Flakk´s halvseriøse stuekino. - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 13 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ... SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 243
    Intermediate Magnalf sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    789
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Her har det ikke skjedd så mye denne uka, som vanlig, siden jeg er borte på jobb..hehe.

Har tenkt litt på å lage en DIY-løsning til mediabenk o.l., men har ikke fått satt i gang i praksis enda.

Også hadde jeg tenkt å hengt opp bakhøyttalerne mine i dag, men finner pokker ikke originalskruene til Klipschene noen plass, argh!!! De har geniale hoder på skruene som er konet slik at de fungerer bra til å dytte HT ut ifra veggen. Litt teit forklart, men dere med Klipsch RS skjønner nok hva jeg mener, hehe

Vurderer egentlig å bestille noen HT-stativ istedet kanskje

Intermediate Per Christian sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,619
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    husk at bak ht burde henge minst 50 cm over ørehøyde, helst enda mer. da må du ha høye stativer hvertfall hehe..

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    789
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Per Christian
    husk at bak ht burde henge minst 50 cm over ørehøyde, helst enda mer. da må du ha høye stativer hvertfall hehe..
    Ja du sier no der...hehe. Pokker :P Tror jeg må finne en løsning med noen ikke fullt så fancy skruer..!

Hva med Surround Back-høyttalerne, er det veldig nøye hvor høyt de står? Litt problematisk å få hengt opp dem siden det er vinduer over hele veggen :P

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    789
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir mer og mer imponert av Pure Direct-funksjonen.... Sitter og slækker med musikk i Pure Direct nå. Hadde jeg fått til delayet på lyden på film tror jeg pokker meg jeg hadde gått for det der óg

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    789
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg testa litt Straight også, det er nokså likt, men i Stereo virker lyden mer sentrert. Er det pga den går via YPAO eller noe slikt?

Når det er sagt så står HT på "Trough" i EQ. Den EQ´en kan bare gå å henge seg, ødelegger jo mer enn den gjør godt! Ihvertfall hjemme hos meg. Ørene mine vet bedre hva som høres bra ut for min del, enn hva en idiotisk målemikrofon gjør. Samtlige av "prøvelyttere" som har vært her hjemme nå er enig i at alt høres bedre ut uten...og en del foretrakk faktisk tilogmed film i Pure Direct!

Føler frontene følger suben bra (sålenge EQ er slått av ihvertfall), så jeg har slutta og dele HT på 80Hz og heller satt dem på Large, får en mye bedre dybde i hele lydbildet på frontene da! Høres vel merkelig ut for mange sikkert men.

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Magnalf
    Nå har jeg testa litt Straight også, det er nokså likt, men i Stereo virker lyden mer sentrert. Er det pga den går via YPAO eller noe slikt?

Når det er sagt så står HT på "Trough" i EQ. Den EQ´en kan bare gå å henge seg, ødelegger jo mer enn den gjør godt! Ihvertfall hjemme hos meg. Ørene mine vet bedre hva som høres bra ut for min del, enn hva en idiotisk målemikrofon gjør. Samtlige av "prøvelyttere" som har vært her hjemme nå er enig i at alt høres bedre ut uten...og en del foretrakk faktisk tilogmed film i Pure Direct!

Føler frontene følger suben bra (sålenge EQ er slått av ihvertfall), så jeg har slutta og dele HT på 80Hz og heller satt dem på Large, får en mye bedre dybde i hele lydbildet på frontene da! Høres vel merkelig ut for mange sikkert men.
    Ha det sånn det høres best ut Er din lytteopplevelse som er det viktigste

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hva deler du høytalere/sub crossover på da? 60hz?

Har også høytalere på large på min yamaha 767, med 2 xtz10.16, som du sier så høres det bedre ut.
    Primare SPA 23 - SA Explorer Master - XTZ 12.16

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    789
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MR.Chill
    Ha det sånn det høres best ut Er din lytteopplevelse som er det viktigste
    +1

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    789
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pelzi80
    Hva deler du høytalere/sub crossover på da? 60hz?

Har også høytalere på large på min yamaha 767, med 2 xtz10.16, som du sier så høres det bedre ut.
    Sånn som det er nå blir de ikke delt på noenting, de er med i hele registeret på Large (er kanskje sånn på din óg men bare skrev det siden jeg vet det finnes receivere som kan stå på "Large" selvom de blir delt på cut-off :razz: )

Eksperimenterte litt med 80 (denne jeg har brukt mest), 60 og helt nedi 40. Men merker at når de heller står som Large, forandrer igrunn hele lydbildet i høyttalerne seg til det positive. Så fort jeg begynner å bruke cut-off så er det noe som forsvinner liksom.

Har muligheten til å hive på "Ekstra Bass" funskjonen og få med meg SVS´en sammen med frontene, selvom de står på Large,....men har egentlig fått Klipschene til å spille såpass bra bare med plassering at jeg digger bassen alene i dem mye mer enn jeg gjør med SVS´en i tillegg, Klipschene er liksom mer musikalske og strammere i fisken Og spiller imponerende kraftig bare man får plassert dem og seg selv på de rette plassene.

Så nå bruker jeg faktisk SVS´en KUN til LFE-frekvens på film. Vurderer å dele Centeren på 60 eller 80 siden den muligens er litt slank, men lar resten stå for seg selv.

Kan se ut som her at jeg kanskje burde solgt SVSen siden den muligens er litt overkill bare til å bruke på LFE, men nei......fy %#¤!#"¤% å rå den er på nettopp film Og når frontene kicker bra til så er det veldig morsomt å også høre at sub`en kommer inn i bildet når det kommer LFE-spor i filmen, som det jo er relativt mye av, og man "hører" at de jobber med hver sin ting

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    789
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ang. 6.1/7.1, så er jo det fett det Men virker som at jeg ikke har så mye mer feeling enn jeg har i 5.1, muligens pga de dipole bakhøyttalerne mine som allerede sprer ganske godt! Særlig om lydsporet ikke er 7.1 i utgangspunktet, og receiver skal simulere den bakre kanalen selv, virker det ganske tamt istedet for å bare kjøre det via 5.1. Så 7.1 blir igrunn bare brukt når det eksisterer på plata i utgangspunktet. Kommer fler og fler filmer med det, bl. a. Transformers 3 og hele Star Wars-sagaen på Blu-ray (6.1), og Ringenes Herre

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    789
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I går fikk jeg naboklage kl 19 etter å ha spilt musikk i ca 10 min.

Da busa nabokjærringa som bor 50m unna (jeg bor i enebolig) inn døra og hylte og skreik om at det vibrerte i dasslokket når ho satt på dass.

I tillegg forklarte ho meg høylytt at taksteina mine lå og hoppa og vibrerte, noe jeg er fullt klar over

Tror jeg må begynne å låse døra :neutral:

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Da busa nabokjærringa som bor 50m unna (jeg bor i enebolig) inn døra og hylte og skreik om at det vibrerte i dasslokket når ho satt på dass.

I tillegg forklarte ho meg høylytt at taksteina mine lå og hoppa og vibrerte, noe jeg er fullt klar over

HAHA, sykt lattis. Basstoner går jo langt avgårde de Men litt må hun da tåle, litt vibrasjoner i dasslokket gjør vel ingen skade, men syns det var frekt av hun bare buse inn i huset ditt, opplevd det selv engang, men det var i leilighet.

Intermediate AAmrAA sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    1,520
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

He he, helt konge!!

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    197
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MR.Chill
    HAHA, sykt lattis. Basstoner går jo langt avgårde de Men litt må hun da tåle, litt vibrasjoner i dasslokket gjør vel ingen skade, men syns det var frekt av hun bare buse inn i huset ditt, opplevd det selv engang, men det var i leilighet.
    Skulle vel tro at vibrasjoner i dassen er å foretrekke:-D

Active commodus sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hahaha Sammet problem har hotellet over gata her men ho sier det bare er morro da

Intermediate Starman sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    3,152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hahaha!.....dette var dagens beste innlegg! :lol:

Du må bare be ho nyte vibrasjonene istedet for å klage på de...

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    789
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ho burde jo være glad ho kjenner noe i rævskinkene i det hele tatt

Når jeg kommer hjem til helgen skal jeg skru Ultraen på max gain og spille Raga Rockers med Noen å Hate helt til klokka 22:59 så skal vi se om ho får mørna opp bæsjapparatet eller fantasien eller begge deler og forhåpentligvis blir lagt inn på heltid.

Spurte nemlig gubben hennes i sommer mens jeg var grei og klipte plenen for dem om hvor ho var blitt av siden ho var vekk en liten periode

"Nei ho er lagt inn på psykriatisk ho!"

".....Ookeeei...ja, nei daså!."

= P

Intermediate Duppi dupp sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kjøp deg en ultra til du, så blir det fart i sakerne

Intermediate Brusveen sin avatar
    Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Skien
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du får høre fint om du får låne 24" til Ostemannen.. så tipper eg det blir action i sakene

MEn back to serius så lenge kl. er under 11 så skal hu fint beholde roen, det er lov ein gang i blant og spela høgt

Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hahahh.
    Det er farlig å lese AVforum i halvsøvne! 1 svs til høres ut som en god invistering
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Side 6 av 13 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •