Flakk´s halvseriøse stuekino. - Side 8

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 8 av 13 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... SisteSiste
Viser resultater 141 til 160 av 243
    Intermediate Magnalf sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    789
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Baggen
    Takk gud for Blå Thor
    :lol:

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MrLG
    Hva mener du at lyden ikke blir riktig, mener du at f.eks bassen blir for høy i forhold til lyden, eller at selveste lyden faktisk blir feil?

Har du noen gode link til guider man kan bruke til å kalibrere et system ved hjelp av en slik app/måler?
    Min erfaring er at volum på sub stilles for lavt av autokalibrering. Kortversjoner som jeg bruker er følgende:

Still volum/gain på sub til ca 1/4 av maks.
    Kjør autokalibrering
    Bruk en lydtrykksmåler og juster volum til 60-75 db
    Sjekk at autokal er ok, dvs likt lydtrykk på alle høytalere vha testtone fra forsterker eventuelt test DVD/Blue ray
    Finjuster ved behov
    Øk volum på sub slik at det kommer på samme nivå som de andre høytalerne eller litt over/under etter smak.

Mer her: SVS FAQ - L-Sound AS
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    789
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan ihvertfall bekrefte at ommøbleringer gir interessante utslag på YPAO-kalibrering.

For første gang, etter den siste møbleringen som jeg aldri har prøvd før, har jeg fått YPAO til å faktisk slenge BASSEN inn i prioriteringene sine. Nå høres det ganske morsomt ut, uten at jeg trenger å kjøre "Trough" i EQ eller Pure Direct for å få liv i frontene

Dette kom ut i fra en hastverkskalibering, med (ikke skyt meg) kanten på en skråstilt Klipsch-eske som "mikrofonstativ". Mic´en balanserte loddrett. Brukte kun to målepunkter. Blei hastverk siden en kamerat sa han kom opp og joina film om en time, mens jeg sto med ALT strødd rundtomkring og ingenting koblet opp :P

Har lagd en litt temporarly løsning på TVbenken nå, for å få senteren ut av den trange hylla og ut i det fri, skal slenge opp et bilde når jeg kommer hjem til helga hehe..

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    789
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hehe.

Da har jeg (i kjent stil) pusla sammen noen halvjalla løsninger for å få sentern i en posisjon den bør være, med de møblene jeg har tilgjengelig :lol: Bortsett fra at det ser helt jævli ut, blei faktisk resultatet veldg bra.

Flytta SVS´en inn i et nytt hjørne, og det ble vellykket. Virker til å være den beste posisjonen med denne møbleringen jeg bruker nå.

Så får vi se når sommerferien kommer, om man får malt litt, bytta gardinger og tatt sånne ting litt mer seriøst :P

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    789
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har CV XLS-215 med CXA-10 eller tilsvarende/større på østlandet som har lyst til å gi en demo? Nysgjerrig på hvordan lyden er, vurderer et partyrom i kjelleren 8-)

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Magnalf
    Noen som har CV XLS-215 med CXA-10 eller tilsvarende/større på østlandet som har lyst til å gi en demo? Nysgjerrig på hvordan lyden er, vurderer et partyrom i kjelleren 8-)
    Hva vil naboene si da? hehe

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    789
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forhåpentligvis vil dem flytte Hehe!

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    789
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Detta med subplassering er **** i meg rare greier :P Ene helga synes jeg den høres best ut i det éne hjørnet, mens neste helg begynner jeg å ommøblere igjen.

Én ting er sikkert; jeg selv er veldig følsom for hvor bassen kommer fra har jeg funnet ut, så jeg merker godt om den står på venstre, høyre eller bak meg. Så egentlig burde jeg hatt den foran ved høyttalerne. Men da er det plutselig ræva effekt ut av den igjen da.

Så jadda... prøving tar aldri slutt :P

Har så lyst til å prøve noe brutalt av forsterkeri på Klipschene mine bare for morro skyld for å høre hvordan lyden blir Noe 2stk Crown eller 2stk CV-amper av de store typene. Det er vel noe som strider i mot fornuften for de fleste, men hadde vært deilig å mata de med litt skikkelig guffe til festbruk, og de nevnte trinnene er jo relativt billige i forhold til f.eks A21, eller JC-1 for den saks skyld, selvom de igrunn ikke kan sammenlignes i det hele tatt, ja jeg vet ;D

Hadde vært litt gøy å hørt lydsignaturen.

Skal handle inn noe til å bruke på låven i sommer når feriepengene kommer, og det blir vel mest sannsynlig noe stort CV med et par amper. Fristende å tjuvstarte litt og teste ampene i stua

ANYWAYS; Om noen vil ha en Halo A23, så selger jeg min for rundt 6k muligens. Den er 1 år gammel snart og lite brukt iom at jeg aldri er hjemme Jeg må bare bestemme meg for om jeg skal gå for en A21, eller om jeg skal kjøpe enda en A23 og brokoble på noe vis. Sistnevnte er jo mye billigere, men er det bra...det er jo spørsmålet.

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du vil ha noe mere brutalt så ville jeg ha solgt 82 og gått for 83, RF7 eller sett på brukten etter KSP400
    ...men hvis du skal gå for "verre enn versting" så kan kanskje noe som BEF har være noe??

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    789
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    BEF? Mener du KEF? :P

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    789
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror jeg fikk svar ang. bridge ihvertfall, det går på bekostning av Klasse A watt

i have a a51 and had a a21 aswell at one point.
    these were directly compaired to a pair of jc1's and the a23 (not bridged) in the shop.

im a believer in bridging, however in this case you have a extra aspect to think about- the a51 and a21 amps have MUCH higher bias for class A- thats why there so much more expensive.
    most if not all of the detail in music is at low power levels- all the treble, and most of the mid will never use up more than 10w even at very high listening levels.
    so basically the a21 and a51 is considerably more detailed on average sensitivity speakers.
    the power difference is of little interest when listening to surround to me as the sub does all the high power work, my amp barely has to do anything to generate the required dynamics, and is largely wasted.
    i have some pro speakers that i set up every once in a while and have recorded 125db without the amps drawing more than half there max requirement- i cant stand the music at this level as it just hurts so its a moot point imo.

the jc1 is a good example of my point- it sounds bloody marvelous to me - and notably better than the a21 at normal levels that dont require much power at all- and thats because rather than being a bridged a21, its a high class A monster that covers all but the big dynamics without leaving class A at all. it would be the perfect amp for esl's.

oh and one other thing- distortion goes up when bridging- not that that in itself is as bad as it sounds, but its good to know.

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    789
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du bare 1 - en - sub?:shock:

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    789
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja ops: Sliter litt med å få godlyden óg, siden jeg har så ultimat hypermongo stue, men jeg lever i håpet. Burde kanskje hatt 2 ja. To Ultraer? : ) Er kanskje ikke noe fordel å blande merkene for mye?

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja ops: Sliter litt med å få godlyden óg, siden jeg har så ultimat hypermongo stue, men jeg lever i håpet. Burde kanskje hatt 2 ja. To Ultraer? : ) Er kanskje ikke noe fordel å blande merkene for mye?
    Hypermongo er vel ikke så langt fra sannheten kanskje - brunt og blått går vel heller ikke så bra sammen, men her diskuterer vi vel AV 8). Utrutningen er jo et bra utgangspunkt men tror det er mye å hente på å skape litt symetri om en definert Sweetspot....
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    http://avforum.no/forum/hvilket-utst...ml#post1795340
    Hehehe...
    Du følger ikke mye med?
    BEF eier en av de råeste hjemmekinoene i Norge når det gelder watt/SPL
    Noen In Miles kominert med noen av subbene hadde vel latt nabolaget sett ut som ground zero?

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    789
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BGuarden
    http://avforum.no/forum/hvilket-utst...ml#post1795340
    Hehehe...
    Du følger ikke mye med?
    BEF eier en av de råeste hjemmekinoene i Norge når det gelder watt/SPL
    Noen In Miles kominert med noen av subbene hadde vel latt nabolaget sett ut som ground zero?
    Aahhh seff Den der er jo helt sinnsyk!! Kobla ikke helt med en gang når jeg leste, hehe!

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    789
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jaja da var det nok en testmøblering da :P Denne har jeg vel egentlig prøvd før, men var litt nysgjerrig på hvordan det var. Den forrige jeg hadde lenger oppe her skapte litt kjip romfølelse av lyden, men var jo en fin måte å få plass til mange folk vet filmtitting, uten at noen fikk noe særlig "halo"-effekt av Sonyen ved å sitte for langt til siden (En av de få svakhetene med HX´en, om man ikke sitter nogenlunde rett på

Stereobildet er veldig bra ved denne plasseringen. Bassen her jeg sitter i stressless´en er relativt grei, men forsvinner litt vel mye i gulvet, om jeg skal forklare det på noe vis.

Det som er litt kjipt, (siden jeg er en person som tenker på alle sin opplevelse :P ) er at bak stresslessene blir det et sinnsykt dødrom for bass helt fram til vinduene. SÅÅÅEEHH....om man har partæh partæh er det jo null nada bass i området som folk står og bouncer på stuegølvet, og det er jo relativt lame, for å si det sånn

Derfor har jeg litt lyst til å slenge enda en sub in i stua, maybe? I det hjørnet her, bak! Skulle det vært enda en Ultra, eller noe annet? Aner ikke. Men det burde vel hjulpet!

Men hvordan i all verden skal jeg gjøre det da, kan jeg kjøpe enda en AntiMode? Eller vil jeg da risikere utfasing siden de på en måte ikke kommuniserer med hverandre kanskje? Jeg må kanskje ha den nye som nettopp dukka opp til psychopris? : / Evt ta alt manuelt, noe jeg ikke er veldig dreven på, meeen kan jo lære..hehe.

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    789
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forresten, noen som har noen tips om butikker som selger lysutstyr til gode priser? aka lyskanoner, lasers etc

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Subben gir vel best effekt i et hjørne med 2 harde vegger. Hvilket må du prøve deg frem til gjerne ved hjelp av lydtrykksmåler, gjerne app på mobil.

Ellers er vel en stue ikke det optimale for god lyd. Sliter litt med det samme da plassering gjerne styres av mange andre ting enn optimal lyd - du skal ha en sofagruppe, spise gruppe, og har du kvinnfolk i huset sliter du enda mer, da må du gjerne ta den plassen du får tildelt .

Har en kino som funger optimalt lydmessig men jeg gidder ikke sitte ned der bare for å lytte på musikk. Liker å bevege meg rundt og gjøre andre ting, og nå og da sitte i tilnærmet sweetspot å lytte når jeg er i humør for det.

Burde sittet der mer da jeg driver å eksperementere med Martin Logan Purity - snart Vista om dagen. Meget bra høytaler for min musikksmak men har en meget snever lytteplass for optimal lyd. I den forbindelse har jeg prøvd litt av hvert og det er STOR forskjell fra et sted til et annet, så bare fortsett å prøve

Side 8 av 13 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •