Flakk´s halvseriøse stuekino. - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 13 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 12 ... SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 243
    Intermediate runefalk sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    1,294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Magnalf
    Litt av en rugg det her.. :razz:

Må bare minne dere på at jeg fortsatt er ganske n00b..!

Hvordan pleier dere å stille inn sub´en deres?

Før (receiver)kalibrering nå så lot jeg suben stå i standard gain osv som det sto at den skulle. Kjørte kalibrering ferdig og slang på en film. Synes ikke det er noe veldig trøkk akkurat? Men det hjelper jo selvfølgelig når jeg skrur opp Gain på SVSen. Er det så enkelt? Er det den "riktige" måten? :P
    Gain på SVSen bør ikke røres etter du har kjørt auto oppsettet på receiveren,still heller volumet inne i menyen på receiveren,og så bør du dele
    høyttalerne på 80hz
    PANASONIC TX-P65VT60Y​-Onkyo TX-NR818-Sherbourn PA 5-200 -Sherbourn PA 2-160-Anti-Mode
    2Stk SVS PC12-NSD DSP-Klipsch RF MK2-82/RC64/RS-52/RB-61/Panasonic DMP BDP500
    ,PS3-VAN DEN HUL-Logitech Harmony 900

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0

....... :lol:
    Gratulerer med grom sub!

Kjører selv lastebil,og har etterhvert fraktet mye hifi-utstyr i hytta,men det bildet der tok kaka,hehe!

Du hadde vel på sikkerhetsbeltet ??:-D
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Intermediate Magnalf sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    789
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan
    Gratulerer med grom sub!

Kjører selv lastebil,og har etterhvert fraktet mye hifi-utstyr i hytta,men det bildet der tok kaka,hehe!

Du hadde vel på sikkerhetsbeltet ??:-D
    Fikk det ikke rundt Haha!

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    789
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av runefalk
    Gain på SVSen bør ikke røres etter du har kjørt auto oppsettet på receiveren,still heller volumet inne i menyen på receiveren,og så bør du dele
    høyttalerne på 80hz
    Ok Ja 80Hz er ordnet! Når du sier stille opp i menyen på receiver, mener du da inne på Speaker Setup og stille opp Level?

Må vel en bedre kalibrering til sikkert, men det har jeg hverken peil eller utstyr til per nå :P Får ta en ting om gangen. Forsker litt med plassering, stua mi er jo helt på trynet. Burde jeg sette suben i sofaen for så å høre rundt i stua hvor det dunker mest? :lol:

På denonen hadde jeg en haug forskjellige Sub-innstillinger i menyene, mens her på Yamahaen finner jeg igrunn ingen, bortsett fra Speaker Setup da. Er det noe jeg overser? :razz:

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    789
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er forresten en skisse av den idiotiske stua, for de som syns det er interessant 8)

Typisk dødpunkt for bass er rett ved bordet ved sweetspot, men sitter man i sofaen er det "helt greit" liksom. Og litt utpå foran TVen er det også litt halvtamt. Den beste plassen er faktisk rett til venstre for ovnen der i skrivende stund, der er det deilig og "riktig" bass! Da står subwoofer rett til høyre for den sofaen som er "øverst". Høres sikkert ut som en teit plassering, men var en av de som funka best av de tre jeg orka å teste i kveld :P Mon tro hvordan det hadde blitt om jeg satt den midt på gølvet en plass ? Pokker at jeg ikke kjøpte 10m ledning med en gang :evil:

Før suben kom i hus nå var bassen så og si fraværende i hele stua med mindra man satt med hua helt inntil vinduene, og minna heller om en kraftig mellomtone :P Apropo vinduer, det er 3 SVÆRE vinduer bak sofaen til venstre på bildet, om det har noe å si. Og rett til høyre for den andre sofaen er det en terassedør

Skal legge ut noen bilder av kjellerstua, som jeg også har testet litt, i morra. Der er lydtrykket mye bedre, men veldig spiss lyd (men har nok noe med at det ikke var gardiner der engang), men rommet er nok egentlig litt for lite der nede i kjelleren

Intermediate runefalk sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    1,294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok Ja 80Hz er ordnet! Når du sier stille opp i menyen på receiver, mener du da inne på Speaker Setup og stille opp Level?

Må vel en bedre kalibrering til sikkert, men det har jeg hverken peil eller utstyr til per nå :P Får ta en ting om gangen. Forsker litt med plassering, stua mi er jo helt på trynet. Burde jeg sette suben i sofaen for så å høre rundt i stua hvor det dunker mest? :lol:

På denonen hadde jeg en haug forskjellige Sub-innstillinger i menyene, mens her på Yamahaen finner jeg igrunn ingen, bortsett fra Speaker Setup da. Er det noe jeg overser? :razz:
    Mener Speaker Setup ja
    PANASONIC TX-P65VT60Y​-Onkyo TX-NR818-Sherbourn PA 5-200 -Sherbourn PA 2-160-Anti-Mode
    2Stk SVS PC12-NSD DSP-Klipsch RF MK2-82/RC64/RS-52/RB-61/Panasonic DMP BDP500
    ,PS3-VAN DEN HUL-Logitech Harmony 900

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal du få et ok resultat manuelt kreves lydtrykksmåler (radioshack) og sinustoner. Ta det på feeling er bare å glemme først som sist..

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uff hadde du bodd litt nærmere Oslo skulle jeg tatt turen ned til deg med REW og måleutstyr og hjulpet deg kalibrert dette

Vinduer er forsåvidt mer absorberende enn veggene dine. Har du vinduene åpne er det 100% absorberende.

Har du prøvd putte subben i et av hjørnene bak ved sweetspot?

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Channel level finner du jo som direkte knapp på fjernkontrollern også - under lokket - der kan du justere opp sub kanalen uten å gå inn i menyen hvis du vil!

Og så har du den "ekstra bass" funksjonene til Yamaha! Setter du fronter som large,kan du koble inne "ekstra bass",og få suben til å spille bass i tillegg til frontene!
    Burde ikke vere nødvendig,men i et vanskelig rom så burde det kanskje prøves!
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    789
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tips8)

Sitat Opprinnelig postet av c-v
    Skal du få et ok resultat manuelt kreves lydtrykksmåler (radioshack) og sinustoner. Ta det på feeling er bare å glemme først som sist..
    Ja pokker, spørs om ikke jeg må handle meg en sånn en radioshack!

Sitat Opprinnelig postet av MR.Chill
    Uff hadde du bodd litt nærmere Oslo skulle jeg tatt turen ned til deg med REW og måleutstyr og hjulpet deg kalibrert dette

Vinduer er forsåvidt mer absorberende enn veggene dine. Har du vinduene åpne er det 100% absorberende.

Har du prøvd putte subben i et av hjørnene bak ved sweetspot?
    Prøvde å sette den i hjørnet ved kjøkkeneveggen i går, men skal se om jeg kan få satt den bak i det andre hjørnet på ett vis :P Skulle bare hatt lenger kabel, men får flytte litt på receiver

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, Radioshack og lang nok subkabel er ett must. Husker på PC13 Ultra nr 2 så skulle jeg være så "fornuftig" å tenke på kabelsalaten, nøyde meg med 3 meter kabel eller noe i den duren, det var bare tull...

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    789
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zebby
    Hehe, Radioshack og lang nok subkabel er ett must. Husker på PC13 Ultra nr 2 så skulle jeg være så "fornuftig" å tenke på kabelsalaten, nøyde meg med 3 meter kabel eller noe i den duren, det var bare tull...
    Hehe

Nå kom det en kamerat opp med en Radioshack og en kalibreringsskive i stad, og FY ****.....dette var bare en grovkalibrering, men nå detter taksteina av hustaket.....og det gjorde de ikke til morran i dag for å si det sånn!!

Jeg finner ikke ord...............hahaha!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!! SYKT!!!!!!!

Bidibodi Bidibu (Radio Edit) by Bubbles on Spotify
    (setter den på når jeg skal ommøblere heretter så flytter møblene seg selv xD )

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt du ble fornøyd. Får man ikke nok trøkk ut av en Ultra er noe alvorlig galt.
    Ultra'ene er istad til å sette det meste i bevegelse ja. Men som du selv merket, kalibrering kan være alpha / omega i mange rom. Før / etter resultatene kan være rimelig drastiske. :-)

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

2 stykk ultra er enda mere morro... ;-)

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    789
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rommet mitt er nok av den sjangeren ja, mildt sagt! Jeg er imponert.
    Next step er å få lurt han til å hjelpe meg med frontene også, regner med det er litt hardere. YPAO driver forresten stadig og skriker om fasefeil på venstre front, enda alt er koblet riktig....er vel bare å ignorere, men irriterende....hehe

2 stk er nok sinnsykt ja! Men da kommer nok en nabo og brenner ned huset mitt er jeg redd! Faren min bor 300m nedenfor meg på en gård, han ringte og lurte på hva **** jeg dreiv med (seriøst!). Skal sies at huset mitt er nok ikke av det mest lydisolerte..hehe.

Pokker at jeg må på jobb i morra. Jaja får bare glede meg til neste helg. Tror det må bli vors da... :razz:

Nå har jeg øresus som **** natta

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HEHE, gratulerer Dette er alltid gøy lese når folk får det til Glad på dine vegne nå, får du bare glede deg til neste helg kan du kose deg med skikkelig guffe

Jeg har også "fasefeil" på min YPAO dog på venstre bakhøytaler, bare ignorerer det jeg, hørte noe om at det var grunnet noen ting i rommet som gjorde at signalene ble feil eller lignende under kalibrering som forsorsaket dette. Men har du kobla riktig er det bare ignorere det

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slå av fase sjekken i YPAO nr du vet alt er koblet rett

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvordan gjør man dette?

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ligger i den menyen du får opp når micen kobles til

Om den er lik 3800 i menyen så ligger det valget under auto setup

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    789
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er et par bilder fra nede i kjellerstua, tatt for ca en måneds tid siden, før SVS og Yamaha var kommet i hus. I febrilsk jakt på bass testet jeg mange forskjellige rom i huset, inkl det her

Tror faktisk ikke jeg hadde fått plass til SVS´en her engang :lol:

Tenkte å koble opp gamleanlegget her nede samt en vrakpc (Magnalf-betegnelse på oppsamling av gamle datadeler som ligger strødd rundt i kjelleren, skru sammen ditt og datt, smøre på no artic silver og få det til å funke ) som kan styre musikk/surfes og i det hele tatt lage en liten entertainment gjestestue / 2-floor party style :P Lydblitzerne passer vel kanskje bedre her nede, hehe 8) Club basement :lol:

Side 2 av 13 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 12 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •