Wackee's første stereo

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Wackee's første stereo

Hei,

Har lagt ut litt info om stereoen som eg har såvidt begynt å få sammen. Ønsker kommentarar og tilbakemeldingar :-) Av oppgraderingar står først ein DAC og deretter nye høgtalerar på agendaen, så om nokon har tips og anbefalingar, er det berre å fyre laus.

Wackees HIFI

William :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    524
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wackee
    Hei,

Har lagt ut litt info om stereoen som eg har såvidt begynt å få sammen. Ønsker kommentarar og tilbakemeldingar :-) Av oppgraderingar står først ein DAC og deretter nye høgtalerar på agendaen, så om nokon har tips og anbefalingar, er det berre å fyre laus.

Wackees HIFI

William :-)
    Kombinasjonen hegel HD20 og HD2 (dersom du bruker pc og usb) eller kanskje HD10 og HD2... Cambridge dacmagic er også ein grei dac.

Bowers & wilkins 683 kan også anbefales.Eller dei eldre 604s3 Men hører du kun på rock finnes det kanskje bedre alternativer.Men bowers & wilkins er veldig bra allround høytallere :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bør vel kanskje oppgradere forsterker før eg kan gå over på B&W683.
    Burde ha nevnt det, men er hovudsaklig små/stativ høgtalerer eg er på utkikk etter. Men aller først trenger eg ein DAC. Kan eg spørre kvifor eg trenger BÅDE ein HD10 og HD2? Det er jo USB i HD10.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    524
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    524
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wackee
    Bør vel kanskje oppgradere forsterker før eg kan gå over på B&W683.
    Burde ha nevnt det, men er hovudsaklig små/stativ høgtalerer eg er på utkikk etter. Men aller først trenger eg ein DAC. Kan eg spørre kvifor eg trenger BÅDE ein HD10 og HD2? Det er jo USB i HD10.
    du trenger ikkje begge to igrunn.Men hd2 har bedre usb del enn hd10.Og hd10 låter enda bedre sammen med hd2 "ifølge" hifi magasiner.Lyd og bilde. Du kobler da usb fra pc til hd2 og deretter coaxial ifra hd2 og innpå coaxial inngang 1 på hd10.Du får da også en ekstra runde med Hegels jitter reduksjon.Men er ingen ekspert hehe 8) men blir jo selvsagt dyrere,og spørst hvor kresen man er eller hvor stor forbedring man får.Har selv skaffet meg hd20 og hd2.men har ikkje fått testa skikkelig enda :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjønner tangegangen :-)

Etter kva kundebehandleren på soundgarden kunne fortelle meg, er HD2 samme som sitter i HD20. Altså bedre enn HD10, men identisk med HD20. Om eg går for HD10, klarer eg ikkje forsvare ein ekstra USB sak for 2000,- med mitt (student)budsjett :-)

Står vel mellom Rega DAC, HD10 og DacMagic. Er det nokon som har erfarigner med DacMacig og HD10/Rega. Er dobblingen i prisen verdt det, med tanke på resten av anlegget mitt?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Cambridge DacMagic på veg i posten