grandiS - Anaview AMS1000BTL x 2 ferdig:D - Side 20

Sponsorer:
Takk Takk:  3
Like Like:  49
Side 20 av 75 FørsteFørste ... 10 16 17 18 19 20 21 22 23 24 30 40 50 60 70 ... SisteSiste
Viser resultater 381 til 400 av 1489
    Intermediate joakimpatos sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    2,104
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    merka at staight funka mye bedre, takk til dere!

Intermediate grandiS sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,236
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Danke
    Fet stue ja...

Info knappen eller display bytter jo tekst i display. Finner den på Yamaha fjernkontrollen. Dersom det ikke står Straight DTS HD så kan det kanskje løses med info knappen.
    Takker!

Hmm, prøvde infoknappen eller display som den heter på min. Får ingen valgmuligheter ? Går bare inn på en meny på reciever , også står det "Straight" midt på skjermen. Får ikke gjort noe mer? Hmm.

Sitat Opprinnelig postet av joakimpatos
    merka at staight funka mye bedre, takk til dere!
    Så bra! Bra tråden er til nytte for andre også !

Bruker du ps3 som avspiller?
    DIY - Inconcert Miles | Klipsch |Denon | Anaview DIY Ams 1000 BTL x 2 | Samsung 75"| Shakers | Ps4 pro

Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    2,104
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av grandiS
    Takker!

Hmm, prøvde infoknappen eller display som den heter på min. Får ingen valgmuligheter ? Går bare inn på en meny på reciever , også står det "Straight" midt på skjermen. Får ikke gjort noe mer? Hmm.

nei, syns det ble for tregt og bråkete, så kjøpte en grei phillips blu-ray, var på times-salg på komplett for 500 :wink:

Intermediate thohaug sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    689
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På min yamaha ligger Infoknappen under sur.decode knappen på fjernkontrollen. Nå vil jeg tro at de er rimelig nærliggende siden det kan ikke være så stor forskjell mellom fjerkontrollene våre.

Det infoknappen gjør er at den bytter på om du skal vise audiodecoder (pcm,dd,dts etc.) eller DSP program (straight,2ch stereo,hallway etc.) Fysisk i displayet på reciever.
    Akustikk, [SIZE=4]Akustikk, [SIZE=6]Akustikk!
    [SIZE=2]
    Min tråd: http://avforum.no/forum/hvilket-utst...ml#post2045901

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,390
    Takk & like
    Nevnt
    5 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker!

Det er ikke valgmuligheter annet enn at du selv kan VELGE hva som skal stå på Displayet til Yamahan, altså selve lille skjermen på forsterkeren. Dersom du trykker flere ganger på display/parameter knappen så forandres informasjonen i display.

Jeg som deg foretrekker at det står DTS HD eller lignende, andre vil kanskje heller ha litt mer detaljert eller annen info... Du endrer dette ved å trykke flere ganger på display. Se selv i skjermen til YAMAHA så skjønner du hva jeg mener.

Er det ikke dette så må det være at blurayspilleren din kjører PCM, dette må du i så fall sjekke i blurayspilleren. Den skal stå til BITSTREAM out og ikke som PCM.

Disse to tingene er det som regel som gjør at det ikke står DTS HD.

Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,236
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    At det går ann å være så blind!! Har studert kontrollen uten å se det før nå:P

Men...Gikk over innstillingene på ps3 igjen, og der stod audio out på Lineær PCM. Jeg har jo fulgt guiden tidligere i tråden min, og da var alt i orden , men ikke nå? Hmm....Endret denne til bitstream , og da var det i orden igjen.

I guiden står det at "Audio out Hdmi " skal stå på LIneær PCM ? Og det har jo funka før for meg, hehe...

Det står også " Audio out Optisk " Bitstream. Jeg bruker jo HDMI ? Skjønner ikke helt dette, men det er ihvertfall i orden

Er ikke klokere, men det er hvertfall i orden !

Takker for hjelp!

---------------------------------------------------------------------

Har til info gått til innkjøp av Phillips 21 : 9 Cinema TV! Jeg liker denne veldig godt, så gleder meg til å hente den over nyttår!

GOD JUL !!
    DIY - Inconcert Miles | Klipsch |Denon | Anaview DIY Ams 1000 BTL x 2 | Samsung 75"| Shakers | Ps4 pro

Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    689
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Guiden er for gamle (Phat) ps3. Denne har ikke mulighet til å bitstreame dts hd master, så der må konverteringer gjøres inni ps3'en. i den nye ps3 slim er ikke dette noe problem og derfor skal det stå bitstream. De som har den gamle ps3 vil aldri se det lyse opp Dts-hd master i displayet sitt.
    [SIZE=2]

Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,236
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av thohaug
    Guiden er for gamle (Phat) ps3. Denne har ikke mulighet til å bitstreame dts hd master, så der må konverteringer gjøres inni ps3'en. i den nye ps3 slim er ikke dette noe problem og derfor skal det stå bitstream. De som har den gamle ps3 vil aldri se det lyse opp Dts-hd master i displayet sitt.

Ahhh !!! TAKK for at du oppklarte det

Edit: Jeg har forøvrig meget lyst på HT dine !! Er du fornøyd? Er det lov å spørre hva total pris ble? Evt på pm?

Takker til Danke og Supertramp for hjelp også!

Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    689
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har PM
    [SIZE=2]

Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,236
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for det

Nå er altså bakhøyttalere og TV i boks! Nå ser jeg etter effektforsterkere!

Jeg tviler på at jeg egentlig hører noe særlig forskjell på lydsignatur, men hvordan er for eksempel Rotel på Dali?

Ligger noen rotetl effekter på torget, derfor jeg lurer ! Tenker da for eksempel én Rotel 1562 pr HT?

Er dette NOK?

Jeg tenker først og fremst og avlaste reciever mtp fronter og evt senter.

Kim

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,582
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for det

Nå er altså bakhøyttalere og TV i boks! Nå ser jeg etter effektforsterkere!

Jeg tviler på at jeg egentlig hører noe særlig forskjell på lydsignatur, men hvordan er for eksempel Rotel på Dali?

Ligger noen rotetl effekter på torget, derfor jeg lurer ! Tenker da for eksempel én Rotel 1562 pr HT?

Er dette NOK?

Jeg tenker først og fremst og avlaste reciever mtp fronter og evt senter.

Kim
    Kan 1562 brokobles da - siden du vil ha en på hver HT mener jeg?
    Har hatt denne selv en gang,men da min daverende Pio LX51 spilte bedre alene ble den solgt igjen !
    Det var på MA RS6 , så det kan selvsagt ha vert missmatch !
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , McIntosh C48 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 og Minidsp Nanodigi.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , MA RXFX , MA Apex A-10 , 2 X Arendal Sub 2.
    BILDE : Panasoic ST50 65", Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Syvio HD Mediabox , Apple-TV.

Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    2,104
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ser du har kjøpt ny tv, har du bilde av den? 8) hvilke tomme er denne på?
    EDIT: så du ikke hadde fått den inn enda :razz:

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,124
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enda nysgjerrig om dynavoicene holder mål, de hadde jo en forbløffende koslig pris

Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,236
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan
    Kan 1562 brokobles da - siden du vil ha en på hver HT mener jeg?
    Har hatt denne selv en gang,men da min daverende Pio LX51 spilte bedre alene ble den solgt igjen !
    Det var på MA RS6 , så det kan selvsagt ha vert missmatch !
    Ja , de kan brokobles ! Hmm, usikker !

Joakim: Den er på 56" , omtrent samme bildestrl som en vanlig 63 under filmtitting, da den utnytter hele formatet

TorTorden: Kan ikke si annet foreløpig enn at de er for å bruke dine ord er forbløffende bra til prisen Har ikke sett så veldig mange filmer enda, så kommer som sagt tilbake til det!

Den ene gikk i steingulvet fra 2 meters høyde, og den er fortsatt nogenlunde intakt estetisk sett. Jeg måtte demontere det ene elementet og rette på magneten i forhold til "membran" huset. Den skrapa når elementet beveget seg. Når det var gjort var den i orden igjen

Kim

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,124
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Interessant, har noen vanlige concept 1 nå som side høytalere, men pga av et vindu og en pipe får jeg ikke plassert de helt optimalt (venstre høytaler er 8cm lenger bak enn den andre :-P )

Kunne jeg sånn sett prøvd meg med conceptene som høyde kanaler i front eller andre morsomme ting :-)

Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,236
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja! De er veldig plasseringsvennlige! Du er velkommen om du vil se/høre!

Kim

Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,236
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg endelig fått laget ferdig akustikkplatene med motiver! Har ikke så mye bilder fra prosessen, men kan jo forklare litt.

Har også fått opp den nye TV´n , som er en Phillips 21:9 CInema TV. Denne har Ambilight, som jeg syns er helt rått. Bilde er også meget bra. Jeg liker ting som er litt annerledes. Gøy å ha litt uvanlige ting av og til. Noen bilder

Her er da et av bildene. Har skrudd sammen en 90x60cm ramme, med bruk av plank som er 2x6cm ( Dette gir 1 cm med luft mellom plater og vegg ) Ha gjerne 2-3cm luft om mulig. Rammene er skrudd sammen på en enkel måte, uten 45 grader hjørner osv. Det som er viktig å huske , er å male rammene hvite, så trefargen ikke synes igjennom bildene. Puss lett over for en jevn flate. Prøv å lag med så nøyaktige mål som mulig, da det syns godt når man skal trekke på bildene, om noe av bildet "blir med rundt". Jeg har plater med sort front til de sorte bildene og hvite plater til de hvite.

Legg bildet med fronten ned , og legg rammen over og plasser den riktig. Start med å stifte midten på alle sidene. Ta hjørner til slutt. Her er det opp til deg selv hvor nøye man vil være. Jeg har ikke kutta i hjørnene for å det strøkent, jeg la det i en pen brett, syns det ble helt OK! Nok prat, bilder

Ble alt i alt veldig fornøyd

Kim

Intermediate alkar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette ble MEGET bra! Flott arbeid, og kule motiv. Bra jobba, kamerat!!!!

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stilig!

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,160
    Takk & like
    Nevnt
    13 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt supert! Flott arbeid og et innbydende "kino".

Side 20 av 75 FørsteFørste ... 10 16 17 18 19 20 21 22 23 24 30 40 50 60 70 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •