grandiS - Anaview AMS1000BTL x 2 ferdig:D - Side 16

Sponsorer:
Takk Takk:  3
Like Like:  49
Side 16 av 75 FørsteFørste ... 6 12 13 14 15 16 17 18 19 20 26 36 46 56 66 ... SisteSiste
Viser resultater 301 til 320 av 1489
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av grandiS
    Hehe, det blir alltid stille når jeg tar opp dette?

Er det en fornærmelse at jeg tar opp så billige Dynavoice høyttalere?

Har nemlig lyst til å bruke disse som prescence også , det må de da duge til.

Ellers har jeg lyst på rimelige forslag som oppfyller de kriteriene jeg nevnte i forrige innlegg Jeg føler ikke at surround biten er like viktig mtp lydkvalitet, av forskjellige grunner.

Håper noen våkner og gidder å svare

Tjallabais !
    Ser du har Yamaha forsterker, har du tenkt å bruke front presence? I tilfelle kommer jo da mye tale fra de sammen med senteren for å løfte lydbildet til midten av front. Jeg ville vel sett på noe fra Dali da siden det fra senter vil komme fra 3 høyttalere. Men har ikke prøvd dette selv så blir jo litt gjetting :-)
    Kino: DI(by BEF) SEAS LRO4Y 10" *4 + SEAS 6,5" Koax | Hypex PSC2.700D - DSP *2 | Krell Resolution C | DefTech Supercube Reference *2 | SVS sss-01 *4 | Yamaha 1030 | Vincent S3 | 106" rammelerret | Sony vpl-vw95 | PS4 | Stue: DefTech DI 6,5LR | Denon AVR-X1200W | Squeezebox |

Min hjemmekino

Intermediate grandiS sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,236
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av alkar
    Jeg har dem i surroundkanalene selv, og de gjør en helt fin jobb, men har ingen formening om de matcher med Dali. Det er bra høytalere til summen du betaler for de, men jeg skal ikke skryte på dem samme trøkket som er i resten av frontrekka (klipsch). Uansett så er de et godt kjøp, og de gjør en god jobb som surround. Dersom du ikke er avhengig av lik signatur (gjelder vel mest musikk egentlig) så vil jeg si at det er bare å bestille. Du blør uansett ikke penger ved å gå for dem!
    Da er saken grei! Er de gode nok for deg , til ditt bruk i din KONGE kino, så holder de hvertfall her

Vebbis: Aha, det visste jeg ikke! Noe eget som heter "front prescence" kontra vanlig prescence? Er det dette som er spesielt for Yamaha? Da blir det fire FX4 og Zensor som prescence
    DIY - Inconcert Miles | Klipsch |Denon | Anaview DIY Ams 1000 BTL x 2 | Samsung 75"| Shakers | Ps4 pro

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er saken grei! Er de gode nok for deg , til ditt bruk i din KONGE kino, så holder de hvertfall her

Vebbis: Aha, det visste jeg ikke! Noe eget som heter "front prescence" kontra vanlig prescence? Er det dette som er spesielt for Yamaha? Da blir det fire FX4 og Zensor som prescence
    Nei, altså ha de i front kontra å ha de bak. I hvert fall på min kan jeg velge å ha de i front enten high eller low, eller ha de bak (som er litt mer uvanlig). Alt jeg har nevnt nå er altså som presence høyttalere. Dersom du bruker de foran har Yamaha en egen dialog lift som løfter senterlyden opp til midten av lerretet, for de som bruker det og har senter under. Da vil det komme mye lyd fra disse tre høyttalerne samtidig.
    Kino: DI(by BEF) SEAS LRO4Y 10" *4 + SEAS 6,5" Koax | Hypex PSC2.700D - DSP *2 | Krell Resolution C | DefTech Supercube Reference *2 | SVS sss-01 *4 | Yamaha 1030 | Vincent S3 | 106" rammelerret | Sony vpl-vw95 | PS4 | Stue: DefTech DI 6,5LR | Denon AVR-X1200W | Squeezebox |

Min hjemmekino

Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,236
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vebbis
    Nei, altså ha de i front kontra å ha de bak. I hvert fall på min kan jeg velge å ha de i front enten high eller low, eller ha de bak (som er litt mer uvanlig). Alt jeg har nevnt nå er altså som presence høyttalere. Dersom du bruker de foran har Yamaha en egen dialog lift som løfter senterlyden opp til midten av lerretet, for de som bruker det og har senter under. Da vil det komme mye lyd fra disse tre høyttalerne samtidig.
    Ååja! Trodde prescence var ensbetydende med oppe på veggen foran:P

Er vel kun et sted å koble de til bak på recieveren? "Prescence" ? Når det gjelder hva som kommer i prescence kanalen, er det innstillinger? Om de skal løfte lyden fra senteren som du sier, eller være en egen kanal på en måte?
    DIY - Inconcert Miles | Klipsch |Denon | Anaview DIY Ams 1000 BTL x 2 | Samsung 75"| Shakers | Ps4 pro

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ååja! Trodde prescence var ensbetydende med oppe på veggen foran:P

Er vel kun et sted å koble de til bak på recieveren? "Prescence" ? Når det gjelder hva som kommer i prescence kanalen, er det innstillinger? Om de skal løfte lyden fra senteren som du sier, eller være en egen kanal på en måte?
    Jeg har ikke yamaha selv så kan ikke svare helt nøyaktig, men jeg var under inntrykk av at hovedfunksjonen med de er å løfte senterlyden slik at det høres ut som det kommer fra midt i lerretet. Er laget for de som ikke har lydtransparent lerret med senter under. Jeg veit at yamaha har en egen innstilling for hvor mye det skal bli løftet.

Det kommer nok annen lyd gjennom og, men det blir i hvert fall mye tale. Samtlige av de jeg har vært hos med slikt oppsett har brukt det som beskrevet over, for å løfte senterlyden.

Min hjemmekino

Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,236
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vebbis
    Jeg har ikke yamaha selv så kan ikke svare helt nøyaktig, men jeg var under inntrykk av at hovedfunksjonen med de er å løfte senterlyden slik at det høres ut som det kommer fra midt i lerretet. Er laget for de som ikke har lydtransparent lerret med senter under. Jeg veit at yamaha har en egen innstilling for hvor mye det skal bli løftet.

Det kommer nok annen lyd gjennom og, men det blir i hvert fall mye tale. Samtlige av de jeg har vært hos med slikt oppsett har brukt det som beskrevet over, for å løfte senterlyden.
    Ok Takker for svar!

Er vel ikke bortkastet å bruke det selvom jeg ikke har lerret? På sikt blir det 65" TV! Er vel bare å ikke henge det alt for høyt !

Kim

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok Takker for svar!

Er vel ikke bortkastet å bruke det selvom jeg ikke har lerret? På sikt blir det 65" TV! Er vel bare å ikke henge det alt for høyt !

Kim
    Nei vil absolutt ikke tro det er bortkastet. Du har sikkert senteren under TVen. Den løftefunksjonen har 7 trinn eller noe slikt for hvor mye løft det skal gi. Er bare å prøve seg frem til tale høres ut som kommer fra midt på TVen i stedet for under. Blir nok knall :-)

Min hjemmekino

Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,236
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Føler Heico fortjener å bli nevnt overalt!

Etter 8 år som førerhund, ble han for et par dager siden lagt til å sove nesten 12 år gammel. Det verste jeg har gjort i hele mitt liv Heico var en helt utrolig hund. Gikk overens med alt som kryper og går, tolerang som få og som labradorer flest et matvrak.

Heico rydda alltid opp i hundekrangler, og var en klippe for minste hunden vår. Ser tydelig at det er et savn der

Her avbildet på 17.Mai med beste kompisen og vår minste , Turbo!

Ofra lett plassen sin for Turbo

Du kommer til å bli dypt savnet, Heico

Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kondolerer
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Intermediate runefalk sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    1,294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alltid trist når slik skjer RIP
    PANASONIC TX-P65VT60Y​-Onkyo TX-NR818-Sherbourn PA 5-200 -Sherbourn PA 2-160-Anti-Mode
    2Stk SVS PC12-NSD DSP-Klipsch RF MK2-82/RC64/RS-52/RB-61/Panasonic DMP BDP500
    ,PS3-VAN DEN HUL-Logitech Harmony 900

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trist det, og vil tro at han har fortjent sin plass i hundehimmelen.
    Virkelig prakthund!

Intermediate sirant sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,720
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Utrolig trist når sånt skjer, man får bare tenke på alle de fine stundene Har to bikkjer selv og gruer meg til den dagen kommer her.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Triste greier..kondolerer

Intermediate Jan Frode sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    537
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uff da, kondolerer

Har hund selv så jeg føler med deg.
    Stue: Primare I32 - Primare DAC30 - Sonus Faber Venere 2.5 - Viablue SC-2 - HTPC - Chromecast Audio - Ipad Air - Spotify Premium

Reserveutstyr/ til salgs: Nakamichi Amplifier 2
    - Arendal Sound 1723 Tower -System Audio Saxo 30 - Onkyo A-9010 - Sennheiser Momentum

Det er bedre med en god trekant enn en ond sirkel

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kondolerer! Opplevd dette tre ganger selv

Intermediate alkar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kondolerer, kompis...

Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,236
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Edit!! : Takker alle for kondolanser Går mye bedre nå!

Her har det stått stille en god stund nå

Det er fordi jeg sparer til ny TV! Blir ny TV og surround / surround back og prescence front i desember. Gleder meg

Blir enten Samsungs smart 64" plasma tv, eller Panasonic 65" (ST/VT65) ! Må rett og slett se hvilke tilbud som kommer i romjula!

Kim

Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,236
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skulle prøve å spille litt Modern Warfare 2 igjen, men plutselig får jeg ikke " Connecting to Matchmaking server" til å fungere? Har starta router på nytt, deaktivert/aktivert kommunikasjon med media server ( etter å ha lest om prob på nettet )

Noen som please kan hjelpe?

Kim

Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,236
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Please?

Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Please?
    Du kommer inn i psn?
    Byttet router eller modem siden sist? Sjekk NAT typen din, om denne er feil så ødelegger den alt.
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Side 16 av 75 FørsteFørste ... 6 12 13 14 15 16 17 18 19 20 26 36 46 56 66 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •