Flakk´s halvseriøse stuekino. - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 13 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 ... SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 243
    Intermediate AAmrAA sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    1,520
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Magnalf
    Hehe

Nå kom det en kamerat opp med en Radioshack og en kalibreringsskive i stad, og FY ****.....dette var bare en grovkalibrering, men nå detter taksteina av hustaket.....og det gjorde de ikke til morran i dag for å si det sånn!!

Jeg finner ikke ord...............hahaha!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!! SYKT!!!!!!!

Bidibodi Bidibu (Radio Edit) by Bubbles on Spotify
    (setter den på når jeg skal ommøblere heretter så flytter møblene seg selv xD )
    Vurderer å kjøpe samme sub som deg og skjønner at det må investeres i skikkelig kalibreringsutstyr Har akkurat kjøpt meg Yamaha Z7 på "billigsalg" hos AVShop og hører allerede at lyden er bedre enn på min gamle Pioneer SC-LX72. Og det før jeg har kalibrert høytalerne

Du skulle ikke tilfeldigvis ha Infected Mushroom's "Vicious Delicious" liggende å slenge på en cd vel? Om ikke vil jeg anbefale deg å skaffe den. Da får du virkelig høre hva anlegget ditt er godt for. Mye herlig bass

Intermediate Magnalf sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    789
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal sjekke når jeg kommer hjem Har mye gosanger jeg har testa med, bl.a bass cannon

Du trenger ikke stort mer enn en Radioshack og litt peil på hva du skal skru på for å få en sinnsyk forskjell igrunn! Resten er fintuning, hvertfall mitt inntrykk

Glem alle som sier denne her ikke er god på midbass. Alt som får taksteina mine til å vibrere er godkjent for meg veffal! Og dypbassen er jo en annen dimensjon...er vel heller at "alle" andre merker mangler den :razz:

Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    1,520
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal sjekke når jeg kommer hjem Har mye gosanger jeg har testa med, bl.a bass cannon

Du trenger ikke stort mer enn en Radioshack og litt peil på hva du skal skru på for å få en sinnsyk forskjell igrunn! Resten er fintuning, hvertfall mitt inntrykk

Glem alle som sier denne her ikke er god på midbass. Alt som får taksteina mine til å vibrere er godkjent for meg veffal! Og dypbassen er jo en annen dimensjon...er vel heller at "alle" andre merker mangler den :razz:
    Det ble SVS PB13-Ultra DSP i stedet for 8) Er du film og musikkidiot så ER du film og musikkidiot :twisted:

Konen har sagt ja til subwoofer, men ikke nevnt noe om størrelse, form og pris. Ja, ja, nå er det bare plasseringen som blir noe tricky....

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    789
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Haha Grattis med rå sub! Den er vel ørlite hakk kvassere den boksen ved noen frekvenser, men spørs om den har like høy WAF :razz: hehehe. Vippa veldig jeg og men blei tuba :P

Intermediate runefalk sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    1,294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har nettopp byttet sub fra PB-12Plus til 2stk SVS PC12-NSD DSP8) Og etter
    litt kalibrering med Anti-Mode så sitter det som et skudd:-DKan tenke meg for
    et trykk det er med en ultra som du har
    PANASONIC TX-P65VT60Y​-Onkyo TX-NR818-Sherbourn PA 5-200 -Sherbourn PA 2-160-Anti-Mode
    2Stk SVS PC12-NSD DSP-Klipsch RF MK2-82/RC64/RS-52/RB-61/Panasonic DMP BDP500
    ,PS3-VAN DEN HUL-Logitech Harmony 900

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AAmrAA
    Det ble SVS PB13-Ultra DSP i stedet for 8) Er du film og musikkidiot så ER du film og musikkidiot :twisted:

Konen har sagt ja til subwoofer, men ikke nevnt noe om størrelse, form og pris. Ja, ja, nå er det bare plasseringen som blir noe tricky....

Hehe skulle likt å sett uttrykket til kona di når du kommer hjem med det monsteret

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    789
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For ikke å snakke om når du ber om hjelp for å bære det 80kg tunge monsteret inn

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    203
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jaggu har vi ikke både samme høyttalere, receiver og jobb:P

Henta like godt stasjet mitt med semi jeg...
    Du kan tro gutta på elkjøp (ja....) ble noe store i øynene da jeg kom for å hente alt utstyret og spurte:

Har dere en euro-palle og en gaffeltruck?

Fin tråd forresten! Lykke til med bassifiseringen !

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    789
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bevee
    Jaggu har vi ikke både samme høyttalere, receiver og jobb:P

Henta like godt stasjet mitt med semi jeg...
    Du kan tro gutta på elkjøp (ja....) ble noe store i øynene da jeg kom for å hente alt utstyret og spurte:

Har dere en euro-palle og en gaffeltruck?

Fin tråd forresten! Lykke til med bassifiseringen !
    Ja pokker, det hadde vært ideelt det i forhold til å hatt det inni hytta Men var litt verre å få trøkt det inn i tanken min som allerede var full av ertefiber hehe

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    789
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av runefalk
    Jeg har nettopp byttet sub fra PB-12Plus til 2stk SVS PC12-NSD DSP8) Og etter
    litt kalibrering med Anti-Mode så sitter det som et skudd:-DKan tenke meg for
    et trykk det er med en ultra som du har
    Det burde jo gi en passe sinnsyk lyd Var det mye jobb med kalibrering?

Sorry at jeg spør, men hva er egentlig Anti-Mode? Er det no alla det kalibreringsgreiene L-sound selger? Er den billigere/dyrere? Ordner den alt for deg liksom? :razz:

Intermediate Per Christian sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,619
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sorry at jeg spør, men hva er egentlig Anti-Mode? Er det no alla det kalibreringsgreiene L-sound selger? Er den billigere/dyrere? Ordner den alt for deg liksom? :razz:
    den ordner endel ja, men det lønner seg og finne den beste plasseringen først, men den retter mye på kurven og får de fleste basserene til og låt bra i dårlige rom har denne selv og er super fornøyd!

AVshop.no / DSPeaker Anti Mode 8033C Subwoofer Autoequalizer

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    1,294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

var ikke så mye jobb.Anti-mode er en Autoequalize.Kalibreres med mikrofon
    på samme måte som med kalibreringen med receiver.
    PANASONIC TX-P65VT60Y​-Onkyo TX-NR818-Sherbourn PA 5-200 -Sherbourn PA 2-160-Anti-Mode

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    789
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av runefalk
    var ikke så mye jobb.Anti-mode er en Autoequalize.Kalibreres med mikrofon
    på samme måte som med kalibreringen med receiver.
    Ok =)

Må du ha to stk siden du har to sub da eller?

Hvordan gjør man, lar man alt stå på standard og delefilteret på fullt, og lar den gjøre resten av jobben liksom? Merker man mye forskjell kontra manuell kalibrering?

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    789
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen her som har no peil hvordan den YPAO Angle Measurement-greia fungerer egentlig?

Første gangen misforstod jeg helt og satt mic i de forskjellige lytteposisjonene i sofaen. Andre gangen fikk jeg øye på at det var bilde av Tripod´en med 1-2-3 på og brukte de forskjellige plassene på den istedet. Litt usikker på hvem av dem som er riktig egentlig :P

Utgir angle measurement noe særlig?

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du får en antimode med 2 stk utganger. Eventuelt kan du bruke SVS sin egen versjon, koster en 4-5 lapper på lsound.no

Aldri brukt angle measurement da det ikke er på 2067, spørs om det utgjør så forferderlig mye :P Sikkert en liten touch, har du ikke manualen?

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,667
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen her som har no peil hvordan den YPAO Angle Measurement-greia fungerer egentlig?

Første gangen misforstod jeg helt og satt mic i de forskjellige lytteposisjonene i sofaen. Andre gangen fikk jeg øye på at det var bilde av Tripod´en med 1-2-3 på og brukte de forskjellige plassene på den istedet. Litt usikker på hvem av dem som er riktig egentlig :P

Utgir angle measurement noe særlig?
    Først kjører du yapo m 8 stk posisjoner i sofan din - etterpå kjører du Angle measurment i tre posisjoner som tegningen viser!

Dette er for å få en oversikt over refleksjonene i rommet - er nok verdt å ta med ja!

Når det gjelder Antimode,så kan den varmt anbefales!

Den jevner ut frekvensgangen,samt at den også jobber med etterklangen - vel verdt pengene!

Og man kan fint kjøre to suber på den med kun en utgang også - man må bare kalibrere fase og nivå subene imellom,før man kjører igang Antimode-kalibreringen!
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    1,294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok =)

Må du ha to stk siden du har to sub da eller?

Hvordan gjør man, lar man alt stå på standard og delefilteret på fullt, og lar den gjøre resten av jobben liksom? Merker man mye forskjell kontra manuell kalibrering?
    Må ikke ha 2stk,men viss man bruker 1 anti mode på 2 subber så kalibrerer den ikke begge subbene Individuelt ,for det så må man ha 2 stk anti mode
    men det går helt fint og bruke 1 anti-mod på 2 subber så lenge de er begge er i front tror jeg

Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    1,520
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MR.Chill
    Hehe skulle likt å sett uttrykket til kona di når du kommer hjem med det monsteret

Nevnte forleden noen mål og vekt på suben. Hun ble stille en stund da ja

Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    1,520
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For ikke å snakke om når du ber om hjelp for å bære det 80kg tunge monsteret inn
    Den tid den sorg :-D

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    789
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan
    Først kjører du yapo m 8 stk posisjoner i sofan din - etterpå kjører du Angle measurment i tre posisjoner som tegningen viser!

Dette er for å få en oversikt over refleksjonene i rommet - er nok verdt å ta med ja!

Ok, så man skal altså sette mic på tre forskjellige sitteplasser, ikke de tre plassene på trekanten?

Manualen ligger hjemme, og det tar 3 år og laste ned med nettet jeg har i bilen her ser det ut som .... :lol:

Side 3 av 13 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •