Flakk´s halvseriøse stuekino. - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 13 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 ... SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 243
    Intermediate Magnalf sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    789
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Testa litt mer med Pure Direct nå, på Blu-Ray. Høres ganske morsomt ut Men får ikke helt bestemt meg hva jeg liker best, hehe.

Ser at Speaker Level forblir slik YPAO har stilt det, lurer da litt på om delefrekvens også forblir, noen som vet?

Til alle som lurer så fungerer ihvertfall alle kanaler med Pure Direct, sålenge kilden har signalet.

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor du har mer bass i fronter ved pure direct er fordi den slår av RK. Så om du har delt på feks 80hz i RK ruller jo frontene av tidlig, og med pure direct slått på skrur den av RK og frontene dine ruller av etter hva RF-82 tillater, noe som ligger på en 30ish hz kan jeg tenke meg. Derfor opplever du mer bass med RK av.

Men meningen er jo at subben skal ta seg av alt under der du deler også.

PS! Pure direct er forsåvidt ment å bruke på musikk

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    789
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MR.Chill
    Hvorfor du har mer bass i fronter ved pure direct er fordi den slår av RK. Så om du har delt på feks 80hz i RK ruller jo frontene av tidlig, og med pure direct slått på skrur den av RK og frontene dine ruller av etter hva RF-82 tillater, noe som ligger på en 30ish hz kan jeg tenke meg. Derfor opplever du mer bass med RK av.

Men meningen er jo at subben skal ta seg av alt under der du deler også.

PS! Pure direct er forsåvidt ment å bruke på musikk
    Skjønner, men det var ganske vill forskjell i bass om jeg lot HT stå som Large uten sub også. Var en helt annen verden med Pure Direct. Men etter jeg reset´a begge frontene så hjalp det en god del, da kom bassen tilbake i frontene, men det er forstatt hakket bedre i Pure Direct.

Merker dog at på film er det mer moro og kjøre "vanlig" modus. Syns det er litt rart at ikke frontene spiller helt identisk som i Pure Direct når jeg har nullstilt dem, egentlig... Noe jeg gjør feil?

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    789
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var forresten inne og handlet meg en ny lang subkabel i forbindelse med Anti-Mode´n i går, og da fikk jeg samtidig en demo på Canton sin Reference-serie...og må si den imponerte godt den også Var et mykt og behagelig, og samtidig detaljert lydbilde. Ganske uvant når man var vandt til Klipsch fra før igrunn.

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pure direct kobler jo ut alt som er av ekstra teknikk, og kjører kun rent lydsignal, dette kan jo virke inn på kvaliteten av lyden, selv hører jeg all musikk på pure direct

Canton reference er kjempeflotte høyttalere, og spiller utrolig mykt og behagelig, samtidig en meget detaljert diskant, hørte disse på PULS messen og må si jeg var imponert, hadde jeg skullet hatt et rent hifi oppsett så hadde de nok ligget langt opp på listen. Men klipsch er fortsatt kongen på kinolyd

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pure direct kobler jo ut alt som er av ekstra teknikk, og kjører kun rent lydsignal, dette kan jo virke inn på kvaliteten av lyden, selv hører jeg all musikk på pure direct

Canton reference er kjempeflotte høyttalere, og spiller utrolig mykt og behagelig, samtidig en meget detaljert diskant, hørte disse på PULS messen og må si jeg var imponert, hadde jeg skullet hatt et rent hifi oppsett så hadde de nok ligget langt opp på listen. Men klipsch er fortsatt kongen på kinolyd
    Det er bare å kjøpe et ekstra sett med fronter og sette det riktig opp i receiveren - så har du i pose og sekk

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    789
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg endelig fått fastsatt den endelige møbleringen i stua Nå har jeg prøvd ALT av hjørner og kanter og ditt og datt med plasseringer av sittegruppa, TV og HT, og dette er resultatet som fungerer best med tanke på lydkvalitet, stereoperspektiv osv...!

Nå kan jeg endelig begynne å handle møbler, skru opp bakhøyttalerne og ikke minst etterhvert male (hah :P forferdelige farger i huset her)

Skal bli godt å få ordnet en skikkelig stereobenk etterhvert og muligens hengt TV´en opp på veggen. Det jeg har nå er jo håpløst for lite hehe

Beklager potetgullet Sinnsykt digg og koster 10 spenn eller no

Den veggfargen er virkelig fæl!

Kommer nok til å henge BakHT litt lenger fram enn de står her muligens

Tok ut den "ekstra" sub-kabelen som jeg satt mellom left-kanalen og Hi-Level-kanalen tidligere, noen mente at dette gjorde en forskjell. Vel, jeg merker ikke en dritt forskjell, og det ser mye mer ryddig ut

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    789
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blæh...nå kjørte jeg en ny kalibrering med mikrofonstativ og alt, eneste forskjellen er at jeg nå kjører 7.1. Fortsatt herjer PEQ´en med bassen min, så jeg ender opp med å sette den på "Trough". Føler liksom jeg muligens ødelegger noe av opplevelsen da, men jeg må jo ha bassen for pokker! :S Selvom jeg setter "Front", er det fortsatt slankt og kjipt...kun Through eller Pure Direct som leverer.

Hva mener dere om CINEMA DSP 3D Mode, bruker dere dette? Har ikke prescence-HT så får vel mindre nytte av denne

Intermediate AAmrAA sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    1,520
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beundringsverdig de stativene du har til bakhøyttalerne dine

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    789
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hahaha Ja har brukt de fæncy pappeskene mens jeg har leita etter hvor jeg skal ha høyttalerne :-P Men skal få hengt dem opp nå!

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    789
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    AntiMode fungerer by the way relativt bra. Tok den først og YPAO etterpå, er det rett rekkefølge egentlig?

Ser noen pleier å resete sub´en inne på receiveren etter romkorreksjon også, er det noe must?

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Magnalf
    AntiMode fungerer by the way relativt bra. Tok den først og YPAO etterpå, er det rett rekkefølge egentlig?

Ser noen pleier å resete sub´en inne på receiveren etter romkorreksjon også, er det noe must?
    Riktig det - Antimode først,og så RK i receiver etterpå!

Hva du mener med å "resette" sub etterpå skjønner jeg ikke helt ?
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Intermediate Brusveen sin avatar
    Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Skien
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser jo ut til og bli riktigt så bra dette 8) btw likte fargen på veggen din veldig godt, Skikkelig mandig farge :twisted:

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Magnalf
    Blæh...nå kjørte jeg en ny kalibrering med mikrofonstativ og alt, eneste forskjellen er at jeg nå kjører 7.1. Fortsatt herjer PEQ´en med bassen min, så jeg ender opp med å sette den på "Trough". Føler liksom jeg muligens ødelegger noe av opplevelsen da, men jeg må jo ha bassen for pokker! :S Selvom jeg setter "Front", er det fortsatt slankt og kjipt...kun Through eller Pure Direct som leverer.

Hva mener dere om CINEMA DSP 3D Mode, bruker dere dette? Har ikke prescence-HT så får vel mindre nytte av denne
    Dette betyr jo bare at det er et eller annet som loker i RK på recieveren. Siden "through" eller "pure direct" skrur denne av og da blir det bra. Testet deg litt med delefrekvenser? Høyere og lavere?

Cinema DSP er vel bare yamahas egen måte dekode signaler på. Personlig liker jeg det originale DTS, dolby etc. Har lekt meg litt med det, men ikke brukt det noe særlig.

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    789
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette betyr jo bare at det er et eller annet som loker i RK på recieveren. Siden "through" eller "pure direct" skrur denne av og da blir det bra. Testet deg litt med delefrekvenser? Høyere og lavere?

Cinema DSP er vel bare yamahas egen måte dekode signaler på. Personlig liker jeg det originale DTS, dolby etc. Har lekt meg litt med det, men ikke brukt det noe særlig.
    Ja....har prøvd "alt"... :neutral: Sikkert ikke alt men..hehe. Bassen forsvinner rett og slett etter RK, så eneste som duger er Trough og Pure Direct. Lurer på hva jeg gjør feil. Sist gang nå målte jeg med mikrofonstativ ca 30cm over sofaryggen, med stativet stående i sofaen. Har prøvd foran og bak og alt mulig også. Har dog kjørt flere posisjoner hver gang. Litt fristende å prøve med bare EN lytteposisjon og se om det hjelper..?

Ang DSP-greiene, så er 3D-DSP en ekstrafunksjon på DSP´en, bare lurte på om noen av dere hadde testa det

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    789
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan
    Riktig det - Antimode først,og så RK i receiver etterpå!

Hva du mener med å "resette" sub etterpå skjønner jeg ikke helt ?
    Mente å gå inn manuelt og tilbakestille det RK hadde gjort med sub, men skjønner nå at jeg ikke skal gjøre det

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    789
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Brusveen
    Ser jo ut til og bli riktigt så bra dette 8) btw likte fargen på veggen din veldig godt, Skikkelig mandig farge :twisted:
    Haha den fargen er helt jævli!! Spurte morra mi om ho gikk på LSD når ho mala her før jeg kjøpte huset. Maling kommer til å skje, må bare bestemme meg for farge og i det hele tatt gidde...er liksom ikke det første jeg prioriterer når jeg kommer hjem etter å ha vært på veien 6 dager

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    789
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har litt lyst til å teste med sub´en bak i rommet når jeg kommer hjem i kveld Skal sette AntiModen på bypass og teste litt! Det hadde vært digg å få "gjemt" den bort litt. Nå som jeg har finni ut at HT faktisk spiller sykt bra uten sub ( :P ) så irriterer jeg meg litt over hele greia hehe!

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    789
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeje...skulle hatt mer fritid gitt

Da er jeg endelig hjemme igjen etter en uke på jobb, og har 2 dager fri. Typisk nok rakk jeg ikke maskinvareforretninga, så høyttalerne må stå på de fæncy pappstativene mine nok en uke.. :P

Har lekt meg litt med subplassering i dag, og har faktisk endt opp med å sette den bakerst i venstre hjørne. Ironisk nok samme plassering som på "malen" til SVS, men det var også det som hørtes best ut for min del

Når det er sagt så har jeg helt kuttet ut sub ved musikklytting, og på film bruker jeg den nå KUN til LFE! Etter at jeg fant ut at RK "kvælte" frontene mine, og fikk bypassa dem, så fungerer de som pokker og leverer så det holder, så synes det da er den beste løsningen... 8) Liker bassen i frontene mye bedre

Også fant jeg disse HT på loftet :lol: Technics SB-CS55.

Noen som vet noe om dem? :P Kombinert med en rull med råtten HT-kabel fikk jeg blod på tann til å teste 7.1, og det er ganske moro. Usikker på hvor mye det har å si at HT-kabel er litt spinkel, og at det er andre HT enn resten av settet akkurat til disse kanalene, men..

Her er noen halvnakne bilder av SVS og Yamaha´en for de som synes det er eyecandy :razz:

Har forresten sliti med at satelittdekoderen min får klikkings og fryser bildet i rosa. Fant i dag ut at det skjedde hver gang jeg satt varmepumpa på veggen til "powerful" :-? Hva i all verden

Jeje. Blir vel no Grand Prix, taco og leie en film via Xbox Live for å ta igjen noe tapt i kveld tenker jeg

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    789
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Håper alle har hatt en fet helg Avslutta min med Tranformers 3 og det var heeeelt sinnsykt! Og det er **** meg moro med 7.1

Gidder ikke krangle mer med RK og har satt meg til ro med å ha EQ på Through, og det leverer som bare ****. Helt sinnsykt. Jeg kommer aldri til å selge SVS´en, den er bare helt hinsides rå på film. Og bak i rommet, gjør den en enda råere jobb!

Ønsker alle en fin arbeidsuke, håper det blir 5-6 korte dager for min del, jeg vil hjem og se på mer film :P

Side 5 av 13 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •