro

Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,236
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flere hvertfal noe bedre bilder

Sett fra sweetspot, hengt opp TV!

Sett fra gangen

Ambilight i full akson

Active Espen000 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, synes å ha sett lignende oppsett en plass

Grattis med ny TV. Har du fått kalibrert den ordentlig? Fornøyd med bildet?

Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,236
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, ligna fælt ja!

Frontene dine mangler noen cm bare

Knall fornøyd med tv´n! Har ikke fått kjørt noen kalibrering enda. Må sette meg litt inn i alle funksjonene som liksom skal gjøre ditt og datt med bildet.

Så filmen "Underworld" og der syns jeg bildet var sinnsykt bra! Syns også Ambilight fungerer over all forventning!

Eneste jeg har merket er "ghosting" (vet ikke om det heter det) Jeg merka det når jeg så noen scener fra To Tårn. Når Legolas løper med pil og bua så "flimrer" den veldig. Vet ikke om du skjønner, men.

Alt i alt veldig fornøyd, syns den er drittøff!

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Merker veldig lite til ghosting hos meg. Men det kommer mer ghostng når jeg har på "perfect natural motion"-funksjonen.

Når det gjelder bildekvalitet fikk jeg meg en aha-opplevelse i dag. Fikk "Lawrence of Arabia" i posten som er filmet med 70mm film. Gammel film, men fikk hakeslepp av bildekvaliteten. Skjønner hva 70mm entusiastene mener med at det nesten gir en 3D effekt.. Anbefales til både deg og alle andre

Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,236
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da skal jeg se om det står på. Kan jo hende det har skjedd en del med den nye typen du har også ! Men det er ikke et problem, jeg bare la merke til det. Bilde er veldig bra !

Har du funnet ut noe mer angående sub hos deg?

Kim

Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,236
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjønner ingenting jeg nå. Jeg får plutselig ikke spillt musikk fra PC lenger!

Jeg går inn påKontrollpanel --> Lyd og kjører " Test " som jeg pleier. Men kommer ingen lyd. "HDMI / Digital" står som standard enhet som vanlig.

Har prøvd andre HDMI innganger på reciever, installert lyd drivere på nytt og starta pc på nytt selvfølgelig. Kan utgangen ha tatt kvelden? Rart det og syns jeg, for bilde er helt fint.

Det ENESTE jeg har gjort siden det fungerte, er å bytte TV! Det vil da si ut med hdmi og inn i den nye TV´n.

Jeg vurderer å kjøpe meg en DAC for å bli kvitt problemet. MEN , jeg har kun 2000,- til rådighet. For eksempel Cambridge sin Dacmagic på Hifiklubben gjør vel en like god jobb som dacen i Yamahan? Eller?

Kan dessverre ikke bruke mer på en evt Dac for øyeblikket, og vil ha lyd NÅ!

Noen tips ? Takk !

Kim

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et dumt spørsmål, men det må spørres... Du har ikke klart å mute lyden en eller annen plass og i farten ikke sett det? Tenker da på PC.

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,390
    Takk & like
    Nevnt
    5 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av grandiS
    Skjønner ingenting jeg nå. Jeg får plutselig ikke spillt musikk fra PC lenger!

Jeg går inn påKontrollpanel --> Lyd og kjører " Test " som jeg pleier. Men kommer ingen lyd. "HDMI / Digital" står som standard enhet som vanlig.

Har prøvd andre HDMI innganger på reciever, installert lyd drivere på nytt og starta pc på nytt selvfølgelig. Kan utgangen ha tatt kvelden? Rart det og syns jeg, for bilde er helt fint.

Det ENESTE jeg har gjort siden det fungerte, er å bytte TV! Det vil da si ut med hdmi og inn i den nye TV´n.

Jeg vurderer å kjøpe meg en DAC for å bli kvitt problemet. MEN , jeg har kun 2000,- til rådighet. For eksempel Cambridge sin Dacmagic på Hifiklubben gjør vel en like god jobb som dacen i Yamahan? Eller?

Kan dessverre ikke bruke mer på en evt Dac for øyeblikket, og vil ha lyd NÅ!

Noen tips ? Takk !

Kim
    Hvordan er dette koblet sammen? Jeg kobler alt av HDMI inn i min Yamaha hjemmekino, ville aldri valgt lyd fra tv om jeg skulle bruke pc.

Du må jo også vite hvilke hdmi du bruker i tv og hvilke inngang du bruker på hjemmekinoen. Anbefaler Logitech Harmony... Da slipper du tukle med alle innstillingene hver gang du skal skifte bruk av utstyr.

Edit.. går i kontrollpanel og kjører test? Why, går ikke tilkobling automatisk "plug and play"?
    Du får bilde og ikke lyd, det må da vel enten være noe med HDMI, data eller hjemmekino. Ville tittet i setup menyen til Yamaha om noe har endret seg der. Får du lyd fra bluray/spillkonsoll/dekoder etc da?

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du funnet ut noe mer angående sub hos deg?

Kim
    Nei, ikke ennå. Tenker det blir en XTZ 10" eller 12", men ikke helt ennå.

Målet er å få mer dynamikk i øvre bassområde. Min nåværende sub gjør en god med å gå dypt og rystende, men den gikk ikke så mye smell om du skjønner.. Tror jeg bare må ha mer membranareal. Sikler jo på Ken Kreisel 12".. men det blir nok litt for langt over budsjett :roll:

Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,236
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Saarg
    Et dumt spørsmål, men det må spørres... Du har ikke klart å mute lyden en eller annen plass og i farten ikke sett det? Tenker da på PC.
    Ingen spørsmål er dumme har jeg lært! Har ikke på noen mute knapp, sjekka alle volumknapper!

Danke: Har alt inn på reciever og én Hdmi opp til TV'n! Kan liksom ikke skjønne hva tv'n kan ha med det her og gjøre? Er det tilfeldig at det skjedde akkurat nå?

Kim

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,390
    Takk & like
    Nevnt
    5 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen spørsmål er dumme har jeg lært! Har ikke på noen mute knapp, sjekka alle volumknapper!

Danke: Har alt inn på reciever og én Hdmi opp til TV'n! Kan liksom ikke skjønne hva tv'n kan ha med det her og gjøre? Er det tilfeldig at det skjedde akkurat nå?

Kim
    Du har prøvd å lirke litt på hdmi? Rart at bilde kommer og ikke lyd ja... Dersom du ikke har vært inni noen innstillinger på hjemmekinoen uten å være klar over det da..

Samme utgang som før også fra hjemmekinoen?

Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,236
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Danke
    Du har prøvd å lirke litt på hdmi? Rart at bilde kommer og ikke lyd ja... Dersom du ikke har vært inni noen innstillinger på hjemmekinoen uten å være klar over det da..

Samme utgang som før også fra hjemmekinoen?
    Har koblet av og på, og prøvd annen inngang på reciever!

Hmm

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,390
    Takk & like
    Nevnt
    5 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har koblet av og på, og prøvd annen inngang på reciever!

Hmm
    Prøvd å bytte hdmi kabel også?

Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,236
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Danke
    Prøvd å bytte hdmi kabel også?
    Nei, det har jeg glemt å prøve !

Skal prøves!

Kim

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,160
    Takk & like
    Nevnt
    13 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, det har jeg glemt å prøve !

Skal prøves!

Kim
    pøh - kabler har jo INGEN betydning

Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,236
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Supertramp
    pøh - kabler har jo INGEN betydning
    Hehe, kan strekke meg til at det kan være forskjell på evt defekt og ikke defekt kabel

Men du våger ikke å starte en kabel diskusjon her i min tråd! Hahhaha

Side 21 av 75 FørsteFørste ... 11 17 18 19 20 21 22 23 24 25 31 41 51 61 71 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •