Flakk´s halvseriøse stuekino. - Side 7

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 7 av 13 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 ... SisteSiste
Viser resultater 121 til 140 av 243
    Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av HK_Xclio
    Hahahh.
    Det er farlig å lese AVforum i halvsøvne! 1 svs til høres ut som en god invistering

2 er enda bedre

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På den annen side kan det være lurt å ta vare på naboene og - du vet ikke når du trenger dem....
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Intermediate Magnalf sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    789
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror ikke jeg får no særlig bruk for akkurat de der, er nok heller de som har mer bruk for meg, jeg eier så og si alt rundt huset de leier, tilogmed grøftene... 8-)

Naboen som bor i kjelleren i det samme huset var jo nede hos meg på fest og greier for det var noen oldiser her som ho visste hvem var, det var den kvelden jeg sprengte Klipschene, og da sa ho at ho ikke hørte noenting før ho gikk ut av huset...hehe. Ingen av de andre hører noe heller

Men blir med på leken jeg, nå blir det slutt på "be nice" snøbrøyting, plenklipping, etc etc og ikke minst at ungene dems aker utafor soveromsvinduet mitt på min eiendom fra tidlig på morran til seint på kveld og hyler og skriker :twisted:

Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Magnalf
    Tror ikke jeg får no særlig bruk for akkurat de der, er nok heller de som har mer bruk for meg, jeg eier så og si alt rundt huset de leier, tilogmed grøftene... 8-)

Naboen som bor i kjelleren i det samme huset var jo nede hos meg på fest og greier for det var noen oldiser her som ho visste hvem var, det var den kvelden jeg sprengte Klipschene, og da sa ho at ho ikke hørte noenting før ho gikk ut av huset...hehe. Ingen av de andre hører noe heller

Men blir med på leken jeg, nå blir det slutt på "be nice" snøbrøyting, plenklipping, etc etc og ikke minst at ungene dems aker utafor soveromsvinduet mitt på min eiendom fra tidlig på morran til seint på kveld og hyler og skriker :twisted:
    Rock'n roll!
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Status etter helga? Er det analprolaps på nabokjærringa?

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hansge
    Status etter helga? Er det analprolaps på nabokjærringa?
    pga musikk eller andre ting ?
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pga musikken får jeg håpe?!?

Intermediate grandiS sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,294
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ostemannen
    pga musikk eller andre ting ?
    HAHA!:-D
    DIY - Inconcert Miles - DIY Beyma 2x 12" -TPL150 Center | Klipsch |Denon | Sony HW50ES | Ps4 pro

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    789
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Haha...fronten er stabil. Var på den lokale matsjappa når jeg kom hjem på fredag (Rimi). Naboene kom inn døra, men når de så meg snudde de og rømte til Prix. Da jeg fant ut at jeg også ville en tur på Prix blei de helt rare når jeg dukka opp der x-)

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    haha, er det kalle fronten stabil? :P

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    789
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er ihvertfall veldig stabil :P Tenkte jeg skulle grille litt på verandaen og spille litt godmusikk når jeg parkerer for helga igjen. Viktig å spille så høyt at man får en bra opplevelse even out on the terrasse da :twisted:

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    haha, ser det er skikkelig krig på gang

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så du hadde litt problemer med bassen tidligere, fant du ut en god løsning på det uten antimode? Har samme bass, og yamaha receaver, får noe lyd i bassen når jeg tar auto kal. , men lyden er latterlig liten.

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    789
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Løsningen for meg blei rett og slett å kjøre "Straight" eller Pure Direct. Romkorr. ødela mer for min del enn den gjorde godt. Test det ut..

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    789
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På SVS bruker jeg Antimode dog, funker bra der siden jeg bare kan stille opp gain etterpå (siden antimoden "temmer" de overdøvende frekvensene)

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    789
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjeda meg litt så det blei en ommøblering igjen :P Funker greit bortsett fra at jeg har en dip til høyre i bildet, men men, kanke få i pose og sekk i den mongo stua her. (Går jo åpning inn mot høyre her også). SVS´en står bakerst i hjørnet, funker greit. Prøvde først å sette den bak TV´en, det funka ræva.

Og skål forresten

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Løsningen for meg blei rett og slett å kjøre "Straight" eller Pure Direct. Romkorr. ødela mer for min del enn den gjorde godt. Test det ut..
    Ah okei, men jeg fant faktisk løsningen på problemet. Man kan gjerne kjøre YPAO for å se forholdet mellom høytalerne, deretter stiller man inn manuelt alle høytalerne til -10db (evt. noen høytalerne -9,-8 osv ettersom forholdet var), så stiller man sub til +10db, deretter setter alle høytalerne til "small" med crossover på 80hz.

Og vips, så har man bass i bøtter og spann! Bra antimode fiksa det for deg da, kan dog være nyttig å vite for de som ikke har det, dessuten synes jeg lyden blir litt bedre uten pure dir.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjeda meg litt så det blei en ommøblering igjen :P Funker greit bortsett fra at jeg har en dip til høyre i bildet, men men, kanke få i pose og sekk i den mongo stua her. (Går jo åpning inn mot høyre her også). SVS´en står bakerst i hjørnet, funker greit. Prøvde først å sette den bak TV´en, det funka ræva.

Og skål forresten

Takk gud for Blå Thor

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MrLG
    Ah okei, men jeg fant faktisk løsningen på problemet. Man kan gjerne kjøre YPAO for å se forholdet mellom høytalerne, deretter stiller man inn manuelt alle høytalerne til -10db (evt. noen høytalerne -9,-8 osv ettersom forholdet var), så stiller man sub til +10db, deretter setter alle høytalerne til "small" med crossover på 80hz.

Og vips, så har man bass i bøtter og spann! Bra antimode fiksa det for deg da, kan dog være nyttig å vite for de som ikke har det, dessuten synes jeg lyden blir litt bedre uten pure dir.
    Vel, men lyden blir vel ikke helt riktig, med mindre mest mulig bass er målet 8)

Er vel bedre å bruke en lydtrykksmåler og stille inn. Min erfaring med YPAC er at den stiller sub alt for lavt. Har du en nyere mobil kan du laste ned en lydtrykksmåler app og bruke den. Fungerer godt nok for meg.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Vel, men lyden blir vel ikke helt riktig, med mindre mest mulig bass er målet 8)

Er vel bedre å bruke en lydtrykksmåler og stille inn. Min erfaring med YPAC er at den stiller sub alt for lavt. Har du en nyere mobil kan du laste ned en lydtrykksmåler app og bruke den. Fungerer godt nok for meg.
    Hva mener du at lyden ikke blir riktig, mener du at f.eks bassen blir for høy i forhold til lyden, eller at selveste lyden faktisk blir feil?

Har du noen gode link til guider man kan bruke til å kalibrere et system ved hjelp av en slik app/måler?

Side 7 av 13 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •