grandiS - Anaview AMS1000BTL x 2 ferdig:D - Side 11

Sponsorer:
Takk Takk:  3
Like Like:  49
Side 11 av 75 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 21 31 41 51 61 71 ... SisteSiste
Viser resultater 201 til 220 av 1494
    Active
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Håhå, ikke demp deg selv inne da

Intermediate grandiS sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,251
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, neida!

Hva tror folket om 4 stk xtz 12.16 eller 2 stk SVS PC12?? Har veeeeldig lyst til å prøve sistnevnte !!

Kim
    DIY - Inconcert Miles | Klipsch |Denon | Anaview DIY Ams 1000 BTL x 2 | Samsung 75"| Shakers | Ps4 pro

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,601
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av grandiS
    Hehe, neida!

Hva tror folket om 4 stk xtz 12.16 eller 2 stk SVS PC12?? Har veeeeldig lyst til å prøve sistnevnte !!

Kim
    Til film (dypbass) er nok 2stk SVS best - er ikke mye som kan riste et helt hus på samme måten!
    Til punchbass over 50 hz,så kan nok 4 stk XTZ vere et bedre alternativ!

Kommer jo litt an på hvordan du får plassert dette her også!
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , McIntosh C48 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 og Minidsp Nanodigi.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , MA RXFX , MA Apex A-10 , 2 X Arendal Sub 2.
    BILDE : Panasoic ST50 65", Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Syvio HD Mediabox , Apple-TV.

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,406
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, neida!

Kim

2 stykk SVS og 2 stykk XTZ

Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,251
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hahaha! Bare venta på den! Også fra deg da!

Hadde lommeboka tillatt det, så skulle jeg gjort det! Men orker ikke å spare og vente

Kim
    DIY - Inconcert Miles | Klipsch |Denon | Anaview DIY Ams 1000 BTL x 2 | Samsung 75"| Shakers | Ps4 pro

Active Seigmann sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    451
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter min mening så blåser svs mer luft enn de faktisk lager lyd, og det kommer mye bråk over en 50-60 hertz.

Du er ikke lysten på og bygge noen trekasser selv da? det er jo enkelt som bare det
    Kan ingenting, gjør alt!

Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,251
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Seigmann
    Etter min mening så blåser svs mer luft enn de faktisk lager lyd, og det kommer mye bråk over en 50-60 hertz.

Du er ikke lysten på og bygge noen trekasser selv da? det er jo enkelt som bare det
    Xtz´ne jeg har nå fungerer egentlig veldig bra, men har ikke det trykket i bånn som jeg opplevde fra SVS´n til BigT.

Jeg skjønner nå litt hva så mange snakker om når de snakker om at sylinder subbene til SVS spiller så uanstrengt! Det er faktisk en god beskrivelse, man satt aldri med følelsen om at suben skulle bånne e.l . Hadde aldri trodd den skulle levere så voldsomt som den gjorde, meget spent på hvordan det blir hos meg ( Er snakk om å byttelåne for morro skyld )

Å bygge selv er vel ikke heeeelt utelukket, men for øyeblikket har jeg lite tid til å bli ferdig på en fornuftig tid Skulle jeg bygget selv skulle jeg hatt 15-18" element, og da blir kassene noe store for dette rommet

Kim

Newcomer HiFi-Mathias sin avatar
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan jo beholde XTZ'ene og kjøpe én SVS, og heller kjøpe enda en senere når økonomien tillater det

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    451
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja svs rister soffaen mye for lite penger så hvis det er det som er ønskelig så kjør på

Men når det kommer til kvalitet på bassen så er det ett stykke igjenn.

Uansett har du 15k får du ett rellativt heftig subsystem for lytteavstand på 2-3m om du bygger selv.
    Kan ingenting, gjør alt!

Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,251
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja svs rister soffaen mye for lite penger så hvis det er det som er ønskelig så kjør på

Uansett har du 15k får du ett rellativt heftig subsystem for lytteavstand på 2-3m om du bygger selv.
    Uten å betvile dine kunnskaper eller erfaringer, så har jeg vondt for å tro at det er noe galt med lydkvaliteten til SVS. Er vel relativt vanskelig å selge så sinnsykt, om produktet er middelmådig? Blir litt som klipsch, sinnsykt mange har dette, for det er OK pris og OK ytelse

Men at man kan få "mer for pengene" ved å bygge selv, er nok mulig

Kim

Intermediate Per Christian sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,619
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Da tror jeg ikke du har hørt svs skikkelig kalibrert, hos meg låter svsene meget godt på musikk også, har heller ikke hørt antydning til blåselyder uansett hvor hardt jeg presser de:-)

Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,251
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Per Christian
    Da tror jeg ikke du har hørt svs skikkelig kalibrert, hos meg låter svsene meget godt på musikk også, har heller ikke hørt antydning til blåselyder uansett hvor hardt jeg presser de:-)
    Hvilke av SVS´ne er det du har? Mener å huske du har 2 ( pluss godeste Ken:evil: )

PS: Du må linke til den gromme kinoen din i signaturen din!!

Kim

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,619
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilke av SVS´ne er det du har? Mener å huske du har 2 ( pluss godeste Ken:evil: )

PS: Du må linke til den gromme kinoen din i signaturen din!!

Kim
    Jeg har pc13 ultra dsp*2 ;-) de er helt syke:-D ja skal linke, men får ikke til sånn enkel link der hehe

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    451
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uten å betvile dine kunnskaper eller erfaringer, så har jeg vondt for å tro at det er noe galt med lydkvaliteten til SVS. Er vel relativt vanskelig å selge så sinnsykt, om produktet er middelmådig? Blir litt som klipsch, sinnsykt mange har dette, for det er OK pris og OK ytelse

Men at man kan få "mer for pengene" ved å bygge selv, er nok mulig

Kim
    Kommer helt ann på hva man har som referanse

Jeg har hørt pb-13 ultra i friluft, kalibrert med radioshack med en liten stigene kurve ned til 40 hertz, vill det si er ett godt grunnlag og bedømme etter.
    Og det var rellativt trist sammenlignet med miles som er en fullrange høytaller..

Btw, 10 eller 12" i lukket kasse er fornuftig, kassene kan bygges små og eneste som man må kompansere med er effekt og eq. Port komp slipper man også og tenke på.

Tangen er jo veldig fornøyd med 4 10" i 25l kasser.
    Men har du plass så er jo noen gode 12" og foretrekke, og burde gi godt med skyv.

hvis man ser på ferdig subber, så er nok svs bra til prisen
    Men det kan overhode ikke sammenlignes med det man får innen diy til samme pris
    Kan ingenting, gjør alt!

Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,251
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PC: Ja, det tror jeg på !! Husker ikke helt hvordan jeg gjorde i farta, knota litt med det jeg og! ( link )

Seigmann: Det er klart , bare måten du sa ting på , virket liksom som om SVS ikke er verdt materialet det er laget av Men skjønner hvor du vil hen, bare vet ikke om jeg orker å bygge

Har forresten flyttet begge subbene inn i høyre hjørnet nå, "fytti hel**te for en forskjell! Nå er "Tron" helt sinnsyk her jeg sitter

EDIT: Sånn her skal det se ut Per C :

[URL="http://avforum.no/minhjemmekino/show.php/grandiS"]Min Hjemmekino[/URL-] Bare minus den streken etter den siste "URL", er der kun for å "ødelegge" linken så du ser hva det står:P

Kim

Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,251
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, hva skal man si ????

Har vært så heldig å få låne SVS´n til Thor ( BigT ), en kjempe hyggelig kar som bor i Tønsberg, "steinkast" fra meg !

Man sier at man ikke kan få i både pose og sekk, JO, det kan man8)

Nå står SVS´n på venstre side og XTZ´ne i høyre hjørnet, har ikke kalibrert noe overhode, men spiller ufattelig morsomt allerede!! Bråker fælt, men er gøy Tror nok det blir en SVS i kjelleren også I mitt rom så virker det som om xtz´n trykker mye mer oppover, fra kanskje 40hz? SVS´n dabber veldig fort av, den tar liksom "kun" kjellerbassen. Dette kan selvfølgelig være innstillinger, har jo som sagt ikke gjort noe med dette enda.

SVS´n står på 80hz og receivern styrer xtz´n. De går uansett ikke like dypt, så de "ødelegger" ikke noe i bånn hvertfall.

Nå er det hvertfall nok trøkk i kjelleren min for en stund, stakkars dama i 3 etg hos oss. Hun er riktignok døv fra før, men ikke blind( nok ) til å ikke se kaffekoppen flytte seg bortover bordet oppe. Vi bor jo i murhus, så det forplanter seg relativt mye:P

Kommer med mer detaljer !!

Tusen takk til Thor ( BigT ) !!! ( Håper akustikkplatene kommer godt med )

Kim

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,619
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spennende med litt kalibrering så blir det nok enda bedre du er velkommen hit for og høre på pc13 hvis du vildu bor vel ikke sååå langt unna?

Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,251
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Per Christian
    Spennende med litt kalibrering så blir det nok enda bedre du er velkommen hit for og høre på pc13 hvis du vildu bor vel ikke sååå langt unna?

Se der ja, der var linken på plass og! Kommer innom en dag jeg! Selvom det er veldig dumt å gjøre det, blir jo ikke 2 stk ultra her Men men! Er ikke langt nei,1 time til Oslo, 20 min derfra til deg ca! Var i eller i nærheten av Fetsund?

Vært i kontakt med Flageborg, han skal kalibrere for meg når alt er klart!!

Kim

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,619
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se der ja, der var linken på plass og! Kommer innom en dag jeg! Selvom det er veldig dumt å gjøre det, blir jo ikke 2 stk ultra her Men men! Er ikke langt nei,1 time til Oslo, 20 min derfra til deg ca! Var i eller i nærheten av Fetsund?

Vært i kontakt med Flageborg, han skal kalibrere for meg når alt er klart!!

Kim
    Linken er på plass! takk for hjelpa jepp i nærheten av fetsund bare og skrike ut flageborg fikser nok biffen ja hehe!

Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,251
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her kommer noen bilder, beklager bildekvaliteten og rotet

Meget stolt av denne, beste kjøpet på lenge !!

Edit, jeg har resiza alle bildene, men noen kommer i full strl uansett, skjønner aldri det der:P Sorry

Side 11 av 75 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 21 31 41 51 61 71 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •